Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

gamlingen
21 juli 2014 · 5 198 Inlägg

andreas1 skrev:

gamlingen skrev:
Å lastbilar som ligger 85 och absolut ska köra om den där som ligger 82..

Var är det nånstans lastbilarna håller 80-85??
Här nere håller dom 90 minst även med släp.
Ganska kul när det sitter klistermärke där bak med texten jag håller 80km/h för miljön...

Åsså gnäller dom när husvagnsekipagen håller lagstadgad mätarhastighet,,,,vilken hastighet ska man annars hålla ?

andreas1
21 juli 2014 · 1 020 Inlägg

gamlingen skrev:

andreas1 skrev:

gamlingen skrev:
Å lastbilar som ligger 85 och absolut ska köra om den där som ligger 82..

Var är det nånstans lastbilarna håller 80-85??
Här nere håller dom 90 minst även med släp.
Ganska kul när det sitter klistermärke där bak med texten jag håller 80km/h för miljön...

Åsså gnäller dom när husvagnsekipagen håller lagstadgad mätarhastighet,,,,vilken hastighet ska man annars hålla ?

Kör ganska ofta med hästtransport o har varenda lastbil snusande i baklämmen.
tro fan folk dör när det smäller o lastbilen har legat bakom personbilen.
Har tom blivit omkörd av en polsk dragare i 120km/h.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
Echonator Köpingsbo i exil
21 juli 2014 · 507 Inlägg

gamlingen skrev:
Å lastbilar som ligger 85 och absolut ska köra om den där som ligger 82..

Skriver under på det där!! mad

Blir ju några tusen mil årligen på våra vägar, och de flesta milen blir ju på motorvägarna. Och man blir lika förbannad varje gång man ligger i vänsterfilen med farthållaren på 120 nånting och fint glider förbi ekipage på ekipage....och sedan vips börjar nån jävla tradare svänga ut framför nosen i samma veva som denne blinkar till så att man får stå på bromsen. Sedan skall den där jävla lastbilsslusken ligga och köra om den framförvarande lastbilen som håller 90 för att han själv håller typ 90,2 km/h.... Resultatet är att omkörningen tar några kilometer och det blir rena korvstoppningen där bakom.


Och detta är har inte skett en gång, utan sker tamejfan frekvent på våra motorvägar! Vill man ha den respekt man så ofta åberopar när man kallar sig själva vägarnas osjungna hjältar så får man nog ta och rätta till slipsen och kamma till sig lite....respekten får man när man förtjänar den, inte för att man vill ha den.

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
it_mutt Avstängd
21 juli 2014 · 10 388 Inlägg

Echonator skrev:

gamlingen skrev:
Å lastbilar som ligger 85 och absolut ska köra om den där som ligger 82..

Skriver under på det där!! mad

Blir ju några tusen mil årligen på våra vägar, och de flesta milen blir ju på motorvägarna. Och man blir lika förbannad varje gång man ligger i vänsterfilen med farthållaren på 120 nånting och fint glider förbi ekipage på ekipage....och sedan vips börjar nån jävla tradare svänga ut framför nosen i samma veva som denne blinkar till så att man får stå på bromsen. Sedan skall den där jävla lastbilsslusken ligga och köra om den framförvarande lastbilen som håller 90 för att han själv håller typ 90,2 km/h.... Resultatet är att omkörningen tar några kilometer och det blir rena korvstoppningen där bakom.


Och detta är har inte skett en gång, utan sker tamejfan frekvent på våra motorvägar! Vill man ha den respekt man så ofta åberopar när man kallar sig själva vägarnas osjungna hjältar så får man nog ta och rätta till slipsen och kamma till sig lite....respekten får man när man förtjänar den, inte för att man vill ha den.

Fast, du väljer ju då å andra sidan att inte respektera den omkörande lastbilens frihet att köra om...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Echonator Köpingsbo i exil
21 juli 2014 · 507 Inlägg

it_mutt skrev:

Echonator skrev:

gamlingen skrev:
Å lastbilar som ligger 85 och absolut ska köra om den där som ligger 82..

Skriver under på det där!! mad

Blir ju några tusen mil årligen på våra vägar, och de flesta milen blir ju på motorvägarna. Och man blir lika förbannad varje gång man ligger i vänsterfilen med farthållaren på 120 nånting och fint glider förbi ekipage på ekipage....och sedan vips börjar nån jävla tradare svänga ut framför nosen i samma veva som denne blinkar till så att man får stå på bromsen. Sedan skall den där jävla lastbilsslusken ligga och köra om den framförvarande lastbilen som håller 90 för att han själv håller typ 90,2 km/h.... Resultatet är att omkörningen tar några kilometer och det blir rena korvstoppningen där bakom.


Och detta är har inte skett en gång, utan sker tamejfan frekvent på våra motorvägar! Vill man ha den respekt man så ofta åberopar när man kallar sig själva vägarnas osjungna hjältar så får man nog ta och rätta till slipsen och kamma till sig lite....respekten får man när man förtjänar den, inte för att man vill ha den.

Fast, du väljer ju då å andra sidan att inte respektera den omkörande lastbilens frihet att köra om...

Det är helt korrekt uppfattat min herre, jag respekterar inte att folk ska bete sig som rövhål bara för att de kan smile

På samma sätt när jag ligger och drar släp/husvagn så kastar jag mig inte ut i vänsterfilen framför snoken på de som ligger där i full motorvägsfart bara för att den framför mig kör 79,8 km/h och jag vill köra 80 km/h. Antingen så ligger jag kvar eller så väntar jag tills jag kan köra om utan att våldta trafikrytmen i vänsterfilen totalt. Men det kanske bara är jag som resonerar så....


PS: Senast nu i morse höll jag på att sätta bilen i en tradares bakhjul utanför Arboga för att han/hon kastar ut sitt jävla ekipage utan att ha tittat i backspegeln en enda gång sedan slusken lämnade sin terminal. Synd bara att det blev uppförsbacke så att han inte tog en meter på den i högerfilen....snarare tappade då den verkade vara tyngre lastad och säkert tyckte att han kom ikapp i varje utförsåka....

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
it_mutt Avstängd
21 juli 2014 · 10 388 Inlägg

Echonator skrev:

it_mutt skrev:

Echonator skrev:

Skriver under på det där!! mad

Blir ju några tusen mil årligen på våra vägar, och de flesta milen blir ju på motorvägarna. Och man blir lika förbannad varje gång man ligger i vänsterfilen med farthållaren på 120 nånting och fint glider förbi ekipage på ekipage....och sedan vips börjar nån jävla tradare svänga ut framför nosen i samma veva som denne blinkar till så att man får stå på bromsen. Sedan skall den där jävla lastbilsslusken ligga och köra om den framförvarande lastbilen som håller 90 för att han själv håller typ 90,2 km/h.... Resultatet är att omkörningen tar några kilometer och det blir rena korvstoppningen där bakom.


Och detta är har inte skett en gång, utan sker tamejfan frekvent på våra motorvägar! Vill man ha den respekt man så ofta åberopar när man kallar sig själva vägarnas osjungna hjältar så får man nog ta och rätta till slipsen och kamma till sig lite....respekten får man när man förtjänar den, inte för att man vill ha den.

Fast, du väljer ju då å andra sidan att inte respektera den omkörande lastbilens frihet att köra om...

Det är helt korrekt uppfattat min herre, jag respekterar inte att folk ska bete sig som rövhål bara för att de kan smile

På samma sätt när jag ligger och drar släp/husvagn så kastar jag mig inte ut i vänsterfilen framför snoken på de som ligger där i full motorvägsfart bara för att den framför mig kör 79,8 km/h och jag vill köra 80 km/h. Antingen så ligger jag kvar eller så väntar jag tills jag kan köra om utan att våldta trafikrytmen i vänsterfilen totalt. Men det kanske bara är jag som resonerar så....


PS: Senast nu i morse höll jag på att sätta bilen i en tradares bakhjul utanför Arboga för att han/hon kastar ut sitt jävla ekipage utan att ha tittat i backspegeln en enda gång sedan slusken lämnade sin terminal. Synd bara att det blev uppförsbacke så att han inte tog en meter på den i högerfilen....snarare tappade då den verkade vara tyngre lastad och säkert tyckte att han kom ikapp i varje utförsåka....

Givetvis finns det skillnad på situation och situation. Noterade själv något spännande förra veckan på väg mot sthlm (söderifrån).

Hade "följe" med en bil från Jönköping ungefär, och ner personen i denna bil körde om långtradare, så sjönk hastigheten något. Låt säga 5, -max- 10km/h (så från 110/120 till 100-105/110/115km/h). Varför vet jag inte inte, det kan ha varit en uppsjö av anledningar (nytaget körkort och lite osäker till kanske inblandad i någon olycka med lastbilar). Man kan helt enkelt konstatera att det av någon anledning uppenbarligen inte kändes helt ok att blåsa på "som vanligt".

Man kan då också konstatera att denna hastighetssänkning egentligen inte innebär några tidsförluster att tala om.

Nåväl. "vi" närmar oss en lastbil, jag tittar i backspegeln och kan precis skönja två lampor, bilen "där bak" var alltså ohyggligt långt bak. Bilen framför blinkar ut, jag fortsätter rakt fram några sekunder till, tittar bakåt och då kommer bilen som låg "långt åt helvete bak" omsvepande som en blådåre.

Vad blir då resultatet, jo, stroboskopblink med lampor och tutande på personen som är påväg om, för att det inte går "fort nog". Fort nog för någon som då uppenbarligen låg LÅNGT över gällande hastighet.

Totalt idiotiskt och ofantligt onödigt (för att inte tala om respektlöst).

Vad är då poängen; jo, jag köper att det är irriterande att lastbilar/husvagnar/folk som tar det lite...ptja..."lugnare" kastar sig ut precis framför. Och det säger jag inget emot. Däremot så är hetsen i trafiken rent generellt åt fanders. Och det är givetvis skillnad på situation och situation.

I "min" situation slängde inte sig personen ut framför någon en enda gång, utan väntade tills det var "fritt" och ingen skulle bli störd av den något långsammare omkörningen. Men, det till trots, så kommer man aldrig komma ifrån personerna som håller ex.vis 140-150km/h på 110-sträcka, och där kan du helt enkelt inte vara ute i "god tid nog" för att inte "störa".

Samtidigt, om det är det värsta man vet i trafiken, så har man det trots allt rätt gott i trafiken...enligt mig smile


Gällande omkörningar så stör jag mig isf personligen mer på folk som prompt ska köra om vid påfarter, när det kommer bilar som ska ut på motorvägen, det ställer till det mer för fler enligt mig.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Echonator Köpingsbo i exil
21 juli 2014 · 507 Inlägg

Absolut, men det som du beskriver med den som kör om är ju ändå över ganska snabbt....samt att du har helt rätt i att om man kommer blåsandes i 140-150 km/h får skylla sig själva och ska nog tagga ner lite...absolut! smile


Sen visst ja, detta är ju inte det värsta man upplever ute på vägen....men nog är det ett stort irritationsmoment när det sker totalt omotiverat. Men faktum kvarstår, kör jag ett långsammare och klumpigare ekipage så håller jag tillbaka lite och underlättar för andra och finner mig i att jag då är lite mer otymplig.


För övrigt håller jag hastigheten, eller på sin höjd håller 120 km/h på 110-motorvägar....snabbare ger bara högre förbrukning i förhållande tills tidsvinst m.m, så jag kan omöjligt vara en sådan som dyker upp från ingenstans wink

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
it_mutt Avstängd
21 juli 2014 · 10 388 Inlägg

Echonator skrev:
Absolut, men det som du beskriver med den som kör om är ju ändå över ganska snabbt....samt att du har helt rätt i att om man kommer blåsandes i 140-150 km/h får skylla sig själva och ska nog tagga ner lite...absolut! smile


Sen visst ja, detta är ju inte det värsta man upplever ute på vägen....men nog är det ett stort irritationsmoment när det sker totalt omotiverat. Men faktum kvarstår, kör jag ett långsammare och klumpigare ekipage så håller jag tillbaka lite och underlättar för andra och finner mig i att jag då är lite mer otymplig.


För övrigt håller jag hastigheten, eller på sin höjd håller 120 km/h på 110-motorvägar....snabbare ger bara högre förbrukning i förhållande tills tidsvinst m.m, så jag kan omöjligt vara en sådan som dyker upp från ingenstans wink

Som sagt, biten med att "kasta sig ut" för att det blev en liten lucka, när man kör ex.vis långtradare, trots att där är folk i vänsterfilen, ser väl jag också som onödig.

Tillhör själv skaran som väntar den där "extra bilen" oftast, även om det egentligen inte skulle behövas, när jag ska köra om. Å andra sidan, jag har, till skillnad mot många andra har jag märkt (syftar inte på någon specifik, mest för att klargöra det) en rätt lugn inställning i trafiken. Ser inte heller, precis som du, någon anledning att flåsa på som en komplett galning, för att komma hem några minuter snabbare, på en tur som kanske ändå tar 2 timmar.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mack855
21 juli 2014 · 1 354 Inlägg

Många utav alla taxibilar är riktigt äckliga att ha ute..
För någon vecka sen låg jag i mittenfilen (högerfilen blir an avfart om 500m) Från ingenstans så verkligen blåser en taxi om, kastar sig in inte mer än 3-4 dm ifrån mig och över till högerfilen för att svänga av. Gick bra den gången smile...

it_mutt Avstängd
21 juli 2014 · 10 388 Inlägg

Mack855 skrev:
Många utav alla taxibilar är riktigt äckliga att ha ute..
För någon vecka sen låg jag i mittenfilen (högerfilen blir an avfart om 500m) Från ingenstans så verkligen blåser en taxi om, kastar sig in inte mer än 3-4 dm ifrån mig och över till högerfilen för att svänga av. Gick bra den gången smile...

Det där är ett beteende som jag har svårt att greppa. Just att blåsa om som en fullkomlig blådåre, för att sen få tvärhugga höger för att inte missa sin avfart. Lika obegripligt var det än händer

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 juli 2014 · 13 746 Inlägg

Gronwalls skrev:
Nått som jag stör mig på OTROLIGT jävla mycket är att när man ligger på motorvägen med lastbilen och kommer en bil på en avfart, som verkligen lägger sig prick 80km/h.. alla vet fan att lastbilar kör 80km/h och inte alltid kan gå ut så man kan släppa in dom.
Så det slutar med att man lär bromsa ner för att kunna släppa in idioten i bilen.. som sedan gasar på direkt efter.

Ni borde verkligen skjutas

finns en lösning som jag börjat tillämpa..  håll bra avstånd till fordonet framför dig.

när sedan en bil som ska ut på motorvägen så skiter man totalt i bilar som inte blinkar ut i god tid.

dessa som blinkar i god tid hjälper man så långt man kan så länge dom anpassar sig till trafikrytmen som är ute på motorvägen.

jag har tröttnat på att hjälpa alla jävla mongon som inte kan anpassa farten och ge tecken i godtid på motorvägen.
om dom väljer att byta fil där jag är spelar ingen som helst roll.

jag behöver bara underlätta körningen för dom och det gör man genom att hålla bra avstånd till fordonet framför dig. tar dom inte luckan kan dom hoppa åt helvete smile

ungefär som alla jävlar som envisas att köra sakta som fan tills man börjar köra om
då ökar dom när man sitter i ett större fordon. så numera kör jag en stund i vänsterfilen ligger dom då kvar brevid slår jag på blinkersen och börjar sakta svänga tills dom flyttar på sig.

ingen mening att försöka vara snäll i trafiken för idioterna lär sig aldrig något då.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
horbybonnen
22 juli 2014 · 1 160 Inlägg

bra gjort

cheffer skrev:
Höll på att bli påkörd av ett drograttfyllo idag. Han hade legat bakom mig ganska länge och märkte att han hade svårt att hålla konstant fart och det gick rätt vingligt men efter en rondell så är det en relativt lång backe uppför och jag ser i backspegeln att han är på väg att klippa till flera skyltar. Jag måste då sakta ner för framförvarande bil ska svänga in på en infart varpå han nästan kör in i arslet på mig (första gången det är riktigt nära).
Ett par hundra meter passerar och min infart närmar sig (blir en avfartsfil åt för de som ska svänga vänster som mig) så jag håller mig längs refugen åt vänster och ser i backspegeln hur den här killen ligger ungefär mitt i vägen ungefär 30~ meter ifrån mig men i betydligt högre fart och kör upp på refugen och flyttar skylten som en gång stod där till diket på andra sidan vägen.

Efter som jag ser det hända i backspegeln svänger jag ut mot höger i körfältet igen och bilarna som möter honom måste nästan gira ner i diket för han har halva bilen på refugen, halva på fel sida vägen tills refugen avsmalnar och hans däck ligger på varsin sida om refugen och passerar mig så med ytterst liten marginal.
Jag stannar först till, precis som bilarna bakom gör först men han fortsätter bortöver det blev att sätta efter och ta upp telefonen. En halv kilometer senare svänger han av till det bostadsområde där han bor och jag åker dit, byter något ord med killen som påstår att han inte sovit (Slöddrandes som ett arsle) och fotar sedan regnumret och avvaktar en liten bit bort i väntan på polis. Long story short så fick han åka baksäte med handleds bling iaf..

Så jävla obehagligt att se sånt där skit i backspegeln, eller framför sig för den delen. Det som är underligast nästan är att larmoperatören jag pratade med sa att flera ringt, men det var bara jag som följt efter och fullföljt. Fick berättat av farbror polisen att de jagat honom rätt länge men inte kunnat sätta åt honom tidigare dessutom. Ser ni något sånt här så se till att slöddret åker dit också!

https://imageshack.com/i/exca1589j
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x10 … ca1589.jpg
Ny och fin bil åkte han också. Den var fin iaf..

Edit: Skylten som han så vackert flyttade på.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ … 1d7a2be419

horbybonnen
22 juli 2014 · 1 160 Inlägg

Gronwalls skrev:
Nått som jag stör mig på OTROLIGT jävla mycket är att när man ligger på motorvägen med lastbilen och kommer en bil på en avfart, som verkligen lägger sig prick 80km/h.. alla vet fan att lastbilar kör 80km/h och inte alltid kan gå ut så man kan släppa in dom.
Så det slutar med att man lär bromsa ner för att kunna släppa in idioten i bilen.. som sedan gasar på direkt efter.

Ni borde verkligen skjutas

därför jag slutat gå ut. dom får gasa eller bromsa också jävligt trött på dom

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 juli 2014 · 13 746 Inlägg

horbybonnen skrev:

Gronwalls skrev:
Nått som jag stör mig på OTROLIGT jävla mycket är att när man ligger på motorvägen med lastbilen och kommer en bil på en avfart, som verkligen lägger sig prick 80km/h.. alla vet fan att lastbilar kör 80km/h och inte alltid kan gå ut så man kan släppa in dom.
Så det slutar med att man lär bromsa ner för att kunna släppa in idioten i bilen.. som sedan gasar på direkt efter.

Ni borde verkligen skjutas

därför jag slutat gå ut. dom får gasa eller bromsa också jävligt trött på dom

det enda som krävs från dig är att du underlättar..  underlättar=ger en tillräckligt stor lucka till framförvarande fordon.

sen om dom väljer att ta luckan eller ej är upp till dom.

byter man fil för att släppa ut dom så kan man ge sig fan på att samma person kommer ligga jämsides med dig en längre stund!

man tröttnar rätt fort när man kör mycket.  folk är för jävla dåliga på att anpassa farten när dom går ut på motorvägen.. själv brukar jag ta i så mycket som går  går det då lite förfort så kan man alltid bromsa smile

värst är när man t.o.m får släppa av när man kör ett större fordon för att idioten framför i sin person bil tycker att påfarten är en transportfil och inte ett accelerationsfält.  så dom ligger och makar på i 50km/h tills avfarten är slut.
det är då man tackar gudarna att man inte kör lastbil med släp utan en relativt pigg buss smile  även om den bara har 280hk så makar den på lika bra som en personbil som körs av en normal person om man bara tar i lite smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Mack855
22 juli 2014 · 1 354 Inlägg

it_mutt skrev:

Mack855 skrev:
Många utav alla taxibilar är riktigt äckliga att ha ute..
För någon vecka sen låg jag i mittenfilen (högerfilen blir an avfart om 500m) Från ingenstans så verkligen blåser en taxi om, kastar sig in inte mer än 3-4 dm ifrån mig och över till högerfilen för att svänga av. Gick bra den gången smile...

Det där är ett beteende som jag har svårt att greppa. Just att blåsa om som en fullkomlig blådåre, för att sen få tvärhugga höger för att inte missa sin avfart. Lika obegripligt var det än händer

Som jag skrev i slutet, det gick bra den gången smile Men jag hade inte sagt något om han hade haft god marginal innan han körde in framför mig men när han som du säger tvärhugger höger inte alls långt ifrån min front då är det verkligen livsfarligt på en motorväg precis utanför Globen som är ganska bra trafikerad stora delar av dygnet. Hade ju kunnat bli en fin seriekrock om jag hade varit en nervös människa.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 juli 2014 · 13 746 Inlägg

Mack855 skrev:

it_mutt skrev:

Mack855 skrev:
Många utav alla taxibilar är riktigt äckliga att ha ute..
För någon vecka sen låg jag i mittenfilen (högerfilen blir an avfart om 500m) Från ingenstans så verkligen blåser en taxi om, kastar sig in inte mer än 3-4 dm ifrån mig och över till högerfilen för att svänga av. Gick bra den gången smile...

Det där är ett beteende som jag har svårt att greppa. Just att blåsa om som en fullkomlig blådåre, för att sen få tvärhugga höger för att inte missa sin avfart. Lika obegripligt var det än händer

Som jag skrev i slutet, det gick bra den gången smile Men jag hade inte sagt något om han hade haft god marginal innan han körde in framför mig men när han som du säger tvärhugger höger inte alls långt ifrån min front då är det verkligen livsfarligt på en motorväg precis utanför Globen som är ganska bra trafikerad stora delar av dygnet. Hade ju kunnat bli en fin seriekrock om jag hade varit en nervös människa.

skaffa en bil du inte är rädd om sen när du ser taxin i backspegeln kommer susande slår du ner några växlar och låser luckan smile gör man det varje gång tillslut finns det inga taxiidioter kvar som kan bete sig så idiotiskt.
brukar gå att läsa rätt tydligt vad folk har för avsikt när dom kommer blåsandes förbi smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Mack855
22 juli 2014 · 1 354 Inlägg

Growe skrev:
skaffa en bil du inte är rädd om sen när du ser taxin i backspegeln kommer susande slår du ner några växlar och låser luckan smile gör man det varje gång tillslut finns det inga taxiidioter kvar som kan bete sig så idiotiskt.
brukar gå att läsa rätt tydligt vad folk har för avsikt när dom kommer blåsandes förbi smile

Haha det var ingen dum idé, men jag vill inte va en av idioterna som vi kanske skriver om i framtiden här big_smile

Senast redigerat av Mack855 (22 juli 2014)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 juli 2014 · 13 746 Inlägg

Mack855 skrev:

Growe skrev:
skaffa en bil du inte är rädd om sen när du ser taxin i backspegeln kommer susande slår du ner några växlar och låser luckan smile gör man det varje gång tillslut finns det inga taxiidioter kvar som kan bete sig så idiotiskt.
brukar gå att läsa rätt tydligt vad folk har för avsikt när dom kommer blåsandes förbi smile

Haha det var ingen dum idé, men jag vill inte va en av idioterna som vi kanske skriver om i framtiden här big_smile

kan aldrig bli du som blir en idiot om någon försöker sig trycka sig in framför dig.. du kan inte anta att personen ska trycka sig in..att du råkar stänga dörren för honom är jhu knappast något du kan hållas ansvarig för smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Mack855
22 juli 2014 · 1 354 Inlägg

Growe skrev:

Mack855 skrev:

Growe skrev:
skaffa en bil du inte är rädd om sen när du ser taxin i backspegeln kommer susande slår du ner några växlar och låser luckan smile gör man det varje gång tillslut finns det inga taxiidioter kvar som kan bete sig så idiotiskt.
brukar gå att läsa rätt tydligt vad folk har för avsikt när dom kommer blåsandes förbi smile

Haha det var ingen dum idé, men jag vill inte va en av idioterna som vi kanske skriver om i framtiden här big_smile

kan aldrig bli du som blir en idiot om någon försöker sig trycka sig in framför dig.. du kan inte anta att personen ska trycka sig in..att du råkar stänga dörren för honom är jhu knappast något du kan hållas ansvarig för smile

Jaja nu förstår jag vad du menar! Fatta inte först! Det är ingen dum idé smile

xeno95
12 augusti 2014 · 735 Inlägg

Folk som inte blinkar vänster i rondell
Folk som förstör trafikrytmen
- kör med ojämn hastighet, inte använder farthållaren
- har ej koll bakåt om man själv kommer och kör +10/20 km/h fortare

Lagt upp en liten compilation på saker jag filmat med dashcam smile

Volvo S70 "Greyline" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang