Jag vart riktigt jävla dum i huvet samt klumpig när jag la in ett paraply i bagageluckan utan att tänka! Skulle köra iväg till kompis och det regnade tänkte bara jaja slänger in den för har alltid gjort det innan men har inte haft en bas låda tidigare!
Nu spetsade parapleyet ett hål rakt in i basen ganska långt ut i kanten, se bild nedan:
Någon som vet om det finns något smidigt sätt att laga den på? Typ stark silvertejp eller liknande?
Lägger en lite större bild på basen under första bilen också!
låter basen annorlunda? om inte så bör det inte vara några problem att fortsätta spela när den ser ut sådär. Annars kan det funka med stark tejp typ silvertejp.
Polarn körde en tejp bit på baksidan och lite lim eller klar lack eller dyl. på framsidan funkat ett bra tag nu. Men basen ser ju rätt ny ut kanske går att ta de på garanti beror väl mest på vart du köpt den
Köp 2 komponents epoxylim, funkar bra till detta, ta loss basen och tryck till plasten till sin ursprungliga form och smeta på limmet på båda sidor och låt torka i nått dygn. Ser ut som att bara själva plastkonen tagit skada
Mm.... Men texten som skrevs hade inte uppdaterats på sidan när jag skrev mitt svar utan kom upp efter att jag svarat
jonnielahti skrev:
gemini78 skrev:
Köp 2 komponents epoxylim, funkar bra till detta, ta loss basen och tryck till plasten till sin ursprungliga form och smeta på limmet på båda sidor och låt torka i nått dygn. Ser ut som att bara själva plastkonen tagit skada
Polarn körde en tejp bit på baksidan och lite lim eller klar lack eller dyl. på framsidan funkat ett bra tag nu. Men basen ser ju rätt ny ut kanske går att ta de på garanti beror väl mest på vart du köpt den
såklart att de inte gäller nån garanti ...även om man hittar på nån vals om vad som hänt ..så kommer återförsäljarn inte ta det på garantin tyvärr ... det syns jue på hålet att de är en yttre påverkan på basen ... men TS kan däremot ta kontakt me den handlare han köpt den av... så kan han rekommendera rätt lim .. för har du otur å får fel lim så kommer basen att smälta ihop pga fel lim ..
www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Bra butik? Helt ärligt jag vet ingen butik som skulle bytt ut den där så länge det inte är en återkommande kund som handlar för STORA summor varje gång.
Varför ska en butik förlora en bas p.g.a att kunden har varit oaktsam?
Till T.S basen kommer att fungera normalt efter att du har limmat ihop konen igen, hålet är så pass litet att den mängd lim som behövs inte kommer att påverka ljudegenskaperna.
Tack för alla svar! Och till er som säger att den ser ny ut så är den inte ens inkopplad än haha! Hämtade ut den från posten och lät den bara ligga i bagageluckan tills jag skulle koppla in den sen när vi håll på och dra kablar osv så upptäkte jag att paraplyet vart halvt genom basen och blev mindre taggad att fortsätta dra mer kablar den kvällen
Tack för alla svar! Och till er som säger att den ser ny ut så är den inte ens inkopplad än haha! Hämtade ut den från posten och lät den bara ligga i bagageluckan tills jag skulle koppla in den sen när vi håll på och dra kablar osv så upptäkte jag att paraplyet vart halvt genom basen och blev mindre taggad att fortsätta dra mer kablar den kvällen
om de är en pappkon på den så e de bara ta kontaktlim å en liten bit kaffefilter (nej de är inget skämt) å sen limmar du dit en bit över hålet från insidan.