2557
Sök

Volvo S70 T5 B5234T3 startar inte efter renovering? (Startspärr???)

trollis
16 mars 2012
#21
gamla spännaren är ju hydraulisk så det är ju en mängd olja i den, det kan va att den inte är tät i själva cylindern så därför tappar den tryck.
Senast redigerat av trollis (16 mars 2012)

820 Inlägg
16 mars 2012
#22
Masen_Racing skrev:
Har just nu demontera monter demontera osv osv osv, tre ggr säkert. Men både kamaxlar och vevaxel kugga en kugg sad

Så har nu beställt ny kamrems spännare på Volvo. För jag får inte den riktigt spännd från början, får liksom bryta upp den lite, men kuggar ändå. Men antar det måste vara de felet vrf den inte startar?

Men spännar läcker inte olja, om de är sådant i?

Sen ska man väl spänna in den sakta också har jag hört?

jopp sätte den i ett skruvstäd å sakta pressa vänta till spänningen släpper, det känner du i handataget i städet..sen pressa osv..tar en stund..ta typ en kaffe medans! hehe...sen in med nån lämplig sprint..radiomejsel kör jag med..sen är det bara å montera den..dra ut sprinten när du ser å tycker allt är "in line"..


trollis
16 mars 2012
#23
precis kan vara att den har gjort sitt, men har du dragit runt motorn efter montering för hand? kan vara bra så kan man känna om det blir spännt, istället för att vara starta motorn

820 Inlägg
16 mars 2012
#24
precis..dumt om den tar ett hopp..som nu det verka ha gjort, men dra runt den för hand som Trollis säger sen ska det fan vara bingbarraboom med allt smile


30 Inlägg
16 mars 2012
#25
dom brukar ju kunna dumma sej med oljetrycket dom där motorerna, har vart med om många som jag har hjälpt när dom har hällt på ny olja så startar inte bilen, då får man koppla på startkablar å stå och mala på starten i typ 10 minuter innan den startar och går för egen maskin. om du har haft isär motorn så får man nog mala på starten en bra stund innan han har fått upp tryck överallt i alla lyftare etc. har du bytt oljepumpen när du hade isär den? fyllde du isf den nya pumpen med olja? är den torr så suger den ju inte åt sej olja självmant..


173 Inlägg
16 mars 2012
#26
inte så att du satt svänghjulet fel för när jag böt från dubbelmasse så var själva styr pinnen de va inte lika mot enkel för då hamnade inte själva tomrummet på hacken på svänghjulet där svänghjuls givaren mäter lika dant så fick ta bort styr pinnen o montera det rätt blev typ en bulthåls fel med styrpinnen i värt att kolla upp bara nolla motorn och ta bort start motorn o kolla så att "tomrumet" på hålen är där.   kamaxel läges givaren borde det inte vara för vad jag fattat som så tände motorn till? typ blöddra till?  för i så fall för om kamaxelläges givaren är paj då får du bara soppa till fuelraiden men han öppnar inte spridarna eller tänder då   


lite luddigt skrivet men hoppas du fattar vad jag menar värt att kolla upp

820 Inlägg
16 mars 2012
#27
Stenzzon skrev:
inte så att du satt svänghjulet fel för när jag böt från dubbelmasse så var själva styr pinnen de va inte lika mot enkel för då hamnade inte själva tomrummet på hacken på svänghjulet där svänghjuls givaren mäter lika dant så fick ta bort styr pinnen o montera det rätt blev typ en bulthåls fel med styrpinnen i värt att kolla upp bara nolla motorn och ta bort start motorn o kolla så att "tomrumet" på hålen är där.   kamaxel läges givaren borde det inte vara för vad jag fattat som så tände motorn till? typ blöddra till?  för i så fall för om kamaxelläges givaren är paj då får du bara soppa till fuelraiden men han öppnar inte spridarna eller tänder då   


lite luddigt skrivet men hoppas du fattar vad jag menar värt att kolla upp

hehe vore maxat otur..


173 Inlägg
16 mars 2012
#28
masseT5R skrev:
Stenzzon skrev:
inte så att du satt svänghjulet fel för när jag böt från dubbelmasse så var själva styr pinnen de va inte lika mot enkel för då hamnade inte själva tomrummet på hacken på svänghjulet där svänghjuls givaren mäter lika dant så fick ta bort styr pinnen o montera det rätt blev typ en bulthåls fel med styrpinnen i värt att kolla upp bara nolla motorn och ta bort start motorn o kolla så att "tomrumet" på hålen är där.   kamaxel läges givaren borde det inte vara för vad jag fattat som så tände motorn till? typ blöddra till?  för i så fall för om kamaxelläges givaren är paj då får du bara soppa till fuelraiden men han öppnar inte spridarna eller tänder då   


lite luddigt skrivet men hoppas du fattar vad jag menar värt att kolla upp

hehe vore maxat otur..

japp men så kan de vara. men tar inte så lång tid o nolla motorn o sen ta bort start  motorn o kolla om mellan rummet i markeringarna är där om inte så äre ju bara börja riva ner allt tongue

820 Inlägg
16 mars 2012
#29
Stenzzon skrev:
masseT5R skrev:
Stenzzon skrev:
inte så att du satt svänghjulet fel för när jag böt från dubbelmasse så var själva styr pinnen de va inte lika mot enkel för då hamnade inte själva tomrummet på hacken på svänghjulet där svänghjuls givaren mäter lika dant så fick ta bort styr pinnen o montera det rätt blev typ en bulthåls fel med styrpinnen i värt att kolla upp bara nolla motorn och ta bort start motorn o kolla så att "tomrumet" på hålen är där.   kamaxel läges givaren borde det inte vara för vad jag fattat som så tände motorn till? typ blöddra till?  för i så fall för om kamaxelläges givaren är paj då får du bara soppa till fuelraiden men han öppnar inte spridarna eller tänder då   


lite luddigt skrivet men hoppas du fattar vad jag menar värt att kolla upp

hehe vore maxat otur..

japp men så kan de vara. men tar inte så lång tid o nolla motorn o sen ta bort start  motorn o kolla om mellan rummet i markeringarna är där om inte så äre ju bara börja riva ner allt tongue

nä är väll mest orken till att göra det..förbannade sneställda sakerna haha


173 Inlägg
16 mars 2012
#30
masseT5R skrev:
Stenzzon skrev:
masseT5R skrev:

hehe vore maxat otur..

japp men så kan de vara. men tar inte så lång tid o nolla motorn o sen ta bort start  motorn o kolla om mellan rummet i markeringarna är där om inte så äre ju bara börja riva ner allt tongue

nä är väll mest orken till att göra det..förbannade sneställda sakerna haha

Hahah ja de är ju rätt så skönt när det är rakställt;)

trollis
16 mars 2012
#31
Stenzzon skrev:
inte så att du satt svänghjulet fel för när jag böt från dubbelmasse så var själva styr pinnen de va inte lika mot enkel för då hamnade inte själva tomrummet på hacken på svänghjulet där svänghjuls givaren mäter lika dant så fick ta bort styr pinnen o montera det rätt blev typ en bulthåls fel med styrpinnen i värt att kolla upp bara nolla motorn och ta bort start motorn o kolla så att "tomrumet" på hålen är där.   kamaxel läges givaren borde det inte vara för vad jag fattat som så tände motorn till? typ blöddra till?  för i så fall för om kamaxelläges givaren är paj då får du bara soppa till fuelraiden men han öppnar inte spridarna eller tänder då   


lite luddigt skrivet men hoppas du fattar vad jag menar värt att kolla upp

när metallbiten som man skruvar på kamaxel lossnade från kammen den så kunde jag tugga o tugga sen tände lite grann men sen inge mer så sätter man den fel så kanske man får en tändning men han vill inte gå iaf

820 Inlägg
16 mars 2012
#32
Stenzzon skrev:
masseT5R skrev:
Stenzzon skrev:

japp men så kan de vara. men tar inte så lång tid o nolla motorn o sen ta bort start  motorn o kolla om mellan rummet i markeringarna är där om inte så äre ju bara börja riva ner allt tongue

nä är väll mest orken till att göra det..förbannade sneställda sakerna haha

Hahah ja de är ju rätt så skönt när det är rakställt;)

hehhehe verkligen!


173 Inlägg
16 mars 2012
#33
trollis skrev:
Stenzzon skrev:
inte så att du satt svänghjulet fel för när jag böt från dubbelmasse så var själva styr pinnen de va inte lika mot enkel för då hamnade inte själva tomrummet på hacken på svänghjulet där svänghjuls givaren mäter lika dant så fick ta bort styr pinnen o montera det rätt blev typ en bulthåls fel med styrpinnen i värt att kolla upp bara nolla motorn och ta bort start motorn o kolla så att "tomrumet" på hålen är där.   kamaxel läges givaren borde det inte vara för vad jag fattat som så tände motorn till? typ blöddra till?  för i så fall för om kamaxelläges givaren är paj då får du bara soppa till fuelraiden men han öppnar inte spridarna eller tänder då   


lite luddigt skrivet men hoppas du fattar vad jag menar värt att kolla upp

när metallbiten som man skruvar på kamaxel lossnade från kammen den så kunde jag tugga o tugga sen tände lite grann men sen inge mer så sätter man den fel så kanske man får en tändning men han vill inte gå iaf

själva metal biten som är typ som en halvmåne innan för kamaxellägesgivaren? du menar ?? tveksamt tycker jag blir stiften blöta ?

trollis
16 mars 2012
#34
det var den som lossna för mig så min bil inte gick, man ska aldrig säga aldrig tongue

173 Inlägg
16 mars 2012
#35
trollis skrev:
det var den som lossna för mig så min bil inte gick, man ska aldrig säga aldrig tongue

ne de e sant för mej lossnade rotorn så den inte ville tända bra ibland o då gick den på en cylinder men själv skulle ja kollat först om den får soppa på stiften/gnista  sen svänghjulet o sen tändkablar rotor fördelare mm för när kamaxellägesgivaren är trarsig då bryter den både soppa och gnista

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
#36
Nu är jag lite trött efter grill festen big_smile Men imorn hämtar jag spännaren på volvo! Så ska jag nolla till allt igen, och snurra själv har jag gjort varje gång..... Avgaskammen stog en kugg fel och insugskammen stog typ rätt :S Lite konstigt!!!!

Jag satt svänghjulet vid ett litet hål som den ska sitta! Men vem vet att den sitter rätt wink

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
#37
Bytte inte oljepumpen, men tryck har jag. kan de verkligen tyda på att den inte startar pga inge oljetryck?

trollis
17 mars 2012
#38
Masen_Racing skrev:
Nu är jag lite trött efter grill festen big_smile Men imorn hämtar jag spännaren på volvo! Så ska jag nolla till allt igen, och snurra själv har jag gjort varje gång..... Avgaskammen stog en kugg fel och insugskammen stog typ rätt :S Lite konstigt!!!!

Jag satt svänghjulet vid ett litet hål som den ska sitta! Men vem vet att den sitter rätt wink

Trevligt:P.. men en kugg tycker jag inte ska göra något =/

820 Inlägg
17 mars 2012
#39
trollis skrev:
Masen_Racing skrev:
Nu är jag lite trött efter grill festen big_smile Men imorn hämtar jag spännaren på volvo! Så ska jag nolla till allt igen, och snurra själv har jag gjort varje gång..... Avgaskammen stog en kugg fel och insugskammen stog typ rätt :S Lite konstigt!!!!

Jag satt svänghjulet vid ett litet hål som den ska sitta! Men vem vet att den sitter rätt wink

Trevligt:P.. men en kugg tycker jag inte ska göra något =/

säg det till datorn hehe


820 Inlägg
17 mars 2012
#40
Masen_Racing skrev:
Bytte inte oljepumpen, men tryck har jag. kan de verkligen tyda på att den inte startar pga inge oljetryck?

nä fan



Sök