Varning för mätarskruvad BMW 525

saab_sonett Handledare
10 augusti 2012 · 1 481 Inlägg

hangman skrev:

saab_sonett skrev:

Tryck_o_pys skrev:
vem köpte?

En kille i Limhamn.

killen som sålde den erkände sen att den var skruvad eller lura han killen ?

killen som köpte den kanske var smart kolla upp den och fick den till ett bra pris, jag skulle inte ha nått emot att äga en svensksåld e61 med all utrustning även om den gått 100 000 bara byta lite leder och motor så är den som ny.

Vet inte. Nye ägaren är i alla fall informerad om att bilen gått 40000 mil.
Efter 100 000mil så är nog det mesta slut på en bil. Räcker nog inte med att byta lite leder och motor.

hangman
10 augusti 2012 · 2 174 Inlägg

saab_sonett skrev:

hangman skrev:

saab_sonett skrev:

En kille i Limhamn.

killen som sålde den erkände sen att den var skruvad eller lura han killen ?

killen som köpte den kanske var smart kolla upp den och fick den till ett bra pris, jag skulle inte ha nått emot att äga en svensksåld e61 med all utrustning även om den gått 100 000 bara byta lite leder och motor så är den som ny.

Vet inte. Nye ägaren är i alla fall informerad om att bilen gått 40000 mil.
Efter 100 000mil så är nog det mesta slut på en bil. Räcker nog inte med att byta lite leder och motor.

kaross och inredning kan se nytt ut, en bekant har en merca som gått 120 dom bytte låda vid 75 tusen en gammal taxi den är som ny jag lovar dig.

han är andra ägaren, och som du såg bmwn som gått 40 tusen på kort tid, hellre många mil på kort tid än låga mil på lång tid då kommer rost och klägg packningar blir gamla torkar det börja läcka och skit.

Saker går sönder hela tiden, bmw har dock en speciell legering i deras cylindrar, vi plocka isär en 525 som gått 60 tusen mil, cylinderloppen såg helt nya ut inga vändkanter och honingsspåren var fortfarande kvar!!

Det är såna grejer som slits när det "rullar" som man får byta ut, leder bussningar bromsar, kanske ratt och pedaler då det brukar slitas.

jag skulle mer än gärna köpa en gammal taxi med 1 ägare fullservad då man är lite händig, jag har köpt "låg" mil bilar och fått problem ändå så det spelar fan ingen roll. Får man den till bra pris kan man vara beredd lägga undan lite på renovera.

Någon som vet vart alla taxi bilar tar vägen? finns det någon speciell annons sida?

vet att ö o b i linköping sålde gamla polisbilar och sånt förr.

Evildan
10 augusti 2012 ·

"gamla" TAXI bilar säljs av ägaren på annons, vissa åkare säljer dom till uppköpare av TAXIbilar en del åkare behåller den och använder privat ett tag eller låter någon av i familjen köpa den eller så säljs den till en anställd.

polisbilar är som du säkert vet statligt ägda och taxibilar privat/företagsägda så dessa kommer inte in på Ö&B.

hangman
10 augusti 2012 · 2 174 Inlägg

Evildan skrev:
"gamla" TAXI bilar säljs av ägaren på annons, vissa åkare säljer dom till uppköpare av TAXIbilar en del åkare behåller den och använder privat ett tag eller låter någon av i familjen köpa den eller så säljs den till en anställd.

polisbilar är som du säkert vet statligt ägda och taxibilar privat/företagsägda så dessa kommer inte in på Ö&B.

Ö o B i linköping säljer gamla polis och militär fordon och har gjort under en längre tid, har själv varit där några år sen kollat på en 940 polisbil.

Mobeerg carzy
10 augusti 2012 · 461 Inlägg

hangman skrev:

Evildan skrev:
"gamla" TAXI bilar säljs av ägaren på annons, vissa åkare säljer dom till uppköpare av TAXIbilar en del åkare behåller den och använder privat ett tag eller låter någon av i familjen köpa den eller så säljs den till en anställd.

polisbilar är som du säkert vet statligt ägda och taxibilar privat/företagsägda så dessa kommer inte in på Ö&B.

Ö o B i linköping säljer gamla polis och militär fordon och har gjort under en längre tid, har själv varit där några år sen kollat på en 940 polisbil.

Vart har dom dessa bilar ?

Team BSG
saab_sonett Handledare
10 augusti 2012 · 1 481 Inlägg

Mobeerg skrev:

hangman skrev:

Evildan skrev:
"gamla" TAXI bilar säljs av ägaren på annons, vissa åkare säljer dom till uppköpare av TAXIbilar en del åkare behåller den och använder privat ett tag eller låter någon av i familjen köpa den eller så säljs den till en anställd.

polisbilar är som du säkert vet statligt ägda och taxibilar privat/företagsägda så dessa kommer inte in på Ö&B.

Ö o B i linköping säljer gamla polis och militär fordon och har gjort under en längre tid, har själv varit där några år sen kollat på en 940 polisbil.

Vart har dom dessa bilar ?

Myndigheternas bilar säljs via KVD numera.

hangman
10 augusti 2012 · 2 174 Inlägg

saab_sonett skrev:

Mobeerg skrev:

hangman skrev:

Ö o B i linköping säljer gamla polis och militär fordon och har gjort under en längre tid, har själv varit där några år sen kollat på en 940 polisbil.

Vart har dom dessa bilar ?

Myndigheternas bilar säljs via KVD numera.

yes det är brevid jobbet i lkpg ser jag flera polisbilar i veckan åka in och stripas av sen ställas på en inhängnad. Förut gick det via Ö o B

Hermanssons_Garage
12 augusti 2012 · 2 415 Inlägg

hangman skrev:

saab_sonett skrev:

Mobeerg skrev:

Vart har dom dessa bilar ?

Myndigheternas bilar säljs via KVD numera.

yes det är brevid jobbet i lkpg ser jag flera polisbilar i veckan åka in och stripas av sen ställas på en inhängnad. Förut gick det via Ö o B

eller i göteborg/kungälv

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Germax
12 augusti 2012 · 12 086 Inlägg

"Om du har registreringsnumret på fordonet kan vi även skicka dig, via e-post eller fax, protokollskopior som är högst tre år gamla. "

http://www.bilprovningen.se/bp/main.nsf … 3C00597870

hangman
12 augusti 2012 · 2 174 Inlägg

Germax skrev:
"Om du har registreringsnumret på fordonet kan vi även skicka dig, via e-post eller fax, protokollskopior som är högst tre år gamla. "

http://www.bilprovningen.se/bp/main.nsf … 3C00597870

ofta skruvas bilarnas mätare innan dom går in för första besiktning, ingen vet mätarställningen förutom tex volvo som servar bilen eller bmw, dom har allt registrerat i datorn, men bilprovningen har inget...

Kooza
12 augusti 2012 · 234 Inlägg

Eller om du går in på en station och frågar snällt kan du få papper från alla besiktningar sen bilen var ny. Undantaget om den har varit besiktiad hos typ carspect eller applus, deras protokoll kan inte bilprovningen få fram.

Mvh// Mattias
Honda Civic "Mb6 VTI" (1998)
Volvo 855 AWD "Halna stuket" (1997)
saab_sonett Handledare
21 augusti 2012 · 1 481 Inlägg

Här kommer nästa skruvade BMW-taxi. Gått 44000 mil i Västerås. Samma säljare som tidigare. Reggad på målvakt i Malmö som har 6.6 mille i skulder hos fogden. Seriöst värre......
http://www.blocket.se/malmo/BMW_520_die … 11&w=3

Dannemanz
21 augusti 2012 · 24 Inlägg

Denna killen lever verkligen på detta.. Hoppas han får en pungspark när han söker sjukhus-vård/skickar sina barn till skolan/dagis för utebliven skatt! - Hade varit ett rättvist samhälle!

Senast redigerat av Dannemanz (21 augusti 2012)

saab_sonett Handledare
21 augusti 2012 · 1 481 Inlägg

saab_sonett skrev:
Här kommer nästa skruvade BMW-taxi. Gått 44000 mil i Västerås. Samma säljare som tidigare. Reggad på målvakt i Malmö som har 6.6 mille i skulder hos fogden. Seriöst värre......
http://www.blocket.se/malmo/BMW_520_die … 11&w=3

Målvakten finns med i denna lista. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15213991.ab

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
21 augusti 2012 · 1 152 Inlägg

Putteliten skrev:

saab_sonett skrev:

saab_sonett skrev:
Här kommer nästa skruvade BMW-taxi. Gått 44000 mil i Västerås. Samma säljare som tidigare. Reggad på målvakt i Malmö som har 6.6 mille i skulder hos fogden. Seriöst värre......
http://www.blocket.se/malmo/BMW_520_die … 11&w=3

Målvakten finns med i denna lista. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15213991.ab

Bara jag som såg att 1 av 10 är Svensk eller?

Nej tyvärr jag som svensk medborgare med invandrar bakgrund skäms när jag läser sånt.
Sen så är den eror eller va han heter så jävla fräck när han säger jag hade inte stannat i Sverige en minut om jag hade pengar!!! Men va fan STICk!!! Stod det få pengar i Sverige och flytta på en skylt när han tog båten hit eller?
Så jävla less på sånt skit. Och svenska staten fortsätter att ge dig pension och vård. Han borde fan slängas från ett plan över det land han kommer ifrån (utan fallskärm) :oyikes

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
jimbon
22 augusti 2012 · 711 Inlägg

Putteliten skrev:

saab_sonett skrev:

saab_sonett skrev:
Här kommer nästa skruvade BMW-taxi. Gått 44000 mil i Västerås. Samma säljare som tidigare. Reggad på målvakt i Malmö som har 6.6 mille i skulder hos fogden. Seriöst värre......
http://www.blocket.se/malmo/BMW_520_die … 11&w=3

Målvakten finns med i denna lista. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15213991.ab

Bara jag som såg att 1 av 10 är Svensk eller?

Man blir inte förvånad precis...

saab_sonett Handledare
29 augusti 2012 · 1 481 Inlägg

Bilen är nu såld till en kille i Kalmar. Tyvärr så har han blivit rejält blåst, då han inte kollat upp historien på bilen. Han har fått reda på sanningen från medlemmar på Autopower. Synd om vederbörande. Han som sålde bilen lär inte gå att få tag på.

J_Jespersen Båtmek
29 augusti 2012 · 720 Inlägg

ajajaj

Hermanssons_Garage
29 augusti 2012 · 2 415 Inlägg

Jag kommer alltid googla på regnret ifortsättnigen

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang