Köpråd: 350 till 400 000kr sportbil.

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
9 april 2012 · 901 Inlägg

Sotam skrev:

frostyman skrev:

Sotam skrev:
Köp en 996turbo. Det har jag själv gjort. Satan vilken bil och vilken körkänsla smile  Corvette z06 är också ett riktigt trevligt alternativ om det nu är en "sportbil" du är ute efter.

Trevligt att höra, för du har väl också huserat lite på saabturboclub-forumet?

Det stämmer! Kör ju trimmad s60 t5 också som jag fightats med mot diverse saab-förare smile

Trimmad Volvo eller Saab är roligt på motorvägen, särskilt när man överraskar en och annan Porsche, Bmw, Merca eller annan potent bil. Men skillnaden mot en riktig sportbil är att den är rolig precis överallt, även när man svänger runt gatuhörn i 30 km/h.

Just det,många blir överaskade av "enkla" saab eller volvo.
Sportbil görs av körstil/typ o KAN vara även en sedan o INTE BARA en coupe. Därför altfler SPORT firmor har sedan alternativ maserati quattroporte, porsche panamera, ferrari 456 GT Venice mm
Som RENODLAD sportbil föreslog jag Maserati som skiljer sig från mängden!
MAn kan hitta en del i ca 400tusen kr
smile
mvh

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
9 april 2012 · 901 Inlägg

frostyman skrev:

Sotam skrev:
Köp en 996turbo. Det har jag själv gjort. Satan vilken bil och vilken körkänsla smile  Corvette z06 är också ett riktigt trevligt alternativ om det nu är en "sportbil" du är ute efter.

Trevligt att höra, för du har väl också huserat lite på saabturboclub-forumet?

är det du med vinterbil frågan?smile

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
9 april 2012 · 901 Inlägg

Några förslag
Aston Martin DB7 VOLANTE CABRIOLET -98
http://www.blocket.se/helsingborg/Aston … 11&w=3

Ferrari 355 GTS -96
http://www.blocket.se/uppsala/Ferrari_3 … 11&w=3

Maserati quattroporte -07
http://www.blocket.se/jonkoping/Maserat … 11&w=3

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Masquerade Aldrig nöjd
10 april 2012 · 804 Inlägg

gps18 skrev:
Några förslag
Aston Martin DB7 VOLANTE CABRIOLET -98
http://www.blocket.se/helsingborg/Aston … 11&w=3

Ferrari 355 GTS -96
http://www.blocket.se/uppsala/Ferrari_3 … 11&w=3

Maserati quattroporte -07
http://www.blocket.se/jonkoping/Maserat … 11&w=3

Ingen Saab? Har hört att de är förjävla bra sportbilar!lol

Livet är för kort för att äga Volvo.
Team-Adolfsson Gödseldräng
10 april 2012 · 4 529 Inlägg

zo6 säger jag efter ha lånat en några dagar.

störtkär i bilen direkt

lagom svårkörd när man kopplar ur antispinn o den spinner 1-2-3-4 om man vill med 325er bak

topphastighet på runt 330kmh räcker gott o väl 100kmh på 2an wink

man sitter inte särskilt bekvämt i dom om man e lite längre 1.90 o sitter illa men bilen gör att man glömmer det man får inte nog av att köra den wink

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
10 april 2012 · 901 Inlägg

Masquerade skrev:

gps18 skrev:
Några förslag
Aston Martin DB7 VOLANTE CABRIOLET -98
http://www.blocket.se/helsingborg/Aston … 11&w=3

Ferrari 355 GTS -96
http://www.blocket.se/uppsala/Ferrari_3 … 11&w=3

Maserati quattroporte -07
http://www.blocket.se/jonkoping/Maserat … 11&w=3

Ingen Saab? Har hört att de är förjävla bra sportbilar!lol

Det var alt,men du skulle hänga med om du skulle läsa dethela som har skrivit ditt p***o!
vad har du föreslagit?
clk? för att den är coupe v6 3,2lit motor o 218hk?!?!
o slurkar bränsle som fan?
lollol

Senast redigerat av gps18 (10 april 2012)

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
Glesmark
10 april 2012 · 1 938 Inlägg

Skulle ändå vilja säga att saab inte är en sportbil, chassit är dåligt redan från botten, dåligt är kanske fel ord, men det är svagt, och med 470 hk lär det uppenbara sig ännu värre.

