Bilköp - Beslutsångest Nissan GT-R 2010 vs Audi R8

Tobbetdi Diesel ska man ha!
22 juli 2012 · 482 Inlägg

dahlenlund skrev:

Tobbetdi skrev:
AV dessa 2 så skulle jag lätt valt R8. Jag gillar inte japcrap modeller, oavsett hur balla modellerna är.

"japcrap" hehehehehehehe.................................... cool

Ta det med en nypa salt.. Jag vet att det är fel, men jag kallar alla asiatiska bilar för japcraps smile

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
cheffer
22 juli 2012 · 1 422 Inlägg

Tobbetdi skrev:

dahlenlund skrev:

Tobbetdi skrev:
AV dessa 2 så skulle jag lätt valt R8. Jag gillar inte japcrap modeller, oavsett hur balla modellerna är.

"japcrap" hehehehehehehe.................................... cool

Ta det med en nypa salt.. Jag vet att det är fel, men jag kallar alla asiatiska bilar för japcraps smile

Att jämföra kinabilar (asiatiska) med japanska är ju som att jämföra Habanero med paprika smile Är ju som att kalla alla europeiska bilar för franskt krångel smile

Personligen skulle jag valt GT-R då det är mycket mer bil för pengarna och den kör ifrån r8 oavsett motor. Tycker den är snygg också men r8 ser ju mer ut som en superbil så vill man flasha mer så är ju det ett bättre val smile Är ju självklart en smakfråga också, vad känns bäst för dig själv?

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
davel
27 juli 2012 · 347 Inlägg

cheffer skrev:

Tobbetdi skrev:

dahlenlund skrev:

"japcrap" hehehehehehehe.................................... cool

Ta det med en nypa salt.. Jag vet att det är fel, men jag kallar alla asiatiska bilar för japcraps smile

Att jämföra kinabilar (asiatiska) med japanska är ju som att jämföra Habanero med paprika smile Är ju som att kalla alla europeiska bilar för franskt krångel smile

Personligen skulle jag valt GT-R då det är mycket mer bil för pengarna och den kör ifrån r8 oavsett motor. Tycker den är snygg också men r8 ser ju mer ut som en superbil så vill man flasha mer så är ju det ett bättre val smile Är ju självklart en smakfråga också, vad känns bäst för dig själv?

Tror nog faktiskt att på vanliga vägar där det möjligtvis blir tal om att köra ifrån är raksträckor och då vinner Audin alla ggr. Det GTR vinner på är en högre kurvhastighet. Var ett intressant test just vad gäller raksträckor med 458, R8 v10, gt2, zr1, gallardo och där var ju GTR hopplöst sist.
Pratar naturligtvis om standard otrimmade bilar.

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
cheffer
27 juli 2012 · 1 422 Inlägg

davel skrev:

cheffer skrev:

Tobbetdi skrev:
Ta det med en nypa salt.. Jag vet att det är fel, men jag kallar alla asiatiska bilar för japcraps smile

Att jämföra kinabilar (asiatiska) med japanska är ju som att jämföra Habanero med paprika smile Är ju som att kalla alla europeiska bilar för franskt krångel smile

Personligen skulle jag valt GT-R då det är mycket mer bil för pengarna och den kör ifrån r8 oavsett motor. Tycker den är snygg också men r8 ser ju mer ut som en superbil så vill man flasha mer så är ju det ett bättre val smile Är ju självklart en smakfråga också, vad känns bäst för dig själv?

Tror nog faktiskt att på vanliga vägar där det möjligtvis blir tal om att köra ifrån är raksträckor och då vinner Audin alla ggr. Det GTR vinner på är en högre kurvhastighet. Var ett intressant test just vad gäller raksträckor med 458, R8 v10, gt2, zr1, gallardo och där var ju GTR hopplöst sist.
Pratar naturligtvis om standard otrimmade bilar.

Otrimmat pratar ju jag om också, givetvis smile
Svenska vägar brukar ju kunna vara ganska kurviga om man inte bara ska köra motorvägsrace. Vad var det för race? Länka gärna, vore kul att se med dessa bilar smile Dessutom tror jag inte riktigt på det. För samma pengar som man får en riktigt fin beggad r8 v8 nu så får du en GT-R med 550 häst, dvs nya modellen (facelift). Den nya modellen slår ju även v10an rakt fram och den gamla modellen
http://www.zeperfs.com/duel3025-4076.htm v10 vs nya GT-R
http://www.zeperfs.com/duel3025-1675.htm v10 vs gamla GT-R (skiljer 0,1sek från 0-200 till fördel för r8, men en hel sekund till fördel för GT-R på 400meter, så tror på samma sträcka så kommer GT-R vara före ändå)
http://www.zeperfs.com/duel4153-1675.htm nya v8 (430 istället för 420hp) vs gamla GT-R
http://www.zeperfs.com/duel4153-4076.htm Nya v8 vs Nya GT-R

http://www.youtube.com/watch?v=tNiqsjWU9Nw En liten video också, dock inte den nyaste GT-Ren där utan där ligger den på 485 häst om det är 2009 års modell så det visar ju lite. Den nya är både snabbare rakt fram och runt kurvorna.

Det är siffror som kommer från oberoende tester och där leder ju GT-R alla utom en av racen, då har ju inte ens tagit med någon av de gamla v8orna och valt r-tronic som är det snabbare alternativet. Så har svårt att se att GT-R skulle komma hopplöst sist. Har sett något liknande race som top gear gjort men då var det lite andra bilar med och GT-R var inte sist där iaf. Är det något man tycker r8 borde vinna på är det ju just kurvor då den är lättare och är en supersportbil mot för GT-R som har bra med bagage, ett baksäte som går att använda och egentligen är en sjukt snabb sportbil, som råkar vara så pass bra att den kommer in och tävlar på superbils området, ofta för mindre än halva priset dessutom eller ännu mindre. Så mest för pengarna är verkligen GT-R även om r8 ser mer ut för världen. Det är min uppfattning iaf.

Senast redigerat av cheffer (27 juli 2012)

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
PerfectionR Japanese Engineering
27 juli 2012 · 690 Inlägg

davel skrev:

cheffer skrev:

Tobbetdi skrev:
Ta det med en nypa salt.. Jag vet att det är fel, men jag kallar alla asiatiska bilar för japcraps smile

Att jämföra kinabilar (asiatiska) med japanska är ju som att jämföra Habanero med paprika smile Är ju som att kalla alla europeiska bilar för franskt krångel smile

Personligen skulle jag valt GT-R då det är mycket mer bil för pengarna och den kör ifrån r8 oavsett motor. Tycker den är snygg också men r8 ser ju mer ut som en superbil så vill man flasha mer så är ju det ett bättre val smile Är ju självklart en smakfråga också, vad känns bäst för dig själv?

Tror nog faktiskt att på vanliga vägar där det möjligtvis blir tal om att köra ifrån är raksträckor och då vinner Audin alla ggr. Det GTR vinner på är en högre kurvhastighet. Var ett intressant test just vad gäller raksträckor med 458, R8 v10, gt2, zr1, gallardo och där var ju GTR hopplöst sist.
Pratar naturligtvis om standard otrimmade bilar.

Rekommenderar ett syntest smile

http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8 … ure=relmfu

Senast redigerat av PerfectionR (27 juli 2012)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
cheffer
27 juli 2012 · 1 422 Inlägg

PerfectionR skrev:

davel skrev:

cheffer skrev:

Att jämföra kinabilar (asiatiska) med japanska är ju som att jämföra Habanero med paprika smile Är ju som att kalla alla europeiska bilar för franskt krångel smile

Personligen skulle jag valt GT-R då det är mycket mer bil för pengarna och den kör ifrån r8 oavsett motor. Tycker den är snygg också men r8 ser ju mer ut som en superbil så vill man flasha mer så är ju det ett bättre val smile Är ju självklart en smakfråga också, vad känns bäst för dig själv?

Tror nog faktiskt att på vanliga vägar där det möjligtvis blir tal om att köra ifrån är raksträckor och då vinner Audin alla ggr. Det GTR vinner på är en högre kurvhastighet. Var ett intressant test just vad gäller raksträckor med 458, R8 v10, gt2, zr1, gallardo och där var ju GTR hopplöst sist.
Pratar naturligtvis om standard otrimmade bilar.

Rekommenderar ett syntest smile

http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8 … ure=relmfu

Så ska det ju tilläggas att det är en audi R8 GT det där också. ~40 hästar till och 100kg lättare än vanliga r8 v10 och dessutom bara byggd i 333ex medans det ändå inte var den nya GT-Ren som har visserligen bara 20 hästar till men högre vridmoment och lägre luftmotstånd också. Ändå vann den med duglig marginal mot Audin som är ungefär 1miljon kr dyrare än GT-Ren. 530 versionen har ju kört ringen på 7:24 (ryktas om 7:20 blankt för den nya men inget officiellt än) medans R8 v10 tar 20 sekunder till på sig, 7:44 att varva ringen. Måste säga att det är bland det bästa testet för en bil då det är en bana med alla möjliga kurvor, snabba och långsammare och tighta samt långa rakor med hög hastighet och tvära inbromsningar och alla dess ojämnheter. Audi r8 GT ligger ändå på 7:34 så är efter ändå trots högre effekt och lägre vikt. Både på bana och rakt fram visar det sig smile

R8 är fortfarande mer "superbil" och har ju den looken och står ut mer men snabbare är den inte.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Melin82
27 juli 2012 · 513 Inlägg

Gillar gt-r då den likt jag är med i 2 sekunders klubben. sad

HereComesTrouble Livsnjutare
27 juli 2012 · 1 707 Inlägg

En R8:a är en pimpad TT och ingen "superbil", som sagt..köp GT-R eller en Skoda :p

Interlagos
27 juli 2012 · 152 Inlägg

Är inte bilen köpt snart? Snart ingen sommar kvar... wink

Köp Nissan!!!

BMW M3 (2007)
PerfectionR Japanese Engineering
27 juli 2012 · 690 Inlägg

cheffer skrev:

PerfectionR skrev:

davel skrev:

Tror nog faktiskt att på vanliga vägar där det möjligtvis blir tal om att köra ifrån är raksträckor och då vinner Audin alla ggr. Det GTR vinner på är en högre kurvhastighet. Var ett intressant test just vad gäller raksträckor med 458, R8 v10, gt2, zr1, gallardo och där var ju GTR hopplöst sist.
Pratar naturligtvis om standard otrimmade bilar.

Rekommenderar ett syntest smile

http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8 … ure=relmfu

Så ska det ju tilläggas att det är en audi R8 GT det där också. ~40 hästar till och 100kg lättare än vanliga r8 v10 och dessutom bara byggd i 333ex medans det ändå inte var den nya GT-Ren som har visserligen bara 20 hästar till men högre vridmoment och lägre luftmotstånd också. Ändå vann den med duglig marginal mot Audin som är ungefär 1miljon kr dyrare än GT-Ren. 530 versionen har ju kört ringen på 7:24 (ryktas om 7:20 blankt för den nya men inget officiellt än) medans R8 v10 tar 20 sekunder till på sig, 7:44 att varva ringen. Måste säga att det är bland det bästa testet för en bil då det är en bana med alla möjliga kurvor, snabba och långsammare och tighta samt långa rakor med hög hastighet och tvära inbromsningar och alla dess ojämnheter. Audi r8 GT ligger ändå på 7:34 så är efter ändå trots högre effekt och lägre vikt. Både på bana och rakt fram visar det sig smile

R8 är fortfarande mer "superbil" och har ju den looken och står ut mer men snabbare är den inte.

Håller med dig fullständigt! smile

Kan bekräfta all den faktan med pålitliga källor smile

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
-Norrland-
27 juli 2012 · 76 Inlägg

matteeee skrev:

Masquerade skrev:
I egenskap av någon som aldrig skulle ha råd med någon av bilarna säger jag GT-R. Snyggare, snabbare och mer prisvärd. Råttan köps bara av folk som inte har råd med en Lambo, lite som Boxstern är mot 911:an.

Mjae, nog har väl Jon Olsson råd med en Lambo (speciellt eftersom han haft två (eller tre?) och ändå köpte en R8 nu...)
Vad Boxstern är mot 911 är väl snarare TT mot R8 isåfall.

Förmodligen för han är sponsrad... cool

matteeee Ingen himmel är så blå som min
27 juli 2012 · 2 973 Inlägg

Norrland_quattro skrev:

matteeee skrev:

Masquerade skrev:
I egenskap av någon som aldrig skulle ha råd med någon av bilarna säger jag GT-R. Snyggare, snabbare och mer prisvärd. Råttan köps bara av folk som inte har råd med en Lambo, lite som Boxstern är mot 911:an.

Mjae, nog har väl Jon Olsson råd med en Lambo (speciellt eftersom han haft två (eller tre?) och ändå köpte en R8 nu...)
Vad Boxstern är mot 911 är väl snarare TT mot R8 isåfall.

Förmodligen för han är sponsrad... cool

Förmodligen har han råd med vilken av dom ändå, eller en av varje...

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Henjer
27 juli 2012 · 276 Inlägg

Nåå herr trådskapare, nu har det nästan gått 4 månader sedan du skrev att du skulle köpa r8 eller GTR! Vad blev det förnåge??? Är nyfiken!

Mercedes 190D Evo "Kööl Racing" (1986)
Low
27 juli 2012 · 3 319 Inlägg

Henjer skrev:
Nåå herr trådskapare, nu har det nästan gått 4 månader sedan du skrev att du skulle köpa r8 eller GTR! Vad blev det förnåge??? Är nyfiken!

Eller var det fantasier? big_smile upp till BEVIS!big_smile

davel
29 juli 2012 · 347 Inlägg

PerfectionR skrev:

davel skrev:

cheffer skrev:

Att jämföra kinabilar (asiatiska) med japanska är ju som att jämföra Habanero med paprika smile Är ju som att kalla alla europeiska bilar för franskt krångel smile

Personligen skulle jag valt GT-R då det är mycket mer bil för pengarna och den kör ifrån r8 oavsett motor. Tycker den är snygg också men r8 ser ju mer ut som en superbil så vill man flasha mer så är ju det ett bättre val smile Är ju självklart en smakfråga också, vad känns bäst för dig själv?

Tror nog faktiskt att på vanliga vägar där det möjligtvis blir tal om att köra ifrån är raksträckor och då vinner Audin alla ggr. Det GTR vinner på är en högre kurvhastighet. Var ett intressant test just vad gäller raksträckor med 458, R8 v10, gt2, zr1, gallardo och där var ju GTR hopplöst sist.
Pratar naturligtvis om standard otrimmade bilar.

Rekommenderar ett syntest smile

http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8 … ure=relmfu

Har försökt hitta videon jag tänkte på men det var inte denna. Det var med gamla GT-R och färre antal bilar.

Kanske bara drömde det big_smile kan inte hitta den igen

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
davel
29 juli 2012 · 347 Inlägg

Hittade det klipp jag tänkte på. Var inte 458 utan 599.

Men som sagt där hamnar ju GT-R ganska långt efter.
Det är ju ett ganska gammalt klipp så det är ju en äldre modell av GT-R och någon Audi fanns ju inte ens med big_smile

Minnet sviktar...

Undrar varför varken ZR-1, GT2 eller 599 var med i det andra klippet. Hade ju varit intressant att se skillnaden nu.

http://www.youtube.com/watch?v=OZlGMX8G3B4

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
kannebanne
29 juli 2012 · 2 046 Inlägg

davel skrev:

PerfectionR skrev:

davel skrev:

Tror nog faktiskt att på vanliga vägar där det möjligtvis blir tal om att köra ifrån är raksträckor och då vinner Audin alla ggr. Det GTR vinner på är en högre kurvhastighet. Var ett intressant test just vad gäller raksträckor med 458, R8 v10, gt2, zr1, gallardo och där var ju GTR hopplöst sist.
Pratar naturligtvis om standard otrimmade bilar.

Rekommenderar ett syntest smile

http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8 … ure=relmfu

Har försökt hitta videon jag tänkte på men det var inte denna. Det var med gamla GT-R och färre antal bilar.

Kanske bara drömde det big_smile kan inte hitta den igen

De va ingen dröm, har också sett den.. Personligen skulle jag valt Mercedes SLS AMG, bästa ljudet och snyggast big_smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Silenceville
29 juli 2012 · 141 Inlägg

GT-R all the way!

Saab 9-5 "Grey Clean" (2005)
PerfectionR Japanese Engineering
29 juli 2012 · 690 Inlägg

kannebanne skrev:

davel skrev:

PerfectionR skrev:
Rekommenderar ett syntest smile

http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8 … ure=relmfu

Har försökt hitta videon jag tänkte på men det var inte denna. Det var med gamla GT-R och färre antal bilar.

Kanske bara drömde det big_smile kan inte hitta den igen

De va ingen dröm, har också sett den.. Personligen skulle jag valt Mercedes SLS AMG, bästa ljudet och snyggast big_smile

Med testet jag postade så ser man klart och tydligt att GTR är ganska överlägsen och som sagt så är det en R8 GT i filmen så GTRen har inte så mycket extra fördel när det gäller "fabriksupgraderingar" smile

Tror testet är ganska övertygande när det gäller "straight line performance" så att R8an tar GTR på motorvägen är inget att diskutera smile

Senast redigerat av PerfectionR (29 juli 2012)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
kannebanne
29 juli 2012 · 2 046 Inlägg

PerfectionR skrev:

kannebanne skrev:

davel skrev:

Har försökt hitta videon jag tänkte på men det var inte denna. Det var med gamla GT-R och färre antal bilar.

Kanske bara drömde det big_smile kan inte hitta den igen

De va ingen dröm, har också sett den.. Personligen skulle jag valt Mercedes SLS AMG, bästa ljudet och snyggast big_smile

Med testet jag postade så ser man klart och tydligt att GTR är ganska överlägsen och som sagt så är det en R8 GT i filmen så GTRen har inte så mycket extra fördel när det gäller "fabriksupgraderingar" smile

Tror testet är ganska övertygande när det gäller "straight line performance" så att R8an tar GTR på motorvägen är inget att diskutera smile

Bla Bla Bla Bla Kinaskit wink Antar att du har rätt.. Men Mercan är bäst .slut!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang