Alla ni med sportbilar, hur ser ni på de stigande bensinpriserna?

baluba
29 februari 2012 · 187 Inlägg

Bensinen blir ju bara dyrare och dyrare och till sommaren får man väl räkna med att den kostar 16-17 kronor/liter. Och alla ni som kör dom lite dyrare bilar som tex Skyline, porsche, hummer, supra  m.m m.m hur ställer ni er till det? Blir det mindre körning nu eller blir det att fortsätta på samma sätt som tidigare? Eller blir det att sälja? Hur tror ni att ni gör i framtiden med eran bil, ha kvar eller sälja?

dellas
29 februari 2012 · 51 Inlägg

bensin är för dyrt för att köra tråkiga bilar... wink

CruiZin Hemlös
29 februari 2012 · 321 Inlägg

Sportbilar och sportbilar, alla jänkare då? tongue

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
risodlarn
29 februari 2012 · 577 Inlägg

Inte för att jag kör sportbil eller så men jag ser det såhär, allt blir dyrare. När de höjde priset på drickan på kiosken i närheten här så slutade jag ju inte köpa dricka för de. samma sak är det med bensinen. Men någon måtta får de ju va;)

Sen finns ju den här aspekten: folk köper ju öl för 50kr glaset på krogen. Får ju bortemot 4 liter bensin för de pengarna!

Edit, man kan har bra mycket roligare med 4 liter bensin än vad man kan med en öl.

Senast redigerat av risodlarn (29 februari 2012)

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
baluba
29 februari 2012 · 187 Inlägg

Haha ja så kan man ju se det också :smile

haha ja jänkare också, fast dom kör man oftast inte på samma sätt

dellas
29 februari 2012 · 51 Inlägg

har ju både cadillac med 8liters v8 och volvo med 300hkr och ja kommer inte börja åka buss smile

Darkie dARKiE
29 februari 2012 · 5 031 Inlägg

Kommer köra lika mkt som innan.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
azid Det som inte dödar gör ont
29 februari 2012 · 2 668 Inlägg

risodlarn skrev:
Inte för att jag kör sportbil eller så men jag ser det såhär, allt blir dyrare. När de höjde priset på drickan på kiosken i närheten här så slutade jag ju inte köpa dricka för de. samma sak är det med bensinen. Men någon måtta får de ju va;)

Sen finns ju den här aspekten: folk köper ju öl för 50kr glaset på krogen. Får ju bortemot 4 liter bensin för de pengarna!

Edit, man kan har bra mycket roligare med 4 liter bensin än vad man kan med en öl.

Här är svaret på varför man kan höjja priserna till absurdum, folk kan inte räkna. Du får 3 liter för 45kronor, eller gör du likt kvinnor eller folk utan koll och avrundar uppåt och ner så det passar ekonomin man har för stunden.

Senast redigerat av azid (29 februari 2012)

2slow
Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
29 februari 2012 · 224 Inlägg

kommer köra på som vanligt då jag har en bra fast inkomst och bränner inte av pengarna på alkohol och annat skit (läs cigg,snus osv) så inget problem för mig egentligen, men visst blir det en del om man tänker på trängselskatten + bensinen...

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
Tenchi
29 februari 2012 · 99 Inlägg

Hur jag ser på bensinpriset?

Med en axeltyckning.

risodlarn
29 februari 2012 · 577 Inlägg

azid skrev:

risodlarn skrev:
Inte för att jag kör sportbil eller så men jag ser det såhär, allt blir dyrare. När de höjde priset på drickan på kiosken i närheten här så slutade jag ju inte köpa dricka för de. samma sak är det med bensinen. Men någon måtta får de ju va;)

Sen finns ju den här aspekten: folk köper ju öl för 50kr glaset på krogen. Får ju bortemot 4 liter bensin för de pengarna!

Edit, man kan har bra mycket roligare med 4 liter bensin än vad man kan med en öl.

Här är svaret på varför man kan höjja priserna till absurdum, folk kan inte räkna. Du får 3 liter för 45kronor, eller gör du likt kvinnor eller folk utan koll och avrundar uppåt och ner så det passar ekonomin man har för stunden.

Ja du har helt rätt jag får ju bara 3.3 liter för för 50 spänn, eftersom jag skrev bortemot 4 liter så borde de ju ha vart minst 3.7 liter jävligt superkorkat skrivet utav mig och jag ber er allsmäktige mattegeni så hemskt mycket om ursäkt.

Uttrycker mig mer korrekt. Man kan köpa en 6cl sprit för 140 spänn. 4 liter bensin skulle då kosta med samma literpris 9333.3333333333kr.
Så om ser det så så tycker jag inte att det är så dyrt. Så om man sätter det i relation. För 140 kronor får jag bortemot 10 liter (9.454545454545liter).
Med 9.454545454545liter bensin kan man ha roligare än med 6 cl sprit. 

Alltså så får man prioritera vad man vill lägga pengarna på. Det som är billigare än bensin är väl vatten. Men vatten smäller inte.

Sådär nu var matten korrekt och jag tycker fortfarande likadant. Skumt jag som skrev så tokfel :S

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
baluba
29 februari 2012 · 187 Inlägg

Jo det är klart man kan prioritera bort alkohol osv, men ändå det blir stor skillnad om man gasar lite, om vi säger att man vill ha kul en kväll och gasar lite så bilen drar 2-3 liter milen, och man lär tanka för 1000 spänn så blir det ändå mycket på ett helt år. Även om man skulle köra lugnare så blir det skillnad,

PLindblom
29 februari 2012 · 1 200 Inlägg

Ponera att du kör 2000 mil per år och att din bil drar 1 liter/mil. Om bensinpriset skulle "chockhöjas" till 17kr idag, och hålla sig där, går din totala bensinkostnad för det närmaste året upp med 4000kr. Vem här har inte köpt något onödigt för 4000kr det senaste året?

När jag läser att bensinpriset gått upp tänker jag bara på någon pryl jag köpt till min bil, typ ljuddämparen för 6000kr, som jag absolut inte behövde. Bensinkostnaden känns då plötsligt som en försvinnande liten del i det hela.

loow Jävel
29 februari 2012 · 2 018 Inlägg

Bara tanka och se glad ut.. Kollar inte ens vad det kostar längre, man måste ju tanka. Sen bensinen kostade 10 kr så har ju lönen höjts för de flesta också. Jag tror knappast att dom som fick ut 15-tusen efter skatt när bensinen kostade 10 kr får ut 15 efter skatt idag, de lär få bortemot 20.

You got to risk it, to get the biscuit :)
azid Det som inte dödar gör ont
29 februari 2012 · 2 668 Inlägg

risodlarn skrev:

azid skrev:

risodlarn skrev:
Inte för att jag kör sportbil eller så men jag ser det såhär, allt blir dyrare. När de höjde priset på drickan på kiosken i närheten här så slutade jag ju inte köpa dricka för de. samma sak är det med bensinen. Men någon måtta får de ju va;)

Sen finns ju den här aspekten: folk köper ju öl för 50kr glaset på krogen. Får ju bortemot 4 liter bensin för de pengarna!

Edit, man kan har bra mycket roligare med 4 liter bensin än vad man kan med en öl.

Här är svaret på varför man kan höjja priserna till absurdum, folk kan inte räkna. Du får 3 liter för 45kronor, eller gör du likt kvinnor eller folk utan koll och avrundar uppåt och ner så det passar ekonomin man har för stunden.

Ja du har helt rätt jag får ju bara 3.3 liter för för 50 spänn, eftersom jag skrev bortemot 4 liter så borde de ju ha vart minst 3.7 liter jävligt superkorkat skrivet utav mig och jag ber er allsmäktige mattegeni så hemskt mycket om ursäkt.

Uttrycker mig mer korrekt. Man kan köpa en 6cl sprit för 140 spänn. 4 liter bensin skulle då kosta med samma literpris 9333.3333333333kr.
Så om ser det så så tycker jag inte att det är så dyrt. Så om man sätter det i relation. För 140 kronor får jag bortemot 10 liter (9.454545454545liter).
Med 9.454545454545liter bensin kan man ha roligare än med 6 cl sprit. 

Alltså så får man prioritera vad man vill lägga pengarna på. Det som är billigare än bensin är väl vatten. Men vatten smäller inte.

Sådär nu var matten korrekt och jag tycker fortfarande likadant. Skumt jag som skrev så tokfel :S

Då bensinen kostar över 15kronor litern idag så får du inte ens 3,3 liter för en 50lapp

Men tanka du för dina hundringar och låssas att du fyller tanken när det enda du gör är att fukta botten på tanken och ger din surt injobbade stålar till staten

Rätt ska vara rätt, inte hur någon upplever det att vara.

2slow
AntrE
29 februari 2012 · 2 140 Inlägg

bensinpriser blir högre, löner blir högre men pengar till ungdomar? nehejdu tongue har 1050kr i månaden och bor 2,5mil från "stan". Det är inte lika lätt för alla att bara tanka utan att kolla priserna wink

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Danny-D
29 februari 2012 · 67 Inlägg

Tycker att 1050kr i studiebidrag är mer än väl!
Det är för fan inte meningen att ni ska köra och supa upp våra skattepengar!! Bidrags pengar borde vara öronmärkta och inte funka på krogar, bensinmackar eller något kul alls för den delen.


Skaffa ett jobb ist...

AntrE
29 februari 2012 · 2 140 Inlägg

Danny-D skrev:
Tycker att 1050kr i studiebidrag är mer än väl!
Det är för fan inte meningen att ni ska köra och supa upp våra skattepengar!! Bidrags pengar borde vara öronmärkta och inte funka på krogar, bensinmackar eller något kul alls för den delen.


Skaffa ett jobb ist...

så du menar att köra till praktik för att få gott rykte inför arbetslivet är fel?
Då man går skola är det inte så lätt att skaffa jobb med skola som tar upp tid. vi betalar skatt på bensinen också tongue

fick du inget studiebidrag då du gick skoola eller hur står det till?

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Jageberg
29 februari 2012 · 40 Inlägg

Hehe, roliga inlägg smile
Ja tycker att börjar man fundera på att bensin priserna går upp med nån krona hit och dit så behöver man nog tänka över vad man investerat i för bil. Helt enkelt har man inte råd och tanka så kan man cykla eller köpa en bil som drar mindre. Har man valt att köpa något "värre" så ska man ha råd att tanka med. är saker som är så mkt dyrare till bilarna än drivmedlet..

kenth66
29 februari 2012 · 1 212 Inlägg

++

risodlarn skrev:
Inte för att jag kör sportbil eller så men jag ser det såhär, allt blir dyrare. När de höjde priset på drickan på kiosken i närheten här så slutade jag ju inte köpa dricka för de. samma sak är det med bensinen. Men någon måtta får de ju va;)

Sen finns ju den här aspekten: folk köper ju öl för 50kr glaset på krogen. Får ju bortemot 4 liter bensin för de pengarna!

Edit, man kan har bra mycket roligare med 4 liter bensin än vad man kan med en öl.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Dacia duster "Laureate" (2015)
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang