För bra för att vara sant? 21'' bas för 2000kr?

Eddy Galen, inte dum.
12 maj 2012 · 1 324 Inlägg

http://www.billebro.se/myshop/myshop_st … ;PRID=3081

Man tycker att det låter lite sjukt med tanke på priset. är det verkligen bra grejor?

Aga_Diff Bärs!
12 maj 2012 · 3 456 Inlägg

Uttrycket "du får vad du betalar för" måste väl fungera även här..

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Eddy Galen, inte dum.
12 maj 2012 · 1 324 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Uttrycket "du får vad du betalar för" måste väl fungera även här..

Kan väl tänka mig att kvaliteten inte är så bra. Kanske mest för volvoraggare som bara vill kunna vibrera sönder sina bilar?

Nybergrobin
12 maj 2012 · 2 385 Inlägg

Bättre att köpa en 8" bas för 2000kr isf ^^

Lillalilja
12 maj 2012 · 538 Inlägg

Se min tråd från bilstereoforum : http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=9327

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Saab 900 "Saabina" (1985)
BJonsson
12 maj 2012 · 4 074 Inlägg

Eddy skrev:
http://www.billebro.se/myshop/myshop_start.php?APPID=2&PRID=3081

Man tycker att det låter lite sjukt med tanke på priset. är det verkligen bra grejor?

SKRÄP!!!!

Skulle inte betala 200kr för de där skiten ens

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Drönirettab
12 maj 2012 · 21 761 Inlägg

Som vanligt stämmer heller inte alla parametrar till elementet. smile

wadde Tryck och pys-åka
13 maj 2012 · 884 Inlägg

Kort fakta. Billebro har fått näringsförbud i sverige 5 gånger om. Bara med sitt företag "billebro eventure" och flera gånger innan.
Royal skräp för överpris där. Säger jag som pysslat lite med stor-pa och sånt.

Eller vad sägs om en slipmat till en vinylsnurra för 140 spänn ?  Det är en bit tyg allså.

Ett ord UNDVIK.
Allt sägs vara tillverkat i samma fabrik som cervin vega osv blah blah, men det är kinskrot som kommer i container.
Gör en liten rolig grej Eddy, räkna hur många annonser den tomten har på blocket samanlagt smile

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
M_icke_
13 maj 2012 · 3 466 Inlägg

If it sound too good to be true, it probably is...

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
TT-Avant
13 maj 2012 · 6 851 Inlägg

Säger inget om basen. Men finns fler i detta land som fått näringsförbud imon billjud, men det rekommenderas hej vilt från dessa här inne. Nämner inga namn alls, bara upplyser.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Merljus
14 maj 2012 · 113 Inlägg

Den har en xmax på 6mm, vilket ger den otroliga totala slaglängden på 1.2cm. Orion hcca 12'' har en total slaglängd på 10cm som jämförelse smile

ErikAxelsson
14 maj 2012 · 517 Inlägg

Ingen som noterat det mest ironiska ännu?

Det finns fortfarande folk som hakar upp sig på basens storlek..
Den som har störst bas, dunkar mest.. Eller?

Njaaaaa..

AndrAAx
15 maj 2012 · 742 Inlägg

Detta är en bas som är gjort för PA, inte för bilbruk! En 21" för bilbruk är inte så vanliga! Finns vad jag vet för tillfället endast Incriminator Audio & Pierce Audio Products som har denna storlek (finns säker fler) Men dom kostar tyvärr inga 2000;-!

I den prisklassen så köp EN vettig 12" bas istället!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab
Buick Grand National "Fast And The Furious" (1986)
M_icke_
15 maj 2012 · 3 466 Inlägg

Hans_J skrev:
Den har en xmax på 6mm, vilket ger den otroliga totala slaglängden på 1.2cm. Orion hcca 12'' har en total slaglängd på 10cm som jämförelse smile

Xmax och slaglängd är inte samma sak..

Orion HCCA har Xmax 30mm. Detta borde enligt din teori ge den 6cm slaglängd..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Rock-Star
15 maj 2012 · 2 982 Inlägg

billebro finns även med på svarta listan. de följer ej ARNs beslut etc.

wadde Tryck och pys-åka
15 maj 2012 · 884 Inlägg

Xmax ÄR slaglängd på en högtalare. Sen har vi xmech som är den mekaniska slaglängden som man inte kan köra i realiteten. eftersom då xmax är den slaglängden som högtalarelementet presterar utan att ta skada. Xmech kan ofta vara mer då, men är helt ointressant.

Tittade på videon som man hitta i länken där han spelade. För ca 3000 spänn kan man köpa sig EN t.ex beyma 18sw*** (valfri variant som är 18 tum)  och stoppa i en låda och det kommer inte att gå å vara i detdär rummet istället. Inte alls inponerande med 21-tummare som presterar sådär lite. Slöseri med stål och papperskon mest.
Slutsteget som figurerar leverar för övrigt 2x400 rms. 2 dubbellådor med beyma 18ws1600 matade vi med 9kw digitalsteg. Så man pratar lite skillnad i siffror.

Skillnaden ligger mest i talspolarna och upphägningen. Visst stora magneter har billebros skrot, men talspolarna klarar inte värmeutvecklingen särskilt länge och överföring av kraften till konen, där flexar det förmodligen friskt.
Konkanter och spindeln kring talspolen lär ge upp ganska raskt också.

Haha men vadå den är ju "tillverkad i samma fabrik som cervin vega" eller har dom släppt det nu till sist ?

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
wadde Tryck och pys-åka
15 maj 2012 · 884 Inlägg

Och storlek är ju verkligen inte allt. Du Eddy har ju sett mina bashorn hemma som är två st 10tummare.
Förvisso orkar dem elementen 1000w RMS . Men med xmax på bara 5mm (alltså 2,5mm åt varsit håll)

Handlar i det fallet om att konstruktionen ska vara stadig och orka med kompressionen i hornet. Nått som bilbasar inte gör, dom flytar stora mängder luft istället. Detta är mer en brute-force-variant, men enkel och man slipper beräkna och tänka särskilt mycket. Men ack så mycket effekt man slösar på bara värme och faktiskt pumpförluster på luften man flyttar.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
wadde Tryck och pys-åka
15 maj 2012 · 884 Inlägg

TT-Avant skrev:
Säger inget om basen. Men finns fler i detta land som fått näringsförbud imon billjud, men det rekommenderas hej vilt från dessa här inne. Nämner inga namn alls, bara upplyser.

Word. Eller alla skräpförsäljare som konkursat för den delen med.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Merljus
15 maj 2012 · 113 Inlägg

wadde skrev:
Xmax ÄR slaglängd på en högtalare. Sen har vi xmech som är den mekaniska slaglängden som man inte kan köra i realiteten. eftersom då xmax är den slaglängden som högtalarelementet presterar utan att ta skada. Xmech kan ofta vara mer då, men är helt ointressant.

Tittade på videon som man hitta i länken där han spelade. För ca 3000 spänn kan man köpa sig EN t.ex beyma 18sw*** (valfri variant som är 18 tum)  och stoppa i en låda och det kommer inte att gå å vara i detdär rummet istället. Inte alls inponerande med 21-tummare som presterar sådär lite. Slöseri med stål och papperskon mest.
Slutsteget som figurerar leverar för övrigt 2x400 rms. 2 dubbellådor med beyma 18ws1600 matade vi med 9kw digitalsteg. Så man pratar lite skillnad i siffror.

Skillnaden ligger mest i talspolarna och upphägningen. Visst stora magneter har billebros skrot, men talspolarna klarar inte värmeutvecklingen särskilt länge och överföring av kraften till konen, där flexar det förmodligen friskt.
Konkanter och spindeln kring talspolen lär ge upp ganska raskt också.

Haha men vadå den är ju "tillverkad i samma fabrik som cervin vega" eller har dom släppt det nu till sist ?

Ber om ursäkt om jag tidigare gav fel information, vet fortfarande inte om den var fel eller inte?

Nu kan jag ha virrat bort mig själv, men Xmax är alltså hur lång slaglängd basen är byggt för att kunna hantera? Så om det står tex Xmax -+ 15mm ger det en total slaglängd på 30mm?

Men har jag helt fel eller har du orion hcca bara 6 cm slaglängd eftersom det är Xmax -+ 30mm?

Någon får gärna förklara läget för mig smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang