Det finns medbringare som stämmer att bara byta kolla mängd splines och diameter på din låda ska jag se om jag har något som passar
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
Och man har ju rätt kläder på sig:p Montera startmotor och svänghjulet från m20 motorn på m30b34 motorn:)
Med vänlig hälsning, RedLine Racing
Va varför sätter ni på dom mini grejorna på m30in
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
startmoton är den samma som på m30 så det är ingen skillnad. men svänghjulet satte vi dit för att få ett lättare.
men det visade sig att va har två givare på växelådan som mätter hastigheten och så är det nån lägesgivar så det fungerade inte med m20 svänghjulet så m30 åkte på igår......
Segt när man måste byta tillbaka igen. Kul att det går framåt iaf!
Bmwbeskow skrev: startmoton är den samma som på m30 så det är ingen skillnad. men svänghjulet satte vi dit för att få ett lättare.
men det visade sig att va har två givare på växelådan som mätter hastigheten och så är det nån lägesgivar så det fungerade inte med m20 svänghjulet så m30 åkte på igår......
Tänkte att vi skulle ha provstartat motorn i går......men inte vart det så heller:| Visade sig att vi glömt att vi var tvungna att införskaffa en bult till vattenpumpen. Och i samma veva så såg vi att övre kylarslangsfästet var spräckt. Det verkar som om att bilen inte vill att vi ska få det att fungera:mad:
Men men skam den som ger sig:P Vart att göra lite nya kylarfästen och att montera originalkylaren till e30 Fan vad litet det är jämfört med en kylare från e28........men men får se om det funkar med kylningen ändå, annars så får vi hitta på något annat då........
Så här vart det:
Ska ta och gömma kablarna som går framför kylaren just nu...... kommer nog hamna i balken under vid nästa tur till garaget
Och så vart det att montera en volvo 850 kylarfläkt..........vart ju lite plats kvar:)
Och sen så kopplades det in lite mätare oljetemp, oljetryck och vattentemp samt att det vart att bygga fästen till hållaren
Och inte för att glömma så kopplades elen till motorn in....... Så nu behövs nog bara lite vätskor och en bult, samt att fixa till bensintanken så att bensinen stannar kvar i den Så ska den nog gå att provstarta får vi hoppas:D
försökte provstarta han ida men han går bara runt... tänder inte till samt att han inte skickar fram soppa genom original kablarna så man får brygga reläet för att den skall börja pumpa.. men men inte ger man upp för det... bara börja plugga lite mer el å se om vi missat nått...
"If freedom is outlawed, Only outlaws will be free!"
Köpa ms ? Med komplett kabel härva moddad för m30 i e30!!! Billigt nu när motorn ändå är ur min bil för översyn
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv