Ta lån te att köpa jänk ??

Emilius Avstängd
28 juni 2011 · 1 714 Inlägg

Blixtn hade väldigt goda råd tycker jag, litegrann som han sa så:

Man måste lägga i åtanke att så mycket extrakostnader blir det inte på RÄTT jänkare.
Köper man en bakaxelmördare så ja, då kommer det nog kosta pengar. Men köper man en fin impala i originalskick som inte har några kinadelar och skit så är det rätt bekymmersfritt bara du vet hur man äger en sån bil (alla procedurer med smörjning och bevaring osv) inte mer bekymmer än andra gamla bilar iallafall. Alla bilar behöver nya bromsar ibland tillexempel.

En annan sak att tänka på är japp, en jänkare sjunker inte i värde, dem tillverkas inte längre.
Därför är det säkert att låna, men varför inte spara då, det borde väl vara ännu bättre? Hallå, du sa det själv nyss, dem sjunker inte i värde, nästa år kostar samma bil 20 tusen mer... eller så har en ny bilfilm kommit ut precis med just "din" bil i, och då kostar den nästa år 100 tusen mer.

Produktionsbolaget hade inte råd att köpa mera '65 gto:er till uppföljaren av xXx eftersom dem vart så populära efter första filmen..

Jag skulle skriva något mer men eftersom det tog så lång tid att skriva det jag redan har gjort här så har jag glömt det. Skriver om jag kommer på mer!

Och ja, jag har ägt en jänkare. En Coupe med v8, en såkallad bakaxelmördare. Men efter ett byte till en betydligt kraftigare axel från en storebror till denna så var det inga bekymmer.

Rinnegan Malleus Malificarum
28 juni 2011 · 2 401 Inlägg

Emilius skrev:
Blixtn hade väldigt goda råd tycker jag, litegrann som han sa så:

Man måste lägga i åtanke att så mycket extrakostnader blir det inte på RÄTT jänkare.
Köper man en bakaxelmördare så ja, då kommer det nog kosta pengar. Men köper man en fin impala i originalskick som inte har några kinadelar och skit så är det rätt bekymmersfritt bara du vet hur man äger en sån bil (alla procedurer med smörjning och bevaring osv) inte mer bekymmer än andra gamla bilar iallafall. Alla bilar behöver nya bromsar ibland tillexempel.

En annan sak att tänka på är japp, en jänkare sjunker inte i värde, dem tillverkas inte längre.
Därför är det säkert att låna, men varför inte spara då, det borde väl vara ännu bättre? Hallå, du sa det själv nyss, dem sjunker inte i värde, nästa år kostar samma bil 20 tusen mer... eller så har en ny bilfilm kommit ut precis med just "din" bil i, och då kostar den nästa år 100 tusen mer.

Produktionsbolaget hade inte råd att köpa mera '65 gto:er till uppföljaren av xXx eftersom dem vart så populära efter första filmen..

Jag skulle skriva något mer men eftersom det tog så lång tid att skriva det jag redan har gjort här så har jag glömt det. Skriver om jag kommer på mer!

Och ja, jag har ägt en jänkare. En Coupe med v8, en såkallad bakaxelmördare. Men efter ett byte till en betydligt kraftigare axel från en storebror till denna så var det inga bekymmer.

Att mörda bakaxlar går lätt att åtgärda. Bara bulta på en 12bults axel om bilen inte redan har det. Om det är en fullsize jänkare med cab så har den oftast 12bult från början.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Emilius Avstängd
28 juni 2011 · 1 714 Inlägg

Rinnegan skrev:

Emilius skrev:
Blixtn hade väldigt goda råd tycker jag, litegrann som han sa så:

Man måste lägga i åtanke att så mycket extrakostnader blir det inte på RÄTT jänkare.
Köper man en bakaxelmördare så ja, då kommer det nog kosta pengar. Men köper man en fin impala i originalskick som inte har några kinadelar och skit så är det rätt bekymmersfritt bara du vet hur man äger en sån bil (alla procedurer med smörjning och bevaring osv) inte mer bekymmer än andra gamla bilar iallafall. Alla bilar behöver nya bromsar ibland tillexempel.

En annan sak att tänka på är japp, en jänkare sjunker inte i värde, dem tillverkas inte längre.
Därför är det säkert att låna, men varför inte spara då, det borde väl vara ännu bättre? Hallå, du sa det själv nyss, dem sjunker inte i värde, nästa år kostar samma bil 20 tusen mer... eller så har en ny bilfilm kommit ut precis med just "din" bil i, och då kostar den nästa år 100 tusen mer.

Produktionsbolaget hade inte råd att köpa mera '65 gto:er till uppföljaren av xXx eftersom dem vart så populära efter första filmen..

Jag skulle skriva något mer men eftersom det tog så lång tid att skriva det jag redan har gjort här så har jag glömt det. Skriver om jag kommer på mer!

Och ja, jag har ägt en jänkare. En Coupe med v8, en såkallad bakaxelmördare. Men efter ett byte till en betydligt kraftigare axel från en storebror till denna så var det inga bekymmer.

Att mörda bakaxlar går lätt att åtgärda. Bara bulta på en 12bults axel om bilen inte redan har det. Om det är en fullsize jänkare med cab så har den oftast 12bult från början.

Och på MoPar byter man från 8 1/4 till 8 3/4 så som jag gjorde. Och ford 9 tum på sådana äckelbilar wink
Jo jag vet, enkelt att åtgärda men kanske ett ingrepp som trådskaparen varken har ork eller råd med.
Sen spelar ju syftet med bilen in också, ska man bara glida runt i ett skepp som får tjejernas tuttar att gunga vid minsta ojämnhet i vägen så duger vilken bakaxel som helst, ska man dock åka mer på bakhjulen än på alla fyra så krävs det kraftigare saker..

Emilius Avstängd
28 juni 2011 · 1 714 Inlägg

Sen skrev jag fel också det ska naturligtvis vara '67 gto inte '65.
Ursäktar mig med att jag håller på och spar ihop till en bil av årsmodell 65 och har bara den i tankarna tongue

RD_87 Skrotsamlare
28 juni 2011 · 4 031 Inlägg

Det är billigt med gamla jänkare, jag tror att jag spenderat ca 75-80K bara på delar. Tyvärr ser bilen fortfarande ut som ett lass skit!? wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Emilius Avstängd
28 juni 2011 · 1 714 Inlägg

RD_87 skrev:
Det är billigt med gamla jänkare, jag tror att jag spenderat ca 75-80K bara på delar. Tyvärr ser bilen fortfarande ut som ett lass skit!? wink

Då har det nog mer med han som lägger ut pengarna att göra, allvarligt talat,
hur kan man lägga ut 75 tusen på en bil och så ser den fortfarande likadan ut?
Har du slängt i en prostock motor för alla pengar eller? jag förstår bara inte lol

patrikke
28 juni 2011 · 1 749 Inlägg

Vad blir 150 000 kronor i slutändan med tanke på räntan?
Spar pengarna och köp när du har dem är mitt råd.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
RD_87 Skrotsamlare
28 juni 2011 · 4 031 Inlägg

Emilius skrev:

RD_87 skrev:
Det är billigt med gamla jänkare, jag tror att jag spenderat ca 75-80K bara på delar. Tyvärr ser bilen fortfarande ut som ett lass skit!? wink

Då har det nog mer med han som lägger ut pengarna att göra, allvarligt talat,
hur kan man lägga ut 75 tusen på en bil och så ser den fortfarande likadan ut?
Har du slängt i en prostock motor för alla pengar eller? jag förstår bara inte lol

Nja så fort man öppnar något så ser man skillnad, men på ytan ser den precis likadan ut. Nyrenoverad motor, låda, matta, elsystem osv drar iväg som fan, i slutändan kommer det säkert att hinna passera 120K innan jag är nöjd. Det är klart billigare att köpa en färdig bil där någon annan har offrat fritid & pengar, en populär modell gör dessutom att det mesta finns nytillverkat och billigt. Man blir lite ledsen när bromsskivorna har utgått på 70-talet & beläggen kostar en tusing.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Bmw_Bertil Ljud freak !
28 juni 2011 · 928 Inlägg

Kommer köra glidare i början ! Men min chef håller som sakt på mkt med jänk ! Han tävlar bland annat med sin nova med 1300hk i smile Sen har en oldsmobile cutlass cab 71a med prostock motor i å lite grejor smile Så han hjälper mig med import av prylar å han har bra med kontakter över allt ! Sen vet jag att de är mkt med att ta hand om prylarna men jag är inte den som skiter i att ta hand om bilen ! Men tror nästan de blir att spara å köpa när jag hittat den rätta saknas de pengar så får jag låna till det som saknas smile

BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
Rinnegan Malleus Malificarum
29 juni 2011 · 2 401 Inlägg

Pengar kan det alltid dra ifrån på.

Köpte min Buick som en rosthög i soliga Florida för cirka 12.000skr.
Senare renoverad för cirka 75 - 85.000skr.
Sedan motor, shiftkit och C-Eliminator clips samt lite biffigare däck back som hamnade på cirka 55.000skr.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
9 juli 2011 · 3 929 Inlägg

Ser inget problem alls med att låna för jänk.
Skiter det sig, sälj den för det du köpte den för.
Det är inte svårt att sälja dem och de sjunker inte i värde.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang