Problem trimmad nissan 200sx s13

chambixi
25 juni 2011 · 1 Inlägg

tja
har just skaffat en nissan 200sx s13 -93 och jg har lite strul som jag hoppas nån kan hjälpa till med
jag har inte nån erfarenhet av denna modell,'(den har oljekylar kit)
det jag har upptäck är att det sitter en större turbo typ garrett t3 intercooler med grövre rör, och lite annat, jo och idag upptäkte jag att det verkar som det är större spridare vet inte men dom har gula kontakter, förra ägaren trodde turbopn var på väg att gå men jag har plockat ner och verkar inte vara nåt fel, men mycket olja i tryckrör och spjällhus, så den går inget bra, upptäckte massa kladdig olja i vevhusventilationen, så börjat riva och rengöra, men det jag märkt att den är ju inte chippad, vad jag förstår måste den ha steg 3 (vart får man tag på det) förra ägaren sa att han hade steg 1 i men gick sådär och nu satt ditt orginalbox istället, jag antar att detta är problemet, om nån vet vad det är för spridare med gul kontakt jag gissar på skylines 444cc.så min fråga är , är det orginal eller skyline spridare och vilken programvara är den i behov av.

Saab 900 turbo "saabero" (1997)
Opel Kadett gsi 16v "Mattig xtreme" (1990)
Mazdakillen Motormontör
25 juni 2011 · 437 Inlägg

LÅter som ett tråkigt problem men gula spridare är inte standrad å dessa vad jag vet.
Men att det är så mycket kladd överallt som du beskriver låter ju som att du kanske borde ta ett komp prov för att se hur motorn egentligen måg och försöka diagnostisera den.
Jag antar att det inte finns någon läsare så det är nog samma metod som på min MX3.
Kompmätare kan du inhandla på feltema... funkar rätt bra faktiskt.
Börja med det för att utesluta att det är något fel på motorn i den endan.
Annars verkar det ju vara mera som att den skulle behöva få vevhusventen rengjort å lite nya slangar.
Steg 3 borde väl tex japtuning kunna fixa, de verkar vara duktiga på just Nissan.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang