Firma som tar på sig att rostlaga till 100 % rostfri bil, vart?

Wirrtoffs
15 mars 2012 · 6 Inlägg

Jag har en volvo 740-86 som jag fortfarande inte kan släppa sen jag tog körkort för 6 år sen.
Tyvärr så är den väldigt rostig, golvet är nästintill sopslut om man uttrycker det så.. Min dröm är att kunnna få den helt rostfri med ny lack men frågan är om det går?? Kosta vad det vill!
Någon som vet nån firma som kanske gjort något sådant förut?

Volvo V70R AWD "Laserblå" (2000)
Lowenhart fälg fantast
15 mars 2012 · 1 086 Inlägg

inget illa menat, men ska du lämna in bilen på rostlagning och lack så kan du nog få 5 volvo 740 till för det priset du kommer betala, det är inte lönt, inte ens svart

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Wirrtoffs
15 mars 2012 · 6 Inlägg

Neej jag vet, du är inte den första som sagt det =P men envis som man är, kan även göra en dum wink

Volvo V70R AWD "Laserblå" (2000)
racefan
15 mars 2012 · 1 059 Inlägg

du får nog räkna med 100 000 kr utan kvitto om det ska bli bra o se ut som org även när du lyfter på mattor mm.
fuskar man kan det ju bli billigare,.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Emilius Avstängd
17 mars 2012 · 1 714 Inlägg

racefan skrev:
du får nog räkna med 100 000 kr utan kvitto om det ska bli bra o se ut som org även när du lyfter på mattor mm.
fuskar man kan det ju bli billigare,.

Frågan är om ens det räcker.

Vi fick in en smälld VW transporter på jobbet, vi ska byta hela kaross-sidan, skjutdörr, passagerardörr, framskärm och så en del grejer i framvagnen.

80-90 tusen ska det kosta innan den är klar. Då är det bara en sida av bilen,
och mycket är bara att byta mot nytt, rostlagning tar dubbelt så lång tid som att svetsa i nya plåtpaneler på karossen.

rickylicious Webbutvecklare
17 mars 2012 · 2 369 Inlägg

Du har två val: Köp en helt ny V70 2012 års modell eller rostlaga din 740.

Det slutar nog på ungefär samma kostnad wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
e24-gubbe
17 mars 2012 · 8 Inlägg

Jag hade dragit iväg till närmaste gymnasieskola som har fordonsutbildning, och frågat om de ville ha ett projekt att jobba med kaross. Borde kunna bli nästan gratis om man kan leva med att inte få garanti. smile

Men jag antar att killar och tjejer som pluggar fordon gillar att jobba på riktiga projekt och är duktiga!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 mars 2012 · 13 810 Inlägg

ähh  man behöver jhu inte lämna in bilen till några som jobbar på en stor firma som tar ockerpriser som idioterna till försäkringsbolaget betalar


hade jag haft mitt gamla jobb kvar hade jag kunnat gett något förslag på pris
som nog inte hade uppnått några miljoner

en yrkes skola kan vara en väg att gå
eller kolla runt det finns alltid folk som vill ha pengar i fickan utan att vara allt för giriga smile

vart bor du? kanske kan komma med några förslag

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
steifan DR!FTT3KN!K3R
17 mars 2012 · 10 427 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=145163 <- den där bilen vara ganska "slut" innan tidigare ägaren
fixade massvis med rost överallt smile

Poängen? Jo den är att man förmodligen får göra det själv om det ska bli gjort wink

Förresten så ligger denna tråden i fel forumsdel.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 mars 2012 · 13 810 Inlägg

steifan skrev:
http://www.garaget.org/?car=145163 <- den där bilen vara ganska "slut" innan tidigare ägaren
fixade massvis med rost överallt smile

Poängen? Jo den är att man förmodligen får göra det själv om det ska bli gjort wink

Förresten så ligger denna tråden i fel forumsdel.

tycker alla bilar är värda jobbet bara man gillar bilen

skulle man tänka att det blir så dyrt så kan man sitta där i en fabriksny bil och fundera på varför livet är så förbannat tråkigt och vänta på att man ska bli gammal och dö

eller så har man en bil man älskar och har sååå roligt med varje dag

jag ångarar än idag 15år senare att jag sålde min första bil jag lade ner mitt liv i

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
jimmyy_86
17 mars 2012 · 45 Inlägg

fråga svets jimmy,nere vid gropen (heden) han är duktig på att svetsa bilar! han skulle byta skärmkanter + tröskel på en kompis bil.. tror han tog 1500:- för det..

Hamilton
17 mars 2012 · 8 873 Inlägg

Framgår inte vart trådskaparen bor men Sollentuna Billackering har gjort ett liknande jobb åt mig och som redan nämnts så är det dyrt. Jag fick betala över 100" för det jobbet det på en bil som kostade 13" i inköp, visst det är ekonomiskt vansinne att göra så.

Har du råd så tycker jag absolut du ska göra det, det är nog bara 1 gång i livet man gör en sådan tokig grej och jag har redan gjort min wink och ångrar det inte.



Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
lingua
17 mars 2012 · 2 271 Inlägg

Hamilton skrev:
Framgår inte vart trådskaparen bor men Sollentuna Billackering har gjort ett liknande jobb åt mig och som redan nämnts så är det dyrt. Jag fick betala över 100" för det jobbet det på en bil som kostade 13" i inköp, visst det är ekonomiskt vansinne att göra så.

Har du råd så tycker jag absolut du ska göra det, det är nog bara 1 gång i livet man gör en sådan tokig grej och jag har redan gjort min wink och ångrar det inte.



Mvh
Hamilton

Nu blev jag sjukt nyfiken Hamilton! Får man gå lite OT och fråga vad för kärra?smile

Hade nog själv kunnat lägga enorma summor för att få en Ford Capri i nyskick som ex.

Senast redigerat av lingua (17 mars 2012)

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
XDaniel
17 mars 2012 · 179 Inlägg

eller så köper man en gammal 7färs som ståt på museé eller nåt.

Terror, världskrig, bränna barn i stora ugnar.
Mercedes W114 Lang OM605 "Lang and Low" (1973)
Volvo 740 T5 "Deeren II" (1988)
partyvan
17 mars 2012 · 1 071 Inlägg

Säger som många andra vart bor du?
Inte funderat på att skaffa svets och sånt sj?

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Aero T16
17 mars 2012 · 1 327 Inlägg

100 % rostfri lär den aldrig bli, det kan nästan endast en bil som rullar av produktionsbandet vara.

Lägg pengarna på något vettigare istället. En volvo 740 kommer aldrig att bli en samlarbil, lägger du ner 100000 kr på den så lär den ändå inte vara värd mer än max 20000.

Wirrtoffs
17 mars 2012 · 6 Inlägg

Ricky har en bil från 08 redan och det är helt olika bilar, jag vet att det är vansinne MEN jag vet att jag inte skulle ångra mig, däremot vet jag att jag skulle ångra mig jävligt mycket om jag gjorde mig av med bilen.. som jag försökt med några gånger redan.

Growe jag bor i Bollnäs smile jag tar gärna emot förslag smile
Precis, jag kör bilen från 08a varje dag MEN det är när jag sätter mig i 740n och kör, jag blir lika glad varje gång wink
trots allt min första bil och den har hängt kvar i 6 år nu och den kommer nog aldrig bli av med mig  wink

Jimmy okej ska jag ta och göra!smile

partyvan, visst kan jag skaffa en svets, men det kommer se ut som en mås har skitit överallt i slutändan tongue

Volvo V70R AWD "Laserblå" (2000)
Pi Just another freak in the freak kingdom
17 mars 2012 · 378 Inlägg

Wirrtoffs skrev:
visst kan jag skaffa en svets, men det kommer se ut som en mås har skitit överallt i slutändan tongue

Men övning ger färdighet. Tänk dig känslan när du blivit helt klar med bilen och du själv har gjort det mesta med den. Och lärt dig en hel del under resans gång. Våga pröva saker. smile

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
Wirrtoffs
18 mars 2012 · 6 Inlägg

Ja det hade varit kul, och då hade jag vetat själv hur pass noga den som gjort det varit wink men nu har jag tyvärr inte tillgång till garage längre så blir krångligt och vara nånstans och öva me =/

Volvo V70R AWD "Laserblå" (2000)
steifan DR!FTT3KN!K3R
18 mars 2012 · 10 427 Inlägg

Aero T16 skrev:
100 % rostfri lär den aldrig bli, det kan nästan endast en bil som rullar av produktionsbandet vara.

Lägg pengarna på något vettigare istället. En volvo 740 kommer aldrig att bli en samlarbil, lägger du ner 100000 kr på den så lär den ändå inte vara värd mer än max 20000.

Såg att listpriset (i någon av "Klassiker"-tidningarna) på Volvo 740 i bra skick låg på kring 35-40k ute i Europa redan så det verkar vara på gång smile

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang