Koppla eller streama ljud från Iphone3 till bilstereo. Hur gör man?

Mattia-SS
6 november 2011 · 188 Inlägg

Jag blir inte riktigt klok på detta. Det verkar gå via usb som jag har på min bilstereo men då går det tydligen bara att köra musik som man har lagrad på mobilen. Jag vill köra en internetradiokanal i telefonen och sen få ut det i högtalarna.
Fm sändare har jag fattat det som att det ska funka men har läst att kvalitén är dålig.

Någon som har några bra idéer?

Metica
8 november 2011 · 170 Inlägg

Du kan väl få ut ljudet på två sätt från din Iphone? Via uttaget för hörlurar och via USB. Testat det förstnämnda?

--
Sveriges bästa bilblogg: Bildrömmar och drömbilar
Chevrolet Nova "Kelly" (1970)
Mattia-SS
8 november 2011 · 188 Inlägg

Vet bara att via usb får man bara ut ljud som är lagrat i telefonen. fick tips om ett original tillbehör till iphone som visst ska funkar mkt bra. Det är en hållare man sätter telefonen med inbyggd fm sändare. Den funkar också som laddare. Kanske får testa det. Har ingen iphone än bara :-)

EvoTre Evo raggare
8 november 2011 · 386 Inlägg

Stämmer. USB med iPhone till bilen går endast köra låtar som finns i biblioteket wink FM-sändare funkar kanon sålänge det är en bra sådan, har kört många billiga o testat, bara massa sprak o trams!

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
12VoltSverige
10 november 2011 · 198 Inlägg

Det varierar mellan fabrikat, på vissa av våra enheter (Alpine) kan du pausa iPoden i din iPhone, och sen starta ex Spotify, webbradio... Så skriv ut vilket fabrikat du har på huvudenheten, och rådfråga sedan någon av experterna här på forumet

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
twin_cam Smålänning
10 november 2011 · 7 877 Inlägg

På min Clarion går det lyssna på vad man vill genom USB-uttaget.

Men jag tycker smidigaste sättet är 3,5mm plugg..

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang