Köpråd: Minsta & Snabbaste bilen man kan ha trots 1 styck barn.

Fimp3n Random
10 oktober 2011 · 480 Inlägg

Ska man ha barn + 2 vuxna så skulle jag inte vilja ha en Coupé. Som dom flesta ovanför har förslagit. Bmw, Audi RSx, Merca finns som sedaner.

da_eddah Sjuksköterska, psykiatri
10 oktober 2011 · 149 Inlägg

Fimp3n skrev:
Ska man ha barn + 2 vuxna så skulle jag inte vilja ha en Coupé. Som dom flesta ovanför har förslagit. Bmw, Audi RSx, Merca finns som sedaner.

Nej jag förstår det och det kommer att bli opraktiskt, men min chans i livet att ha råd och möjlighet med det innan jag blir gammal och grå skulle vara då o livet. Så jag är villig att utstå så opraktiskt som möjligt men att det fortfarande är möjligt. Dvs 2-sitsig är inte bara opraktisk i den presumtiva situationen utan dessutom omöjligt smile

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"
Volkswagen Golf "TDI 105 DSG" (2012)
Fimp3n Random
10 oktober 2011 · 480 Inlägg

da_eddah skrev:

Fimp3n skrev:
Ska man ha barn + 2 vuxna så skulle jag inte vilja ha en Coupé. Som dom flesta ovanför har förslagit. Bmw, Audi RSx, Merca finns som sedaner.

Nej jag förstår det och det kommer att bli opraktiskt, men min chans i livet att ha råd och möjlighet med det innan jag blir gammal och grå skulle vara då o livet. Så jag är villig att utstå så opraktiskt som möjligt men att det fortfarande är möjligt. Dvs 2-sitsig är inte bara opraktisk i den presumtiva situationen utan dessutom omöjligt smile

Tänkte mest att barnet ska åka "bak och fram" tills dom är ca 4år. Blir hyfsat svårt att få in dom i en Coupé när stolen sitter åt fel håll smile Men går nog att böka in i en Coupé med. Nissan GTR får min röst isf.

http://vccs.volvocars.se/accessoriesLeg … 213282.htm Sån stol menar jag.

da_eddah Sjuksköterska, psykiatri
10 oktober 2011 · 149 Inlägg
"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"
Volkswagen Golf "TDI 105 DSG" (2012)
focuz
10 oktober 2011 · 95 Inlägg

da_eddah skrev:

focuz skrev:
Nissan Gt-R, Audi s5, Bmw M3, Porsche 997 4s - 996 turbo. Audi  TTrs, BMW m6... Dom jag kommer på nu iaf smile

Inte alls en tråkig lista, vilken av dem tror du skulle fungera bäst med barnstol och takräcke? smile Måste ju erkänna att av dem du raddar upp får jag mest ha-begärs-tankar på Nissan samt Porscharna.

Garanterat Nissan GT-R, den skulle jag satsat på i alla fall. Men brukar faktiskt stå en Porsche turbo i närheten av mig som har takbox, har faktiskt sett en barnstol i den också smile

Sen det där med antal godkända däck ska tydligen vara en skröna...

Audi S4 2.2t "MaxxECU" (1992)
Volkswagen Phaeton W12 "Stor passaten" (2003)
Audi A3 1.8TS Quattro "Dahlbäck Racing" (1999)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
10 oktober 2011 · 3 929 Inlägg

focuz skrev:

da_eddah skrev:

focuz skrev:
Nissan Gt-R, Audi s5, Bmw M3, Porsche 997 4s - 996 turbo. Audi  TTrs, BMW m6... Dom jag kommer på nu iaf smile

Inte alls en tråkig lista, vilken av dem tror du skulle fungera bäst med barnstol och takräcke? smile Måste ju erkänna att av dem du raddar upp får jag mest ha-begärs-tankar på Nissan samt Porscharna.

Garanterat Nissan GT-R, den skulle jag satsat på i alla fall. Men brukar faktiskt stå en Porsche turbo i närheten av mig som har takbox, har faktiskt sett en barnstol i den också smile

Sen det där med antal godkända däck ska tydligen vara en skröna...

Ett intressant ämne pågår. Ni talar om sportbilar, folk där kör Porsche, Viper med mera.
Frågan kommer till dig och du svarar "En Nissan". Pinsam tystnad uppstår big_smile

En stor BMW är väl nästan vad du letar efter? Fast iofs är det ingen liten sportbil. Fyr sistsiga Porschar finns det väl gott om?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
focuz
10 oktober 2011 · 95 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

focuz skrev:

da_eddah skrev:

Inte alls en tråkig lista, vilken av dem tror du skulle fungera bäst med barnstol och takräcke? smile Måste ju erkänna att av dem du raddar upp får jag mest ha-begärs-tankar på Nissan samt Porscharna.

Garanterat Nissan GT-R, den skulle jag satsat på i alla fall. Men brukar faktiskt stå en Porsche turbo i närheten av mig som har takbox, har faktiskt sett en barnstol i den också smile

Sen det där med antal godkända däck ska tydligen vara en skröna...

Ett intressant ämne pågår. Ni talar om sportbilar, folk där kör Porsche, Viper med mera.
Frågan kommer till dig och du svarar "En Nissan". Pinsam tystnad uppstår big_smile

En stor BMW är väl nästan vad du letar efter? Fast iofs är det ingen liten sportbil. Fyr sistsiga Porschar finns det väl gott om?

Haha wink Grymt underskattad bil som kör skiten ur det mesta smile
Skulle hellre haft en Nissan Gt-r än de flesta sportbilar kostar över en mille! smile

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
10 oktober 2011 · 3 929 Inlägg

Underskattad vettefan. Kolla alla tolvåringar som tror att en Nissan Skyline har 1200hästar efter en chip trimning wink
Men det är rätt många bilar som är underskattade, Corvette bland annat också.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
WolFMaN_16
10 oktober 2011 · 177 Inlägg

vad sägs om en aston martin eller kanske en jagga? smile

Volvo 850 "Schteken" (1993)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
10 oktober 2011 · 1 418 Inlägg

Jag skulle vilja ge dig tipset på den nya Camaron. 4 sitsig (litet baksäte) skapligt bra last kapacitet i bagaget barnstol ska gå utan nåra problem. Tar du en SS2 (V8) så får du en modern V8 som även har funtionen att när den körs lugnt så slår den av 4 av cyllarna så den drar bara som en 4a då. Men för dom pengarna skulle du lätt få dig den nya ZL1an som släpps vid årsskiftet.

Litet monster som levererar 575hk. Väghållningen e riktigt bra i nya camaron (även om ja nu kommer få 10-15 inlägg on jänkarnas dåliga väghållning från folk som inte vet nått om de alls). Tror du skulle gilla en nyare Camaro smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
10 oktober 2011 · 3 929 Inlägg

Eller så får man en Ford Mustang GT500 för de pengarna! Kompressor vin är ju nice! wink Goes nice with champagne.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
focuz
10 oktober 2011 · 95 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Underskattad vettefan. Kolla alla tolvåringar som tror att en Nissan Skyline har 1200hästar efter en chip trimning wink
Men det är rätt många bilar som är underskattade, Corvette bland annat också.

Nu menar jag 2011orna inte en vanlig skyline smile

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
10 oktober 2011 · 1 418 Inlägg

focuz skrev:

Thunderbird88 skrev:
Underskattad vettefan. Kolla alla tolvåringar som tror att en Nissan Skyline har 1200hästar efter en chip trimning wink
Men det är rätt många bilar som är underskattade, Corvette bland annat också.

Nu menar jag 2011orna inte en vanlig skyline smile

Tycker folk överskattar den nya oxå..Lyssnar man på folk så är de tydligen de råaste å snabbaste som nånsin rullat på en väg.

Vissy, dom går bra men folk överskattar den i mitt tycke.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Tjii123
14 oktober 2011 · 3 Inlägg

Nu har jag ingen direkt koll på sånna bilar ni pratar om, kan dock en hel del om bilstolar och barn i bil.

Ett babyskydd (alltså första bilstolen) går nog på gränsen in i en del av de bilar ni nämner här, men en sådan använder man ungefär 6 månader, innan det är dax för att byta till bakåtvänd bilstol steg 2. En sådan bilstol tar extremt mycket plats och är iprincip säker på att de inte får plats i en bil med så litet baksäte, förmodligen blir framsätet helt obrukbart eller så går det inte alls att få in en sådan stol. En bakåtvänd stol ska användas tills barnen minst 4 år, men gärna till 5 års ålder.

da_eddah Sjuksköterska, psykiatri
14 oktober 2011 · 149 Inlägg

Tjii123 skrev:
Nu har jag ingen direkt koll på sånna bilar ni pratar om, kan dock en hel del om bilstolar och barn i bil.

Ett babyskydd (alltså första bilstolen) går nog på gränsen in i en del av de bilar ni nämner här, men en sådan använder man ungefär 6 månader, innan det är dax för att byta till bakåtvänd bilstol steg 2. En sådan bilstol tar extremt mycket plats och är iprincip säker på att de inte får plats i en bil med så litet baksäte, förmodligen blir framsätet helt obrukbart eller så går det inte alls att få in en sådan stol. En bakåtvänd stol ska användas tills barnen minst 4 år, men gärna till 5 års ålder.

Hmm ok, fast så länge som det finns ett baksäte om än minimalt så kan ju alltid vuxen nr 2 sitta där och sträcka sig fram för att torka snor smile

Men kolla länken ovanför om Recaro-bilbarnstolen de fick in i en Nissan GTR, är det inte sådan som barnen sitter i tills de är färdigstolade (har svårt att avgöra hur gammal barnet på fotona där är).

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"
Volkswagen Golf "TDI 105 DSG" (2012)
DusanMandick Random Hero
14 oktober 2011 · 4 047 Inlägg

Jaguar xkr ( baksäte ? )

Aston martin vantage v8 eller db9 ( baksäte ? )

Bentley continental gt lite större bil med mycket utrymme, har mer vrid än garagets alla bilar tillsammans. här behövs inte takboxen

Audi S5

MB SL500 ( har den baksäte ? )

http://www.blocket.se/stockholm/Lexus_I … 13&w=3  Den va stor men den är hårdrock!

Nya challengern, chargern eller camaron

Maserati granturismo

Audi RS5

Audi a5 sportback 3.0tdi


Allt går att säta takräcke på!

Jag hade ändå köpt en rs4, rs6 eller en rs5 även om ja ville ha en liten bil smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Crille88
14 oktober 2011 · 1 353 Inlägg

ja återkommer med förslag om sisådär 3-5 år när det är aktuellt. tills dess har de ploppat up 5-10 nya bilmodeller du inte ens hört talas om ännu, så därför kan jag inte nämna dom wink

de jag försöker säga är. du är ute i för god tid..
annars har du nog fått alla de fläskigaste "familje" bilarna uppräknade här ovanför. så jag kliver åt sidan o lyfter på hatten för ditt engagemang och önskar dig och familjen lycka till! smile
och hopppas ni hittar den perfekta bilen

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
14 oktober 2011 · 1 948 Inlägg

_night_stalker_ skrev:

focuz skrev:

Thunderbird88 skrev:
Underskattad vettefan. Kolla alla tolvåringar som tror att en Nissan Skyline har 1200hästar efter en chip trimning wink
Men det är rätt många bilar som är underskattade, Corvette bland annat också.

Nu menar jag 2011orna inte en vanlig skyline smile

Tycker folk överskattar den nya oxå..Lyssnar man på folk så är de tydligen de råaste å snabbaste som nånsin rullat på en väg.

Vissy, dom går bra men folk överskattar den i mitt tycke.

Den är inte det värsta som rullat på väg, håller med om att det är en överdrift. Men GTR(inte den som heter SPECnånting, utan den vanliga) för ca 7-800 000 hänger på och t.o.m kör ifrån bilar för dubbla priset. De är just det som gör den speciell, mycket prestanda för pengarna helt klart.

Senast redigerat av AcesHigh666 (14 oktober 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang