köpte en 240 -83 för en rätt billig peng som jag tänkte fräscha upp lite :) Altså inget turbo projekt detta, utan bara renovering så den blir laglig och fin :)
fått lite gjort i veckan fick en tidig dag idag så han lite snabbt till garaget imorgon tänkte jag börja med å riva bakvagnen har börjat sätta ihop lite så nu är mittkonsollen och all annan plast fram på plats även satt dit vipströmbrytarna har även takit bort lycktorna bak för att fixa upp dom lite sen tog jag bort kretskortet på baksidan och lödde dit kablar så sista lampan alltid lyser
mittkonsollen
vipS
Borta
dålig bild men syns lite skilnad mest på listen
bättre men tycker ni jag ska slänga på klarlack ? tycker dom är ganska blanka och fina
Lödningen
närmare
!!!!!!HJÄLP!!!!!!!! Vad är detta för något och var hör den hemma?
Turbo-Fransson skrev: Den dära saken på sista bilerna har jag inte en aning om vad det är! Jodå, det har jag! Det är brytaren som sitter i fördelaren. Ta av fördelarlocket och lyft av rotorn så får du syn på en likadan där dock inte så fin som denna ;p
låg i hanskfacket tar och byter denna när jag ändå ska byta rotorn
Turbo-Fransson skrev: Den dära saken på sista bilerna har jag inte en aning om vad det är! Jodå, det har jag! Det är brytaren som sitter i fördelaren. Ta av fördelarlocket och lyft av rotorn så får du syn på en likadan där dock inte så fin som denna ;p
låg i hanskfacket tar och byter denna när jag ändå ska byta rotorn
gör det, du kan dock behöva ställa in brytaravståndet, mellan brytarspetsarna ;p men det är enkelt gjort, men man måste ha ett bladmått och avståndet ska vara på 0.40mm
bladmått ska finnas någonstan och hayens där står ju allt så
gör det, du kan dock behöva ställa in brytaravståndet, mellan brytarspetsarna ;p men det är enkelt gjort, men man måste ha ett bladmått och avståndet ska vara på 0.40mm
bladmått ska finnas någonstan och hayens där står ju allt så
Precis! Bara till att byta! Du borde ju få lite bättre gnista då iaf
den som satt i var typ ny den med såg inte ens andvänd ut
fick lite gjort idag med började med att montera tillbaka bakljusen fylde på med kylarvätska MEN kunde inte ha bilen igång mer än 10 min för då blev den överhettad... kollade kylarvätskan och det var grönt där men tog löst "burken" som sitter på slangen från luftfiltret och går till vevhusventelationen ( tror att det är de) och kollade, hela den var fylld med smält plast och även en skarv hade smält sönder så det kunde knappt komma fram någon luft , men nu funkar det rutan högerbak gick inte å veva ner men det är fixat nu. tog bort torkarmotorn för att skaffa en ny sen insåg jag att jag köpt fel rotor och fördelarlock.. så måste köpa nytt. å snart har snön smält bort och då ska han få komma ut och få sig en ordentlig tvätt tyvär tog jag inga bilder på arbetet men blev några helhetsbilder
turbo_shit skrev: här händer de inte mkt ... har tonat andra rutan nu och det blev bra det med . vart en tung dag idag då moppen var tvungen att byta ägare
Har tonat klart bilen idag blev bra men bakrutan kunde blivit bättre men är godkänt för att vara första gången tycker jag tyvär blev de inga bilder då jag glömde minneskortet hemma och batterit dog i kameran... ska försöka fixa fram lite bilder i helgen och fixa lite om jag hinner ska ju fixa en moppe som ska få slava i sommar = mer pengar till volvon
MEN en liten fråga, tycker ni jag ska lägga en diodslinga mellan lycktan och huven för att få "devil eyes" ? tycker det är lite dött här med visa att ni följer med en komentar