Var hittar man en kylare till bmw 518i 95:a?

Vicky92
5 juni 2011 · 12 Inlägg

Heej

Jag köpte en bmw 518i -95 för ett par dar sen och redan första dan gick röret som man fäster kylarslangen i. Jag gjorde en provisorisk lösning men nu har kylarn gått sönder även nertill så måste byta han, men var hittar man en? Jag har kollat på olika skrotar och internet sidor men hittar inte nån till den här modellen så tänkte om nån annan kanske passar?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 juni 2011 · 17 572 Inlägg
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
5 juni 2011 · 9 296 Inlägg

Finns nya för ca 7-800 inklusive frakt i Tyskland. ebay.de

Senast redigerat av caromania (5 juni 2011)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vicky92
5 juni 2011 · 12 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
www.bildelsbasen.se

De har.

Sitter och kollar där men hittar typ 2 st M43B18 men doms er sletna ut och ändå kostar äver 2 lax

Niklas1987 NO
5 juni 2011 · 2 182 Inlägg

Va tar BMW själva då?

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
caromania Forummoderator
5 juni 2011 · 9 296 Inlägg

Är "Caromaniafiltret" på igen?

1: Gå in på ebay.de
2: Sök reda på rätt kylare med hjälp av modellen, kühler eller andra smarta idéer och sökord
3: Klicka på "köp"
4: Betala med det pay-pal konto som du fixar nu då du kommer tjäna grov deg på det även nästa gång din Bayerska släde falerar
5: Hämta kylaren på ICA/tobaksaffärn, lokala pressbyrån etc om 4-5 dagar.
6: Köp något roligt för de 1000kr du sparar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
saab_sonett Handledare
6 juni 2011 · 1 481 Inlägg

BMW-delar köper man här. Länk till kylare, E34.
http://www.schmiedmann.se/5_serien/e34/ … 3.htm#1646

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 juni 2011 · 14 080 Inlägg

Mekonomen tar mellan 2000 och 3000 för kylare!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
jes
6 juni 2011 · 582 Inlägg

saab_sonett skrev:
BMW-delar köper man här. Länk till kylare, E34.
http://www.schmiedmann.se/5_serien/e34/ … 3.htm#1646

håller med fullständigt!!lite långa leveranstider ibland bara !små clips o skruvar m,m brukar jag köpa på BMW bra priser där oxå faktist.

hej
saab_sonett Handledare
6 juni 2011 · 1 481 Inlägg

jes skrev:

saab_sonett skrev:
BMW-delar köper man här. Länk till kylare, E34.
http://www.schmiedmann.se/5_serien/e34/ … 3.htm#1646

håller med fullständigt!!lite långa leveranstider ibland bara !små clips o skruvar m,m brukar jag köpa på BMW bra priser där oxå faktist.

Har fått leverans på 2-3 dagar när jag beställt. Finns delarna på lager så brukar det gå fort.

jes
6 juni 2011 · 582 Inlägg

saab_sonett skrev:

jes skrev:

saab_sonett skrev:
BMW-delar köper man här. Länk till kylare, E34.
http://www.schmiedmann.se/5_serien/e34/ … 3.htm#1646

håller med fullständigt!!lite långa leveranstider ibland bara !små clips o skruvar m,m brukar jag köpa på BMW bra priser där oxå faktist.

Har fått leverans på 2-3 dagar när jag beställt. Finns delarna på lager så brukar det gå fort.

har väl haft otur då 9dagar första gången. beställt mer grejer  för 2 veckor sedan har inte fått dom än och dom hade dom på lager(tändstift) ...?

hej
caromania Forummoderator
6 juni 2011 · 9 296 Inlägg

Så fördelen är vad, förutom att de är dyrare och sämre?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
saab_sonett Handledare
7 juni 2011 · 1 481 Inlägg

caromania skrev:
Så fördelen är vad, förutom att de är dyrare och sämre?

Sämre vet jag inte. Dyrare? Ja men om du inte vill/törs beställa utomlands så är detta ett bra alternativ.
Fortfarande mycket billigare än mekonomen och orginal BMW.

fredde85
7 juni 2011 · 1 798 Inlägg

Jag har en kylare från en 518 1990 bilen hade gått 40k mil men de var tätt så vitt jag kunde se inte speciellt dyr iallafall

Senast redigerat av fredde85 (7 juni 2011)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Vicky92
10 juni 2011 · 12 Inlägg

Hittade efter lite om och men en kylare på en skrot! Lite surt för va till 4 ställen och alla sa det att dom flesta BMW:na är frontalkrockade så begandade kylare finns det dåligt med. Men känns inte värt att lägga ner 1000 kr på en kylare när bilen är lite sleten och skruttig heller

RD_87 Skrotsamlare
10 juni 2011 · 4 031 Inlägg

En tusing lär du inte komma under, annars får du väl göra en "tattarlösning" och smälla dit en liknande billig kylare. Har jag gjort på en risig 318 E30. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Vicky92
10 juni 2011 · 12 Inlägg

Hittade för 500 en i fint skick! Nu har det dock uppkommit ännu ett problem på han.  Burnade lite med han och efter de så går han inte på tomgång och går inte utan gas så känns som att han får in för mycke luft i motorn eller nåt =/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang