Bil med motorcykel motor. vad tror ni?

precision
9 september 2006 · 2 652 Inlägg

killen med bmw o mc motor hade inga snabba tider på 402m stillstående . han fick göra rullande starter o då gick de undan smile

master_-
10 september 2006 · 730 Inlägg

aa de blir ju en liten bil i så fall o så släng ut all annat skit man inte behöver.
men behöver ju bara stol ratt o gaspedal hehe nästa iaf.
vad rekomenderar ni för motor?

master_-
10 september 2006 · 730 Inlägg

Ska dra o titta på en nissan micra dom väger ju inte så mycket o det är ju mycket grejer man kan ta bort för att lätta.
kan det vara något att bygg med.
men vad ska jag använda för bakaxal ock hur ska jag montera den, stum montera vore väll enklast eller?

kom gärna med förslag

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
10 september 2006 · 1 852 Inlägg

morris mini eller en fiat 500 är det du ska ha, mycket mindre än nissan micra.

en stum bakaxel vet jag inte om det är lämpligt, tänk dig att att du drar i 200 och kör på en sten. jag hade nog köpt lite kulager och byggt en bakaxel så som quadracers har (en stel bakaxel med drivning , lagring och dämpning i mitten)

alternativt, köpt kulager, två drivaxlar en axel och svetsat ihop i en svarv (för att få det centrerat) stötdämpningen och upphängningen bör vara av mc konstruktion, dvs. en sving och dämpare vid varje hjul!

Edit:
Fiat 500
http://image.blog.livedoor.jp/akiratoda/imgs/f/f/ff5e0745.JPG
Morris mini
http://accityhunter.free.fr/glossaire/Morris_Mini_1.jpg

Lycka till, MVH Andreas

Senast redigerat av Bullo (10 september 2006)

man lever bara en gång så lev väl!
master_-
10 september 2006 · 730 Inlägg

aa stum axel räknas nog bort som du sa 200 på en sten kan ju gå åt helvete.
får komma på något smart sätt att bygga både bakaxel ofjädring aa hela upphängningen.
Fiat 500 verkar ju vara lite dyr men ska nog leta efter någon vettig morris till ett bra pris.

(tack för svaren alla)

Phaetoon
10 september 2006 · 8 156 Inlägg

Oh. Jag skulle verkligen vilja ha en BMC Mini Cooper S.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
master_-
10 september 2006 · 730 Inlägg

var o kolla på nissan micran o tror att det blir den får den billigt för motor har rastat på den o det spelar ju ingen roll.

patrik79
30 september 2006 · 782 Inlägg

om du köpte micran så skulle jag stoppa på framvagnen, motor och låda från en saab 9000 som är ganska vanligt i folkrace så det går. reglerna i folkrace förbjuder tyvärr turbo men på gatan så gäller väl inga regler!

dusty Living in the fastlane
30 september 2006 · 2 616 Inlägg

orkade inte läsa alla inlägg men det finns en suzukibil smile den är me på spelet gran turismo tokyo concept tongue

grasam
23 november 2006 · 40 Inlägg

ett företag i england som heter z-cars bygger hundkojjor med mc motor...det är nog en sådan som har setts på rudskogen...finns lite filmer på deras hemsida oxå...vet någon om det går att registrera som ombyggt eller amatörbyggt fordon..

mitsubishi_raggare
21 januari 2008 · 8 Inlägg

ha den bakhjulsdriven och sätt kardan där drevet går från motorcykelmotorn, men kopplingen får du aldrig att hålla

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang