Alla ni med sportbilar, hur ser ni på de stigande bensinpriserna?

Danny-D
29 februari 2012 · 67 Inlägg

Det var inte till praktik osv det var tal om, utan nöjeskörande samt festande.
Självklart fick jag studiebidrag, men jag jobbade vid sidan om ( självklart finns det tid om man går i skolan, det som saknas är rätt inställning)

Och det där med skatt på bensin, självklart gör man det. Men om man jämför skatten på bensin och inkomstskatt så skiljer det en del slantar wink

twin_cam Smålänning
29 februari 2012 · 7 877 Inlägg

Priset kanske gör att vi som inte har feta bilar kanske kan köpa dom då dom blir oattraktiva = Går ner i pris wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Jageberg
29 februari 2012 · 40 Inlägg

twin_cam skrev:
Priset kanske gör att vi som inte har feta bilar kanske kan köpa dom då dom blir oattraktiva = Går ner i pris wink

Hehe de beror nog på vad det handlar om för bilar det. Rätt bilar kommer inte bli oatraktiva om  så 1L kostar 30 kr ens. wink Men du gör helt rätt, som min mor sa när man var liten: "Önska sig kan man alltid göra men vad man får är en helt annan sak"

OSkar000
29 februari 2012 · 198 Inlägg

Inga större problem, ett par tusenlappar extra om året i bensinpengar gör ingen skillnad. Skatt, försäkring, garage och service kostar ändå mer än bensinpengarna gör på ett år.

dellas skrev:
bensin är för dyrt för att köra tråkiga bilar... wink

Så sant som det kan bli smile

sv3nss0n
29 februari 2012 · 264 Inlägg

well, det är väl bara o köra vidare smile slösar inte pengar på cigg/snus eller sprit varje helg... så har väl lite utrymme över... men det är jävla ockerpriser rent utsagt på bränsle.

BMW 320D "Sportline" (2013)
Dodge B250 van "Nomad" (1989)
BMW 335D "E92 lCI" (2011)
loow Jävel
29 februari 2012 · 2 018 Inlägg

AntrE skrev:
bensinpriser blir högre, löner blir högre men pengar till ungdomar? nehejdu tongue har 1050kr i månaden och bor 2,5mil från "stan". Det är inte lika lätt för alla att bara tanka utan att kolla priserna wink

Har själv varit där. Självklart hade man en 940 turbo som slukade soppa innan man hade ett jobb. Var myket prioriteringar och svartjobb för att få det att gå ihop.

You got to risk it, to get the biscuit :)
aha_100
29 februari 2012 · 535 Inlägg

ääh bryr mig inte i bensinpriset tongue va det än kostar är de värt det big_smile

ekelund88
29 februari 2012 · 2 656 Inlägg

risodlarn skrev:

azid skrev:

risodlarn skrev:
Inte för att jag kör sportbil eller så men jag ser det såhär, allt blir dyrare. När de höjde priset på drickan på kiosken i närheten här så slutade jag ju inte köpa dricka för de. samma sak är det med bensinen. Men någon måtta får de ju va;)

Sen finns ju den här aspekten: folk köper ju öl för 50kr glaset på krogen. Får ju bortemot 4 liter bensin för de pengarna!

Edit, man kan har bra mycket roligare med 4 liter bensin än vad man kan med en öl.

Här är svaret på varför man kan höjja priserna till absurdum, folk kan inte räkna. Du får 3 liter för 45kronor, eller gör du likt kvinnor eller folk utan koll och avrundar uppåt och ner så det passar ekonomin man har för stunden.

Ja du har helt rätt jag får ju bara 3.3 liter för för 50 spänn, eftersom jag skrev bortemot 4 liter så borde de ju ha vart minst 3.7 liter jävligt superkorkat skrivet utav mig och jag ber er allsmäktige mattegeni så hemskt mycket om ursäkt.

Uttrycker mig mer korrekt. Man kan köpa en 6cl sprit för 140 spänn. 4 liter bensin skulle då kosta med samma literpris 9333.3333333333kr.
Så om ser det så så tycker jag inte att det är så dyrt. Så om man sätter det i relation. För 140 kronor får jag bortemot 10 liter (9.454545454545liter).
Med 9.454545454545liter bensin kan man ha roligare än med 6 cl sprit. 

Alltså så får man prioritera vad man vill lägga pengarna på. Det som är billigare än bensin är väl vatten. Men vatten smäller inte.

Sådär nu var matten korrekt och jag tycker fortfarande likadant. Skumt jag som skrev så tokfel :S

varfasen bor du som en 6cl sprit kostar 140 kr ??????? :p de är ett helt stört högt pris

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
29 februari 2012 · 1 778 Inlägg

Sportbil är det väl inte, men sås drar den!
Silveradon suger i sig 3-4 liter diesel per mil om man bus kör lite och drar ut i skogen lite.
Men de är den ända hobbyn man har så soppa priset bryr jag mig inte så mycket om:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
onej84
29 februari 2012 · 1 854 Inlägg

dellas skrev:
bensin är för dyrt för att köra tråkiga bilar... wink

De va nog fan det bästa jag läst på länge smile

cpu1337
29 februari 2012 · 766 Inlägg

Man får väll köra springnota

Muttley
29 februari 2012 ·

Kör mindre än 1000 mil med privatbilen. Om ens det så de rör mig inte i ryggen.  Men sen ser jag när jag tankar jobbebilen i och för sig gas. Men mellan 300-350 kr per dag. När jag körde diesel så ca 800-900 varannan dag.  Då är man glad för att man inte betalar det smile

Putteliten
29 februari 2012 · 9 079 Inlägg

Har en råd med bil, så har en råd med bensin!

Smajly
29 februari 2012 · 3 059 Inlägg

Alla ser väl negativt på stigande bensinpriser oavsett vad för bil man kör..
Men har man inte råd med soppan så får man ju skaffa sig en mindre/klenare/snålare bil eller lägga pengarna på en jevligt bra cykel och ett årskort till bussarna..
Ska man tänka på sånt så hade jag inte vågat använda tvättmaskinen.. vattna gräsmattan.. fyll aungarnas bassäng.. använda kompressorn i garaget.. värme på elementen.. tvätta bilarna hemma..

marshall-jcm900
29 februari 2012 · 157 Inlägg

Själv e man som alla andra svenskar. tankar och ser glad ut. men eftersom ingen säger något så blir det inge billigare heller. skatt på skatt på skatt  smile  en gallon (3,78541178) i USA 5,72$ ,  1$ är 6.5 Sek, 6,5x3,7L = 24.07kr / 3,7= 6.50 kr litern, kostar bensin i USA, sist jag tanka kosta det 15,03 på okq8 smile (uträknat lite snabbt)

välldigt trevligt

SportPilot Ubåtsingenjör
29 februari 2012 · 7 232 Inlägg

ekelund88 skrev:

risodlarn skrev:

azid skrev:

Här är svaret på varför man kan höjja priserna till absurdum, folk kan inte räkna. Du får 3 liter för 45kronor, eller gör du likt kvinnor eller folk utan koll och avrundar uppåt och ner så det passar ekonomin man har för stunden.

Ja du har helt rätt jag får ju bara 3.3 liter för för 50 spänn, eftersom jag skrev bortemot 4 liter så borde de ju ha vart minst 3.7 liter jävligt superkorkat skrivet utav mig och jag ber er allsmäktige mattegeni så hemskt mycket om ursäkt.

Uttrycker mig mer korrekt. Man kan köpa en 6cl sprit för 140 spänn. 4 liter bensin skulle då kosta med samma literpris 9333.3333333333kr.
Så om ser det så så tycker jag inte att det är så dyrt. Så om man sätter det i relation. För 140 kronor får jag bortemot 10 liter (9.454545454545liter).
Med 9.454545454545liter bensin kan man ha roligare än med 6 cl sprit. 

Alltså så får man prioritera vad man vill lägga pengarna på. Det som är billigare än bensin är väl vatten. Men vatten smäller inte.

Sådär nu var matten korrekt och jag tycker fortfarande likadant. Skumt jag som skrev så tokfel :S

varfasen bor du som en 6cl sprit kostar 140 kr ??????? :p de är ett helt stört högt pris

det undrar jag med smile här kan man få en 6a för 25 spänn !! men ni som säger att det är skit samma att soppa kostnaden ökar med några tusen per år i och med att garage mm kostar mer ändå. Men har ni råd med allt det andra om priset på soppan går upp ? Är ju inte precis så att garage hyran går ner pga att soppa priset går upp

1050kr är jävligt dåligt i studiebidrag då det ska täcka tandläkare,läkare,mediciner skolmaterial OCH en massa annat. Skulle vilje se er leva på 1050kr i månaden

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Smajly
29 februari 2012 · 3 059 Inlägg

Hehe.. här kostar osse en 6'a grogg på krogen över 100 spänn smile
Å andra sidan så va de många år sen man växte upp och slutade ränna på krogen.. där sparar man mycket stålar.. Nu tar man bilen och kör nån mil till bolaget och köper drickan och kör hem igen.. smile

Jimmylainen
29 februari 2012 · 420 Inlägg

AntrE skrev:
bensinpriser blir högre, löner blir högre men pengar till ungdomar? nehejdu tongue har 1050kr i månaden och bor 2,5mil från "stan". Det är inte lika lätt för alla att bara tanka utan att kolla priserna wink

Högre? Asså vart då? Beror ju helt från jobb till jobb. Lönen har knappt ökat sedan moderaterna tog över som många tror, allt har jämnat ut sig på annat.


Sen beror det helt på hur man kör. Man kan köra billigt med en V8 om det vore så.

Senast redigerat av Jimmylainen (29 februari 2012)

Rensvinf
29 februari 2012 · 528 Inlägg

Svaret är nog lika komplext som gruppen sportbilsägare är en komplex grupp.
Själv har jag en bmw z3m, som väl räknas till kategorin sportbil, men den går som just sommarbil där service underhåll är större kostnad på den bilen än bränslet.

JDMCRAZE
29 februari 2012 · 2 077 Inlägg

Jag har ÄN ingen bil, men hade tidigare en Saab 9-5 2,3T som körde nästan dagligen.
Vet det ÄR ingen sportbil by any means, men som ni andra sagt.

Tanka måste man ju sen ändå så wink
Spenderar hellre pengarna på bensin än och festa bort dem.

Köper man en sportbil är det ju ett val man gör..
Då ska man vara beredd på att det kostar.

Som så många andra här så ska man ju dona/fixa med den och total summan blir väl alltid detsamma.
Man spenderar mer pengar på uppgraderingar än bensinen ändå.

När jag sparat in pengar och köper den bilen jag tänkt, ja jag kommer tanka oavsett.
Men visst priserna är katastrof höga och det suger hmm

Men intresset som vi alla har gemensamt kommer ALLTID kosta mer smile

Senast redigerat av JDMCRAZE (29 februari 2012)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang