4-stroke
Gymnasieutbildad däcksparkare
24 juli 2012
· 382 Inlägg
RightFront skrev:
4-stroke skrev:
Volvo740-88 skrev:
Det där håller jag inte med om.
Man brukar oftast få skylla sig själv om man inte sköter om sin bil och det gäller alla bilar.
Jag har haft min 740 och den har aldrig krånglat. Har alltid startat och alltid fungerat.
Visst har det varit lite små problem med det, det är alltid lätt fixat. Bilen är snart skattebefriad om ca 6 år.
är det därför du har startat typ 30 trådar om hjälp med din 740?
Sköter alltid mina bilar som man ska.
Frågade förr men fick inget svar; vad har varit fel på dina 740is? Med tanke på att du skrev förr att du inte ens kunde sälja dem för att de krånglade så mycket
Den ena som var en vit volvo 745a -92a automatare med elektronisk överväxel. 23000 mil gick han. var mitt största hatobjekt förra året. slukade i sig 1.5liter/milen på landsväg, stadskörning ska man inte nämna.
det ena problemet kom efter det andra. det började med nått jordfel nånstans som gjorde att en massa el sluta fungera, därbland lådan. så man kunde enbart köra på 1-2-3 ans växel... sen fick helvetet för sig att den inte ville starta. försökte man nästa dag kunde de få med lite tur. felkoder var det inga på den heller. i slutet när jag hade den så fanns det ingen tomgång och han gick inte varva mer än 2500rpm... vid den här tiden var jag såpass trött på den så ena kvällen när jag skulle göra ett sista försök för att få ordning på den så skar motorn. Tog hjullastaren och satte pallgafflarna igenom rutorna på den och sålde den sen i delar.
Sämste bil jag haft!
Den andra jag hade gick väl skapligt men den var full av elfel.
Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.