Antar att killen är ett troll, men svarar för framtida mer seriösa människor som är villiga att ta till sej information.
Glöm bort din idé om att kunna köra gatlaglig bil med turbokonverterad motor. Finns endast ett enda sätt att uppnå detta och det är genom att bygga ombyggt fordon alt amatörbyggt fordon.
Reglerna för detta, samt max tillåten effekt för chassit (gäller främst ombyggt fordon) finner du hos sfro.com.
Lite grovt draget så krävs det att du:
1. Modifierar hela drivlinan. Alltså byter ut drivaxlar, differential, växellåda och motor (du kan alltså skrota nuvarande motor).
2. Anpassar bromssystem och väghållning för effektmålet. Bygger du ombyggt fordon finns dessutom regler för max tillåten effekt och tumregeln är 15kW/100kg.
3. Använder e85 som bränsle vilket i praktiken är ett krav för att kunna köra laglig turbokonverterad motor. Detta är ett kryphål i dagsläget, och fungerar bara för att det ännu inte finns regler mot det. Att köra e85 ställer dessutom krav på bränslesystemet ur hållbarhetssynpunkt. E85 smörjer inte lika bra som bensin gör, finns ingen renodlad etonalbil på marknaden i dagsläget vad jag vet, och i stortsett alla tillverkare rekommenderar att efter en viss intervall slå i bensin i tanken för att grejerna ska få den smörjning som krävs.
Är man inte beredd på ovannämnda punkter så kan man lägga ner alltsammans direkt. Skall tilläggas att det krävs noggrann efterforskning under byggets gång, och att det kostar satan alltsammans. Bara motorbygget är en kostnad som är avskräckande nog för de flesta. En sak är säker, att bygga om ett fordon är tidsödande som fan, och det kräver viss erfarenhet och viss kunskap för att vara möjligt att genomföra. Du behöver dessutom en hel del utrustning för att lyckas.
Enklare är att byta ut motorn till en laglig, som ovan nämnt t ex VR6 eller GTi motorerna.
Enklast är att sälja bilen du har nu och byta bil till något med önskad effekt.