23 augusti 2011
Trådstartare
Tja!
Jag har en 850 T5 -94 som helt plötsligt en dag började knacka som tusan och gnissla varje gång jag varvade lite, men de gick som den skulle upplevde jag och de hände mycket plötsligt, Ljudet kom från kamaxel kåpan och har nu rivit bort kamrem och axlar samt ventilkåpa för att inte hitta något fel. Imorgon ska jag lyfta av toppen men undrade om ni har någon idé vad jag ska kolla? OBS. Glt växellåda i denna, men ljudet verkar inte komma därifrån
Nu till nästa problem som jag läst mycket om men inte förstått riktigt, Jag har 2 glt kammar (92) i bra skick jag tänkt sätta i efter renovering, och undrar nu om det bara är att lyfta i dem som de ska sitta och sätta ihop det eller måste jag byta drev? och om någon ger förslag på nollning vill jag ha en förståelig förklaring på hur man går tillväga eller om det går att göra utan det utan större risker!