Alla ni med sportbilar, hur ser ni på de stigande bensinpriserna?

SportPilot Ubåtsingenjör
29 februari 2012 · 7 232 Inlägg

Smajly skrev:
Hehe.. här kostar osse en 6'a grogg på krogen över 100 spänn smile
Å andra sidan så va de många år sen man växte upp och slutade ränna på krogen.. där sparar man mycket stålar.. Nu tar man bilen och kör nån mil till bolaget och köper drickan och kör hem igen.. smile

Nu har visserligen även jag slutat ränna på krogen smile men tänkte på en shot, en grogg/drink går även här ofta på runt 100kr

Kör inte till bolaget heller wink vi kör till tyskland istället ! dock är det här lite väl ot hehe

Om jag ska svara på frågan i rubriken ( om jag får räkna corradon som sportbil ?!? ) Jag tycker det är förjävligt att priserna ser ut som de gör !! Men sälja bilen gör jag inte, dock ska en annan brukis inhandlas... en passat diesel får det bli

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
SportPilot Ubåtsingenjör
29 februari 2012 · 7 232 Inlägg

JDMCRAZE skrev:
Som så många andra här så ska man ju dona/fixa med den och total summan blir väl alltid detsamma.
Man spenderar mer pengar på uppgraderingar än bensinen ändå.


Men intresset som vi alla har gemensamt kommer ALLTID kosta mer smile

totalsumman blir väl ändå bara högre om bensinpriset ökar ?!?! Priset på dina uppgraderingar sjunker ju inte när priset på något annat ökar

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
aha_100
29 februari 2012 · 535 Inlägg

Rensvinf skrev:
Svaret är nog lika komplext som gruppen sportbilsägare är en komplex grupp.
Själv har jag en bmw z3m, som väl räknas till kategorin sportbil, men den går som just sommarbil där service underhåll är större kostnad på den bilen än bränslet.

äh va kostar en service? 3 - 4 tusen. Det kommer du upp i fort om du använder bilen mycket tongue Min bil gick mellan 1000 - 1500 mil förra sommarn plus semestern. Räknar man med semestetern gick den nära 2 tusen mil.

Senast redigerat av aha_100 (29 februari 2012)

JDMCRAZE
1 mars 2012 · 2 077 Inlägg

CHEEVA skrev:

JDMCRAZE skrev:
Som så många andra här så ska man ju dona/fixa med den och total summan blir väl alltid detsamma.
Man spenderar mer pengar på uppgraderingar än bensinen ändå.


Men intresset som vi alla har gemensamt kommer ALLTID kosta mer smile

totalsumman blir väl ändå bara högre om bensinpriset ökar ?!?! Priset på dina uppgraderingar sjunker ju inte när priset på något annat ökar

ja jo, men du förstod vad jag menade smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
SportPilot Ubåtsingenjör
1 mars 2012 · 7 232 Inlägg

JDMCRAZE skrev:

CHEEVA skrev:

JDMCRAZE skrev:
Som så många andra här så ska man ju dona/fixa med den och total summan blir väl alltid detsamma.
Man spenderar mer pengar på uppgraderingar än bensinen ändå.


Men intresset som vi alla har gemensamt kommer ALLTID kosta mer smile

totalsumman blir väl ändå bara högre om bensinpriset ökar ?!?! Priset på dina uppgraderingar sjunker ju inte när priset på något annat ökar

ja jo, men du förstod vad jag menade smile

jo jag förstog men tycker det är ett konstigt resonemang, tänk vad tråkigt om man nu blir av med sin garage plats pga att bensinpriset går upp ? Och just garage är väl ett måste om man ska ha en riktig bil

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
JDMCRAZE
1 mars 2012 · 2 077 Inlägg

CHEEVA skrev:

JDMCRAZE skrev:

CHEEVA skrev:

totalsumman blir väl ändå bara högre om bensinpriset ökar ?!?! Priset på dina uppgraderingar sjunker ju inte när priset på något annat ökar

ja jo, men du förstod vad jag menade smile

jo jag förstog men tycker det är ett konstigt resonemang, tänk vad tråkigt om man nu blir av med sin garage plats pga att bensinpriset går upp ? Och just garage är väl ett måste om man ska ha en riktig bil

Ja det suger, jag e helt och hållet på din sida här så.

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
SportPilot Ubåtsingenjör
1 mars 2012 · 7 232 Inlägg

JDMCRAZE skrev:

CHEEVA skrev:

JDMCRAZE skrev:

ja jo, men du förstod vad jag menade smile

jo jag förstog men tycker det är ett konstigt resonemang, tänk vad tråkigt om man nu blir av med sin garage plats pga att bensinpriset går upp ? Och just garage är väl ett måste om man ska ha en riktig bil

Ja det suger, jag e helt och hållet på din sida här så.

härligt de hehe !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
JDMCRAZE
1 mars 2012 · 2 077 Inlägg

CHEEVA skrev:

JDMCRAZE skrev:

CHEEVA skrev:

jo jag förstog men tycker det är ett konstigt resonemang, tänk vad tråkigt om man nu blir av med sin garage plats pga att bensinpriset går upp ? Och just garage är väl ett måste om man ska ha en riktig bil

Ja det suger, jag e helt och hållet på din sida här så.

härligt de hehe !

hahaha ja så det e lungt smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
dellas
1 mars 2012 · 51 Inlägg

onej84 skrev:

dellas skrev:
bensin är för dyrt för att köra tråkiga bilar... wink

De va nog fan det bästa jag läst på länge smile

ja men ska man bränna bensin så kan de va i nått kul smile

shogun
1 mars 2012 · 2 117 Inlägg

baluba skrev:
Jo det är klart man kan prioritera bort alkohol

Det finns fler sätt att bli "tankad" på wink

http://hn.se/image_processor/1.1174844.1302084063!/image/2104890219.jpg_gen/derivatives/wide/2104890219.jpg?maxWidth=468

http://alt-a.bitg.net/nightmobile/cars/images2/20000/1000/200/21267.jpg

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
SkyCandy1 Meldem
1 mars 2012 · 117 Inlägg

Har väl ingen sportbil, men jag lägger undan några tusenlappar i månaden på bensin (98-oktan) och jobbar mer för att ha råd att glida :-)

tankade 95 liter på statoil i förrgår, klart det känns big_smile

Masterworks
1 mars 2012 ·

Jag har aldrig brytt mig! Blir det för dyrt får man väl hitta på nått annat? lol

Mr_Beemer
1 mars 2012 · 14 Inlägg

Jag muttrar lite då jag tankar, kör ca 3-4 tankar i månaden så visst är det skillnad motför då man tog körkortert, då kostade bensinen 7,50:-. Men jag är hellre fattig i en Bmw än på bussen

BMW M535i "Gustav Adolf" (1985)
Mr_Beemer
1 mars 2012 · 14 Inlägg

Jag muttrar lite då jag tankar, kör ca 3-4 tankar i månaden så visst är det skillnad motför då man tog körkortert, då kostade bensinen 7,50:-. Men jag är hellre fattig i en Bmw än på bussen

BMW M535i "Gustav Adolf" (1985)
caromania Forummoderator
1 mars 2012 · 9 296 Inlägg

Det kostar ju inget? Det är ju bara att dra kortet?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mr_Beemer
1 mars 2012 · 14 Inlägg

caromania skrev:
Det kostar ju inget? Det är ju bara att dra kortet?

låter lite som det en del säger " jag bryr mig inte vad det kostar jag tankar bara för en hundring"

BMW M535i "Gustav Adolf" (1985)
Noone69
1 mars 2012 · 9 Inlägg

Bensinen kommer aldrig upp i sitt rätta värde :-)

Rom bryggdes inte på en dag
Aerodynamik ...
1 mars 2012 · 7 120 Inlägg

Kör så pass få mil med min "sportbil" på sommaren så det gör ej så mycket för den delen. Desto tråkigare med bruksbilen tongue

UrPeppe Lastbilsbyggare
1 mars 2012 · 389 Inlägg

Octavian går ju på 95 o tar inte så blodigt farligt med bensin så jag tankar som vanligt även att jag muttrar lite grann:) Det kommer dock bli en hel del mer muttrande när jag skall fylla upp min 90liters tank i Quattron med 98 i sommar men det är en förba**at rolig bil att köra så det får väll kosta då, kör iofs inte så himla mycket med den.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
cheffer
1 mars 2012 · 1 422 Inlägg

Kommer nog bli lite mindre åkande då jag är arbetslös...

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang