Vilket sportavgassystem rekommenderar ni?

CrazyRide CRAZYRIDE SWEDEN
1 augusti 2011 · 336 Inlägg

Vilket märke bör man köra med om man är ute efter ett så kraftigt (högt) ljud som möjligt?

Något företag som ni kan rekommendera?

volvo-racer
1 augusti 2011 · 724 Inlägg

Jt

CrazyRide CRAZYRIDE SWEDEN
1 augusti 2011 · 336 Inlägg

volvo-racer skrev:
Jt

Tänker du på http://www.jt-tuning.se/ ?

Tack för tipset! Några fler?

LeafBox Lat Perfektionist
1 augusti 2011 · 6 359 Inlägg

14.000" raka vägen! Dåru, låter det som faen.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
volvo-racer
1 augusti 2011 · 724 Inlägg

CrazyRide skrev:

volvo-racer skrev:
Jt

Tänker du på http://www.jt-tuning.se/ ?

Tack för tipset! Några fler?

japp smile deras system låter mkt bra smile och så är dom prisvärda.

CrazyRide CRAZYRIDE SWEDEN
1 augusti 2011 · 336 Inlägg

volvo-racer skrev:

CrazyRide skrev:

volvo-racer skrev:
Jt

Tänker du på http://www.jt-tuning.se/ ?

Tack för tipset! Några fler?

japp smile deras system låter mkt bra smile och så är dom prisvärda.

Okej. Ska ta kontakt med dom. smile

CrazyRide CRAZYRIDE SWEDEN
1 augusti 2011 · 336 Inlägg

LeafBox skrev:
14.000" raka vägen! Dåru, låter det som faen.

Hehe är det ens möjligt på Sciroccon? Det är väl ungefär 30-35 cm i diameter?

Biffie Ju större ju bättre
1 augusti 2011 · 41 Inlägg

Magnaflow!

Saab 900 2.0T "Trollspeed" (1997)
Bakrani
1 augusti 2011 · 171 Inlägg

Gör eget rör! du tjärnar flera 1000 på det, så slipper du kasta pengarna i sjön. jag hade eget gjort rör på min bmw och det lät gött som fan.
Eller om du inte orkar göra röret själv så ta kontakt med J-spec. dem är bra och hjälper dig så långt det går med otroligt bra priser.

Mitsubishi V "EVO" (1998)
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
2 augusti 2011 · 3 068 Inlägg

Kolla med raka rör i mölndal, ligger en firma jämte dem som kan snickra ihop ett custom avgas åt dig också smile

Adde_e46 Meck
3 augusti 2011 · 51 Inlägg

Fox är ett märke jag har kört på det är sjukt prisvärt tycker jag.. personligen kommer jag inte använda nått annat till mina privata bilar :-)

man bygger inte Rom på en dag så borta bra men verkstan bäst..
BMW Z3 "Mini Poser" (1998)
BMW 325I coupe "Red-bull" (1994)
BMW E46 "Auto-Gruppen G4 Turbo" (2001)
CrazyRide CRAZYRIDE SWEDEN
31 augusti 2011 · 336 Inlägg

Adde_e46 skrev:
Fox är ett märke jag har kört på det är sjukt prisvärt tycker jag.. personligen kommer jag inte använda nått annat till mina privata bilar :-)

Tack för tipset Adde!

Ringde ner till Fox i Tyskland och snackade lite. Trevliga grabbar smile

Fick rätt fin rabatt så jag la en beställning på ett komplett system.

Kamulen
31 augusti 2011 · 930 Inlägg

köp ett jt och kör med en ljuddämpare.!

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
AnesN Bilmekaniker
31 augusti 2011 · 805 Inlägg

definitivt prisvärdast att bygga ett själv.. eller köpa färdiga och inte skräddarsydda.
http://www.simons.se/ har färdiga till scirocco och http://sv.bsr.se

Sarge
31 augusti 2011 · 2 337 Inlägg

Biffie skrev:
Magnaflow!

Haller med biffen. Vet inte om Magnaflow alltid later hogst, men nog fan har de bland det basta ljudet som gar att fa smile

Rinnegan Malleus Malificarum
31 augusti 2011 · 2 401 Inlägg

Sarge skrev:

Biffie skrev:
Magnaflow!

Haller med biffen. Vet inte om Magnaflow alltid later hogst, men nog fan har de bland det basta ljudet som gar att fa smile

Skulle nog inte säga att det är det bästa ljudet när det kommer till V8 iaf. Har rostfria Magnaflow dämpare på min Buick, smattrar och lever om som fan, åkte dit på ombesiktning pga för hög bullernivå dessutom.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Sarge
31 augusti 2011 · 2 337 Inlägg

Rinnegan skrev:

Sarge skrev:

Biffie skrev:
Magnaflow!

Haller med biffen. Vet inte om Magnaflow alltid later hogst, men nog fan har de bland det basta ljudet som gar att fa smile

Skulle nog inte säga att det är det bästa ljudet när det kommer till V8 iaf. Har rostfria Magnaflow dämpare på min Buick, smattrar och lever om som fan, åkte dit på ombesiktning pga för hög bullernivå dessutom.

Mycket mojligt, det kan jag inte uttala mig om. Men pa turbomotorer fran VAG har jag bara mycket goda erfarenheter av ljudet som Magnaflow ger.

D_Carlsson Bonntrimmare
31 augusti 2011 · 620 Inlägg

Peter_Eriksson skrev:
Kolla med raka rör i mölndal, ligger en firma jämte dem som kan snickra ihop ett custom avgas åt dig också smile

+1

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
CrazyRide CRAZYRIDE SWEDEN
5 september 2011 · 336 Inlägg

Tack för alla tips. Det blev ändå FOX systemet till slut. Vi blev återförsäljare för deras system och fick väldigt bra pris på ett komplett system till Sciroccon som lär bli vår demobil för bl.a. FOX.

Får hem den inom en vecka. Nu gäller det bara att hitta någon som orkar montera dit den.

Någon som känner till någon privatperson eller ett företag som kan utföra monteringen snyggt?

Område: Inom Västra Götaland. Helst så nära GBG som möjligt.

Vad tror ni är rimligt att betala för att få det monterat? 2500? 5000? Mer? Mindre?

Senast redigerat av CrazyRide (5 september 2011)

Bakrani
6 september 2011 · 171 Inlägg

CrazyRide skrev:
Tack för alla tips. Det blev ändå FOX systemet till slut. Vi blev återförsäljare för deras system och fick väldigt bra pris på ett komplett system till Sciroccon som lär bli vår demobil för bl.a. FOX.

Får hem den inom en vecka. Nu gäller det bara att hitta någon som orkar montera dit den.

Någon som känner till någon privatperson eller ett företag som kan utföra monteringen snyggt?

Område: Inom Västra Götaland. Helst så nära GBG som möjligt.

Vad tror ni är rimligt att betala för att få det monterat? 2500? 5000? Mer? Mindre?

2500 till 5000 tusen? Är du skön eller??? Du kan göra det på apenäs bilverkstad i Aspedalen! Det gör allt min evo till och med avgaset har det monterat åt mig! om du har från grenröret bakåt så får du det för säkert 1000kr...

Mitsubishi V "EVO" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang