BMW e36 325 Ingen ström till bränslepumpen

glimmet glimmet
10 juni 2012 · 212 Inlägg

Som rubriken lyder så har jag en bmw e36 325 1993 som det inte kommer någon ström fram till bränslepumpen på. Jag har kollat så pumpen fungerar men när jag mäter i av av kontakterna (den svarta) som går till själva pumpen så är det helt dött det finns ingen ström alls dit. Jag har kollat mina relän och dom fungerar som dom ska vad kan det vara för något? Vevaxel givaren? Hur ska jag göra för att kunna få reda på detta vad som gör att det inte kommer någon ström fram? För på den vita kontaken till nivågivaren den får ström.

mvh

Mvh // glimmet
isakare
10 juni 2012 · 272 Inlägg

Om du hittat bränslepumpsrelät, kan du tvångsköra det, eller bygla i kontakten för att se om du får ström då.

Har du kollat om tändningen funkar ?? Oftast styrs relät från boxen, men ger ingen signal om inte tändningen funkar.
En säkerhetsfunktion om man tex krockar, stannar motorn ska även pumpen stanna.

Så en trasig vevaxelgivare, skulle kunna göra så inte pumpen går.

Åker helst på is =)
glimmet glimmet
10 juni 2012 · 212 Inlägg

Jag har byglat reläet och då fungerar pumpen. men så fort jag stoppar i reläet så dör pumpen. jag har provat med ett annat relä med samma siffror och det är samma då helt dött. Det kommer inte fram någon ström i kontakten till pumpen för jag har mätt det.
Ja jag är rädd för att det är nått sånt skit som boxen eller vevaxelgivaren, har du någon pris ide på vad ev en box eller en vevaxelgivare kostar till min bmw 1993 e36 325 coupe?.

mvh

Mvh // glimmet
isakare
10 juni 2012 · 272 Inlägg

En box har jag liggande, det står skrivet "325 coupe -93 MAN" på den.
Boschnummret är: 0 261 200 402. Jag provade den för några år sen på en bil, och då funkade den.
Du får den mot portokostnaden om du skulle behöva.

Nån givare har jag tyvärr inte.

Åker helst på is =)
glimmet glimmet
11 juni 2012 · 212 Inlägg

Men vad kan det vara för fel då? eftersom det inte är reläet och när jag byglar så går ju pumpen.
mvh

Mvh // glimmet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang