Vilka bilar ser ni mest av vid väg kanten?

caromania Forummoderator
6 maj 2012 · 9 296 Inlägg

Rquired skrev:
Det måste vara trist att vara så trångsynt?

Hoppsan. Nu måste jag gråta mig till sömns. Igen

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Constantine
6 maj 2012 · 679 Inlägg

Rquired skrev:

KJensen skrev:

caromania skrev:
Inget konstigt med det. Han/hon hade inte råd att laga den i tid. Fullt naturligt eftersom en 20 år gammal BMW kostar psatan att laga småfel på.

Dom är la inte så dyra att meka med?

BMW är inte dyrare i drift än alternativen och precis som dom flesta alternativ en ekonomisk och vettig bil att äga. Sedan kan man leva kvar med gamla fördomar och tro att man går i personlig konkurs av att byta en termostat, vattenpump, bränslepump, punkterat däck, drivaxel eller vad som nu är orsaken på en BMW medan man klarar sig fint med en Volvo eller för den delen en Rover där tillverkaren gått i konkurs.

Det måste vara trist att vara så trångsynt?

+1 på den!

Senast redigerat av Constantine (6 maj 2012)

caromania Forummoderator
7 maj 2012 · 9 296 Inlägg

Constantine skrev:

Rquired skrev:

KJensen skrev:

Dom är la inte så dyra att meka med?

BMW är inte dyrare i drift än alternativen och precis som dom flesta alternativ en ekonomisk och vettig bil att äga. Sedan kan man leva kvar med gamla fördomar och tro att man går i personlig konkurs av att byta en termostat, vattenpump, bränslepump, punkterat däck, drivaxel eller vad som nu är orsaken på en BMW medan man klarar sig fint med en Volvo eller för den delen en Rover där tillverkaren gått i konkurs.

Det måste vara trist att vara så trångsynt?

+1 på den!

Men jag förstår inte, läser man dessa 8 sidor så kan man ju summera det till att väldigt många BMW-bilar kantar våra vägar? Jag tycker det verkar konstigt? Är det för att de är utrustade med någon speciell belysning, en master plan från regeringen Löwén att säkra våra vägar? Eller beror det på att de är kassa? Nej säger de som vet. Hmm, då tolkar jag det som att det beror på att ägarna inte har råd att laga dem. Faktiskt.

Men vad vet jag om att få min bil lagad? Ingenting faktiskt. big_smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Rquired Allmänt envis
7 maj 2012 · 12 512 Inlägg

caromania skrev:

Constantine skrev:

Rquired skrev:

BMW är inte dyrare i drift än alternativen och precis som dom flesta alternativ en ekonomisk och vettig bil att äga. Sedan kan man leva kvar med gamla fördomar och tro att man går i personlig konkurs av att byta en termostat, vattenpump, bränslepump, punkterat däck, drivaxel eller vad som nu är orsaken på en BMW medan man klarar sig fint med en Volvo eller för den delen en Rover där tillverkaren gått i konkurs.

Det måste vara trist att vara så trångsynt?

+1 på den!

Men jag förstår inte, läser man dessa 8 sidor så kan man ju summera det till att väldigt många BMW-bilar kantar våra vägar? Jag tycker det verkar konstigt? Är det för att de är utrustade med någon speciell belysning, en master plan från regeringen Löwén att säkra våra vägar? Eller beror det på att de är kassa? Nej säger de som vet. Hmm, då tolkar jag det som att det beror på att ägarna inte har råd att laga dem. Faktiskt.

Men vad vet jag om att få min bil lagad? Ingenting faktiskt. big_smile

Läser man i den här tråden står det uppenbarligen många franska bilar, SAAB, Volvo och Ford längs vägkanten bland annat men trots det har du riktat in dig på enbart BMW; Du ser kanske det du vill se?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
caromania Forummoderator
7 maj 2012 · 9 296 Inlägg

Ibland är ni bra humorbefriade pojkar. roll

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
gamlingen
7 maj 2012 · 5 198 Inlägg

Inte helt oväntat så ser många volvoägare saab vid kanten... men nog ser jag mest volvo och bmw ståendes

Constantine
9 maj 2012 · 679 Inlägg

Senaste jag sett denna vecka är en Volvo V70 Allroad (den äldsta modellen) eller vad den nu heter, och en Renault Scenic

OpelP1
9 maj 2012 · 1 412 Inlägg

caromania skrev:
Ibland är ni bra humorbefriade pojkar. roll

skämta om bmw på det här forumet?

Haha! Du ber ju om att få stryk typ. lolwink

ElTacoNacho
9 maj 2012 · 486 Inlägg

OpelP1 skrev:

caromania skrev:
Ibland är ni bra humorbefriade pojkar. roll

skämta om bmw på det här forumet?

Haha! Du ber ju om att få stryk typ. lolwink

Hahaha +1 big_smile

Tomtenshydda
9 maj 2012 · 8 Inlägg

Saaaaaaaaaaaaabar överallt...

cheffer
9 maj 2012 · 1 422 Inlägg

Saab och opel framförallt och en del från Chrysler koncernen smile Självklart ett par volvos här och där, men det är ju trots allt de vanligaste bilarna i Sverige så inte så konstigt om det står en 740 eller v70 någon stans med varningsblinkers och triangel ute smile Någon Bmw har jag faktiskt inte sett själv, vet bara om farsan som själv råkade ut för att vattenpumpen inte ville vara med längre på väg till jobbet efter ungefär 30000 mil och fick bärgas smile

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
M5kung3n Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
9 maj 2012 · 36 Inlägg

Vw Audi

Bmw tok
Mack Forum- och sitemoderator
10 maj 2012 · 26 180 Inlägg

Constantine skrev:
Senaste jag sett denna vecka är en Volvo V70 Allroad (den äldsta modellen) eller vad den nu heter, och en Renault Scenic

Allroad är väl Audi?
AWD tror jag du menade, om det var en V70.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
cheffer
10 maj 2012 · 1 422 Inlägg

Mack skrev:

Constantine skrev:
Senaste jag sett denna vecka är en Volvo V70 Allroad (den äldsta modellen) eller vad den nu heter, och en Renault Scenic

Allroad är väl Audi?
AWD tror jag du menade, om det var en V70.

Tror han menar AWD med den där fantastiska viscokopplingen som går åt helvete stup i kvarten smile

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mack Forum- och sitemoderator
10 maj 2012 · 26 180 Inlägg

cheffer skrev:

Mack skrev:

Constantine skrev:
Senaste jag sett denna vecka är en Volvo V70 Allroad (den äldsta modellen) eller vad den nu heter, och en Renault Scenic

Allroad är väl Audi?
AWD tror jag du menade, om det var en V70.

Tror han menar AWD med den där fantastiska viscokopplingen som går åt helvete stup i kvarten smile

Jag skrev ju AWD..och nu ska vi inte vara sån om viscon..jag tycker den funkar utmärkt jag..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
MikeTime Trafikledare på f.d Banverket
10 maj 2012 · 8 Inlägg

Har sett så sjukt många A6-or längs vägarna vilket är skrämmande mtp att jag själv har en A4...  :-/
Gamla Mazda 626 brukar också stå "långtidsparkerade" i dikesrenen.

Jeep Wrangler Laredo "Jaktbilen" (1989)
dfine BMW entusiast
10 maj 2012 · 579 Inlägg

Jag ser mest gamla och riktigt misskötta bilar vid vägkanten och då är det faktiskt inte så konstigt att bilarna stannar. Sköter man inte service och reparationer så går alla bilar sönder tillslut, oavsett tillverkare. Ja förutom Volvo 2/7/940 serien som man kan köra i månader utan en droppe olja i motorn och trasiga bränslepumpar osv roll..

Men om man bortser från dålig skötsel så har jag sett mest Volvo, Audi/VW och franska bilar vid vägkanten.

granadadr
10 maj 2012 · 7 304 Inlägg

har läst tråden och kommit fram till att alla bilar pajjar, och att alla märken står vid vägkanten någongång så är det bara,, sen om problemet är punktering soppatorsk eller pajj hjullager???

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 maj 2012 · 13 790 Inlägg

granadadr skrev:
har läst tråden och kommit fram till att alla bilar pajjar, och att alla märken står vid vägkanten någongång så är det bara,, sen om problemet är punktering soppatorsk eller pajj hjullager???

ligger mycket i det

enda bilar jag faktist ragerar på att dom står oftare än någon annan är just saabar
tror faktist det beror på deras oilsludge problem
för dagligen ser man en saab 9-3 och 9-5 som blå ryker

sällan man ser något annat bilmärke som verkligen tog trycker olja
så det inte bara luktar utan verkligen ryker

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Constantine
10 maj 2012 · 679 Inlägg

cheffer skrev:

Mack skrev:

Constantine skrev:
Senaste jag sett denna vecka är en Volvo V70 Allroad (den äldsta modellen) eller vad den nu heter, och en Renault Scenic

Allroad är väl Audi?
AWD tror jag du menade, om det var en V70.

Tror han menar AWD med den där fantastiska viscokopplingen som går åt helvete stup i kvarten smile

Precis, menade AWD smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang