Fälgar + Plastidipspray = Byt färg på fälgarna lätt!

Brådhis * Voff voff *
19 mars 2012 · 10 280 Inlägg

BJonsson skrev:

Brådhis skrev:

OUTLAW1 skrev:

Kuntze.se eller Britalian racing!
dessa 2 är återförsäljare i Sverige..

Hittar ingenting på Kuntze´s hemsida!? Handlade du på nätet eller i deras butik?

//Brådhis

http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25 … =undefined

Vilken tavla... Jag sökte ju på "Plastidip" och inte på "Plasti Dip". Tack! lol lol lol

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Lokalisera
19 mars 2012 · 62 Inlägg

Ruskigt läckert!!

Ljepone * Studerande *
19 mars 2012 · 563 Inlägg

Brådhis skrev:

BJonsson skrev:

Brådhis skrev:

Hittar ingenting på Kuntze´s hemsida!? Handlade du på nätet eller i deras butik?

//Brådhis

http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25 … =undefined

Vilken tavla... Jag sökte ju på "Plastidip" och inte på "Plasti Dip". Tack! lol lol lol

//Brådhis

De hade både Plasti-dip i svart,vit, röd, blå, transparent & "grön" (tror jag) - färg... Sen går de på en 209;-/styck.

dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
19 mars 2012 · 718 Inlägg

JOAC skrev:

DusanMandick skrev:

OUTLAW1 skrev:

big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

har du lackat nåt tak än ?

om du läser inlägget så är det väl dieselknackaren som skulle lacka ett tak??
på någon saab läste jag..
det hade jag velat se!!

Nej inte än! Väntar på att det ska bli lite varmare då jag inte har nån värme i mitt garage.
Kommer en bild så fort det är gjort!

granadadr
19 mars 2012 · 7 290 Inlägg

hur mkt skvanaker döljer det?? tänkte om man lackar några lite halvskabbiga fälgar eller tak ex wink

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
joxxan
19 mars 2012 · 334 Inlägg

granadadr skrev:
hur mkt skvanaker döljer det?? tänkte om man lackar några lite halvskabbiga fälgar eller tak ex wink

Det döljer väl lite, men inte mycket då när man sprayar det är det ju flytande och tränger lätt in och formar sig efter bakgrunden.

Just... Awsome!
Ljepone * Studerande *
19 mars 2012 · 563 Inlägg

Jaa då har man precis avslutat kvällens första 'plasti-dippande'. Körde samtliga lister (Bmw) som man finner runtom dörrar, front etc. Listerna var i mattstvart utförande samt krom linjerade.    Körde 2x2 på varje del o det ser bra ut hittils. Får återkomma när de torkat o återmonterat (senast onsdag).

Blir resultatet bra så ger jag mig på ko/stötfångarn :-D

Ps. Rek dock alla att köra detta på en plats me bra ventilation. Jag körde på vår innglasade utebalkong.

BJonsson
19 mars 2012 · 4 074 Inlägg

Ljepone skrev:
Jaa då har man precis avslutat kvällens första 'plasti-dippande'. Körde samtliga lister (Bmw) som man finner runtom dörrar, front etc. Listerna var i mattstvart utförande samt krom linjerade.    Körde 2x2 på varje del o det ser bra ut hittils. Får återkomma när de torkat o återmonterat (senast onsdag).

Blir resultatet bra så ger jag mig på ko/stötfångarn :-D

Ps. Rek dock alla att köra detta på en plats me bra ventilation. Jag körde på vår innglasade utebalkong.

Spreyburk eller va körde du för spruta?
Funkar de att köra i vanlig lack spruta??

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Ljepone * Studerande *
19 mars 2012 · 563 Inlägg

Körde direkt på/ifrån sprayburken färggummit levereras i. Skakade den dock väl så ytan blev jämn o fin. Hade ba tvättat listerna väl,torkat dew samt la ja upp dem i rad o körde allt samtidigt. Gick bra. Höll ca 25-30cm avstånd..   

Vet dock ej hur de blir när/om man förslippar, grundar alt kör primer. Kanske testar ja me ett förarbete innan. :-)

marbling
20 mars 2012 · 781 Inlägg

Nja...försslipar du och primar så tappar det lite hela iden med det hela.Då kan du lika gärna lacka över med vanlig sprayfärg över primern.Vitsen med detta är att du kan lacka över ok-yta för o sen dra bort när du tröttnar:)

Men visst är det kanon till slitna fälgar osså:)Jag tycker det fyller helt ok,särskilt om du lackar flera lager.

Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
-Bazz3r- Team Breehäng
20 mars 2012 · 1 623 Inlägg

Hur gör man med ventilerna då man sprayar på Plastidip då? Bara att maskera eller? smile

R1 3
└┼┤
2 4
MeepMeep Finraggare
20 mars 2012 · 2 381 Inlägg

Antingen kränger du av - eller så gör du som de flesta gör, sätter en tejpbit över bara.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
-Bazz3r- Team Breehäng
20 mars 2012 · 1 623 Inlägg

kameramannen skrev:
Antingen kränger du av - eller så gör du som de flesta gör, sätter en tejpbit över bara.

Okej, de blir lättast att tejpa över tongue

R1 3
└┼┤
2 4
FL3JM Inga konstigheter
20 mars 2012 · 2 064 Inlägg

kameramannen skrev:
jag funderar på huven.

Då bör man kanske köra en fetare spruta, kolla den här guiden, han plastidipar HELA BILEN:


http://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8



Det som är smutt med den här tekniken är att du köper plastidip på vanlig "målarfärgsburk", såna burkar får man frakta på flygplan, så du kan beställa från USA.

OUTLAW1
20 mars 2012 ·

FL3JM skrev:

kameramannen skrev:
jag funderar på huven.

Då bör man kanske köra en fetare spruta, kolla den här guiden, han plastidipar HELA BILEN:


http://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8



Det som är smutt med den här tekniken är att du köper plastidip på vanlig "målarfärgsburk", såna burkar får man frakta på flygplan, så du kan beställa från USA.

kostar ju inte så vansinnigt mycket från britalianracing direkt heller??

Ljepone * Studerande *
20 mars 2012 · 563 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

FL3JM skrev:

kameramannen skrev:
jag funderar på huven.

Då bör man kanske köra en fetare spruta, kolla den här guiden, han plastidipar HELA BILEN:


http://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8



Det som är smutt med den här tekniken är att du köper plastidip på vanlig "målarfärgsburk", såna burkar får man frakta på flygplan, så du kan beställa från USA.

kostar ju inte så vansinnigt mycket från britalianracing direkt heller??

Nästan "billigare" och köra från britalianracing.se vid storköp (ex; 4 - 6 burkar) då det är fraktfritt inom Sverige vid order över 500 kr.  smile

FL3JM Inga konstigheter
20 mars 2012 · 2 064 Inlägg

Nu vet jag inte hur många liter det krävs för att göra en hel bil, men 2 papp för 3,7 liter kanske är helt ok. Kostar dock 500 kr i USA för samma burk, gäller bara hitta nån som skeppar hit.

Måste hitta nått ställe som säljer en sån där färgspruta också. Det är ju en speciellt sort som inte blandar färgen med luft utan trycksätter färg-behållaren istället och pressar ut färgen genom sprutan istället.



En hel-plastidipad bil:

http://www.dipyourcar.com/online/templatemedia/all_lang/resources/_wsb_574x428_USP+matte+black+2.JPG

Senast redigerat av FL3JM (20 mars 2012)

OUTLAW1
20 mars 2012 ·

FL3JM skrev:
Nu vet jag inte hur många liter det krävs för att göra en hel bil, men 2 papp för 3,7 liter kanske är helt ok. Kostar dock 500 kr i USA för samma burk, gäller bara hitta nån som skeppar hit.

Måste hitta nått ställe som säljer en sån där färgspruta också. Det är ju en speciellt sort som inte blandar färgen med luft utan trycksätter färg-behållaren istället och pressar ut färgen genom sprutan istället.



En hel-plastidipad bil:

http://www.dipyourcar.com/online/templa … lack+2.JPG

vad kul på en utsällning att bara dra av färgen för han..haha eller häftigare om man ska visa upp sin nylackade bil på mässa att ställa in den mattsvarto sedan på plats dra av plastidippen...big_smile

Lokalisera
20 mars 2012 · 62 Inlägg

OUTLAW1 skrev:
vad kul på en utsällning att bara dra av färgen för han..haha eller häftigare om man ska visa upp sin nylackade bil på mässa att ställa in den mattsvarto sedan på plats dra av plastidippen...big_smile

+1

ChriZtoffer GAS democar 2018!
20 mars 2012 · 8 744 Inlägg

Jag köpte min Plastidip på Conrad.se, 195kr för en sprayburk svart. smile Har dock inte hunnit testa den än, ska göra det på grillen nu i veckan tänkte jag.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang