Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Fellow
18 april 2012 · 1 581 Inlägg

Appropå vänsterfilen så är det ingen omkörningsfil som många verkar tro.

Alla har väl skrivit det mesta så här kommer en ny.
Folk som inte kan placera bilen vid korsningar. Ställer bilen långt till höger när dem ska svänga vänster så man får åka upp på trottoaren för att komma förbi. Eller tvärtom.

Sen det här med folk som ligger för sakta så kan man ju undra vad folk har så bråttom till att dem inte kan undvara någon minut på att det finns folk som dels håller farten och även de som tyvärr ligger för sakta?
Ska man till jobbet får man väl åka så man ska vara framme 15-20 minuter innan?

Återigen ger jag lite fysiklektion i hastighet i förhållande till tid.
2-1 väg så kommer ni ikapp agda som kör i 60 km/h på 100 väg. Det är 4km till nästa tvåfiligt.
Om ni håller er i hennes hastighet och inte försöker läsa vad som står under registreringsskylten så förlorar ni 1.6 minuter på den tiden tills ni kan köra om. Dem utgör åtminstonde ingen fara till skillnad från folk som är viktigast i världen för dem har ett möte med kungen för att få ärva tronen om han kommer fram först.

Tänk efter lite och inse att man tjänar inte på att inte komma fram än att komma fram 3-5 minuter senare än planerat.

Kan säga att bland de största idioten jag haft bakom mig var en kärring på 65-70 år som tyckte att jag som låg i 100 i vänsterfilen när de andra låg i 85-90 så skulle jag allt flytta på mig. Hon blinka och blinka med helljuset och låg med nosen i min dragkrok. Så hon tror ärligt att jag ska svänga in i en ficka på 25 meter mellan bilarna för att hon uppenbarligen inte varit ute i tid.

Senast redigerat av Fellow (18 april 2012)

Truckeroffe Ovejävel!
18 april 2012 · 261 Inlägg

Personbilsförare som inte gasar på när det går uppför så man håller jämn fart, speciellt när man kommer med 60 ton på lastbilen, något irriterande. Har även hänt att folk börjat bromsa för man kommer upp i röven. Känner redan hur blodådern i pannan svullnar upp...

Och folk som inte kan blinka ur rondeller så man blir tvungen o stanna o starta från noll som tar hundra år..
(menade med lastbilen)

Även folk som bromsar ner till 60 framför en 70 kamera. Suck på er va...

Så med det vill jag få sagt, GASA för helvete när ja kommer! (gäller grön lastbil med en dampgubbe bakom ratten) smile

Kör du så dör du!
Audi S6 4.2 (1995)
Aerocombi Xenoholic
18 april 2012 · 2 559 Inlägg

Truckeroffe skrev:
Personbilsförare som inte gasar på när det går uppför så man håller jämn fart, speciellt när man kommer med 60 ton på lastbilen, något irriterande. Har även hänt att folk börjat bromsa för man kommer upp i röven. Känner redan hur blodådern i pannan svullnar upp...

Och folk som inte kan blinka ur rondeller så man blir tvungen o stanna o starta från noll som tar hundra år..
(menade med lastbilen)

Även folk som bromsar ner till 60 framför en 70 kamera. Suck på er va...

Så med det vill jag få sagt, GASA för helvete när ja kommer! (gäller grön lastbil med en dampgubbe bakom ratten) smile

lol  lol    lol

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 april 2012 · 13 744 Inlägg

mb_pucken skrev:
En sak som stör mig nå grymt är karavaner med jänkare som inte åker mer än 70 oavsett väg. Även enstaka jänkare gör det å förstår inte varför. Dom kan väl hålla 80-90 som normalt folk. Helt omöjligt å komma om på en lite mindre väg. Går inte bilen fortare så välj en annan väg..

dom där skrothögarna kokar sönder om dom kör fortare det är derför...

jag stör mig på folk som inte kan gasa på när dom ska ut på motorvägen...man ska fan inte svänga ut på motorvägen i 60km/h och dessutom utan att titta sig för
sånna blir jag riktigt förbannat på

sen folk som förväntar sig att bli utsläppta på motorvägen fast dom inte kan starta blinkersern i tid...

jag har slutat släppa ut folk som inte blinkar jag skiter i dom totalt

eftersom dom inte har någon intresse att berätta sin avsikt för mig så skiter jag i dom

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
ErikAxelsson
18 april 2012 · 517 Inlägg

-Folk som inte tittar när dom kliver ut på övergångsstället. Folk som söker kontakt innan dom kliver ut, stannar jag alltid för och vinkar "gå du, jag har sett dig".
Å andra sidan finns det sällan något roligare, än "skolans snyggaste fjortis" som kliver rakt ut, tittar rakt fram & putar med läpparna. Reaktionen som uppstår när hon upptäcker stötfångaren 15 cm från knäskålarna.

Och vem har inte åkt till ett stort varuhus, parkerat så långt bort det går för att slippa parkeringbucklor. Det är 30 lediga parkeringar när man går in, när man kommer ut är det 29 kvar. Det är en person till parkerat i området, nog fan ska han stå 30 cm ifrån min pärla, trots dom andra 28 lediga platserna?
Det är väl för fan uppmärkt parkeringsrutor??
Inte långt borta att nyckelknippan åker fram där!!

persson88
18 april 2012 · 84 Inlägg

ErikAxelsson skrev:
-Folk som inte tittar när dom kliver ut på övergångsstället. Folk som söker kontakt innan dom kliver ut, stannar jag alltid för och vinkar "gå du, jag har sett dig".
Å andra sidan finns det sällan något roligare, än "skolans snyggaste fjortis" som kliver rakt ut, tittar rakt fram & putar med läpparna. Reaktionen som uppstår när hon upptäcker stötfångaren 15 cm från knäskålarna.

Och vem har inte åkt till ett stort varuhus, parkerat så långt bort det går för att slippa parkeringbucklor. Det är 30 lediga parkeringar när man går in, när man kommer ut är det 29 kvar. Det är en person till parkerat i området, nog fan ska han stå 30 cm ifrån min pärla, trots dom andra 28 lediga platserna?
Det är väl för fan uppmärkt parkeringsrutor??
Inte långt borta att nyckelknippan åker fram där!!

Det är därför man alltid ställer sig på dubbla rutor. Då har man gott om plats smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 april 2012 · 13 744 Inlägg

ErikAxelsson skrev:
-Folk som inte tittar när dom kliver ut på övergångsstället. Folk som söker kontakt innan dom kliver ut, stannar jag alltid för och vinkar "gå du, jag har sett dig".
Å andra sidan finns det sällan något roligare, än "skolans snyggaste fjortis" som kliver rakt ut, tittar rakt fram & putar med läpparna. Reaktionen som uppstår när hon upptäcker stötfångaren 15 cm från knäskålarna.

Och vem har inte åkt till ett stort varuhus, parkerat så långt bort det går för att slippa parkeringbucklor. Det är 30 lediga parkeringar när man går in, när man kommer ut är det 29 kvar. Det är en person till parkerat i området, nog fan ska han stå 30 cm ifrån min pärla, trots dom andra 28 lediga platserna?
Det är väl för fan uppmärkt parkeringsrutor??
Inte långt borta att nyckelknippan åker fram där!!

haha då hatar du mig alltså

jag brukar parkera brevid någon som står långt bort bara för att det är roligt att jävlas

men och andra sidan så slår varken jag min kärring eller mina 2ungar upp dörrar isidan på bilar

fördelen att ställa sig brevid någon som står långt bort är att man vet att ingen tomte kan parkera och dra upp dörren i min sida smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Masquerade Aldrig nöjd
18 april 2012 · 804 Inlägg

Sedan har vi ju mupparna som tror att bilen välter om man kör över 20 km/h i en kurva oavsett hur snäv den är.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 april 2012 · 13 744 Inlägg

Masquerade skrev:
Sedan har vi ju mupparna som tror att bilen välter om man kör över 20 km/h i en kurva oavsett hur snäv den är.

mm vad är det med sånna personer..törst dom inte åka fortare eller är dom på allvar så dumma ihuvudet och tror att deras nya bil välter om man svänger...när dom ser en buss få bromsa för dom när dom saktar ner för att svänga så borde dom inse att man nog kan köra minst lika fort som bussen i kurvan

rondeller är oxå ett problem folk kör så förbannat sakta fast det är helt fritt i rondellen

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 april 2012 · 13 744 Inlägg

persson88 skrev:

ErikAxelsson skrev:
-Folk som inte tittar när dom kliver ut på övergångsstället. Folk som söker kontakt innan dom kliver ut, stannar jag alltid för och vinkar "gå du, jag har sett dig".
Å andra sidan finns det sällan något roligare, än "skolans snyggaste fjortis" som kliver rakt ut, tittar rakt fram & putar med läpparna. Reaktionen som uppstår när hon upptäcker stötfångaren 15 cm från knäskålarna.

Och vem har inte åkt till ett stort varuhus, parkerat så långt bort det går för att slippa parkeringbucklor. Det är 30 lediga parkeringar när man går in, när man kommer ut är det 29 kvar. Det är en person till parkerat i området, nog fan ska han stå 30 cm ifrån min pärla, trots dom andra 28 lediga platserna?
Det är väl för fan uppmärkt parkeringsrutor??
Inte långt borta att nyckelknippan åker fram där!!

Det är därför man alltid ställer sig på dubbla rutor. Då har man gott om plats smile

då kan man komma ut och upptäcka att man fått parkeringsböter

eller så har någon stalt sig mellan 2rutor brevid oxå smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Transporter89
18 april 2012 · 957 Inlägg

Truckeroffe skrev:
Personbilsförare som inte gasar på när det går uppför så man håller jämn fart, speciellt när man kommer med 60 ton på lastbilen, något irriterande. Har även hänt att folk börjat bromsa för man kommer upp i röven. Känner redan hur blodådern i pannan svullnar upp...

Och folk som inte kan blinka ur rondeller så man blir tvungen o stanna o starta från noll som tar hundra år..
(menade med lastbilen)

Även folk som bromsar ner till 60 framför en 70 kamera. Suck på er va...

Så med det vill jag få sagt, GASA för helvete när ja kommer! (gäller grön lastbil med en dampgubbe bakom ratten) smile

+1000000000000000  DU har så jävla rätt att få iväg lastbilen ner man e tunglastad finns inget värre  det tar sån satans tid

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
persson88
18 april 2012 · 84 Inlägg

Growe skrev:

persson88 skrev:

ErikAxelsson skrev:
-Folk som inte tittar när dom kliver ut på övergångsstället. Folk som söker kontakt innan dom kliver ut, stannar jag alltid för och vinkar "gå du, jag har sett dig".
Å andra sidan finns det sällan något roligare, än "skolans snyggaste fjortis" som kliver rakt ut, tittar rakt fram & putar med läpparna. Reaktionen som uppstår när hon upptäcker stötfångaren 15 cm från knäskålarna.

Och vem har inte åkt till ett stort varuhus, parkerat så långt bort det går för att slippa parkeringbucklor. Det är 30 lediga parkeringar när man går in, när man kommer ut är det 29 kvar. Det är en person till parkerat i området, nog fan ska han stå 30 cm ifrån min pärla, trots dom andra 28 lediga platserna?
Det är väl för fan uppmärkt parkeringsrutor??
Inte långt borta att nyckelknippan åker fram där!!

Det är därför man alltid ställer sig på dubbla rutor. Då har man gott om plats smile

då kan man komma ut och upptäcka att man fått parkeringsböter

eller så har någon stalt sig mellan 2rutor brevid oxå smile

Tänker ju mer på typ ICA parkeringen där brukar inte Pvakterna gåsmile. I stan kan man självklart inte göra så om man inte köper dubbla biljetter till parkeringen? big_smile

risodlarn
18 april 2012 · 577 Inlägg

Idioter.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Andromeda Rumpmas
18 april 2012 · 3 860 Inlägg

risodlarn skrev:
Idioter.

Bra sammanfattning, kort och koncist. Så jävla många man känner t o m som är vettiga annars men tyvärr smått efterblivna bakom ratten.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 april 2012 · 13 744 Inlägg

persson88 skrev:

Growe skrev:

persson88 skrev:

Det är därför man alltid ställer sig på dubbla rutor. Då har man gott om plats smile

då kan man komma ut och upptäcka att man fått parkeringsböter

eller så har någon stalt sig mellan 2rutor brevid oxå smile

Tänker ju mer på typ ICA parkeringen där brukar inte Pvakterna gåsmile. I stan kan man självklart inte göra så om man inte köper dubbla biljetter till parkeringen? big_smile

grejen är att dom mesta parkeringar är styrda av typ qpark mfl och dom har rätt att bötfälla en bil som inte står i rutan inte ens dubbla biljetter hjälper

om qpark ser det så får du denna fina siffran på din bot
36


Ej parkerad inom markerade plats

Infarten till parkeringen är skyltad med ”P”. Detta innebär bl.a. att parkering endast får ske på markerade platser med pilskyltar eller på marken tydligt målade linjer. Vid bevakningstillfället har parkeringsvakten konstaterat att ditt fordon stått utanför sådan markering vilket har dokumenterats med fotografier.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
18 april 2012 · 3 068 Inlägg

Nu har jag inte läst alla tidigare inlägg, men har sett att det skrivits om omkörningar, rondeller, blinkers och annat.

Själv stör jag mig djävulskt på folk som bryter mot högerregeln, sen blir sura för att de tror att de har rätt..

Här i Göteborg finns två ställen där folk kör helt knasigt hela tiden..

Vid frölunda torg finns ett ANTAL rondeller, folk kommer hela tiden i fel fil, sen kastar sig över heldraget för att komma i rätt. Detta när jag ligger utanför i rätt fil och tvingas tvärnita för att de inte ska köra rakt in i  mig.

Samma sak innan gnistängstunneln mot Frölunda, när man kommer från bron så kastar de sig från vänsterfil rakt över mittfilen (den jag brukar ligga i), för att de MÅSTE byta till höger för att de ska ut mot Långedrag.. de har ju bara 500m på sig att byta fil.. suck..

Clintan66
18 april 2012 · 2 011 Inlägg

OSkar000 skrev:
Folk som inte har koll på vad de gör eller vad som händer runtomkring i trafiken.

Jag har inget problem med att nån håller 60 på 70-väg, bara de har koll bakåt och släpper om de som vill förbi istället för att glida fram och tillbaka över vägen i samma takt som käkarna rör sig på kärringarna (könslöst i detta fallet) i framsätet sitter och babblar.

Jag har heller inte något problem med att nån ligger och segar i vänsterfilen på motorvägen så länge det inte är nån bakom som vill köra fortare oavsett om det är 115 eller 150.

Att folk kör för fort stör mig inte heller så länge det sker med förstånd.


Förutsätter man att alla andra i trafiken är blinda idioter så brukar man klara sig lite bättre...

Du fick med det som man själv tänker.

Kan även ställa mig frågan om det är tillval med blinkers idag på nya bilar. (Går det att välja bort blinkers idag? Väger blinkers spaken så mycket så man inte orkar rubba den och visa hänsyn åt andra var man tänkt köra).

Ska på motorvägen, förstår folk inte att det är en accelerations strecka. Ligga och fisa i 50-60 så de som är ute och kör på motorvägen ska behöva sakta in för man ska kunna komma ut. Kan de inte gasa på så vad fan har de då på motorvägen att göra. Kan de ta lands vägarna dit de ska istället och njuta av naturen där istället för på motorvägen har de inte att göra.

Ligger i 90-100 km/h i omkörningsfilen på motorvägen. Trots att det är ledigt 100 tals meter i högerfilen. De har faktiskt skyldighet att släppa förbi bakom varande oavsett vad de tycker om den personens hastighet osv.
 
Blir så trött på folk som ska leka polis och hindra bakom varande. Har de inte mer bråttom så gå då för helvete in till sidan och släpp förbi och visa hänsyn. Likaså är det inte alla som kör galet för de gasar på lite.

Kan vara ett mer akut läge som exempel de är på väg till lasarett med fru eller barn i bilen och behöver komma fram snabbt.

Kan folk bara visa hänsyn så hade allt rullat på smidigt.

Vidhåller som alltid....Inte farten som dödar, det är stoppen.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Low
18 april 2012 · 3 313 Inlägg

Clintan66 skrev:

OSkar000 skrev:
Folk som inte har koll på vad de gör eller vad som händer runtomkring i trafiken.

Jag har inget problem med att nån håller 60 på 70-väg, bara de har koll bakåt och släpper om de som vill förbi istället för att glida fram och tillbaka över vägen i samma takt som käkarna rör sig på kärringarna (könslöst i detta fallet) i framsätet sitter och babblar.

Jag har heller inte något problem med att nån ligger och segar i vänsterfilen på motorvägen så länge det inte är nån bakom som vill köra fortare oavsett om det är 115 eller 150.

Att folk kör för fort stör mig inte heller så länge det sker med förstånd.


Förutsätter man att alla andra i trafiken är blinda idioter så brukar man klara sig lite bättre...

Du fick med det som man själv tänker.

Kan även ställa mig frågan om det är tillval med blinkers idag på nya bilar. (Går det att välja bort blinkers idag? Väger blinkers spaken så mycket så man inte orkar rubba den och visa hänsyn åt andra var man tänkt köra).

Ska på motorvägen, förstår folk inte att det är en accelerations strecka. Ligga och fisa i 50-60 så de som är ute och kör på motorvägen ska behöva sakta in för man ska kunna komma ut. Kan de inte gasa på så vad fan har de då på motorvägen att göra. Kan de ta lands vägarna dit de ska istället och njuta av naturen där istället för på motorvägen har de inte att göra.

Ligger i 90-100 km/h i omkörningsfilen på motorvägen. Trots att det är ledigt 100 tals meter i högerfilen. De har faktiskt skyldighet att släppa förbi bakom varande oavsett vad de tycker om den personens hastighet osv.
 
Blir så trött på folk som ska leka polis och hindra bakom varande. Har de inte mer bråttom så gå då för helvete in till sidan och släpp förbi och visa hänsyn. Likaså är det inte alla som kör galet för de gasar på lite.

Kan vara ett mer akut läge som exempel de är på väg till lasarett med fru eller barn i bilen och behöver komma fram snabbt.

Kan folk bara visa hänsyn så hade allt rullat på smidigt.

Vidhåller som alltid....Inte farten som dödar, det är stoppen.

Haha "inte farten som dödar, det är stoppen", känner nu igen dig på autopower:P snygg bil!

Grabber Dagdrömmare
18 april 2012 · 2 836 Inlägg

Clintan66 skrev:
Kan folk bara visa hänsyn så hade allt rullat på smidigt.

+1!
Dom vet helt enkelt inte vad det betyder....

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Clintan66
18 april 2012 · 2 011 Inlägg

Tack Tack Low.   Sant Grabber.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang