Hur mycket skador krävs för att försäkringsbolaget ska lösa in bilen?

Skribibber
4 maj 2011 · 58 Inlägg

Igår var jag med om att tre rådjur sprang ut på vägen och jag var tvungen att väja för dem. Istället då för att köra på dom åkte jag in i sidan av ett räcke och bilen blev väl inte så fin efter det. Det som hände var att Framskärmen är totaltförstörd och stötfångaren är repig men inte allvarligt. Backspegel har jag ingen kvar och dörrarna är repiga/buckliga. Nu är min fråga vad krävs för att dom ska lösa in bilen då jag ändå tänkt sälja den men nu får vänta ca 1månad på att den ska lagas och sedan kommer den säkerligen vara inlämnad någon vecka.

Mvh Marcus

jimbon
4 maj 2011 · 711 Inlägg

Släng upp nån bild så man får se skadorna.

Takashi Got VTEC?
4 maj 2011 · 1 593 Inlägg

Reparationskostnaderna måste överstiga bilens värde för att den skall kunna lösas in.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
TernFis
9 maj 2011 · 246 Inlägg

Tycker dock att du kan vänta till den är lagad! Försäkringen ger dig inte direkt några drömbud om man säger så ^^

Länsförsäkringar ville lösa in min VR6a för 10k....

Squadron
9 maj 2011 · 1 833 Inlägg

TernFis skrev:
Tycker dock att du kan vänta till den är lagad! Försäkringen ger dig inte direkt några drömbud om man säger så ^^

Länsförsäkringar ville lösa in min VR6a för 10k....

Jag har då alltid fått drömbud när olyckan vart framme.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
10 maj 2011 · 938 Inlägg

Har inte varit nåt fel på de bud ja fått heller, klart man alltid vill ha mer, men kan ärligt säjja att ja fått mer än ja kunnat sälja dem själv för...
Nu vet jag inte vad TS bil står i för värde, samt avårt å bedömma skador utan bilder, men skulle nog gissa på inlösen, de drar iväg fortare än man anar...  Skadorna som blev på min röda, beräknades till ca 35 tusen, som jämförelse...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Beeenny
10 maj 2011 · 982 Inlägg

Samma här alla jag vet som fått ut pengar för krockade/sönderslagna bilar har fått väldigt generösa bud !

MarcusL #2573
10 maj 2011 · 1 489 Inlägg

Beeenny skrev:
Samma här alla jag vet som fått ut pengar för krockade/sönderslagna bilar har fått väldigt generösa bud !

Håller med! Fick 26k för mina VR6a när den blev stulen, efter lite förhandlingar ;-)

• Även den starka måste ta i när han skiter
TernFis
10 maj 2011 · 246 Inlägg

Ofta yikes

De ringde oh erbjöd mig 10k, de hade sökt på internet för att få fram värdet sa de :S

Men jag fick upp det till 12 ^^ men jag fick behålla bilen och få 4k yikes

LocKtar Herr
20 november 2013 · 1 722 Inlägg

Jag har ockeå en försäkringsskada på g nu.. Hur bestred du inlösensumman? ringde du till försäkringsbolaget eller hur gör man? mvh

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang