Behöver hjälp fort!! konstigt fel på min audi coupe 2.3E. tips skulle hjälpa stort

Sebbz92
9 juli 2012 · 38 Inlägg

Hej tänkte kolla om någon kunde hjälpa mig att komma på vad det kan vara för fel på min audi.

Den bara dog en dag när jag och polaren var ute och åkte så stanna vi sen när vi skulle åka iväg så starta bilen inte  då visade sig att en kabel i fördelaren hade gått av så farsan lödde ihop det. sen när vi hade monterat den så starta inte bilen allt och ställde in tändningen så den funka sen körde jag 600meter så dog den bara igen och kollade så kabeln inte hade gått av igen och det hade den inte och sen starta den och gick typ 800meter sen dog den igen.

Några tips på vad det kan vara??  Ha en bra dag MVH Sebastian

te_wik Forummoderator
9 juli 2012 · 12 813 Inlägg

Tunna kablar i fördelaren kan inte vara något annat än till hallgivaren, det är dessutom rätt vanligt att plasten i kontakten spricker.

En dålig eller halvbra lagning i dessa kablar kan ställa till med detta problem, dålig kontakt ger resistans som ej skall finnas i kretsen.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
olsen_swe
9 juli 2012 · 127 Inlägg

Om en kabel inne i fördelaren har gått av så hade jag bytt fördelare.
Förresten, hur har du lyckats få den att gå av helt o hållet? :S

Lycka till! smile

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen
Sebbz92
10 juli 2012 · 38 Inlägg

den gick bara av på mitten så fasran lödde det och den går ju att starta och tänder som den ska men går konstigt.

olsen_swe
10 juli 2012 · 127 Inlägg

Som tidigare skrivet i tråden, det kan nog bli fel motstånd om man lagar själv.
Jag sätter en snus på att den går som den ska om du byter fördelare smile

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang