Fälgar + Plastidipspray = Byt färg på fälgarna lätt!

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
7 mars 2013 · 1 163 Inlägg

Piratstikin skrev:

Andyy90 skrev:

Piratstikin skrev:

Det är kanon till fälgar, finn asfaltsfläckar kvar så tränger dom igenom dipen när man lackar eftersom förtunningen löser upp det. och om man ska dipa bilen är Yes diskmedel det allra bästa jag använt för att få bort vax/fett osv och givetvis att tvätta med microfiber trasa istället för att hålla på med dom värdelösa svamparna tongue

bromsrengörning och diskmedel får det bli då wink

tackar för tipsen!

Brukar ni dippa insidan av fälgarna också eller skiter ni i det? :p

I detta fallet är det ett par ljusgråa som ska bli vita så tycker jag borde klara mig undan det..

Vad gäller när det är dags för däckbyte förutom att vara försiktig runt plastidippen? smile

Har personligen aldrig dipat fälagar med sprayburk, utan bara med spruta & då täcker det lagom bakom automatiskt så det har aldrig varit nå problem smile däck byte vettetusan om det karar faktiskt, ska inte säga att det inte går heller men jag vet faktiskt inte :p

nää känns ju lite farligt att sätta fälgarna i en däckmaskin.. jag köpte dock 4 burkar till 4 st 18" så borde bli lite över smile tror även att jag hoppar insidan på fälgen

~Andy~
FL3JM Inga konstigheter
7 mars 2013 · 2 064 Inlägg

Andyy90 skrev:
Hade tänkt dippa tjejens fälgar nu till helgen och tänkte bara fråga vilket medel folk använder för att få bort fett/vax ifrån fälgarna..

mvh

Du kan ju alltid prova läsa första inlägget som är lite av en guide till hur man gör. wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 82&p=1


Fälgrengöring så dom blir fina och rena, sen bort med eventuellt resterande fett med hjälp av bräkleen.

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
7 mars 2013 · 1 163 Inlägg

FL3JM skrev:

Andyy90 skrev:
Hade tänkt dippa tjejens fälgar nu till helgen och tänkte bara fråga vilket medel folk använder för att få bort fett/vax ifrån fälgarna..

mvh

Du kan ju alltid prova läsa första inlägget som är lite av en guide till hur man gör. wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 82&p=1


Fälgrengöring så dom blir fina och rena, sen bort med eventuellt resterande fett med hjälp av bräkleen.

Jag har läst första inlägget vilket jag tyckte var mer ett före & efter resultat men visst..

Att många använde bromsrengöring är jag med på sedan innan och hittade någon annan tråd där dem tyckte diskmedlet funkade bäst till fett/vaxet så ja det var en grymt onödig fråga och ska absolut inte störa mer i någon av dina trådar.

~Andy~
FL3JM Inga konstigheter
7 mars 2013 · 2 064 Inlägg

Andyy90 skrev:

FL3JM skrev:

Andyy90 skrev:
Hade tänkt dippa tjejens fälgar nu till helgen och tänkte bara fråga vilket medel folk använder för att få bort fett/vax ifrån fälgarna..

mvh

Du kan ju alltid prova läsa första inlägget som är lite av en guide till hur man gör. wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 82&p=1


Fälgrengöring så dom blir fina och rena, sen bort med eventuellt resterande fett med hjälp av bräkleen.

Jag har läst första inlägget vilket jag tyckte var mer ett före & efter resultat men visst..

Att många använde bromsrengöring är jag med på sedan innan och hittade någon annan tråd där dem tyckte diskmedlet funkade bäst till fett/vaxet så ja det var en grymt onödig fråga och ska absolut inte störa mer i någon av dina trådar.

Haha men va fan, jag menade inget illa, ta det lugnt. smile
Alla medel funkar som tar bort fett, lycka till och glöm inte att slänga upp lite före- och efterbilder här!
Och sorry om jag lät sur, var inte alls meningen smile

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
7 mars 2013 · 1 163 Inlägg

FL3JM skrev:

Andyy90 skrev:

FL3JM skrev:

Du kan ju alltid prova läsa första inlägget som är lite av en guide till hur man gör. wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 82&p=1


Fälgrengöring så dom blir fina och rena, sen bort med eventuellt resterande fett med hjälp av bräkleen.

Jag har läst första inlägget vilket jag tyckte var mer ett före & efter resultat men visst..

Att många använde bromsrengöring är jag med på sedan innan och hittade någon annan tråd där dem tyckte diskmedlet funkade bäst till fett/vaxet så ja det var en grymt onödig fråga och ska absolut inte störa mer i någon av dina trådar.

Haha men va fan, jag menade inget illa, ta det lugnt. smile
Alla medel funkar som tar bort fett, lycka till och glöm inte att slänga upp lite före- och efterbilder här!
Och sorry om jag lät sur, var inte alls meningen smile

Hehe lugnt.. hade faktiskt tänkt det.. borde få hem burkarna imorgon iaf..

~Andy~
Emilius Avstängd
9 mars 2013 · 1 714 Inlägg

När ska den här trenden dö ut?

Ser lika billigt ut som det är. Lägg ner pengarna på nånting som håller istället,
det blir mer och mer att man ska ha allt men inte anstränga sig alls.

granadadr
9 mars 2013 · 7 290 Inlägg

Emilius skrev:
När ska den här trenden dö ut?

Ser lika billigt ut som det är. Lägg ner pengarna på nånting som håller istället,
det blir mer och mer att man ska ha allt men inte anstränga sig alls.

då tycker jag det är MYCKET värre med streeech å sånt skit wink
samt söndersupna jänkare å sur-mercor å äckel 740,, som snortisar med allt förstor prilla sitter å super skallen i bitar i

låt dem dippa ifred,,

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
FL3JM Inga konstigheter
9 mars 2013 · 2 064 Inlägg

Emilius skrev:
När ska den här trenden dö ut?

Ser lika billigt ut som det är. Lägg ner pengarna på nånting som håller istället,
det blir mer och mer att man ska ha allt men inte anstränga sig alls.

Tycker inte det ser billigt ut alls, det är som vilken matt färg som helst bara att man kan ångra sig och riva bort det. Surjävel.

werd
9 mars 2013 · 349 Inlägg

Emilius skrev:
När ska den här trenden dö ut?

Ser lika billigt ut som det är. Lägg ner pengarna på nånting som håller istället,
det blir mer och mer att man ska ha allt men inte anstränga sig alls.

Smak är inte "En sak är rätt och inget mer". Vissa gillar blå bilar, andra röda. Andra är lite smartare och kan uppskatta många olika färgen.
Applicera denna tankebanan på bilar i helhet. Alla gillar inte rostiga Golf tvåor till exempel.

Tycker plastidip är både hållbart och ser snyggt ut, beroende på vart du ska ha den. Passar nog inte med mattsvarta plastidippade fälgar på en chromig och fin E-type tillexempel.

Och att man inte ska anstränga sig... Jadu, häng med i utvecklingen eller sluta äta på donken. wink

EDIT: missa ett viktigt ord x)

Senast redigerat av werd (10 mars 2013)

I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
Volvo 240 GL "Så bruner han ää..." (1987)
Skoda Pickup "Bertil" (2000)
ts007
9 mars 2013 · 1 777 Inlägg

werd skrev:

Emilius skrev:
När ska den här trenden dö ut?

Ser lika billigt ut som det är. Lägg ner pengarna på nånting som håller istället,
det blir mer och mer att man ska ha allt men inte anstränga sig alls.

Smak är "En sak är rätt och inget mer". Vissa gillar blå bilar, andra röda. Andra är lite smartare och kan uppskatta många olika färgen.
Applicera denna tankebanan på bilar i helhet. Alla gillar inte rostiga Golf tvåor till exempel.

Tycker plastidip är både hållbart och ser snyggt ut, beroende på vart du ska ha den. Passar nog inte med mattsvarta plastidippade fälgar på en chromig och fin E-type tillexempel.

Och att man inte ska anstränga sig... Jadu, häng med i utvecklingen eller sluta äta på donken. wink

big_smile

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Emilius Avstängd
9 mars 2013 · 1 714 Inlägg

werd skrev:

Emilius skrev:
När ska den här trenden dö ut?

Ser lika billigt ut som det är. Lägg ner pengarna på nånting som håller istället,
det blir mer och mer att man ska ha allt men inte anstränga sig alls.

Smak är "En sak är rätt och inget mer". Vissa gillar blå bilar, andra röda. Andra är lite smartare och kan uppskatta många olika färgen.
Applicera denna tankebanan på bilar i helhet. Alla gillar inte rostiga Golf tvåor till exempel.

Tycker plastidip är både hållbart och ser snyggt ut, beroende på vart du ska ha den. Passar nog inte med mattsvarta plastidippade fälgar på en chromig och fin E-type tillexempel.

Och att man inte ska anstränga sig... Jadu, häng med i utvecklingen eller sluta äta på donken. wink

Ursäkta men vad pratar du om?

Vad har färg på bilar med saken att göra? Plastidippade bilar är också otroligt lame,
ta genvägar där det syns absolut mest är bland det mest korkade man kan göra. Varför ens göra nånting med bilen alls då? Då är den ju snyggare original och rostig.

Rostiga Golf Mk2? Vad har det med saken? Jag hatar rostiga Golfar mer än nånting annat för övrigt.

Jag har ingen lust att hänga med i utvecklingen om det innebär att man ska lata sig och ha allt serverat på silverfat och göra så lite som möjligt men kräva så mycket som möjligt.

Kom med vettiga argument om du ska säga emot mig, du sa själv att alla tycker olika,
just nu klagar du på min åsikt, och gör det då, men kom med nånting annat än att jag ska sluta äta på donken.

Emilius Avstängd
9 mars 2013 · 1 714 Inlägg

granadadr skrev:

Emilius skrev:
När ska den här trenden dö ut?

Ser lika billigt ut som det är. Lägg ner pengarna på nånting som håller istället,
det blir mer och mer att man ska ha allt men inte anstränga sig alls.

då tycker jag det är MYCKET värre med streeech å sånt skit wink
samt söndersupna jänkare å sur-mercor å äckel 740,, som snortisar med allt förstor prilla sitter å super skallen i bitar i

låt dem dippa ifred,,

Lär dig stavning och meningsuppbyggnad om du ska argumentera mot mig.

"Strech" är bättre än "Fåård" iallafall, sandlåda.

Låt mig tycka som jag vill ifred, hur vore det?

jasse26
9 mars 2013 ·

Emilius skrev:

granadadr skrev:

Emilius skrev:
När ska den här trenden dö ut?

Ser lika billigt ut som det är. Lägg ner pengarna på nånting som håller istället,
det blir mer och mer att man ska ha allt men inte anstränga sig alls.

då tycker jag det är MYCKET värre med streeech å sånt skit wink
samt söndersupna jänkare å sur-mercor å äckel 740,, som snortisar med allt förstor prilla sitter å super skallen i bitar i

låt dem dippa ifred,,

Lär dig stavning och meningsuppbyggnad om du ska argumentera mot mig.

"Strech" är bättre än "Fåård" iallafall, sandlåda.

Låt mig tycka som jag vill ifred, hur vore det?

är det catfight på g ?

granadadr
9 mars 2013 · 7 290 Inlägg

jasse26 skrev:

Emilius skrev:

granadadr skrev:

då tycker jag det är MYCKET värre med streeech å sånt skit wink
samt söndersupna jänkare å sur-mercor å äckel 740,, som snortisar med allt förstor prilla sitter å super skallen i bitar i

låt dem dippa ifred,,

Lär dig stavning och meningsuppbyggnad om du ska argumentera mot mig.

"Strech" är bättre än "Fåård" iallafall, sandlåda.

Låt mig tycka som jag vill ifred, hur vore det?

är det catfight på g ?

inte från mig iaf,, jag använder andra metoder wink

jasse26
9 mars 2013 ·

granadadr skrev:

jasse26 skrev:

Emilius skrev:
Lär dig stavning och meningsuppbyggnad om du ska argumentera mot mig.

"Strech" är bättre än "Fåård" iallafall, sandlåda.

Låt mig tycka som jag vill ifred, hur vore det?

är det catfight på g ?

inte från mig iaf,, jag använder andra metoder wink

aha okey hehe

Senast redigerat av jasse26 (9 mars 2013)

spokenratt
10 mars 2013 · 3 860 Inlägg

Emilius skrev:
När ska den här trenden dö ut?

Ser lika billigt ut som det är. Lägg ner pengarna på nånting som håller istället,
det blir mer och mer att man ska ha allt men inte anstränga sig alls.

Men om man nu inte gillar plasti dip kan man ju hålla sig ur tråden i stället.

Själv har jag använt det och det funkar skit bra och håller jävligt bra beroende på var man har det och hur man applicerat det.

Ser billigt ut? Ja, kanske beroende på vilken kulör och på vad/hur man använt det.
Men det kan också se jävligt bra ut!

Kollat mycket på produkten och olika resultat, med gloss och alla de olika typer av produkter som nu finns inom "plasti dip"?

Kan ju se precis hur bra ut som helst, en foliering kan också se billig ut om man inte är nogran!

Nu har vi förstått att du inte gillar det, då behöver du inte skita ner denna tråd mer heller tycker jag.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Emilius Avstängd
10 mars 2013 · 1 714 Inlägg

spokenratt skrev:

Emilius skrev:
När ska den här trenden dö ut?

Ser lika billigt ut som det är. Lägg ner pengarna på nånting som håller istället,
det blir mer och mer att man ska ha allt men inte anstränga sig alls.

Men om man nu inte gillar plasti dip kan man ju hålla sig ur tråden i stället.

Själv har jag använt det och det funkar skit bra och håller jävligt bra beroende på var man har det och hur man applicerat det.

Ser billigt ut? Ja, kanske beroende på vilken kulör och på vad/hur man använt det.
Men det kan också se jävligt bra ut!

Kollat mycket på produkten och olika resultat, med gloss och alla de olika typer av produkter som nu finns inom "plasti dip"?

Kan ju se precis hur bra ut som helst, en foliering kan också se billig ut om man inte är nogran!

Nu har vi förstått att du inte gillar det, då behöver du inte skita ner denna tråd mer heller tycker jag.

Vad vill du få sagt med detta?

Jag kan hålla mig ur tråden om jag känner för det,
och om jag känner för att säga precis vad jag vill sålänge det inte är trakasserande eller rasistiskt,
eller annat som går mot reglerna på garaget, så har jag all rätt till detta.

Just nu är det du som skitar ner tråden om du frågar mig.
Jag ger svar på tal, det är inte min stil att lyssna på upprepande pladder och gnäll direkt riktat mot mig,
och inte säga något. Vill du att jag ska vara tyst, gnäll då inte själv.

Jag skrev min åsikt, vad får du ut av att påstå att jag inte har rätt till detta?
Eller vad du nu gör.

Innan denna trenden var det mattsvart lack som såg billigt ut,
syftet med att lägga ner tiden på att lacka den och så ha den se ut som en raggarholk undgick mig.
Nu vart det helt plötsligt mycket enklare att få denna billiga look, så nu gör alla det.

Redan fyra anmälningar i den här tråden, fortsätt så så sätter vi moderatorerna lite i arbete!

werd
10 mars 2013 · 349 Inlägg

Emilius skrev:
Ursäkta men vad pratar du om?

Vad har färg på bilar med saken att göra? Plastidippade bilar är också otroligt lame,
ta genvägar där det syns absolut mest är bland det mest korkade man kan göra. Varför ens göra nånting med bilen alls då? Då är den ju snyggare original och rostig.

Rostiga Golf Mk2? Vad har det med saken? Jag hatar rostiga Golfar mer än nånting annat för övrigt.

Jag har ingen lust att hänga med i utvecklingen om det innebär att man ska lata sig och ha allt serverat på silverfat och göra så lite som möjligt men kräva så mycket som möjligt.

Kom med vettiga argument om du ska säga emot mig, du sa själv att alla tycker olika,
just nu klagar du på min åsikt, och gör det då, men kom med nånting annat än att jag ska sluta äta på donken.

Ursäkta, missa ett ord i min formulering. Läs om testa igen.

Vad har DU med plastidip och göra? Hur kan DU säga att man tar en lat väg ut? :S Så man får inte göra en BRA ENKEL omlack som man sen kan ta bort för att man tröttnar och vill ha tillbaka bilen till original?
Är det för lätt eller vad är det du vill få fram?
Tänder du ciggen genom att slå flinta stenar ihop och vänta på gnista eller?? Raffinera din egen bensin, du din easy-way-out-person!

Genom att bara säga "lame" och bajs bevisar du bara att du har en åsikt om SMAK som enligt dig ÄR DET ENDA RÄTTA. Förstår du inte hur DUM och IDIOTISK du ser ut då?
Jag förstår att plastidip inte faller in i allas smak, men kommer du och raljerar utan kritik i en tråd som denna gråter du bara efter uppmärksamhet och vill bråka lite.

Jag diskuterar. Använder lite kritik. Testa göra det du med utan att kalla folks projekt och prestationer för "mest korkade man kan göra".

Ha en YTTERST trevlig dag!! smile

EDIT: Smak är SUBJEKTIV... Vi kan inte alla gilla allt, men gör man inte det; varför måste man vara så tvingad till att komma och kasta skit från andra sidan myntent i en tråd som inte direkt frågar om ens syn på det hela? PLUS att man inte ens kan kasta "skitet" rätt. Inte använda kritik och formuleringar högre än vad en 16åring gör, varför?!

Senast redigerat av werd (10 mars 2013)

I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
Volvo 240 GL "Så bruner han ää..." (1987)
Skoda Pickup "Bertil" (2000)
MarcusL #2573
18 mars 2013 · 1 489 Inlägg

Funderar på och spraya mina fälgar med detta, såg att det fanns gunmetal-färg. Nån som har bild på detta? Har en del kantstötning på mina så lägga igen detta med t.ex kemisk metall är och föredra innan man lackar?

• Även den starka måste ta i när han skiter
marbling
19 mars 2013 · 781 Inlägg

Har en del detaljer på min GT lackade med Plasti-Dip,o det ser absolut inte billigt ut.Har anv en del Matt vinyl på bilen, och PD är ett mycket bra komplement på ytor svåra att montera vinyl på.

Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang