Fälgar + Plastidipspray = Byt färg på fälgarna lätt!

Sportsedan
20 mars 2012 · 457 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Jag köpte min Plastidip på Conrad.se, 195kr för en sprayburk svart. smile Har dock inte hunnit testa den än, ska göra det på grillen nu i veckan tänkte jag.

Ser fram emot bilder på den.
Funderar på om man skulle lacka sidolisterna, som just nu är hemmalackade i bilens färg svarta smile

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
MeepMeep Finraggare
20 mars 2012 · 2 381 Inlägg

Beställde en burk till - mitt emblem har flagnat lite där det legat och gnuggat i en låda jag haft i jackfickan yikes/

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
hangman
20 mars 2012 · 2 174 Inlägg

riktigt fränt detta måste jag säga. Jag vill se mer bilder från er på forumet som gjort grejer, och hur bra det håller!

Jag tror ju mer på köpa på liter, än i burkar, sen köpa en sån här färgspruta, liknar den han har i videon när han lackar s4an.

http://biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/ … 600-17208/

uppdatera gott folk! big_smile

Lokalisera
20 mars 2012 · 62 Inlägg

hangman skrev:
riktigt fränt detta måste jag säga. Jag vill se mer bilder från er på forumet som gjort grejer, och hur bra det håller!

Jag tror ju mer på köpa på liter, än i burkar, sen köpa en sån här färgspruta, liknar den han har i videon när han lackar s4an.

http://biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/ … 600-17208/

uppdatera gott folk! big_smile

Dom färgsprutorna kostar nog sin slant dock

MeepMeep Finraggare
20 mars 2012 · 2 381 Inlägg

399 spänn?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Lokalisera
20 mars 2012 · 62 Inlägg

kameramannen skrev:
399 spänn?

Asså inte mer?? yikes Vart?

hangman
20 mars 2012 · 2 174 Inlägg

Lokalisera skrev:

hangman skrev:
riktigt fränt detta måste jag säga. Jag vill se mer bilder från er på forumet som gjort grejer, och hur bra det håller!

Jag tror ju mer på köpa på liter, än i burkar, sen köpa en sån här färgspruta, liknar den han har i videon när han lackar s4an.

http://biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/ … 600-17208/

uppdatera gott folk! big_smile

Dom färgsprutorna kostar nog sin slant dock

vad får dig och tro att dom skulle vara dyrare? såna där saker kostar inte mycket i usa, och jag vet folk som använt den där sprutan till lacka bilar och det har blivit bra.

plasti dip är inte så känslig verkar det som.

Sportsedan
20 mars 2012 · 457 Inlägg

Fall någn hittar plasti dip i grå kulör får ni gärna länka smile

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
20 mars 2012 · 718 Inlägg

Sportsedan skrev:
Fall någn hittar plasti dip i grå kulör får ni gärna länka smile

Borde d inte gå och blanda svart och vit plasti dip??

Hittade detta!!
http://www.britalianracing.se/index.php … ormix.html

Senast redigerat av dieselknackare (20 mars 2012)

mag
20 mars 2012 · 259 Inlägg

hoppas du lägger upp bilder på plasyi dip . sugen på att måla mina cromlister i fronten mvh magnus

ChriZtoffer skrev:
Jag köpte min Plastidip på Conrad.se, 195kr för en sprayburk svart. smile Har dock inte hunnit testa den än, ska göra det på grillen nu i veckan tänkte jag.

Lokalisera
20 mars 2012 · 62 Inlägg

hangman skrev:

Lokalisera skrev:

hangman skrev:
riktigt fränt detta måste jag säga. Jag vill se mer bilder från er på forumet som gjort grejer, och hur bra det håller!

Jag tror ju mer på köpa på liter, än i burkar, sen köpa en sån här färgspruta, liknar den han har i videon när han lackar s4an.

http://biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/ … 600-17208/

uppdatera gott folk! big_smile

Dom färgsprutorna kostar nog sin slant dock

vad får dig och tro att dom skulle vara dyrare? såna där saker kostar inte mycket i usa, och jag vet folk som använt den där sprutan till lacka bilar och det har blivit bra.

plasti dip är inte så känslig verkar det som.

Missa helt den länken. Var inne på en färgaffär idag då jag tänkte kolla om man kunde hyra en sådan eller om man var tvungen att köpa dom och då sa han att dom går loss på 2000+ så där ifrån jag fick min info.. ^^ Hur mycke tror ni man behöver för att lägga en hel bil då?

Nordman
20 mars 2012 · 33 Inlägg

Testade spruta mitt kedjeskydd till hojen. Skakade burken för lite och det var som tunt grått vatten...
Skakade igen rejält, och ut kom det i rätt konsistens.
Märkte att det blev rejäla rinningar på några ställen så jag hängde bort den så den fick torka.
I morse gick dag ut och skulle riva av det och göra om. Döm om min förvåning när jag konstaterar att det nästan jämnat ut sig själv...
Snacka om att vara förlåtande smile

Tänkte ta och spruta svingen svart också. Sedan prova att spruta fälgarna vita. Har även köpt den genomskinliga "glossy". Ska bli intressant att se hur det blir.

Tesla Model 3 Performance "pCYKo TILL SALU" (2019)
Sportsedan
21 mars 2012 · 457 Inlägg

dieselknackare skrev:

Sportsedan skrev:
Fall någn hittar plasti dip i grå kulör får ni gärna länka smile

Borde d inte gå och blanda svart och vit plasti dip??

Hittade detta!!
http://www.britalianracing.se/index.php … ormix.html

Tack, precis vad jag sökte big_smile
Får se om man vågar testa under sommaren lol

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
hangman
21 mars 2012 · 2 174 Inlägg

Nordman skrev:
Testade spruta mitt kedjeskydd till hojen. Skakade burken för lite och det var som tunt grått vatten...
Skakade igen rejält, och ut kom det i rätt konsistens.
Märkte att det blev rejäla rinningar på några ställen så jag hängde bort den så den fick torka.
I morse gick dag ut och skulle riva av det och göra om. Döm om min förvåning när jag konstaterar att det nästan jämnat ut sig själv...
Snacka om att vara förlåtande smile

Tänkte ta och spruta svingen svart också. Sedan prova att spruta fälgarna vita. Har även köpt den genomskinliga "glossy". Ska bli intressant att se hur det blir.

kul! uppdatera direkt hur det blev med bilder! mycket sugen och se smile

FL3JM Inga konstigheter
22 mars 2012 · 2 064 Inlägg

mag skrev:
hoppas du lägger upp bilder på plasyi dip . sugen på att måla mina cromlister i fronten mvh magnus

Kolla denna video smile

http://www.youtube.com/watch?v=otCtkVePX_0

Senast redigerat av FL3JM (22 mars 2012)

germ424
22 mars 2012 · 267 Inlägg

rätt häftig färg,MEN förstår inte riktigt grejen, om man nu ska måla om något så varför inte måla med riktig färg så det håller, för att den måste ju slitas, få stenskott o bli fult som fan efter ett tag.
sen får man ju bort det igen o göra om det?

rostskyddsmålare
Lokalisera
22 mars 2012 · 62 Inlägg

germ424 skrev:
rätt häftig färg,MEN förstår inte riktigt grejen, om man nu ska måla om något så varför inte måla med riktig färg så det håller, för att den måste ju slitas, få stenskott o bli fult som fan efter ett tag.
sen får man ju bort det igen o göra om det?

Sant men å andra sidan är det ett billigt alternativ om man inte vill lägga ner massa pengar på det alt. inte är 100% säker på att man vill ha det så för alltid. ^^

hangman
22 mars 2012 · 2 174 Inlägg

germ424 skrev:
rätt häftig färg,MEN förstår inte riktigt grejen, om man nu ska måla om något så varför inte måla med riktig färg så det håller, för att den måste ju slitas, få stenskott o bli fult som fan efter ett tag.
sen får man ju bort det igen o göra om det?

det här är ju 2012s nya fluga! det är ju hur fränt som helst kolla in klippet när han lackar en hel s4a lixom för en halv mille.

det håller bra, blir kanon resultat jämt och fint, och billigt, det kan ju inte bli bättre?

hur många har inte halv taskiga lack på bilarna som kanske är värda 20 tusen kr? då kanske man inte vill/har råd att lägga 15 tusen på lacka om bilen? gör det själv för 3 tusen kr och det blir as grymt? Helt klart ett bra smidigt alternativ.

jag tror 110% på denna produkt och detta kommer bli jävligt stort och vanligt framöver. Speciellt mattsvart, istället för lacka och rolla och skit, köpa detta är ju klockrent.

du säger att det inte håller, den håller för maskintvätt, högtryckstvätt m.m, har man fina bilar utstätter man inte dom för så mycket mer slitage, jag kör min dagligen, spolar av den sen in i garaget, ja tror det skulle hålla många år om ja plasti dipa den smile

Stenskott är inga problem då plasti dip är elastiskt och stenskott kommer inte så lätt som man kan tro, det blir fulare och lättare märken i vanlig lack. Får du lite stenskott på fronten, och? lacka om skiten 200 kr då tar en halvtimme.

awsome jag ser fram emot mycket bilder från garaget folk som provat och lackat smile

Lokalisera
22 mars 2012 · 62 Inlägg

hangman skrev:

germ424 skrev:
rätt häftig färg,MEN förstår inte riktigt grejen, om man nu ska måla om något så varför inte måla med riktig färg så det håller, för att den måste ju slitas, få stenskott o bli fult som fan efter ett tag.
sen får man ju bort det igen o göra om det?

det här är ju 2012s nya fluga! det är ju hur fränt som helst kolla in klippet när han lackar en hel s4a lixom för en halv mille.

det håller bra, blir kanon resultat jämt och fint, och billigt, det kan ju inte bli bättre?

hur många har inte halv taskiga lack på bilarna som kanske är värda 20 tusen kr? då kanske man inte vill/har råd att lägga 15 tusen på lacka om bilen? gör det själv för 3 tusen kr och det blir as grymt? Helt klart ett bra smidigt alternativ.

jag tror 110% på denna produkt och detta kommer bli jävligt stort och vanligt framöver. Speciellt mattsvart, istället för lacka och rolla och skit, köpa detta är ju klockrent.

du säger att det inte håller, den håller för maskintvätt, högtryckstvätt m.m, har man fina bilar utstätter man inte dom för så mycket mer slitage, jag kör min dagligen, spolar av den sen in i garaget, ja tror det skulle hålla många år om ja plasti dipa den smile

Stenskott är inga problem då plasti dip är elastiskt och stenskott kommer inte så lätt som man kan tro, det blir fulare och lättare märken i vanlig lack. Får du lite stenskott på fronten, och? lacka om skiten 200 kr då tar en halvtimme.

awsome jag ser fram emot mycket bilder från garaget folk som provat och lackat smile

+1

MeepMeep Finraggare
22 mars 2012 · 2 381 Inlägg

Tänkte som sagt ge mig på huven och se lite hur det blir

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang