Vad hade du sist för anmärkning på din bil? Eller har du haft flyt genom besiktningen?

v70tdi
5 juli 2012 · 106 Inlägg

Pim_Pim skrev:

Woojen skrev:
Det där med besiktning är ganska skoj å spännande för det är som att köpa en lott om man kör trimmat å ombyggt!(chip kan knappast räknas)

Fått allt möjligt från regbes till att de läcker olja osv men oftast går det bra sålänge sakerna på bilen sitter fast ordentligt osv...
Har man tur får man en besman som tycker det är skoj med lite ombyggda prylar å skiter ifall det sitter en lite större turbo osv under huven utan istället fokuserar på att kolla så att den är säker att framföra.

Dock brukar avgasvärden bråka samt att ngn lampa osv inte funkar som jag vill ^^

Ja dom där avgasvärdena kan vara ett rent helvete ! wink

Det vet jag ingenting om wink Alternativ kontrollmetod ftw big_smile

Vurtne DEVIL
5 juli 2012 · 1 171 Inlägg

kannebanne skrev:

Legosoldaten skrev:
Besiktade min 850 i veckan, då lyste airbaglampan innan jag skulle besikta, så jag drog ur sladden inför besiktningen bara, så den gick igenom felfritt!

Passande namn under Legosoldaten "Devil"

Haha dåra? tongue

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Diio
17 juli 2012 · 570 Inlägg

blanka papper i 3 år ! smile senaste körde jag igenom utan wastegate då justersakern på armen hade lossnat! dock inga problem!

Volvo V40 2.0T "Silver line" (2000)
SportPilot Ubåtsingenjör
17 juli 2012 · 7 232 Inlägg

får alltid för kassa hjullager ... alla bilar jag köper är dessa kassa på yikes är riktigt trött på att byta hjullager nu hehe

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
nixon89 klabbarpan
17 juli 2012 · 3 041 Inlägg

Besiktigade saaben den 9:e vi hittade följande fel;) ingen vindrute spolning, dålig reflektor v f, gummi anslutning mellan tank och påfyllningsrör bristande fastsättning, diverse glödlampor trasiga.  Besiktningsmannen släppte bilen med blanka papper. Varpå han menade att kag antagligen ändå skulle åtgärda dessa fel.

Trodde knappt på vad han sa förrens jag fick lappen. Självklart är detta åtgärdat men ändåsmile får la kalla det tur eller dålig besiktningsman:)

Mvh benna

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
SportPilot Ubåtsingenjör
17 juli 2012 · 7 232 Inlägg

nixon89 skrev:
Besiktigade saaben den 9:e vi hittade följande fel;) ingen vindrute spolning, dålig reflektor v f, gummi anslutning mellan tank och påfyllningsrör bristande fastsättning, diverse glödlampor trasiga.  Besiktningsmannen släppte bilen med blanka papper. Varpå han menade att kag antagligen ändå skulle åtgärda dessa fel.

Trodde knappt på vad han sa förrens jag fick lappen. Självklart är detta åtgärdat men ändåsmile får la kalla det tur eller dålig besiktningsman:)

Mvh benna

eller en bra besman smile för du fixade väl alla felen ?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Alex-s Bakhjulskrafs
17 juli 2012 · 1 479 Inlägg

fick på ljusinställning på min första golf 2. sedan har jag aldrig fått någon anmärkning efter det.
har besiktigat totalt 3 eller 4 av mina bilar, de andra är sålda innan bes.

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
rickylicious Webbutvecklare
17 juli 2012 · 2 369 Inlägg

Besiktigade min Mercedes 190 och fick tvåa på att det läckte bensin vid bränslefiltret under bilen. När jag kom hem och hissade upp bilen och skulle fixa det så såg jag att båda stötdämparna i bak var helt slut. All olja (eller vad det nu är i dom) var på utsidan och det var rostigt och jävligt. Hur besiktningsmannen kunde missa det vet jag inte... big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
nixon89 klabbarpan
17 juli 2012 · 3 041 Inlägg

CHEEVA skrev:

nixon89 skrev:
Besiktigade saaben den 9:e vi hittade följande fel;) ingen vindrute spolning, dålig reflektor v f, gummi anslutning mellan tank och påfyllningsrör bristande fastsättning, diverse glödlampor trasiga.  Besiktningsmannen släppte bilen med blanka papper. Varpå han menade att kag antagligen ändå skulle åtgärda dessa fel.

Trodde knappt på vad han sa förrens jag fick lappen. Självklart är detta åtgärdat men ändåsmile får la kalla det tur eller dålig besiktningsman:)

Mvh benna

eller en bra besman smile för du fixade väl alla felen ?

Självklart är felen åtgärdade:) besiktigade bilen i tron om att få mig ett gäng tvåor, iom att jag ville veta vad som behövdes:) bilen har stått en längre tid innan jag köppte den:)

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
pukan2
17 juli 2012 · 3 182 Inlägg

brukar ha väldigt bra koll på mina bilar, enda nedslaget jag fått på en 10års period är nån glödlampa på bra och veta. får se va dom seger om saaben i december om man har kvar den.

immy
18 juli 2012 · 230 Inlägg

Handbromsen tog lite dåligt på M5an igår då jag bes annars rakt igenom smile

Mobeerg carzy
19 juli 2012 · 461 Inlägg

Körde in 945an jag nylingen köpt på bes igår för att se vad jag hade o göra.

16st tvåor blev det, ett personligt rekord!

Många lätta, tex, fastsättning batteri, varningstriangel, airbag lampa,tuta,dåligt däck, saknad av hjulmutter osv.

Men besikningsmannen var väl inte helt nöjd med bilen.

Team BSG
Diio
19 juli 2012 · 570 Inlägg

Mobeerg skrev:
Körde in 945an jag nylingen köpt på bes igår för att se vad jag hade o göra.

16st tvåor blev det, ett personligt rekord!

Många lätta, tex, fastsättning batteri, varningstriangel, airbag lampa,tuta,dåligt däck, saknad av hjulmutter osv.

Men besikningsmannen var väl inte helt nöjd med bilen.

haha 16 st är inte illa!

dock tycker jag att du borde kollat och vetat om dessa fel innan , känns onödigt att inte fixa dessa fel innan tongue

Volvo V40 2.0T "Silver line" (2000)
for_fuck_sake professionell latmask
19 juli 2012 · 72 Inlägg

spricka i framruta

right way, wrong way, MY way
_XeoN_ Drive It Like You Hate It
19 juli 2012 · 334 Inlägg

Avgasläckage= Avgassystemet gick av på väg till bes tongue

___ Life´s A Bitch Then You Die ____
Volvo 945 Tdic "Knacket" (1991)
BMW 320 Diesel "Familjeåket" (2007)
Constantine
19 juli 2012 · 679 Inlägg

Saaben har alltid gått igenom bes i min ägo, innan har det dock strulat lite med avgasvärden.. Senaste besiktningen så sa han att bra och veta var att oken kärvar lite bak, lättfixat smile

Mobeerg carzy
19 juli 2012 · 461 Inlägg

Diio skrev:

Mobeerg skrev:
Körde in 945an jag nylingen köpt på bes igår för att se vad jag hade o göra.

16st tvåor blev det, ett personligt rekord!

Många lätta, tex, fastsättning batteri, varningstriangel, airbag lampa,tuta,dåligt däck, saknad av hjulmutter osv.

Men besikningsmannen var väl inte helt nöjd med bilen.

haha 16 st är inte illa!

dock tycker jag att du borde kollat och vetat om dessa fel innan , känns onödigt att inte fixa dessa fel innan tongue

Många visste jag om, och eftersom jag visste att det ändå var några solklara tvåor så tänkte jag att jag kör in skiten och ser hur många det blir, fick tiden 2 timmar innan också så blev lite brådis :p Och alla utom oljeläckage och dämpare åtgärdades igår kväll, så de va rätt lätta somsagt;P

Team BSG
joakim89
19 juli 2012 · 1 265 Inlägg

Vem har rekordet i mest 2or? bildbevis?

Mobeerg carzy
19 juli 2012 · 461 Inlägg

Jag är nog fasen en stark deltagare..


http://forumbilder.se/images/839201265305P539a.jpg

Känner mig lite tvivlande till bromstestaren då jag fick olika värden bak fast jag har svetsdiff. :p

Senast redigerat av Mobeerg (19 juli 2012)

Team BSG
Low
19 juli 2012 · 3 313 Inlägg

joakim89 skrev:
Vem har rekordet i mest 2or? bildbevis?

Vilken bra ide! Kanske man ska göra en "Top" scores smile .....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang