3013
Sök

Ang Coilover. Ska även kunna ställa hårdhet. Rekomendationer

2 011 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
Ska ha nya coilover till bilen. Måste är även att kunna ställa hårdheten inte enbart höja och sänka.

Vad är ni själva nöjda med eller testat? Länka gärna till olika sidor, så man kan jämföra priser också.

Tacksam för info och tips. Finns relativt stort utbud och alla skriver mer eller mindre samma att de är skit bra trots priser vandrar mellan 7-15000:-

Det jag är ute efter är den ska vara riktigt hård och fungera för såväl bana som vanlig gata.

Tacksam för tips och vad ni anser ni är nöjda med.
Senast redigerat av Clintan66 (5 juni 2012)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

KHRacing
5 juni 2012
Clintan66 skrev:
Ska ha nya coilover till bilen. Måste är även att kunna ställa hårdheten inte enbart höja och sänka.

Vad är ni själva nöjda med eller testat? Länka gärna till olika sidor, så man kan jämföra priser också.

Tacksam för info och tips. Finns relativt stort utbud och alla skriver mer eller mindre samma att de är skit bra trots priser vandrar mellan 7-15000:-

Det jag är ute efter är den ska vara riktigt hård och fungera för såväl bana som vanlig gata.

Tacksam för tips och vad ni anser ni är nöjda med.

Call me dude :-)

...has left the building...
4 474 Inlägg
5 juni 2012
Clintan: "Riktigt hårda dämpare" är INTE synonymt med "Riktigt bra dämpare" alla gånger...MEN jag kan tipsa om Lowtec H9.4, välj deras "Motorsport" variant så får du nåt i stil med det du efterfrågar, jag tror de ligger runt knappa 9" på ebay.de. http://www.lowtec.de/de/hilow_charakteristik.php  http://www.ebay.de/itm/Lowtec-HiLOW-Gew … 53ed2ee19c

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

206 Inlägg
5 juni 2012
http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/bmw/e … index.html Har likande från samma märke på min V70N och är väldigt nöjd med märket, ställbara även i nedre infästning och ställbar hårdhet i 30 steg, har mina på 15 och är sjukt hårda redan där, rekommenderar dom.

Rub Dub a Dubstep

2 011 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
Dark-Red skrev:
http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/bmw/e46/vaghallning-40/index.html Har likande från samma märke på min V70N och är väldigt nöjd med märket, ställbara även i nedre infästning och ställbar hårdhet i 30 steg, har mina på 15 och är sjukt hårda redan där, rekommenderar dom.

Kalas. Kika lite på de också. Som du beskriver verkar det passa bra för mig. 15 typ på gata också ladda upp på banan. Är de bra med frakten?

4 474 Inlägg
5 juni 2012
BC-Racing,K-Sport,D2,XYZ o allt vad de hittar på är samma prylar med olika färgsättning. Jag har själv K-Sport respektive D2 på två M, är nöjd. Jämfört med den tredje M som har nya original dämpare så är dessa två bilar stötigare, skall dock tilläggas att det är tre olika M (de med coils är E39 samt E36, E34 har nya original prylar) Kör på "Street" kitet o de är stummare/hårdare än original men inte så det stör vid "vanlig" körning. De är BETYDLIGT bättre avstämda än de aphårda TA-Technix som sitter på bruxisen (Passat)...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

206 Inlägg
5 juni 2012
Clintan66 skrev:
Dark-Red skrev:
http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/bmw/e46/vaghallning-40/index.html Har likande från samma märke på min V70N och är väldigt nöjd med märket, ställbara även i nedre infästning och ställbar hårdhet i 30 steg, har mina på 15 och är sjukt hårda redan där, rekommenderar dom.

Kalas. Kika lite på de också. Som du beskriver verkar det passa bra för mig. 15 typ på gata också ladda upp på banan. Är de bra med frakten?

Dom levererade personligen till mig då jag bor 5 mil från J-Spec så för mig var det Topp Notch wink så kan faktiskt inte riktigt svara vad frakten går på och tid det tar, ja fick därimot vänta på att dom skulle få dom, då dom inte hade dom inne när jag beställde, tog 2 veckor för dom att få in dom till deras butik, sen ja då kom dom med dom själv till mig sen. Men var väldigt nöjd med hur dom skötte ärendet, ringde in till dom när jag beställde och allt gick på bra. smile

Rub Dub a Dubstep

dARKiE
5 031 Inlägg
5 juni 2012
REKOMMENDERAR BC RACING COILS!! Hade det på min 328 var grymt jävla nöjd!!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 011 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
Då låter BC Racing som ett bra alternativ som Dark-Red, även du nämnde att han har. Street Kitet räcker inte, det ska vara så hårt som möjligt utan att bilen studsar av vägen så väl som på gatan eller banan. Bilen ska inte niga mer än precis vad som behövs. Är inte ute efter att åka bekvämt.
Senast redigerat av Clintan66 (5 juni 2012)

2 011 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
Darkie skrev:
REKOMMENDERAR BC RACING COILS!! Hade det på min 328 var grymt jävla nöjd!!

Tackar. smile

dARKiE
5 031 Inlägg
5 juni 2012
Clintan66 skrev:
Då låter BC Racing som ett bra alternativ som Dark-Red nämnde att han har. Street Kitet räcker inte, det ska vara så hårt som möjligt utan att bilen studsar av vägen så väl som på gatan eller banan. Bilen ska inte niga mer än precis vad som behövs. Är inte ute efter att åka bekvämt.

Det kan jag säga att den inte kommer göra med dem niga eller studsa, möjligen att hjulet stannar i luften när du kör över ojämnheter med ena sidan cool

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 011 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
Dark-Red skrev:
Clintan66 skrev:
Dark-Red skrev:

Dom levererade personligen till mig då jag bor 5 mil från J-Spec så för mig var det Topp Notch wink så kan faktiskt inte riktigt svara vad frakten går på och tid det tar, ja fick därimot vänta på att dom skulle få dom, då dom inte hade dom inne när jag beställde, tog 2 veckor för dom att få in dom till deras butik, sen ja då kom dom med dom själv till mig sen. Men var väldigt nöjd med hur dom skötte ärendet, ringde in till dom när jag beställde och allt gick på bra. smile

Okej. Tack.

2 011 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
Darkie skrev:
Clintan66 skrev:
Då låter BC Racing som ett bra alternativ som Dark-Red nämnde att han har. Street Kitet räcker inte, det ska vara så hårt som möjligt utan att bilen studsar av vägen så väl som på gatan eller banan. Bilen ska inte niga mer än precis vad som behövs. Är inte ute efter att åka bekvämt.

Det kan jag säga att den inte kommer göra med dem niga eller studsa, möjligen att hjulet stannar i luften när du kör över ojämnheter med ena sidan cool

Härligt. Så jag vill ha det och precis det jag är ute efter big_smile

1 366 Inlägg
6 juni 2012
BC racing är INTE samma som K-sport och D2. K-sport och D2 är kinagrejer medan BC är taiwanesiskt.

BC serien är minst lika bra som KW. Dessutom kan du specialbeställa hårdheten på fjädrar med ER paketet (dvs istället för att få vanliga 9/7 så kan du välja helt fritt utan extra kostnad. dock kostar ER minst 13 000. För mig är det värt pengarna, sjukt bra grejer.

Kan som ovan talare rekommendera J-spec, köpte mina där också och de har mycket bra support

4 474 Inlägg
6 juni 2012
Richten: Haha:). Jadu låt mig gissa, du kör med BC? Just for your information: K-Sport and D2 are "Made in Taiwan", vilket OTROLIGT sammanträffande eller hur??? O precis som till BC så kan du få andra fjäderkonstanter till både D2 & K-Sport. Nej den största skillnaden ligger i färgsättningen. Jag kan garantera dig att om du lägger in en beställning på säg 500 kit hos fabriken i Taiwan så kan du få kiten i precis vilken färg som helst, plus att du får hitta på ett eget namn om du vill, varför inte "Gorg Racing"*haha*? Sedan är det bara att marknadsföra på rätt sätt och hoppas att det går bra:)

Efter lite "koll" så har jag hittat tillverkarens hemsida, ser inte så imponerande ut: http://www.bcec.com.tw/
Inte samma tillverkare som D2 ( http://www.d2racingsport.com/ ) & K-Sport ( http://www.k-sportracing.com/ ) , men frågan är om de inte har nån form av samarbete ändå med tanke på hur lika allt ser ut, allt för att sänka produktionskostnaderna...BC står för "Bor-Chuann", kanske inte så "coolt" med "Bor-Chuann Racing" som "BC Racing" big_smile. Oavsett, BC,D2,K-Sport, XYZ eller vad de nu hittat på spelar ingen större roll, samma "skrot o korn" alltihop, sen må det vara hänt att det finns skillnader, men den största skillnaden ligger i marknadsföringen.
Senast redigerat av dawwe (6 juni 2012)

2 011 Inlägg
6 juni 2012
Trådstartare
Richtenb skrev:
BC racing är INTE samma som K-sport och D2. K-sport och D2 är kinagrejer medan BC är taiwanesiskt.

BC serien är minst lika bra som KW. Dessutom kan du specialbeställa hårdheten på fjädrar med ER paketet (dvs istället för att få vanliga 9/7 så kan du välja helt fritt utan extra kostnad. dock kostar ER minst 13 000. För mig är det värt pengarna, sjukt bra grejer.

Kan som ovan talare rekommendera J-spec, köpte mina där också och de har mycket bra support

Tackar smile

KHRacing
6 juni 2012
Richtenb skrev:
BC racing är INTE samma som K-sport och D2. K-sport och D2 är kinagrejer
medan BC är taiwanesiskt.

D2 K-Sport 0 XYZ görs i samma fabrik. i TAIWAN

Går att special/extra beställa andra fjäderkonstanter till alla de 3 olkia märkena jag nämnt innan.

Svartmåla inte importörer/märken innan du vet fakta e du snäll va ?

KW är i klass med Öhlins. beroende på modell.. EJ att jämställas med "asien" grejjer.

EDIT: Too late big_smile
Senast redigerat av KHRacing (6 juni 2012)

1 366 Inlägg
6 juni 2012
Till att börja med har ni rätt, det är gjort i taiwan också. Ber om ursäkt för det

För det andra KHracing, vart har jag svartmålat Ksport i ovan nämnda text? Jag skrev att det är Kinagrejer och hur du sen tolkar det är upp till dig så tagga ner lite nu bara för att du säljer grejerna

BC är INTE samma som Ksport, D2 och XYZ. De är inte ens belägna i samma distrikt. Hade de haft någon sammankoppling så hade BC också sålt bromsar som övriga. Sett till forumtrådar över världen så tycks folk vara betydligt nöjdare med BC än de är med Ksport mm. Men jag har ingen erfarenhet av Ksport coilovers, bromsarna är dock helt värdelösa för de har jag testat.

Sett till de som svarat i tråden så verkar folk vara nöjda med BC, jag har kört KW coils och kan ärligt talat säga att jag inte märker någon skillnad. Jag hade dessutom kunna köpa KW V3 för samma pris som jag köpte BC men valde bc tack vare alla fina recensioner.

KHRacing
6 juni 2012
Jag anser att det är att svartmåla ett företag om man skeriver saker om det som ej stämmer.

Jag har aldrig jobbat för eller såld XYZ, K-Sport eller D2 - Intressant var du skulle fått detta ifrån ?

men det var en fin komplimnag dock

Sök