Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Norstedt
18 april 2012 · 24 Inlägg

MrEricsson skrev:
vet inte vart man ska börja någonstans. och med att man sitter för många timmar dagligen i trafiken.
tror att innan man går i pension som chaffis kommer man bli som han truckern i filmen the duell "duellen" på svenska
för man ser puckon dagligen man får spel över . och stortsätt nästan så man kan förutsäga vad idioterna tänker göra här näst känns som man börjat sett de mesta.

. sen till idioter som segar lr markerar med och bromsa när man kommer rullandes med 60 ton. vet inte hur lång tid de tar och komma upp till sketna 80 igen. bara för ni ska kaxa er / inte kan köra. använd pedalen till höger om bromsen istället så har ni inget problem längre. helt 100 på att dagens bilar klarar av och köra fortare än vad lastbilarna kan.

Kan bara svara för mig själv och jag skulle ju inte markera om jag ligger och segar under 80. Men är jag över 80 så får ju ändå inte lastbilen gå fortare så då finns det ingen anledning att ligga tätt bakom heller.

Andromeda Rumpmas
18 april 2012 · 3 860 Inlägg

242DL84 skrev:
Varför alls köra i rondell? Cirkulationsplatsen brukar vara ett bättre alternativ.

http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/01/i-see-what-you-did-there.png

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
KingD
18 april 2012 · 69 Inlägg

Har läst igenom nästan hela tråden, ni har redan skrivit det jag ville skriva.

Angående taxibilar så kan jag slå vad om att det är större chans att dö om man åker taxi än i akrobatflygplan. Sättet som det kör på, måste alltid tränga sig när man själv står snällt i en kö, så irriterande.

Sen en annan sak - Har ett tips på hur man får bakomliggande bil att INTE ligga 0,5 cm från min jävla bil vid rödljuset?????

Andromeda Rumpmas
18 april 2012 · 3 860 Inlägg

KingD skrev:
Har läst igenom nästan hela tråden, ni har redan skrivit det jag ville skriva.

Angående taxibilar så kan jag slå vad om att det är större chans att dö om man åker taxi än i akrobatflygplan. Sättet som det kör på, måste alltid tränga sig när man själv står snällt i en kö, så irriterande.

Sen en annan sak - Har ett tips på hur man får bakomliggande bil att INTE ligga 0,5 cm från min jävla bil vid rödljuset?????

Om du har bakrutetorkare kan du justera spolmunstycket en aning så att du stänker ned vindrutan på bilen bakom. Är det fel person kanske det kan bli fråga om någon sorts vedergällning om man står still i och för sig. Funkar bra på rövslickare däremot.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
BudgetDunkaren Osponsrad
18 april 2012 · 1 631 Inlägg

KingD skrev:
Har läst igenom nästan hela tråden, ni har redan skrivit det jag ville skriva.

Angående taxibilar så kan jag slå vad om att det är större chans att dö om man åker taxi än i akrobatflygplan. Sättet som det kör på, måste alltid tränga sig när man själv står snällt i en kö, så irriterande.

Sen en annan sak - Har ett tips på hur man får bakomliggande bil att INTE ligga 0,5 cm från min jävla bil vid rödljuset?????

Släng in backen och börja backa lite lite... brukar jag göra.. Får ett cp i röven, då lägger man in backen och bara precis nickar till gasen... funkar varje gång... hehe

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
KingD
18 april 2012 · 69 Inlägg

Andromeda skrev:

KingD skrev:
Har läst igenom nästan hela tråden, ni har redan skrivit det jag ville skriva.

Angående taxibilar så kan jag slå vad om att det är större chans att dö om man åker taxi än i akrobatflygplan. Sättet som det kör på, måste alltid tränga sig när man själv står snällt i en kö, så irriterande.

Sen en annan sak - Har ett tips på hur man får bakomliggande bil att INTE ligga 0,5 cm från min jävla bil vid rödljuset?????

Om du har bakrutetorkare kan du justera spolmunstycket en aning så att du stänker ned vindrutan på bilen bakom. Är det fel person kanske det kan bli fråga om någon sorts vedergällning om man står still i och för sig. Funkar bra på rövslickare däremot.

Hahaha, jävligt bra idé men tyvärr har jag inte bakrutetorkare på min nuvarande bil. På min nya bil är spolmunstyckena inbyggda i själva torkaren. Men det tipset ska jag komma ihåg om jag någon köper en sån bil. Tack!

Några andra tips?

granadadr
18 april 2012 · 7 290 Inlägg

Andromeda skrev:

KingD skrev:
Har läst igenom nästan hela tråden, ni har redan skrivit det jag ville skriva.

Angående taxibilar så kan jag slå vad om att det är större chans att dö om man åker taxi än i akrobatflygplan. Sättet som det kör på, måste alltid tränga sig när man själv står snällt i en kö, så irriterande.

Sen en annan sak - Har ett tips på hur man får bakomliggande bil att INTE ligga 0,5 cm från min jävla bil vid rödljuset?????

Om du har bakrutetorkare kan du justera spolmunstycket en aning så att du stänker ned vindrutan på bilen bakom. Är det fel person kanske det kan bli fråga om någon sorts vedergällning om man står still i och för sig. Funkar bra på rövslickare däremot.

haha,, eller så kan man skicka ut en fin eldskvast wink  gjorde i en uppline kö engång,, fast var inte med flit,, bilen gick lite fett så jag tvärgasade ur den, å PANG sa det å en fin svart pelare uppenbarade sig bakom min bil wink

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
kamerawurpan
18 april 2012 ·

Något som hände så sent som för en timme sen...

Ligger i 100-110/kmh på en 90-väg påväg hem och helt plötsligt kommer det en volvo full karreta o lägger sig i röven på mig. Orkar inte bry mig nämnvärt utan ligger kvar i samma hastighet. Detta är då på en 2+1 väg och vi kör på den enfiliga delen. Efter en kort stund kommer det en ut en vento i världens jävla fart bakom volvon och kör om mig. Han svänger in precis framför så det skvätter upp en jävla massa grus o skit över hela bilen. Lagom glad som jag blev drog jag på helljusen i ren protest och lät dom vara på (ingen annan bil i närheten).

Eftersom att han tröck plattan i mattan hade han kommit en bit före men helt plötsligt tvärnitar han och stannar mitt i körfältet! Jag bromsar sakta in för att i sista sekund köra om lite snabbt då jag inte kände för att ställa mig och käfta mitt i vägen.

Tror ni inte idioten försöker preja mig då!?!?! :o

Min passagerare hade sett honom sitta o skrika och peka finger så han måste ha varit riktigt vansinnig... känns som att jag borde vara mer förbannad än han...

Han inte ta hans regnummer men tack vare garaget så vet jag nu vem han är...
Skulle vara fint med en förklaring på hur han tänkte där tongue

Andromeda Rumpmas
18 april 2012 · 3 860 Inlägg

kamerawurpan skrev:
Något som hände så sent som för en timme sen...

Ligger i 100-110/kmh på en 90-väg påväg hem och helt plötsligt kommer det en volvo full karreta o lägger sig i röven på mig. Orkar inte bry mig nämnvärt utan ligger kvar i samma hastighet. Detta är då på en 2+1 väg och vi kör på den enfiliga delen. Efter en kort stund kommer det en ut en vento i världens jävla fart bakom volvon och kör om mig. Han svänger in precis framför så det skvätter upp en jävla massa grus o skit över hela bilen. Lagom glad som jag blev drog jag på helljusen i ren protest och lät dom vara på (ingen annan bil i närheten).

Eftersom att han tröck plattan i mattan hade han kommit en bit före men helt plötsligt tvärnitar han och stannar mitt i körfältet! Jag bromsar sakta in för att i sista sekund köra om lite snabbt då jag inte kände för att ställa mig och käfta mitt i vägen.

Tror ni inte idioten försöker preja mig då!?!?! :o

Min passagerare hade sett honom sitta o skrika och peka finger så han måste ha varit riktigt vansinnig... känns som att jag borde vara mer förbannad än han...

Han inte ta hans regnummer men tack vare garaget så vet jag nu vem han är...
Skulle vara fint med en förklaring på hur han tänkte där tongue

PM:a honom, och om han inte vill förklara sitt beteende så häng ut honom!

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
zoopåse
18 april 2012 · 1 171 Inlägg

Känns som att större delen av den här tråden är lite: Hur tänkte du nu?

Vilka problem folk har. Kör med marginal för andras misstag och var lite smart, smidig och lugn så funkar det hur bra som helst och man kommer fram i tid ändå. Tänk att alla andra bilister och trafikanter ändå är grundorsaken till att du har en bra asfalterad väg att åka på och det är tur att de allra flesta kör så otroligt bra och säkert som de gör. Sedan är folk lite olika men vem bryr sig.

Det är mest dampbeteende man blir rädd för: folk som ökar riskerna för att någon gör fel. Sådana bilister försöker jag undvika så mycket det går, alltså jag kör så långt ifrån dem att de inte kan drabba mig om de hittar på mer idioti.

A_Karlsson
18 april 2012 · 537 Inlägg

Väldigt jobbigt med folk som inte vet vart högerregel gäller, kommer man till en korsning och stannar för en som kommer från höger så stannar denne också och tittar på en själv som om det skulle vara jag som är dum i huvet -.- 

folk som åker 45-50 km/h på påfarterna till motorvägen och inte börjar gasa föränns dom är på motorvägen är också ganska jobbigt.

jag skulle kunna ta ett par saker till men jag orkar inte skriva mer tongue

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
Alex-s Bakhjulskrafs
18 april 2012 · 1 479 Inlägg

folk som kör framför som sitter och skickar sms samtidigt. dom väjer över hela vägen och sprätter upp sten och grus från vägkanten. hastigheten varierar dessutom kraftigt hela tiden.

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Andromeda Rumpmas
18 april 2012 · 3 860 Inlägg

Alex-s skrev:
folk som kör framför som sitter och skickar sms samtidigt. dom väjer över hela vägen och sprätter upp sten och grus från vägkanten. hastigheten varierar dessutom kraftigt hela tiden.

Ofta kvinnor tycker jag, och de som är så noga med att påpeka att kvinnor tydligen ska ha bättre simultankapacitet än män.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Mattias_Vejdeland
18 april 2012 · 329 Inlägg

granadadr skrev:

-BASmannen- skrev:

mb_pucken skrev:
En sak som stör mig nå grymt är karavaner med jänkare som inte åker mer än 70 oavsett väg. Även enstaka jänkare gör det å förstår inte varför. Dom kan väl hålla 80-90 som normalt folk. Helt omöjligt å komma om på en lite mindre väg. Går inte bilen fortare så välj en annan väg..

De kan inte bero på att många jänkare är helt annorlunda utväxlade mot "vanliga" bilar så dom varvar mycket mer också? wink

tvärtom,, en jänk varvar inget jämfört med en Volvo ex, men en gammal jänk drar MKT soppa därför kör de sakta, plus vet ni hur kass väghållning en gammal Impala har std ??

Inte sämre väghållning i en gammal jänk än någon annan äldre bil (förusätter iför sig att ägaren underhåller fordonet som det bör göras och byter ut fjädrar/dämpare/bussningar när det är dags)

Hade själv inga problem att åka igenom en rondell i 60-70 knyck med min gamla dart från -65 (med nya original dämpare/fjädrar)


OT då big_smile
Värsta som jag har råkat ut för än så länge är dels dessa nötter som panikbromsar I en rondell för att släppa fram andra bilister, dels dessa idioter som jag har mött flertalet av som envisas att köra om i kurvor med möte (Lagt en lånad ny pickup med lastat bilsläp i diket för att undvika krock pga av en sådan)

Volvo XC70 (2001)
Saab 900R (1996)
it_mutt Avstängd
19 april 2012 · 10 388 Inlägg

Mattias_Vejdeland skrev:

granadadr skrev:

-BASmannen- skrev:

De kan inte bero på att många jänkare är helt annorlunda utväxlade mot "vanliga" bilar så dom varvar mycket mer också? wink

tvärtom,, en jänk varvar inget jämfört med en Volvo ex, men en gammal jänk drar MKT soppa därför kör de sakta, plus vet ni hur kass väghållning en gammal Impala har std ??

Inte sämre väghållning i en gammal jänk än någon annan äldre bil (förusätter iför sig att ägaren underhåller fordonet som det bör göras och byter ut fjädrar/dämpare/bussningar när det är dags)

Hade själv inga problem att åka igenom en rondell i 60-70 knyck med min gamla dart från -65 (med nya original dämpare/fjädrar)


OT då big_smile
Värsta som jag har råkat ut för än så länge är dels dessa nötter som panikbromsar I en rondell för att släppa fram andra bilister, dels dessa idioter som jag har mött flertalet av som envisas att köra om i kurvor med möte (Lagt en lånad ny pickup med lastat bilsläp i diket för att undvika krock pga av en sådan)

Där fick du med en sak till; folk som anser att det är stopp-plikt vid rondeller...
Då menar jag när man kommer till en rondell, man ser på långt håll att där inte är några andra bilar, men lik förbannat ska personen STANNA, inte bara sakta ner, utan stå still...GAH! tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Znubbis
19 april 2012 · 6 Inlägg

M1Get skrev:
För att gå lite on topic, det värsta jag vet i trafiken är folk som kör på halvljus + dimljus när det mörkt och vägen är blöt. Samt folk som ej blinkar i korsningar, speciellt T-korsningar.

Håller med men även lastbilar som har positionsljus i varende lykta fram kan vara jobbiga också.

aha_100
19 april 2012 · 535 Inlägg

Husbilar och husvagnar.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 april 2012 · 13 744 Inlägg

it_mutt skrev:

Mattias_Vejdeland skrev:

granadadr skrev:

tvärtom,, en jänk varvar inget jämfört med en Volvo ex, men en gammal jänk drar MKT soppa därför kör de sakta, plus vet ni hur kass väghållning en gammal Impala har std ??

Inte sämre väghållning i en gammal jänk än någon annan äldre bil (förusätter iför sig att ägaren underhåller fordonet som det bör göras och byter ut fjädrar/dämpare/bussningar när det är dags)

Hade själv inga problem att åka igenom en rondell i 60-70 knyck med min gamla dart från -65 (med nya original dämpare/fjädrar)


OT då big_smile
Värsta som jag har råkat ut för än så länge är dels dessa nötter som panikbromsar I en rondell för att släppa fram andra bilister, dels dessa idioter som jag har mött flertalet av som envisas att köra om i kurvor med möte (Lagt en lånad ny pickup med lastat bilsläp i diket för att undvika krock pga av en sådan)

Där fick du med en sak till; folk som anser att det är stopp-plikt vid rondeller...
Då menar jag när man kommer till en rondell, man ser på långt håll att där inte är några andra bilar, men lik förbannat ska personen STANNA, inte bara sakta ner, utan stå still...GAH! tongue

på en uppkörning är man kuggad direkt om man gör så..

folk har så förbannat dålig framförhållning att det är skrämmande
ingen som kan tänka sig att titta ordenkligt innan dom kommer fram till stället där lite koll hade gjort att man bara kunnat köra

nuförtiden tar dom ganska hårt på uppkörningen vid onödiga stopp det ska flyta i alla korsningar man kör i
stannar man när det är fritt så kuggar man

man borde få köra upp var 10år

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Tenchi
20 april 2012 · 99 Inlägg

Taxibilar och taxichaufförer.
Jag undrar varje gång jag ser en om det ens krävs körkort för att få köra taxi.

NWA
20 april 2012 · 70 Inlägg

Taxichauförrer som kör som idioter och själviska idioter som inte blinkar eller kör med helljus utan att tänka på andra förare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang