uppstart snart?

syabo skrev:
uppstart snart?
Säger inget jägarn ![]()

Nu hänger inte jag med riktigt? Tror jag.
Hålet som du borrade upp och satte en Helicoil i. Är det original hålet där en automatisk spännare normalt sitter?
Eller är hålet till ett utav de 2 mindre Stödhjulen? som sitter i linje under dreven till kammarna?

Turbo_ManiaC skrev:
Nu hänger inte jag med riktigt? Tror jag.
Hålet som du borrade upp och satte en Helicoil i. Är det original hålet där en automatisk spännare normalt sitter?
Eller är hålet till ett utav de 2 mindre Stödhjulen? som sitter i linje under dreven till kammarna?
stämmer, det är orginal hålet till atomatiska spännarn! det andra hålet under kamdrev 2 är till ett glidhjul vilket jag inte andvänder mig av!
Senast redigerat av DalleRacing (2013-01-13 21:55)

Kalas! Då hängde jag med iaf då
Men om man har/hittar en topp utan den automatiska spännaren då?
Gör man på samma sätt då också? Alltså att man bara borrar upp/sätter spännaren i hålet till glidhjul nr 1 under kamdrev 1? Eller är det någon skillnad mellan hålen?

Turbo_ManiaC skrev:
Kalas! Då hängde jag med iaf då
Men om man har/hittar en topp utan den automatiska spännaren då?
Gör man på samma sätt då också? Alltså att man bara borrar upp/sätter spännaren i hålet till glidhjul nr 1 under kamdrev 1? Eller är det någon skillnad mellan hålen?
hmm nu är inte jag riktigt med vad du menar :s ? kör du b230 med 16v topp? har du vanlig b234 finns ingen anledning att göra på detta viset, enbart när du kör 8v block med 16v topp som behöver moddas
finns bara 2 hål på toppen den ena är glidrullens hål långt till höger under drevet och den andra som spännarn sitter under emellan dreven!

Så Galet badass blir det Dalle ! ![]()

Ladexteer skrev:
Så Galet badass blir det Dalle !
tackar ![]()

Ser gött ut!
När blir de uppstart ? ![]()

DalleRacing skrev:
hmm nu är inte jag riktigt med vad du menar :s ? kör du b230 med 16v topp? har du vanlig b234 finns ingen anledning att göra på detta viset, enbart när du kör 8v block med 16v topp som behöver moddas
finns bara 2 hål på toppen den ena är glidrullens hål långt till höger under drevet och den andra som spännarn sitter under emellan dreven!
Finns 2st modeller av B234. Med och utan automatisk spännare. På den med sitter spännaren i toppen och ersätter ett glidhjul. Utan har 2st glidhjul på toppen och spännaren på dessa sitter istället i blocket. Strax ovanför vevaxeldrevet.
Enligt Haynes boken iaf.

Har en fråga till dig!
Angående bultarna till vevlageröverfallen, vet du om dem bör bytas efter att man har haft dem borta?
Alltså att dem som är original bara används en gång?
Grymt bygge du gör, kämpa på! 😊

frollen skrev:
Har en fråga till dig!
Angående bultarna till vevlageröverfallen, vet du om dem bör bytas efter att man har haft dem borta?
Grymt bygge du gör, kämpa på! 😊
Allt som är vinkeldraget bör egentligen bytas, dock kan man använda de någon gång till ![]()

Tack, då vet jag!
Kanske byter dem, får se 😉
BrajjAxx skrev:
frollen skrev:
Har en fråga till dig!
Grymt bygge du gör, kämpa på! 😊Allt som är vinkeldraget bör egentligen bytas, dock kan man använda de någon gång till

Folket!!!!!!! Hon har vaknat till liv ![]()
http://www.youtube.com/watch?v=ITOkmMpQ6pk

fint de ![]()

härligt!!!
nu kommer de att gå framåt med stora steg ![]()

Snart dags för full gas medvetslös då ![]()

Härligt härligt! ![]()

Fint projekt! Prem lagd! ![]()

Hej Hej
En läsvärd text för dom som tagit lite tips o trix från mig!!!
Uptäckte 2 brister på mitt bygge nu vid uppstarten, jag ändrar infon till bilderna i projektråden som är bristande ![]()
1. Fuelrail
Hade väldigt mycket läckage från min hemmabyggda rail, felet jag gjorde var att borra med en pelarborr! Jag visste om att de skulle kunna ge problem i framtiden men jag tog chansningen
Så jag kosta nu istället på mig ett nytt färdigt från KLracing istället ![]()
Felet:
När man borrar med pelarborr så får du aldrig en stum o rak borrning, pelarborren vill gärna vibrera mycket o risken då är att hållet blir större än vad man borrar! Och i mitt fall räckte denna 100 dels milimeter för att få en pissande rail
Så jag rekomenderar att åka till nåt industriföretag som har svarvar m.m o kan slänga upp din rail o borra istället ![]()
2. Hydraliska handbromsen
Körde först en behållare bak på returen till handbromsen, olja överfyllde behållaren hela tiden då olja letar sig till lägsta punkten vilket var denna behållare på min handbroms
Jag har nu dragit en kopparledning från returen istället ända upp till bromsvätskebehållaren i motorutrymmet! Klippte slangen mellan behållare o kopplingscylindern o satte ett T- kors där som sedan min kopparledning ansluter till ![]()
De var allt, kolla gärna bilder nedanför på handbromsen m.m om ni inte förstår
0.007264