Projektet började som en motor till min 200SX. Blev senare erbjuden att även köpa karossen, så varför inte slå till?! Skruvade ihop allt igen och fick mig en kul busbil! :)
Jag har ju haft ett litet problem sen jag monterade mina 200SX lyktor på bilen. Dom passar ju inte med frontplåten på den här. Så nu bestämde jag mig för att fixa till detta och montera Xenon samtidigt.
Så här ser 200SX lyktan ut. Den har nån elektronisk justering som tar en massa plats.
Här är den 180SX lykta som satt på bilen.
Lyktan isärplockad och justermotorn borttagen.
Bild på justermotorerna borttagna som får bli dagens lättningsbild! Hehe.
Här har jag kapat bort delar av det gamla fästet för justermotorn och svetsat ett nytt "manuellt fäste" istället.
Och en bild när Xenonet är monterat. Blev lite bättre ljus kan man säga!
Haha!! Kombinationen halogen och projektorer var ingen hit på denna kan ja säga. Man kunde lika gärna kört med parkeringsljuset på typ. Hehe.. Blev iaf helt ok nu med Xenonet!
Kör en liten uppdatering från helgen som gick. Lite actionbilder för omväxlings skull. Karlstadracing hade motordag med 201m körningar och utställning som Carlstad Streetmeet höll i på gamla flygfältet i Karlstad. Riktigt kul att vi fick till en bra dag då förra regnade bort.
Jag passade på att först ställa ut bilen i några timmar...
..för att sen byta däck och köra några repor. Tror jag hann med 6st.
Roligast var ju så klart att bränna däck! Bästa tid kom lite i andra hand. Blev 9.89 som bästa tid för dagen i slutändan.
Tillbaka efter körningen och blev invinkad att ställa mig bland pristagarna.
Blev även ett 3:e pris Peoples Choice vilket var en kul överraskning när man kört färdigt.
En kul dag som blev riktigt lyckad! För mer foton, kolla in under Galleri på www.karlstadracing.nu Fotograf på dom bilder jag publicerat här i tråden är Erik Nygren. www.ENFOTO.nu
Som ni säkert sett på bilderna från motordagen så har jag ju stichat ihop fronten lite nu mer. Shit happens.. Den första av dom inträffade utanför Nöjesfabriken i Karlstad några veckor tidigare. Detta var en dag då jag blev lite övermodig och tyckte att jag tog mig fram överallt i stan... men icke.. Här var det stopp. Det krasade fint och jag fick backa tillbaka lite och kryssa över..
Här har jag borrat och stichat ihop den igen.
Tillverkade ett par enkla fästen för att kunna få fronten i rätt läge mot huven. Något jag inte hade haft hittils. Ett par plattjärn bockades och borrades för att tillverka en klyka att lägga fronten i.
Funkade bra i slutändan och så sitter fronten nu för tiden.
Inte uppdaterat på länge här.. men nu tar vi en liten igen.
Ena ventilationsgallret var trasigt i panelen. Så ja plockade ett av ventilationsgallren från sidorna på instpanelen från min 200sx och bytte ut i mitten på denna. Blev kanon! Före:
Efter:
Sen plockades bakkjolen av och ett nytt arrangemang med skyltbelysningen gjordes. var trött på att behöva lossa dom när man skulle ha av bakkjolen och samtidigt skönt att slippa att dom lossar och hänger ner (Som på bilden här typ..) när man är ute och åker..
En liten bild på själva belysningen. Jag valde den av dom som var mest hel.
Ett litet temporärt fäste som ska fixas till bättre i vinter. Nu ska det bara provas ut om det funkar.
Så ja kapade bort mittbiten i hålet som syns på bakkjolen där och placerade belysningen i mitten istället.
Sen var jag trött på att växelspaksdamasken var så sliten. Så jag sydde en ny i svart tyg.
Karri-92: Tackar! Kul att höra att du ska följa här!
FFP-F: Haha!! Ja för fasen.. då blir den lätt i slutändan!
Jiar: Jepp, ja klämmer in den i denna uppdateringen här.
Hittade några bilder från när vi var på väg ner till Vallåkra som ja tar först här. Den gamla Avant enheten som sitter i den funkade sådär... Så vi improviserade lite. Tror vi hade den lättaste ljudanläggningen iaf av bilarna som åkte ner. Och en sjukt central ljudbild fick vi! hehe.
Så här nöjda var ja och bror med den installationen!
Sen blir det lite bilder från montaget av mina Weds Cerberus fälgar inför motordagen jag la ut bilder från för ett tag sen. 9x18 ET10 sitter helt ok med 25mm spacers. Duger för lekande iaf. Men ingen fitment man skryter med annars.
Det fick bli lite dekaler på hjälmen också som kändes lite tråkig. Blev en hög till efter denna. men man måste ju börja nånstans. J-Specs små dekaler passade fint på visiret efter att man snittade lite mellan bokstäverna för att kunna få till rundningen.
Sen blir det en bild på mitt nya oljelock. Ett lilaeloxerat såklart.
För dom som kanske inte läser på andra ställen mer än här så lägger jag ut filmklippet vi filmade i helgen här i tråden också. bruze (http://www.bruze.nu) ställde upp med 4st GoPro Kameror och vi körde en testrepa. Riktigt kul att prova! Stort tack till bruze!!
Kom på att jag glömt att skriva här i projekttråden här om att jag och bilen är med på ett uppslag bland medlemsbilarna i nya gatbilar.se tidningen (Nr.05 2011).
Riktigt kul att få ett helt uppslag där måste jag säga! Bilderna är tagna av Erik Nygren (http://www.ENFOTO.nu)!
FredrocK skrev: Kom på att jag glömt att skriva här i projekttråden här om att jag och bilen är med på ett uppslag bland medlemsbilarna i nya gatbilar.se tidningen (Nr.05 2011).
Tänkte bjuda på lite mer bilder från helgens konbanekörning. Blev inte så många snabba tider för mig.. Satsade mer på att köra brett. hehe.
Det tog lite på däcken. Såg ut så här efter ett tag.. Tror jag skulle tjäna lite på att försöka få lite mer nollad camber bak. då skulle ja nog tagit mig några vändor till innan dom vart slut.
Fick kontakt med en kille som kom ut och fotade lite under dagen. Han kallar sig för DLMike på nätet och han bidrog med några actionbilder från dagen! Stort tack för dessa bilder! Jättekul att ha några då man själv sitter i bilen hela tiden.
Allt sladdande fick avslutas med lite lugn kylande cruising innan det var dags för däckbyte.
Avslutningsvis så blir det några bilder på bilen från när bruze riggade kamerorna på den innan jag gav mig ut på den repan som är i filemen jag tidigare lagt ut.