BMW 320D e46 renovering.

Min bmw 320D som jag ägt sedan jag var 18 år, får sig en renovering. Bilen har rullat närmare 40.000 mil och renoveringen fortsätter, hittils fixat upp karossen och lagat rost folierat och sänkt med mera =)
  • 160 Följare
  • 154 678 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 april 2016
Marcus_89 Biltokig elektriker
3 mars 2013 · 3 352 Inlägg

Turkosa fälgar hade varit snyggt! Fast beror ju helt på om man vill synas eller ej. Vill man vara lite diskret så duger ju gråa fint, vita är snyggt med smile

CarpeDiem German Engineering
3 mars 2013 · 9 083 Inlägg

Kör på med rosa smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Alex_87
9 mars 2013 · 26 Inlägg

Rosa blir nog snyggt annars klär ju alltid guldfälgar till svart bil wink

Seat Leon Cupra ST "Snabbaste kombin på Nunbergring" (2016)
ErikaBygren
9 mars 2013 · 171 Inlägg

Alex_87 skrev:
Rosa blir nog snyggt annars klär ju alltid guldfälgar till svart bil wink

Det kommer inte bli rosa fälgar!smile jag tycker inte de blev så bra som jag vill:)

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
10 mars 2013 · 171 Inlägg

Blir ett kort update.

Jag var och lämna tillbaka den rosa plasti dipen idag, då jag inte vart riktigt nöjd, kul grej allafall smile
Så fälgarna kommer inte bli rosa.

Var i garaget idag  å jävlades, men har lite kort tålamod så åkte hem igen haha !
Nytt försök imorgon kanske !smile

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
Alex_bergstr
10 mars 2013 · 1 364 Inlägg

Bra val rosa hade man nog tröttnat på efter ett tag :p

BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
CarpeDiem German Engineering
10 mars 2013 · 9 083 Inlägg

Jobbigt om man har kort tålamod. Kämpa på smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
ErikaBygren
10 mars 2013 · 171 Inlägg

Jag åkte till garaget idag  igen för att fortsätta med de som krånglade igår... Till slut fungerade de men jäklar va den satt... haha

Lade ner "auxdosan" lite smidigare och sen så fick jag in allt utan att krångla jätte mkt. Gjorde ju om allt sen förra helgen eftersom det lät skit! kabel som klämdes och var glapp.

Idag lät det en aningens bättre och en glad Erika åkte hem från garaget smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139682/139682-c72c30fd6f80a7d1beac3986b7828b0d.jpg

Vart lite avrbuten av en vän som skulle åka och kolla på bil så jag följde med som råd ! vad gör man inte för sina vänner smile
Får kanske åka dit nån dag i veckan sjukt taggad på att  bara få ut bilen ur garaget helst nyss !

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
Alex_87
13 mars 2013 · 26 Inlägg

ErikaBygren skrev:

Alex_87 skrev:
Rosa blir nog snyggt annars klär ju alltid guldfälgar till svart bil wink

Det kommer inte bli rosa fälgar!smile jag tycker inte de blev så bra som jag vill:)

Det är rätt! Man ska känna sig helt nöjd med val av färg innan man väljer färg till fälgarna smile

Seat Leon Cupra ST "Snabbaste kombin på Nunbergring" (2016)
ToXtreme
13 mars 2013 · 3 627 Inlägg

Intalar mig själv att gunmetal/bronze hade varit snyggt på din bil smile

"Skönt" att höra att fler dragit av bulten till fjäderbenen också.. not! Sådär måttligt kul att göra det tongue

Edit:

http://www.jnaperformance.com/images/de … Bronze.jpg
Typ den nyansen smile

Senast redigerat av ToXtreme (13 mars 2013)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
ErikaBygren
13 mars 2013 · 171 Inlägg

ToXtreme skrev:
Intalar mig själv att gunmetal/bronze hade varit snyggt på din bil smile

"Skönt" att höra att fler dragit av bulten till fjäderbenen också.. not! Sådär måttligt kul att göra det tongue

Edit:

http://www.jnaperformance.com/images/de … Bronze.jpg
Typ den nyansen smile

Ja den färgen var riktigt nice !smile  får se hur det blir kanske inte blir omlack av fälgarna i år då jag har mkt annat som måste göras på bara nån vecka nu ! smile

Ne bulten var inte rolig när den gick av, lagomt less tongue

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ToXtreme
13 mars 2013 · 3 627 Inlägg

ErikaBygren skrev:
Ne bulten var inte rolig när den gick av, lagomt less tongue

Nej jag vart rätt lack när jag drog av min också! Ett helvete att borra ur skiten hmm

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
ErikaBygren
13 mars 2013 · 171 Inlägg

ToXtreme skrev:

ErikaBygren skrev:
Ne bulten var inte rolig när den gick av, lagomt less tongue

Nej jag vart rätt lack när jag drog av min också! Ett helvete att borra ur skiten hmm

ne så drog vi av den på helg... och den är fingängad.. tog evigheter att borra ur med.. as drygt! ^^ har läst om din bil på oijoij ! smile

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
jon-as
13 mars 2013 · 162 Inlägg

Fy fan för avdragna bultar till fjäderbenen, hade samma problem på båda sidorna och fick borra ur dem och köra genomgående bult med mutter. Lagom skoj när man har massa drivaxlar och skit ivägen sad

Apropå att det tar i i hjulhusen bak... Hade samma problem på min bil också och det som tog i på min kärra var ett fäste till stötfångaren som sitter inne i hjulhuset. Fick helt sonika ta bort det fästet och sen gick det fritt. Inte tappat stötfångaren hittills heller så det var inga problem wink

ErikaBygren
13 mars 2013 · 171 Inlägg

jon-as skrev:
Fy fan för avdragna bultar till fjäderbenen, hade samma problem på båda sidorna och fick borra ur dem och köra genomgående bult med mutter. Lagom skoj när man har massa drivaxlar och skit ivägen sad

Apropå att det tar i i hjulhusen bak... Hade samma problem på min bil också och det som tog i på min kärra var ett fäste till stötfångaren som sitter inne i hjulhuset. Fick helt sonika ta bort det fästet och sen gick det fritt. Inte tappat stötfångaren hittills heller så det var inga problem wink

ja sitter med genomgående bult och mutter på min nu med smile

Ja de fästet är de inte mkt kvar av på min smile, men de tar i mer i skärmarna än vad de tagit i där smile har ju inte kunna vart mer än 2 per och halvtank smile blir lite ändringar tills sommaren nu så jag ska ha mer spacers bak oxå wink

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
jon-as
13 mars 2013 · 162 Inlägg

Haha ok, ja bra och enkel lösning smile
Ok, var bara menat som ett tips tongue Men då tar ju din i mer inåt, fästet är ju i ytterkant,
Fan va sjukt, precis när jag skrivit i din tråd så bläddrade jag över till fejjan och såg att du kommenterat Jompas bild. Världen är liten ibland smile

ToXtreme
13 mars 2013 · 3 627 Inlägg

Har du valsat regnkanten bak då? smile

P.s. Har också genomgående bult med mutter nu! Fick lite intressant info på Schmiedmann där de sa att det bara är E46an som har den idiotlösningen.. alla andra modeller har genomgående bult med mutter! Man kan ju fråga sig vad den ingenjören som kom på den idiotlösningen tänkte egentligen tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
ErikaBygren
13 mars 2013 · 171 Inlägg

ToXtreme skrev:
Har du valsat regnkanten bak då? smile

P.s. Har också genomgående bult med mutter nu! Fick lite intressant info på Schmiedmann där de sa att det bara är E46an som har den idiotlösningen.. alla andra modeller har genomgående bult med mutter! Man kan ju fråga sig vad den ingenjören som kom på den idiotlösningen tänkte egentligen tongue

ja de är valsat smile dock kommer de försvinna mer iår smile hade brottom förra året pga göteborgsresa smile

Jag är inte förvånad wink

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
13 mars 2013 · 171 Inlägg

jon-as skrev:
Haha ok, ja bra och enkel lösning smile
Ok, var bara menat som ett tips tongue Men då tar ju din i mer inåt, fästet är ju i ytterkant,
Fan va sjukt, precis när jag skrivit i din tråd så bläddrade jag över till fejjan och såg att du kommenterat Jompas bild. Världen är liten ibland smile

Ja så länge sen fungerar så är det bra, å de gör det ju smile
Den tar i över allt typ både ytterkant och inner tongue nötte ner hjulhusen förra året ^^

haha jasså tongue ah känner henny å har träffat jompa en del med smile

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
jon-as
13 mars 2013 · 162 Inlägg

ErikaBygren skrev:

jon-as skrev:
Haha ok, ja bra och enkel lösning smile
Ok, var bara menat som ett tips tongue Men då tar ju din i mer inåt, fästet är ju i ytterkant,
Fan va sjukt, precis när jag skrivit i din tråd så bläddrade jag över till fejjan och såg att du kommenterat Jompas bild. Världen är liten ibland smile

Ja så länge sen fungerar så är det bra, å de gör det ju smile
Den tar i över allt typ både ytterkant och inner tongue nötte ner hjulhusen förra året ^^

haha jasså tongue ah känner henny å har träffat jompa en del med smile

Hmm typiskt då sad Korkade ingenjörer som inte konstruerade bilen så man kunde köra toklågt och med breda hjul wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang