EvoPeps
Handyman =)
18 oktober 2011
· 106 Inlägg
Tjena.
Har införskaffat mig i en calibra som är duktigt bygg men finns många mer hk och hämta ut.
Här kommer lite spec:
Nira i3 Styrsystem med 4 st VAG spolar.
310kps MAP-sensor.
C20LET:
C20XE block som är deckat, borrat och honat.
Coscast topp med C20XE axlar.
Turbonetics turbo, kullagrad, T60-1, 63 A/R. Steg5.
Precisions 1000cc spridare låg ohm.
Dubbla bosch 984 pumpar.
10mm matning & retur.
Tial 44mm Wastgate
SPM-stakar.
JE-kolvar med 0,5öd.
ARP-bultar i stakarna, svänghjulet, ramöverfallen och toppen.
7-lagers ståltoppackning.
Hårdare tryckplatta med sinterlamell.
Förstärkt oljepumpsdrev
Större Oljekyl.
Egentillverkat grönrör förutom collectorn som CP-service gjorde.
3" rör från turbon med en simons slutdämpare.
2,5" tryckrör med en något större IC.
PPF 50mm dump.
Ställbar BTR.
Mappad & bromsad hos PPF
2011:
389hk och 498nm på hjulen vid 2,1 bars laddtryck
Bromsade även 419hk på hjulen på 2,3 bars ladd, men mappsensorn gillade inte det laddtrycket...
Det som skall göras under vintern är:
Byta till större turbo.
kommer bli en TB70 från turbobanditen har hört mycket gott om dessa aggregat och att de håller för höga laddtryck.
Dessa turbos har V-band så det kommer bli lite kapningar och svets
Spridarna kommer bytas till 1680cc lågohm och MAP sensorn kommer bytas till en större på 370kpa.
Kylet kommer byggas om.
Kylet kommer bytas då turbon legat mot orginal kylet och gnagt hål på det.
Har fått hem det nya Aluminium kylet. Jag kommer få flytta på slanganslutningarna då de låg fel. Jag kommer även få tillverka en extra gängbussning för en xtra givare, för att calibra har 2 givare som skall in i kylet.
Detta är inget stort bygge men lite pill blir det ändå ;D
Kommer bli grymt intressant och se vilka siffror man kommer få när det är dags för Mappning.
Senast redigerat av EvoPeps (13 januari 2012)