Rille-K: Tackar så mycket! Kul att du tycker det! Ja, sånt som händer tyvärr. Men, men.. det är ju bra chans att uppgradera och/eller förbättra! hehe..
H_lindblom: Tackar så mycket! Ja, bryt ihop och kom igen som det heter..
Sanctum: Tackar tackar! Ja, nu kör vi på igen som vanligt!
Ursäktar att det inte blev en uppdatering i går som tänkt. Kom lite saker i vägen.
Lite rädd för att det låg mycket roligt i motorn iom att man kört ca 20mil efter raset..
Men skruvade ner tråget och kikade där, hittade några enstaka spån, men inte så farligt mycket som jag trodde.
Efter lite letande, funderande så blev man inget klokare varför den hade rasat. Borde ju vara oljetillförsel, men slangar och allt såg bra ut. provade också att köra motorn på starten för att få olja genom slangen till turbon. Det kom inte en droppe hur vi än gjorde..
provade plocka bort slangen. Ingen skillnad. inte en droppe ur nippeln. Då börjar man ju fundera vart i motorn det är tätt.
Plockade loss själva nippeln på blocket och då låg det olja med tryck bakom den märkte jag.
Nippeln var helt tät och jag fick knacka ur den med en liten insexnyckel. Då stöp det ut en liten plastliknande plugg ur den.
Vet inte vad det är och vart det kommer från. men konsistensen är typ som polyester liksom. blir lite vitt när man skrapar på det med nageln. Skumt, men nu hittade man ju i af felet! Skönt!!
Denna lilla plugg kan ju förklara varför den S14A turbo som satt på den innan TRS330 turbon också var helt slut. :wink:
Åkte till J-Spec och fixade en ny turbo. Blev en RS3860 den här gången.
I samband med att jag hade loss allt såg jag att ett motorfäste (det som satt löst tidigare) inte såg ut att sitta rätt.
Och upptäkte när jag to loss det att det satt upp och ner. Så kan det gå när man har lite brottom vid montering..
Då nu kom motorn ner kanske 5mm till på vänster sida vilket i sin tur gjorde att min frontpipe ligger bättre till i förhållande till golvet nu. Win-win!!
Passade på att byta lite bult i samma veva på downpipen. Nu sitter som sagt frontpipen som den ska.
Det är inte helt lätt att komma åt ibland när man är kort. Då kan det hjälpa att kliva in till problemet istället. haha!
Här fick man ju plats rätt bra, och kom åt bra också.
Tackar för kortet Christopher!
LMM fick hamna i Low-mount position nere där AC kompressorn sitter egentligen. Blev bra!