Fälgar + Plastidipspray = Byt färg på fälgarna lätt!

germ424
23 mars 2012 · 267 Inlägg

Håller det så bra så varför inte

rostskyddsmålare
germ424
23 mars 2012 · 267 Inlägg

E la bara en arbetsskada när man själv håller på och sprutmålar massa olika grejer och det ska hålla som fan

rostskyddsmålare
Andreas27
29 mars 2012 · 78 Inlägg

Går det inte o köra hela huven med sprayburk tro ?

Volvo V70n (2004)
--JoNaS--
29 mars 2012 · 155 Inlägg

Andreas27 skrev:
Går det inte o köra hela huven med sprayburk tro ?

Också jävligt sugen på det, står att en burk ska räcka till ca 2kvm.
Vore kul o testa måla huven på Saaben svart eller kanske vit hmmm

Ljepone * Studerande *
29 mars 2012 · 563 Inlägg

Andreas27 skrev:
Går det inte o köra hela huven med sprayburk tro ?

Beror på hur stor yta + kontekst/tjocklek du vill ha. En sprayburk innehåller en 3dl med Plasti dip (i valfri kulör). Jag "körde" slut 1 burk på enbart att måla/dippa om stöt/front & kofångar listerna samt dörrlisterna. Sen kör man plasti-dipen i flera omgångar (horisontellt  + vertikalt).


Hade jag vart i din sits hade jag gått på 2 burkar (kommer gå åt minst 1 1/2 burk = 5 dl)

Andreas27
29 mars 2012 · 78 Inlägg

Tänkte isf köra på huven på min volvo c30. Blir väl att man beställer hem 4 burkar isf, så man har så det räcker! .

Volvo V70n (2004)
FL3JM Inga konstigheter
29 mars 2012 · 2 064 Inlägg

Bättre att ha en burk över än en för lite! Täcker man inte ordentligt så blir det svårare att få bort filmen sen.

Lidborn VD
29 mars 2012 · 643 Inlägg

hangman skrev:

germ424 skrev:
rätt häftig färg,MEN förstår inte riktigt grejen, om man nu ska måla om något så varför inte måla med riktig färg så det håller, för att den måste ju slitas, få stenskott o bli fult som fan efter ett tag.
sen får man ju bort det igen o göra om det?

det här är ju 2012s nya fluga! det är ju hur fränt som helst kolla in klippet när han lackar en hel s4a lixom för en halv mille.

det håller bra, blir kanon resultat jämt och fint, och billigt, det kan ju inte bli bättre?

hur många har inte halv taskiga lack på bilarna som kanske är värda 20 tusen kr? då kanske man inte vill/har råd att lägga 15 tusen på lacka om bilen? gör det själv för 3 tusen kr och det blir as grymt? Helt klart ett bra smidigt alternativ.

jag tror 110% på denna produkt och detta kommer bli jävligt stort och vanligt framöver. Speciellt mattsvart, istället för lacka och rolla och skit, köpa detta är ju klockrent.

du säger att det inte håller, den håller för maskintvätt, högtryckstvätt m.m, har man fina bilar utstätter man inte dom för så mycket mer slitage, jag kör min dagligen, spolar av den sen in i garaget, ja tror det skulle hålla många år om ja plasti dipa den smile

Stenskott är inga problem då plasti dip är elastiskt och stenskott kommer inte så lätt som man kan tro, det blir fulare och lättare märken i vanlig lack. Får du lite stenskott på fronten, och? lacka om skiten 200 kr då tar en halvtimme.

awsome jag ser fram emot mycket bilder från garaget folk som provat och lackat smile

15 tusen på att lacka bilen
Göra det själv med Plastidip för 3 tusen..  Kostar ju inte 15 tusen att lacka bilen själv..

FL3JM Inga konstigheter
29 mars 2012 · 2 064 Inlägg

Lidborn skrev:
15 tusen på att lacka bilen
Göra det själv med Plastidip för 3 tusen..  Kostar ju inte 15 tusen att lacka bilen själv..

Dessutom är plastidipen väldigt förlåtande, jag fick ett par rinningar på mina fälgar för att ena burken dregglade lite då och då (kan vara smart att låta fälgarna stå mot en vägg istället för att spraya dom liggandes på marken som jag gjorde), men när det väl torkade så spreds det ut och blev slätt och fint!

Den är ju så pass billig att man kan byta färg på bilen varje år. smile Så kan man experimentera med egengjorda stripes på bilen också.

hangman
29 mars 2012 · 2 174 Inlägg

FL3JM skrev:

Lidborn skrev:
15 tusen på att lacka bilen
Göra det själv med Plastidip för 3 tusen..  Kostar ju inte 15 tusen att lacka bilen själv..

Dessutom är plastidipen väldigt förlåtande, jag fick ett par rinningar på mina fälgar för att ena burken dregglade lite då och då (kan vara smart att låta fälgarna stå mot en vägg istället för att spraya dom liggandes på marken som jag gjorde), men när det väl torkade så spreds det ut och blev slätt och fint!

Den är ju så pass billig att man kan byta färg på bilen varje år. smile Så kan man experimentera med egengjorda stripes på bilen också.

Tummen upp smile släng upp en bild också vettja :p nej det kostar inte 15 tusen lacka bilen själv såklart, men hur bra blir det om man aldrig lackat, inte har rätt grejer eller lackbox. Plasti dip kan alla som är lite händiga använda.

Pim_Pim
29 mars 2012 ·

hangman skrev:

FL3JM skrev:

Lidborn skrev:
15 tusen på att lacka bilen
Göra det själv med Plastidip för 3 tusen..  Kostar ju inte 15 tusen att lacka bilen själv..

Dessutom är plastidipen väldigt förlåtande, jag fick ett par rinningar på mina fälgar för att ena burken dregglade lite då och då (kan vara smart att låta fälgarna stå mot en vägg istället för att spraya dom liggandes på marken som jag gjorde), men när det väl torkade så spreds det ut och blev slätt och fint!

Den är ju så pass billig att man kan byta färg på bilen varje år. smile Så kan man experimentera med egengjorda stripes på bilen också.

Tummen upp smile släng upp en bild också vettja :p nej det kostar inte 15 tusen lacka bilen själv såklart, men hur bra blir det om man aldrig lackat, inte har rätt grejer eller lackbox. Plasti dip kan alla som är lite händiga använda.

Går inte jämföra Plasti dip med en riktig lack..

Andreas27
29 mars 2012 · 78 Inlägg

Pim_Pim skrev:

hangman skrev:

FL3JM skrev:

Dessutom är plastidipen väldigt förlåtande, jag fick ett par rinningar på mina fälgar för att ena burken dregglade lite då och då (kan vara smart att låta fälgarna stå mot en vägg istället för att spraya dom liggandes på marken som jag gjorde), men när det väl torkade så spreds det ut och blev slätt och fint!

Den är ju så pass billig att man kan byta färg på bilen varje år. smile Så kan man experimentera med egengjorda stripes på bilen också.

Tummen upp smile släng upp en bild också vettja :p nej det kostar inte 15 tusen lacka bilen själv såklart, men hur bra blir det om man aldrig lackat, inte har rätt grejer eller lackbox. Plasti dip kan alla som är lite händiga använda.

Går inte jämföra Plasti dip med en riktig lack..

Nej klart det inte går o jämföra mellan plasti dip och en riktig lackering.

Volvo V70n (2004)
BJonsson
29 mars 2012 · 4 074 Inlägg

Andreas27 skrev:

Pim_Pim skrev:

hangman skrev:

Tummen upp smile släng upp en bild också vettja :p nej det kostar inte 15 tusen lacka bilen själv såklart, men hur bra blir det om man aldrig lackat, inte har rätt grejer eller lackbox. Plasti dip kan alla som är lite händiga använda.

Går inte jämföra Plasti dip med en riktig lack..

Nej klart det inte går o jämföra mellan plasti dip och en riktig lackering.

joho klart det GÅR men det är ingen större ide! smile
Men samtidigt går det inte att ångra en lack,men de gör det med plastidip!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Lidborn VD
29 mars 2012 · 643 Inlägg

Om man vill tillfälligt byta färg på en bil som är värd mycket pengar och inte bryr sig om att resultatet är långt ifrån tipp tipp så visst high five på det.
Har en bil som är sliten billig bil som är ful i lacken och verkligen behöver en makeover.
Om man nu ska ha nått som inte håller som en lack men man vill ändå vara lite 2012 kan man ju Plastidippa den.
Eller köper man lack och lackar den själv.. Känner man då att lacka med spruta inte är det man kom till jorden för att göra så finns det en uppfinning som heter roller. För ett jämnare slutresultat spär man den lite extra precis som groggen på en fredag big_smile

FL3JM Inga konstigheter
29 mars 2012 · 2 064 Inlägg

Lidborn skrev:
Om man vill tillfälligt byta färg på en bil som är värd mycket pengar och inte bryr sig om att resultatet är långt ifrån tipp tipp så visst high five på det.
Har en bil som är sliten billig bil som är ful i lacken och verkligen behöver en makeover.
Om man nu ska ha nått som inte håller som en lack men man vill ändå vara lite 2012 kan man ju Plastidippa den.
Eller köper man lack och lackar den själv.. Känner man då att lacka med spruta inte är det man kom till jorden för att göra så finns det en uppfinning som heter roller. För ett jämnare slutresultat spär man den lite extra precis som groggen på en fredag big_smile

Vadå resultatet är långt ifrån tipp tipp? Det blir en skitfin yta efter, kolla mina bilder, kunde inte bli bättre finish! Vill man ha en matt lack som är jämn och fin så är plastidip the shit. Det slår ju foliering!
Min flickvän lackade sin corvette mattvit och det var ett jävla meckande, hade blivit bättre resultat med plastidip till en bråkdel av priset och dessutom kan man ångra sig eller byta färg varje år utan större besvär. Att få en lika matt yta överallt på en matt bil är skitsvårt, men med plastidip så blir den ALLTID lika matt överallt.

LeafBox Lat Perfektionist
29 mars 2012 · 6 359 Inlägg

Var det någon som provade att använda det som ett "lackskydd" under vintern?
Jag tänkte prova det nästa vinter, att dra plasti-dip runt hjulhus och längst ner på dörrarna tex för att skydda imot saltet ^^

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
hangman
29 mars 2012 · 2 174 Inlägg

FL3JM skrev:

Lidborn skrev:
Om man vill tillfälligt byta färg på en bil som är värd mycket pengar och inte bryr sig om att resultatet är långt ifrån tipp tipp så visst high five på det.
Har en bil som är sliten billig bil som är ful i lacken och verkligen behöver en makeover.
Om man nu ska ha nått som inte håller som en lack men man vill ändå vara lite 2012 kan man ju Plastidippa den.
Eller köper man lack och lackar den själv.. Känner man då att lacka med spruta inte är det man kom till jorden för att göra så finns det en uppfinning som heter roller. För ett jämnare slutresultat spär man den lite extra precis som groggen på en fredag big_smile

Vadå resultatet är långt ifrån tipp tipp? Det blir en skitfin yta efter, kolla mina bilder, kunde inte bli bättre finish! Vill man ha en matt lack som är jämn och fin så är plastidip the shit. Det slår ju foliering!
Min flickvän lackade sin corvette mattvit och det var ett jävla meckande, hade blivit bättre resultat med plastidip till en bråkdel av priset och dessutom kan man ångra sig eller byta färg varje år utan större besvär. Att få en lika matt yta överallt på en matt bil är skitsvårt, men med plastidip så blir den ALLTID lika matt överallt.

+1

MeepMeep Finraggare
29 mars 2012 · 2 381 Inlägg

Enda downsiden är att smutsen fastnar så in i helvete i det

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Ljepone * Studerande *
30 mars 2012 · 563 Inlägg

LeafBox skrev:
Var det någon som provade att använda det som ett "lackskydd" under vintern?
Jag tänkte prova det nästa vinter, att dra plasti-dip runt hjulhus och längst ner på dörrarna tex för att skydda imot saltet ^^

Jag tänkte dra röd - "plasti-dip" på sidokjolen (tröskeln) nästa vecka. Kan återkomma om du är intresserad?! smile

LeafBox Lat Perfektionist
30 mars 2012 · 6 359 Inlägg

Ljepone skrev:

LeafBox skrev:
Var det någon som provade att använda det som ett "lackskydd" under vintern?
Jag tänkte prova det nästa vinter, att dra plasti-dip runt hjulhus och längst ner på dörrarna tex för att skydda imot saltet ^^

Jag tänkte dra röd - "plasti-dip" på sidokjolen (tröskeln) nästa vecka. Kan återkomma om du är intresserad?! smile

Äre snö kvar där du bor? D:
Men ja, jag skulle vilja veta hur bra det håller sej imot stenskotten oxå, så ja, gör gärna det smile

Senast redigerat av LeafBox (30 mars 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang