2880
Sök

Var man kan få sin motor fabriks trimmad

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
23 december 2011
#41
Lika bra att köpa en GTI 16v motor som tidigare nämts eller spara massa pengar till en r32 motor smile

Allmänt körd i huvudet

KHRacing
23 december 2011
#42
Regga den med en 1,8 T motor på 150hk istället - sedan kan du utgå därifrån o trimma. bla 180hk, eller 225hk steg finns ju. + att du får en medern motor i en gammal bil

Allfixare
1 475 Inlägg
24 december 2011
#43
Ja det beror ju på hur man ser det som sagt... Är det en Hirsch så är det ju Hirsch som trimmat den, inte saab. Då kan jag rulla in min A4,a på jobbet och trimma den å säga att den är fabrikstrimmad för att jag jobbar på en fabrik?


88 Inlägg
24 december 2011
Trådstartare
#44
snackat lite här och var just förtill fället så. spänningne stiger allt mer här just nu.


Allfixare
1 475 Inlägg
24 december 2011
#45
Jo det tror jag med att du har... Öppna huven du och tryck i en turbo som du säger. Vilka firmor har du pratat med?


Volkswagen <3
1 133 Inlägg
24 december 2011
#46
känns lite meningslöst att turbo konventera en 1.6 om man frågar mig. tryck i en 1.8t, 2.0t eller om du hittar en sugmotor med 200-300hk smile

Allmänt körd i huvudet

88 Inlägg
24 december 2011
Trådstartare
#47
FjonkeeN93 skrev:
känns lite meningslöst att turbo konventera en 1.6 om man frågar mig. tryck i en 1.8t, 2.0t eller om du hittar en sugmotor med 200-300hk smile

hahah nä du inte om man fick lite hjälp och leta efter ställen och snacka lite smile


146 Inlägg
24 december 2011
#48
Alvarligt? Tror någon sett fast and furious och sen blivit proffs...

Han ska trycka in turbo och lustgas och sen kanske trimma den. Okey?

Han hade inte råd att köpa baklampor för 5veckor sen? Vunnit på lotto?

Sätta på golf 3 kofångare? Är de äns i närheten av att passa?

Men tack som hjälpte mig fördriva denna halv timmen big_smile

Allfixare
1 475 Inlägg
24 december 2011
#49
Jag undrar fortfarande vilka firmor han du har snackat med ang trimma din bil.


1 224 Inlägg
24 december 2011
#50
Jag ska köpa NFSU Turbo Stage 3 till min Mazda 323 1,3

i-vtec Do you?

4 299 Inlägg
24 december 2011
#51
fish skrev:
Jag undrar fortfarande vilka firmor han du har snackat med ang trimma din bil.

Förmodligen dom 17 år gamla grabbarna som går fordonslinjen på den lokala gymnasieskolan. Deras epa-traktorer går ju ofta som fan?


2 400 Inlägg
24 december 2011
#52
Enjimmieextra skrev:
Alvarligt? Tror någon sett fast and furious och sen blivit proffs...

Han ska trycka in turbo och lustgas och sen kanske trimma den. Okey?

Han hade inte råd att köpa baklampor för 5veckor sen? Vunnit på lotto?

Sätta på golf 3 kofångare? Är de äns i närheten av att passa?

Men tack som hjälpte mig fördriva denna halv timmen big_smile

Hahah jag såg detta igår också smile  mycket snack och liten verkstad..


Rejsa ?
2 959 Inlägg
24 december 2011
#53
Ett besök hos farbror doktorn nästa?

Autotech

Lowlife
809 Inlägg
24 december 2011
#54
Enjimmieextra skrev:
Alvarligt? Tror någon sett fast and furious och sen blivit proffs...

HAHA Made my day ;D

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 december 2011
#55
Inte för att jag tror att något som någon säger hjälper men jag kan ju också göra ett försök.
Första steget mot en snabbare bil bör rimligtvis vara att välja toppmodellen!
Som flera andra har sagt så har man mer drag i en orginal GTI än en Cl som man kostat på 10K. Detta gäller ju förövrigt i princip alla bilar, jag menar man trimmar ju inte sexan i en gammal Dart när det finns v-8 att bara kasta i.
Dessutom så är frågan luddigt formulerad, och kunskapsnivån verkar vara aningens för låg...
Börja här http://www.sfro.com/index.php/boken

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

537 Inlägg
25 december 2011
#56
Lowpass skrev:
Jag ska köpa NFSU Turbo Stage 3 till min Mazda 323 1,3

du ska det altså tongue


847 Inlägg
25 december 2011
#57
Kissen86 skrev:
FjonkeeN93 skrev:
känns lite meningslöst att turbo konventera en 1.6 om man frågar mig. tryck i en 1.8t, 2.0t eller om du hittar en sugmotor med 200-300hk smile

hahah nä du inte om man fick lite hjälp och leta efter ställen och snacka lite smile

Här har du ett tips. Ring till Turbocenter. Nåt postivt svar lär du inte få. Men förhoppningsvis kanske du äntligen förstår att det är lönlöst o trimma din gamla tant bil.

Sen har jag ännu ett tips. Läs på lite om bilar o motorer i övrigt. Du verkar ju inte ha en susning om nåt inom detta ämne.


785 Inlägg
25 december 2011
#58
Hett tips.. Sälj golfen, ta pengarna du har till effektökningen, köp en turbobil och börja pystimma...
En golf CL kommer aldrig bli något bra av, iaf inte med orginalmotorn!

Om du tvunget ska bygga på denna, så släng i en VR6 motor i den.. Då blir det fart i sakerna.
Och nästa steg är att överladda VR6:an... = tokroligt!

Its not the fart that kills, its the smell...

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
25 december 2011
#59
Antar att killen är ett troll, men svarar för framtida mer seriösa människor som är villiga att ta till sej information.

Glöm bort din idé om att kunna köra gatlaglig bil med turbokonverterad motor. Finns endast ett enda sätt att uppnå detta och det är genom att bygga ombyggt fordon alt amatörbyggt fordon.

Reglerna för detta, samt max tillåten effekt för chassit (gäller främst ombyggt fordon) finner du hos sfro.com.
Lite grovt draget så krävs det att du:

1. Modifierar hela drivlinan. Alltså byter ut drivaxlar, differential, växellåda och motor (du kan alltså skrota nuvarande motor).

2. Anpassar bromssystem och väghållning för effektmålet. Bygger du ombyggt fordon finns dessutom regler för max tillåten effekt och tumregeln är 15kW/100kg.

3. Använder e85 som bränsle vilket i praktiken är ett krav för att kunna köra laglig turbokonverterad motor. Detta är ett kryphål i dagsläget, och fungerar bara för att det ännu inte finns regler mot det. Att köra e85 ställer dessutom krav på bränslesystemet ur hållbarhetssynpunkt. E85 smörjer inte lika bra som bensin gör, finns ingen renodlad etonalbil på marknaden i dagsläget vad jag vet, och i stortsett alla tillverkare rekommenderar att efter en viss intervall slå i bensin i tanken för att grejerna ska få den smörjning som krävs.

Är man inte beredd på ovannämnda punkter så kan man lägga ner alltsammans direkt. Skall tilläggas att det krävs noggrann efterforskning under byggets gång, och att det kostar satan alltsammans. Bara motorbygget är en kostnad som är avskräckande nog för de flesta. En sak är säker, att bygga om ett fordon är tidsödande som fan, och det kräver viss erfarenhet och viss kunskap för att vara möjligt att genomföra. Du behöver dessutom en hel del utrustning för att lyckas.

Enklare är att byta ut motorn till en laglig, som ovan nämnt t ex VR6 eller GTi motorerna.

Enklast är att sälja bilen du har nu och byta bil till något med önskad effekt.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Ubåtsingenjör
7 314 Inlägg
25 december 2011
#60
HAHA fy fan vilken tråd big_smile

ts kan ju trycka dit både türbo och lustgas i sin kärra wink glöm inte att trimma bilen sen !! Som någon annan sa tidigare så är nog NFSU Stage 3 en bra början wink



Sök