Även om man inte har en bra mekaniker så lär man bli en bra mekaniker när man ska byta växellådor, drivaxlar, drivknutar och andra orosmoment hos en bil som är så trimmad.

Det blir allt annat än en driftsäker bil.

470 hk kan vara roligt, jag har provat mig fram, turbomotorer kan vara kul, vist! Och man får massa hk ur dom.

Men en v8 med mängder av mos redan från fabrik i en riktig sportbil ger en helt annan karaktär och känsla som inget turbomonster till saab eller för den delen volvo kan mäta sig med.

Porsche har sköna motorer, det är samma sak här, det är volym i motorerna.
3.6 eller 3.8 liter (om jag minns rätt), ur en sexa med turbo, det ger också skönt bottendrag och en hög topp.

Går aldrig att jämföra känslan av en riktig motor med ihjälstressade fyror eller femmor, never ever även om de ger lika mycket effekt.

TOOMPAA
10 april 2012 · 74 Inlägg

Frågan är ju varför SAAB ens kommer på tal, snabb bil är snabb bil. sportbil är sportbil smile

Får säkert bra 0 - 100 tid på jycken med om ja spenderar tillräckligt....  Nej var inte seriös, men nog går det att få fart på det mesta om man har pengar till det.

Topic: Camaron hade jag kört på, men då går jag bara på utseendet smile

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
10 april 2012 · 901 Inlägg

Glesmark skrev:
Skulle ändå vilja säga att saab inte är en sportbil, chassit är dåligt redan från botten, dåligt är kanske fel ord, men det är svagt, och med 470 hk lär det uppenbara sig ännu värre.

Även om man inte har en bra mekaniker så lär man bli en bra mekaniker när man ska byta växellådor, drivaxlar, drivknutar och andra orosmoment hos en bil som är så trimmad.

Det blir allt annat än en driftsäker bil.

470 hk kan vara roligt, jag har provat mig fram, turbomotorer kan vara kul, vist! Och man får massa hk ur dom.

Men en v8 med mängder av mos redan från fabrik i en riktig sportbil ger en helt annan karaktär och känsla som inget turbomonster till saab eller för den delen volvo kan mäta sig med.

Porsche har sköna motorer, det är samma sak här, det är volym i motorerna.
3.6 eller 3.8 liter (om jag minns rätt), ur en sexa med turbo, det ger också skönt bottendrag och en hög topp.

Går aldrig att jämföra känslan av en riktig motor med ihjälstressade fyror eller femmor, never ever även om de ger lika mycket effekt.

Vad pratar du om???
Jag har en vän i staffanstorp som har sålt sin M5 för att undvika en problematisk chassi o trimmat en 9-5 med steg7 vara o har inga som helst problem.Vxllåda blivit förstärkt och under 2,5 års tid som äger bilen har ej gått sönder nåt plus att han har betydligt lägre bränsleförbrukning än M5. Tvärtemot både han, jag med min tjästebil bmw 740 o en till kompis har haft MASSOR med problem (framför allt elfel) med våra bmw.
OM du har läst jag skrev det som alt OM killen söker hk.
Sportbil behöver inte vara coupe! Hur skulle du klassificera ferrari 456 gt venice, porsche panamera, Maserati quatroporte??
Jag har inget emot v8, visst de är sköna men ofta drar en massa bensin.
Både chevrolet o 996t är fina bilar (o förresten 996 har också turbo!!).
Vad blir en hel del störda på saab, skit i att svara då! Framför allt om du kör en verkligen dålig bil inför mina ögon! Jösses!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
FumaKilla
10 april 2012 · 6 Inlägg

Köp en 2011+ Mustang GT 5.0.

0-100 4.3sec
http://youtu.be/ydykiWKW6fE

Går som ett svin och låter som ett jetplan på steroider!
Slår nya M3 0-100 och dött lopp mot en Ferrari 360 Modena

Trust Me i know smile

SportPilot Ubåtsingenjör
10 april 2012 · 7 241 Inlägg

gps18 skrev:

Glesmark skrev:
Skulle ändå vilja säga att saab inte är en sportbil, chassit är dåligt redan från botten, dåligt är kanske fel ord, men det är svagt, och med 470 hk lär det uppenbara sig ännu värre.

Även om man inte har en bra mekaniker så lär man bli en bra mekaniker när man ska byta växellådor, drivaxlar, drivknutar och andra orosmoment hos en bil som är så trimmad.

Det blir allt annat än en driftsäker bil.

470 hk kan vara roligt, jag har provat mig fram, turbomotorer kan vara kul, vist! Och man får massa hk ur dom.

Men en v8 med mängder av mos redan från fabrik i en riktig sportbil ger en helt annan karaktär och känsla som inget turbomonster till saab eller för den delen volvo kan mäta sig med.

Porsche har sköna motorer, det är samma sak här, det är volym i motorerna.
3.6 eller 3.8 liter (om jag minns rätt), ur en sexa med turbo, det ger också skönt bottendrag och en hög topp.

Går aldrig att jämföra känslan av en riktig motor med ihjälstressade fyror eller femmor, never ever även om de ger lika mycket effekt.

Vad pratar du om???
Jag har en vän i staffanstorp som har sålt sin M5 för att undvika en problematisk chassi o trimmat en 9-5 med steg7 vara o har inga som helst problem.Vxllåda blivit förstärkt och under 2,5 års tid som äger bilen har ej gått sönder nåt plus att han har betydligt lägre bränsleförbrukning än M5. Tvärtemot både han, jag med min tjästebil bmw 740 o en till kompis har haft MASSOR med problem (framför allt elfel) med våra bmw.
OM du har läst jag skrev det som alt OM killen söker hk.
Sportbil behöver inte vara coupe! Hur skulle du klassificera ferrari 456 gt venice, porsche panamera, Maserati quatroporte??
Jag har inget emot v8, visst de är sköna men ofta drar en massa bensin.
Både chevrolet o 996t är fina bilar (o förresten 996 har också turbo!!).
Vad blir en hel del störda på saab, skit i att svara då! Framför allt om du kör en verkligen dålig bil inför mina ögon! Jösses!

skulle då inte klassa panamera eller quattroporte som några sportbilar... det är familjeräsers, lyxiga familjeräsers

en sportbil ska vara cupé eller möjligtvis en cab där med bastu !

saab är säkert jätte bra bilar, men att jämnföra en vässad opel (saab) med en m5 funkar inte riktigt.
hur som så faller inte saab in hos ts önskan, möjligt vis en aero x eller vad den heter

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
10 april 2012 · 901 Inlägg

FumaKilla skrev:
Köp en 2011+ Mustang GT 5.0.

0-100 4.3sec
http://youtu.be/ydykiWKW6fE

Går som ett svin och låter som ett jetplan på steroider!
Slår nya M3 0-100 och dött lopp mot en Ferrari 360 Modena

Trust Me i know smile

mycket fin!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
FumaKilla
10 april 2012 · 6 Inlägg

gps18 skrev:

FumaKilla skrev:
Köp en 2011+ Mustang GT 5.0.

0-100 4.3sec
http://youtu.be/ydykiWKW6fE

Går som ett svin och låter som ett jetplan på steroider!
Slår nya M3 0-100 och dött lopp mot en Ferrari 360 Modena

Trust Me i know smile

mycket fin!

Tackar, jag älskar den!
Finns dock sjukt mycket fina bilar runt 350-400 så min va bara ett förslag i högen smile

StorStark421
10 april 2012 · 20 Inlägg

FumaKilla skrev:
Köp en 2011+ Mustang GT 5.0.

0-100 4.3sec
http://youtu.be/ydykiWKW6fE

Går som ett svin och låter som ett jetplan på steroider!
Slår nya M3 0-100 och dött lopp mot en Ferrari 360 Modena

Trust Me i know smile

Nu börjar det likna något, och till alla andra, jag vill inte ha någon trimmad saab wink
Är ganska ung så att ''visa'' upp sig är en liten dröm man har haft länge haha smile

Finns det någon trevlig mustang återförsäljare i Göteborg?
Som inte är otrevlig bara för man inte är 30+? smile

Glesmark
10 april 2012 · 1 938 Inlägg

gps18 skrev:

Glesmark skrev:
Skulle ändå vilja säga att saab inte är en sportbil, chassit är dåligt redan från botten, dåligt är kanske fel ord, men det är svagt, och med 470 hk lär det uppenbara sig ännu värre.

Även om man inte har en bra mekaniker så lär man bli en bra mekaniker när man ska byta växellådor, drivaxlar, drivknutar och andra orosmoment hos en bil som är så trimmad.

Det blir allt annat än en driftsäker bil.

470 hk kan vara roligt, jag har provat mig fram, turbomotorer kan vara kul, vist! Och man får massa hk ur dom.

Men en v8 med mängder av mos redan från fabrik i en riktig sportbil ger en helt annan karaktär och känsla som inget turbomonster till saab eller för den delen volvo kan mäta sig med.

Porsche har sköna motorer, det är samma sak här, det är volym i motorerna.
3.6 eller 3.8 liter (om jag minns rätt), ur en sexa med turbo, det ger också skönt bottendrag och en hög topp.

Går aldrig att jämföra känslan av en riktig motor med ihjälstressade fyror eller femmor, never ever även om de ger lika mycket effekt.

Vad pratar du om???
Jag har en vän i staffanstorp som har sålt sin M5 för att undvika en problematisk chassi o trimmat en 9-5 med steg7 vara o har inga som helst problem.Vxllåda blivit förstärkt och under 2,5 års tid som äger bilen har ej gått sönder nåt plus att han har betydligt lägre bränsleförbrukning än M5. Tvärtemot både han, jag med min tjästebil bmw 740 o en till kompis har haft MASSOR med problem (framför allt elfel) med våra bmw.
OM du har läst jag skrev det som alt OM killen söker hk.
Sportbil behöver inte vara coupe! Hur skulle du klassificera ferrari 456 gt venice, porsche panamera, Maserati quatroporte??
Jag har inget emot v8, visst de är sköna men ofta drar en massa bensin.
Både chevrolet o 996t är fina bilar (o förresten 996 har också turbo!!).
Vad blir en hel del störda på saab, skit i att svara då! Framför allt om du kör en verkligen dålig bil inför mina ögon! Jösses!

Den fröstärkningen som jag vet håller för 470 hk är en rakskuren drevsats, och det är inget jag skulle vilja åka runt med, tänk dig att du backar med en bil, det ljudet får du åka runt med varje gång du skall köra.

Om man säljer en m5 för att man tycker det har ett problematiskt chassi och sen köper en Saab så har man nog en häst (eller två) som inte är hemma.

Skulle man tröttna på m5 (får jag lov att gissa på att din kompis har en e39 eftersom vi talat en del om v8 i mina inlägg), så finns det kompressorsats för 570 hk hos ess tuning, vill man hålla på med väghållning och jobba sig så man känner minsta stenkorn finns RIKTIGA väghållningssatser till m5, och då snackar jag inte japansk 3999 kr variant.

Skillnaden är att m5an fortfarande går att köra som en originalbil, man behöver inte hålla på och böka med sinter, eventuellt 2-3skivig koppling som rasslar och bökar och stenhårda bussningar och förstärkningsstag i karossen för att den skall befinna sig i ursprunglig form när man gasar på.

Nu är kanske inte m5 bilen som personen söker, åtminstone inte e39 för den ligger i en helt annan prisklass.

Nya corvetterna tycker jag är håriga i alla fall, söker man en sportbil antar jag att man inte har problem med bränslekonomin och inte behöver vara ledsen om den drar litegranna.

Nu har jag inte läst tråden från start utan hakade upp mig på dina inlägg om Saab, så detta är antagligen helt OT.

Nybergrobin
10 april 2012 · 2 385 Inlägg

StorStark421 skrev:

FumaKilla skrev:
Köp en 2011+ Mustang GT 5.0.

0-100 4.3sec
http://youtu.be/ydykiWKW6fE

Går som ett svin och låter som ett jetplan på steroider!
Slår nya M3 0-100 och dött lopp mot en Ferrari 360 Modena

Trust Me i know smile

Nu börjar det likna något, och till alla andra, jag vill inte ha någon trimmad saab wink
Är ganska ung så att ''visa'' upp sig är en liten dröm man har haft länge haha smile

Finns det någon trevlig mustang återförsäljare i Göteborg?
Som inte är otrevlig bara för man inte är 30+? smile

Personligen tycker jag nya camaron är snyggare men det är min åsikt smile

FumaKilla
10 april 2012 · 6 Inlägg

StorStark421 skrev:

FumaKilla skrev:
Köp en 2011+ Mustang GT 5.0.

0-100 4.3sec
http://youtu.be/ydykiWKW6fE

Går som ett svin och låter som ett jetplan på steroider!
Slår nya M3 0-100 och dött lopp mot en Ferrari 360 Modena

Trust Me i know smile

Nu börjar det likna något, och till alla andra, jag vill inte ha någon trimmad saab wink
Är ganska ung så att ''visa'' upp sig är en liten dröm man har haft länge haha smile

Finns det någon trevlig mustang återförsäljare i Göteborg?
Som inte är otrevlig bara för man inte är 30+? smile

Bor du i GBG?
Pm:a mig så ska du få en åktur vid tillfälle!
Finns inga återförsäljare för Mustang någonstans förutom i USA.
Antingen köper man privat eller av firma i Sverige. Finns dock inga "återförsäljare".

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
10 april 2012 · 901 Inlägg

Glesmark skrev:

gps18 skrev:

Glesmark skrev:
Skulle ändå vilja säga att saab inte är en sportbil, chassit är dåligt redan från botten, dåligt är kanske fel ord, men det är svagt, och med 470 hk lär det uppenbara sig ännu värre.

Även om man inte har en bra mekaniker så lär man bli en bra mekaniker när man ska byta växellådor, drivaxlar, drivknutar och andra orosmoment hos en bil som är så trimmad.

Det blir allt annat än en driftsäker bil.

470 hk kan vara roligt, jag har provat mig fram, turbomotorer kan vara kul, vist! Och man får massa hk ur dom.

Men en v8 med mängder av mos redan från fabrik i en riktig sportbil ger en helt annan karaktär och känsla som inget turbomonster till saab eller för den delen volvo kan mäta sig med.

Porsche har sköna motorer, det är samma sak här, det är volym i motorerna.
3.6 eller 3.8 liter (om jag minns rätt), ur en sexa med turbo, det ger också skönt bottendrag och en hög topp.

Går aldrig att jämföra känslan av en riktig motor med ihjälstressade fyror eller femmor, never ever även om de ger lika mycket effekt.

Vad pratar du om???
Jag har en vän i staffanstorp som har sålt sin M5 för att undvika en problematisk chassi o trimmat en 9-5 med steg7 vara o har inga som helst problem.Vxllåda blivit förstärkt och under 2,5 års tid som äger bilen har ej gått sönder nåt plus att han har betydligt lägre bränsleförbrukning än M5. Tvärtemot både han, jag med min tjästebil bmw 740 o en till kompis har haft MASSOR med problem (framför allt elfel) med våra bmw.
OM du har läst jag skrev det som alt OM killen söker hk.
Sportbil behöver inte vara coupe! Hur skulle du klassificera ferrari 456 gt venice, porsche panamera, Maserati quatroporte??
Jag har inget emot v8, visst de är sköna men ofta drar en massa bensin.
Både chevrolet o 996t är fina bilar (o förresten 996 har också turbo!!).
Vad blir en hel del störda på saab, skit i att svara då! Framför allt om du kör en verkligen dålig bil inför mina ögon! Jösses!

Den fröstärkningen som jag vet håller för 470 hk är en rakskuren drevsats, och det är inget jag skulle vilja åka runt med, tänk dig att du backar med en bil, det ljudet får du åka runt med varje gång du skall köra.

Om man säljer en m5 för att man tycker det har ett problematiskt chassi och sen köper en Saab så har man nog en häst (eller två) som inte är hemma.

Skulle man tröttna på m5 (får jag lov att gissa på att din kompis har en e39 eftersom vi talat en del om v8 i mina inlägg), så finns det kompressorsats för 570 hk hos ess tuning, vill man hålla på med väghållning och jobba sig så man känner minsta stenkorn finns RIKTIGA väghållningssatser till m5, och då snackar jag inte japansk 3999 kr variant.

Skillnaden är att m5an fortfarande går att köra som en originalbil, man behöver inte hålla på och böka med sinter, eventuellt 2-3skivig koppling som rasslar och bökar och stenhårda bussningar och förstärkningsstag i karossen för att den skall befinna sig i ursprunglig form när man gasar på.

Nu är kanske inte m5 bilen som personen söker, åtminstone inte e39 för den ligger i en helt annan prisklass.

Nya corvetterna tycker jag är håriga i alla fall, söker man en sportbil antar jag att man inte har problem med bränslekonomin och inte behöver vara ledsen om den drar litegranna.

Nu har jag inte läst tråden från start utan hakade upp mig på dina inlägg om Saab, så detta är antagligen helt OT.

i)inget ljud som helst ii)mycket vettig kille bla lastbilsmekaniker hos volvo, o civil ing. Sorry men många tycker inte om bmw som alt.Förövrigt du kan läsa i min presentation om bmw...

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Glesmark
10 april 2012 · 1 938 Inlägg

gps18 skrev:

Glesmark skrev:

gps18 skrev:

Vad pratar du om???
Jag har en vän i staffanstorp som har sålt sin M5 för att undvika en problematisk chassi o trimmat en 9-5 med steg7 vara o har inga som helst problem.Vxllåda blivit förstärkt och under 2,5 års tid som äger bilen har ej gått sönder nåt plus att han har betydligt lägre bränsleförbrukning än M5. Tvärtemot både han, jag med min tjästebil bmw 740 o en till kompis har haft MASSOR med problem (framför allt elfel) med våra bmw.
OM du har läst jag skrev det som alt OM killen söker hk.
Sportbil behöver inte vara coupe! Hur skulle du klassificera ferrari 456 gt venice, porsche panamera, Maserati quatroporte??
Jag har inget emot v8, visst de är sköna men ofta drar en massa bensin.
Både chevrolet o 996t är fina bilar (o förresten 996 har också turbo!!).
Vad blir en hel del störda på saab, skit i att svara då! Framför allt om du kör en verkligen dålig bil inför mina ögon! Jösses!

Den fröstärkningen som jag vet håller för 470 hk är en rakskuren drevsats, och det är inget jag skulle vilja åka runt med, tänk dig att du backar med en bil, det ljudet får du åka runt med varje gång du skall köra.

Om man säljer en m5 för att man tycker det har ett problematiskt chassi och sen köper en Saab så har man nog en häst (eller två) som inte är hemma.

Skulle man tröttna på m5 (får jag lov att gissa på att din kompis har en e39 eftersom vi talat en del om v8 i mina inlägg), så finns det kompressorsats för 570 hk hos ess tuning, vill man hålla på med väghållning och jobba sig så man känner minsta stenkorn finns RIKTIGA väghållningssatser till m5, och då snackar jag inte japansk 3999 kr variant.

Skillnaden är att m5an fortfarande går att köra som en originalbil, man behöver inte hålla på och böka med sinter, eventuellt 2-3skivig koppling som rasslar och bökar och stenhårda bussningar och förstärkningsstag i karossen för att den skall befinna sig i ursprunglig form när man gasar på.

Nu är kanske inte m5 bilen som personen söker, åtminstone inte e39 för den ligger i en helt annan prisklass.

Nya corvetterna tycker jag är håriga i alla fall, söker man en sportbil antar jag att man inte har problem med bränslekonomin och inte behöver vara ledsen om den drar litegranna.

Nu har jag inte läst tråden från start utan hakade upp mig på dina inlägg om Saab, så detta är antagligen helt OT.

i)inget ljud som helst ii)mycket vettig kille bla lastbilsmekaniker hos volvo, o civil ing. Sorry men många tycker inte om bmw som alt.Förövrigt du kan läsa i min presentation om bmw...

Ger inte mycket för det du skriver då du favoriserar Saab, jag håller inte bmw kärt och försvarar det inte.
Nämner mest för och nackdelar, och den bmw du jämfört mot en saab är en bättre byggd bil än en saab ur sportsynpunkt, så är det bara.

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
10 april 2012 · 901 Inlägg

Glesmark skrev:

gps18 skrev:

Glesmark skrev:

Den fröstärkningen som jag vet håller för 470 hk är en rakskuren drevsats, och det är inget jag skulle vilja åka runt med, tänk dig att du backar med en bil, det ljudet får du åka runt med varje gång du skall köra.

Om man säljer en m5 för att man tycker det har ett problematiskt chassi och sen köper en Saab så har man nog en häst (eller två) som inte är hemma.

Skulle man tröttna på m5 (får jag lov att gissa på att din kompis har en e39 eftersom vi talat en del om v8 i mina inlägg), så finns det kompressorsats för 570 hk hos ess tuning, vill man hålla på med väghållning och jobba sig så man känner minsta stenkorn finns RIKTIGA väghållningssatser till m5, och då snackar jag inte japansk 3999 kr variant.

Skillnaden är att m5an fortfarande går att köra som en originalbil, man behöver inte hålla på och böka med sinter, eventuellt 2-3skivig koppling som rasslar och bökar och stenhårda bussningar och förstärkningsstag i karossen för att den skall befinna sig i ursprunglig form när man gasar på.

Nu är kanske inte m5 bilen som personen söker, åtminstone inte e39 för den ligger i en helt annan prisklass.

Nya corvetterna tycker jag är håriga i alla fall, söker man en sportbil antar jag att man inte har problem med bränslekonomin och inte behöver vara ledsen om den drar litegranna.

Nu har jag inte läst tråden från start utan hakade upp mig på dina inlägg om Saab, så detta är antagligen helt OT.

i)inget ljud som helst ii)mycket vettig kille bla lastbilsmekaniker hos volvo, o civil ing. Sorry men många tycker inte om bmw som alt.Förövrigt du kan läsa i min presentation om bmw...

Ger inte mycket för det du skriver då du favoriserar Saab, jag håller inte bmw kärt och försvarar det inte.
Nämner mest för och nackdelar, och den bmw du jämfört mot en saab är en bättre byggd bil än en saab ur sportsynpunkt, så är det bara.

Du får gärna tro vad du vill!smile

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang