Angående: Samåkning till BMW´s of Sweden 10 september från Örebro (svampen)

Klimpen92
6 september 2011 · 79 Inlägg

Kuuuul! då får man missa även denna träffen!.. en gubbe som inte hade lusten att bromsa när ja stod och väntade vid en rondell, så ny bakspoiler och baklucka blire istället för träffen hmm..

får se om ja kanske kan åka med en annan bil så ja kanske kan fota lite istället big_smile

Mfive
6 september 2011 · 1 393 Inlägg

Satan vad surt!!!
Men jag tycker absolut du ska åka me någon annan och få lite annat, glatt att tänka på.

CEO @ Bimmers Of Sweden
Klimpen92
6 september 2011 · 79 Inlägg

jo de ska ja försöka med! big_smile
fast med det onda finns alltid nått gott, ny baklucka då blir bilen helt rostfri tongue sen så ska ja försöka fjäska till mig en m5 stötfångare i bak.. big_smile ska på i fram med i vinter big_smile

Senast redigerat av Klimpen92 (6 september 2011)

Richard_m
7 september 2011 · 20 Inlägg

McTw1st skrev:
Samåkning med flaggan i topp från Örebro med start från Svampens parkering med adress Dalbygatan 4.
I korsningen in på Dalbygatan så finns en Statoil mack för påfyllnad i tank och annan handel i butiken.

Kom till parkeringen senast Kl: 10:15 med tanken fylld....alltid trevligt att bekanta sig med varandra innan avfärd.

Parkeringen ligger ca 150 meter längre ner och synligt intill Dalbygatan på samma sida som Svampen och Statoil macken.

Avgång från parkeringen blir Kl: 10:30

På direktiv av ansvarig för BMW´s of Sweden så är LeifsE28 tilldelad rollen att leda karavanen från ovan nämnda ort och startplats.

Andra träffen den 10 juli gick avfärden till Eskilstuna riktigt fint i trafiken....man skapar då ett fint rykte som BMW ägare/förare utmed vägarna.

Så detta förväntas även den 10 september 2011.

Häng på söderifrån Göteborg via Mariestad till Örebro.
Häng på västerifrån Norska gränsen via Karlstad till Örebro.
Häng på norrifrån  Norra Värmland, Örebro län, N:a Västmanland och Dalarna till Örebro.
Vill man hänga på från Arboga, Köping och Kungsör vid Ok macken i Kungsör så går det utmärkt!

Ledarbil:
LeifsE28 "BMW M528"

Deltagande i karavanen:

1. McTw1st "BMW 525TDSa"
2. Mofflan "BMW 328i"
3. tompert "BMW M3"
4. Turbo_Putte "BMW 325 Alpina"
5. Klimpen92 "BMW 540 touring"
6.

När är ni vid ok kungsör ungefär?

BMW m3 "e36" (1993)
LeifsE28
7 september 2011 · 89 Inlägg

Richard_m skrev:

McTw1st skrev:
Samåkning med flaggan i topp från Örebro med start från Svampens parkering med adress Dalbygatan 4.
I korsningen in på Dalbygatan så finns en Statoil mack för påfyllnad i tank och annan handel i butiken.

Kom till parkeringen senast Kl: 10:15 med tanken fylld....alltid trevligt att bekanta sig med varandra innan avfärd.

Parkeringen ligger ca 150 meter längre ner och synligt intill Dalbygatan på samma sida som Svampen och Statoil macken.

Avgång från parkeringen blir Kl: 10:30

På direktiv av ansvarig för BMW´s of Sweden så är LeifsE28 tilldelad rollen att leda karavanen från ovan nämnda ort och startplats.

Andra träffen den 10 juli gick avfärden till Eskilstuna riktigt fint i trafiken....man skapar då ett fint rykte som BMW ägare/förare utmed vägarna.

Så detta förväntas även den 10 september 2011.

Häng på söderifrån Göteborg via Mariestad till Örebro.
Häng på västerifrån Norska gränsen via Karlstad till Örebro.
Häng på norrifrån  Norra Värmland, Örebro län, N:a Västmanland och Dalarna till Örebro.
Vill man hänga på från Arboga, Köping och Kungsör vid Ok macken i Kungsör så går det utmärkt!

Ledarbil:
LeifsE28 "BMW M528"

Deltagande i karavanen:

1. McTw1st "BMW 525TDSa"
2. Mofflan "BMW 328i"
3. tompert "BMW M3"
4. Turbo_Putte "BMW 325 Alpina"
5. Klimpen92 "BMW 540 touring"
6.

När är ni vid ok kungsör ungefär?

Hej! Vi ska starta kl: 10:30 från Dalbygatan 4 (Svampen/ Örebro) kommer till Arboga via StatOil-macken minuterna kring 11:00 och till Kungsör ca 11:10 vid korset Ok-macken. Du kan om det är möjligt stå så till på Kungsgatan utanför ok-macken att du ser kortegen på E20 och hänger på i lämplig lucka bland BMW bilarna.

Senast redigerat av LeifsE28 (7 september 2011)

BMW M528i E28 "Sportkostymen" (1985)
BMW 528iA E28 "Komfortkostymen" (1984)
Svensson86
8 september 2011 · 11 Inlägg

Jag kommer till svampen också och åker med er smile

LeifsE28
8 september 2011 · 89 Inlägg

Svensson86 skrev:
Jag kommer till svampen också och åker med er smile

Trevligt att du dyker upp! Ses på lördag.

BMW M528i E28 "Sportkostymen" (1985)
BMW 528iA E28 "Komfortkostymen" (1984)
Fightertiger
8 september 2011 · 237 Inlägg

Richard_m   Ställ dig så du har ok macken på höger sida o motorvägen framför dig.. finns gott om plats att ställa sig där på sidan av vägen.. Så är det bara haka på.. ja kan kanske stå där vid 11 tiden.. om ja inte åker direkt här ifrån staden big_smile  Försöker få med mig ett gäng..

Skulle Vi få för oss att haka på här i Arboga. Så kan väll Örebroarna Tuta lite på oss. Vi kommer isf stå längst vägen efter Statoil rondellen i arboga.

Richard_m
8 september 2011 · 20 Inlägg

Fightertiger skrev:
Richard_m   Ställ dig så du har ok macken på höger sida o motorvägen framför dig.. finns gott om plats att ställa sig där på sidan av vägen.. Så är det bara haka på.. ja kan kanske stå där vid 11 tiden.. om ja inte åker direkt här ifrån staden big_smile  Försöker få med mig ett gäng..

Skulle Vi få för oss att haka på här i Arboga. Så kan väll Örebroarna Tuta lite på oss. Vi kommer isf stå längst vägen efter Statoil rondellen i arboga.

okay ja de funkar ju vi är nog fyra bilar nu iaf:)

BMW m3 "e36" (1993)
Fightertiger
8 september 2011 · 237 Inlägg

Richard_m skrev:

Fightertiger skrev:
Richard_m   Ställ dig så du har ok macken på höger sida o motorvägen framför dig.. finns gott om plats att ställa sig där på sidan av vägen.. Så är det bara haka på.. ja kan kanske stå där vid 11 tiden.. om ja inte åker direkt här ifrån staden big_smile  Försöker få med mig ett gäng..

Skulle Vi få för oss att haka på här i Arboga. Så kan väll Örebroarna Tuta lite på oss. Vi kommer isf stå längst vägen efter Statoil rondellen i arboga.

okay ja de funkar ju vi är nog fyra bilar nu iaf:)

Låter bra det.. .

Jerk-R
8 september 2011 · 593 Inlägg

Kan inte hitta någon karavan från Göteborg?
Aja, jag får väl haka på den här då..
De blir lite ensamt första 30 milen men... tongue

//Jerker

Fightertiger
8 september 2011 · 237 Inlägg

Jerk-R skrev:
Kan inte hitta någon karavan från Göteborg?
Aja, jag får väl haka på den här då..
De blir lite ensamt första 30 milen men... tongue

//Jerker

Det sög ju :d.. men du är allt välkommen med oss big_smile

Mfive
8 september 2011 · 1 393 Inlägg

Vet ett gäng från Göteborg som ska åka, men det går nog ingen samåkning.

Killen Alain här, är en av dem. Kontakta honom och samåk om du vill:

http://www.bimmerpower.org/index.php?PH … pic=4611.0

CEO @ Bimmers Of Sweden
Audi_Adam Lackerare på vardagarna, Stekare på helgerna!
8 september 2011 · 335 Inlägg

vilken väg tar ni från örebro hållet?

If you arent pissing people off, then your shit isnt low enought!
Jerk-R
8 september 2011 · 593 Inlägg

Finns väl bara en, E18/E20 från örebro till typ arboga, sen E20 till Etuna.. ?

/Jerker

LeifsE28
8 september 2011 · 89 Inlägg

Fightertiger skrev:
Richard_m   Ställ dig så du har ok macken på höger sida o motorvägen framför dig.. finns gott om plats att ställa sig där på sidan av vägen.. Så är det bara haka på.. ja kan kanske stå där vid 11 tiden.. om ja inte åker direkt här ifrån staden big_smile  Försöker få med mig ett gäng..

Skulle Vi få för oss att haka på här i Arboga. Så kan väll Örebroarna Tuta lite på oss. Vi kommer isf stå längst vägen efter Statoil rondellen i arboga.

Det går utmärkt att haka på enligt beskrivningen du gjort. Jag kommer som ledarbil att blinka med helljuset när vi kommer ur rondellen...sen hänger ni på in i karavanen där vi BMW förare snällt släpper in nya BMW i lucka. Bilar av andra märken som är med i karavanen ligger sist.

BMW M528i E28 "Sportkostymen" (1985)
BMW 528iA E28 "Komfortkostymen" (1984)
LeifsE28
8 september 2011 · 89 Inlägg

Audi_Adam skrev:
vilken väg tar ni från örebro hållet?

Om du kommer från Katrineholm via centrum av Örebro, alltså genomfartsleden Östra Bangatan mot Falun Rv 50/ E18 E20 mot Stockholm tills du ser Svampen och StatOil-macken vid fyrvägskors.....där tar du höger....eller så slå in GPS koordinater eller den adress som finns i inlägg nr 29....eller använda karta funkar också.

Senast redigerat av LeifsE28 (8 september 2011)

BMW M528i E28 "Sportkostymen" (1985)
BMW 528iA E28 "Komfortkostymen" (1984)
Svensson86
9 september 2011 · 11 Inlägg

Hej! Har tyvärr fått förhinder så kmr ej att kunna delta på denna träff =/ men får hoppas att det blir fler nästa år smile Mvh

bmmw Håll fullt!
9 september 2011 · 3 Inlägg

jag kommer till örebro med=)

BMW 328 (1996)
LeifsE28
9 september 2011 · 89 Inlägg

bmmw skrev:
jag kommer till örebro med=)

Ahh ända därifrån trevligt...väl mött ! wink

BMW 528iA E28 "Komfortkostymen" (1984)
BMW M528i E28 "Sportkostymen" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang