Höjd trafikförsäkring?

BoraV6
26 september 2006 · 677 Inlägg

Är det nån som vet när de kommer höja försäkringspremien och hur mycket det kommer bli?

Miklen
26 september 2006 ·

för en ungdom kommer d landa nånstans på 15000 ungefär har dom sagt..nästa år tror ja dom höjer men ja vet inte.. Dom vill helt enkelt att bara rika knösar ska köra bil.. så enkelt e d..

dusty Living in the fastlane
26 september 2006 · 2 616 Inlägg

va roligt att man är 19 år då wink

lixer
26 september 2006 · 464 Inlägg

Är det säkert att de blir utav då? Jag har hört att dom skall höja men även att dom kanske inte skulle våga göra det, men jag vet inte hoppas på alt 2 iaf

camaro67 Meister
26 september 2006 · 6 763 Inlägg

vadå??? 15k för trafik?? aldrig, då kommer ju inte någon ha råd! de e ju vad helförsäkring kostar för en hyffsad bil!

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
lixer
26 september 2006 · 464 Inlägg

Det e mycket pengar! Tycker typ synd om en polare till mig som e ett år yngre än mig å jag e snaty 21. Han har köpt sig en Bmw 328 96'a, han betala 20k om å i helförsäkring. Trevlig höjning för hans del om det blir utav.

lundwall
26 september 2006 ·

BoraV6 skrev:
Är det nån som vet när de kommer höja försäkringspremien och hur mycket det kommer bli?

Senare i år är mest troligt, och höjningen kommer bli helt olika beroende på vem du är, vad du kör, och var du bor. Fråga gärna ditt försäkringsbolag, istället för att elda på vänstertomtarna som kommer med sina 500%-iga ökningsteorier.

niklazz
26 september 2006 · 55 Inlägg

Mmmm så går det när folk är så dumma o röstar blått!!

t0mz
26 september 2006 · 66 Inlägg

senaste jag läste var att det troligtvis inte skulle gå att få igenom höjd trafikfösäkring.

Phaetoon
26 september 2006 · 8 156 Inlägg

Förslaget som ligger är väl att alla kostnader för sjukpenning, sjukersättning och dylikt som är kopplade till trafikskador ska bekostas av trafikförsäkringen.
Dvs man lägger allt under samma försäkring. Då kan man minska andra avgifter.
Det minskar ju byråkratin och leder till effektiviseringar.

När det gäller höjningarna så tror jag inte att dom blir så gigantiska. Försäkringsbolagen måste tjäna pengar. För att göra detta så måste dom ha kunder...
Det räcker med att dom höjer försäkringspremien med 20% så kommer dom att förlora en massa kunder...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
26 september 2006 · 8 156 Inlägg

t0mz, du har nog delvis rätt. Det krävs en ganska så stor utredning innan man kan göra en sådan omställning. Samtidigt så måste bilägarna kompenseras på något sätt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
andast Fjant
26 september 2006 · 187 Inlägg

camaro67 skrev:
vadå??? 15k för trafik?? aldrig, då kommer ju inte någon ha råd! de e ju vad helförsäkring kostar för en hyffsad bil!

sådan är den blåa politiken. Saknar du pengar saknar du människovärde... tråkigt men sant.

Alzheimers - New Friends Everyday!
BMW 740i "6-vxl" (1995)
Ricko81
26 september 2006 · 9 Inlägg

Har frågat runt lite och läst på olika ställen på nätet, och alla säger olika. Men jag tror inte att dom kommer att höja så mycket som vissa "röda" säger (in your dreams).
På denna länken står det lite fakta om vad som händer, både positiva och negativa saker http://dinapengar.se/Avdelningar/Artike … c17%5c1595

chrizz Administratör
26 september 2006 · 11 790 Inlägg

andast skrev:

camaro67 skrev:
vadå??? 15k för trafik?? aldrig, då kommer ju inte någon ha råd! de e ju vad helförsäkring kostar för en hyffsad bil!

sådan är den blåa politiken. Saknar du pengar saknar du människovärde... tråkigt men sant.

Håll politiken utanför den här tråden då det inte är vad det handlar om, utan kort och gott vad det kommer att kosta.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
26 september 2006 · 5 753 Inlägg

de är ju bara dumt om dom höjer då blir de ju fler som kör oförsäkrat juh hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Spelis
26 september 2006 · 1 926 Inlägg

andast skrev:

camaro67 skrev:
vadå??? 15k för trafik?? aldrig, då kommer ju inte någon ha råd! de e ju vad helförsäkring kostar för en hyffsad bil!

sådan är den blåa politiken. Saknar du pengar saknar du människovärde... tråkigt men sant.

får man fråga vad du betalar i försäkring för din rx7:a jenny ??

mrcelica
26 september 2006 · 1 639 Inlägg

Hört att den kommer höjas med mellan 1700-2400 i normalfallet, fast vissa kommer få ökningar i 10k klassen, tex olycksrabbade bilar som effektstarka e36'or (325>). Effektstarka bilar som körs av yngre kommer få den högsta höjningen.. Även premierna på sporthojar kommer chockhöjas !

(((Hoppas bara ingen som röstat blått har mage att klaga på detta, detta var ju känt långt innan valet)))
hmm

Senast redigerat av mrcelica (26 september 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
lundwall
26 september 2006 ·

mrcelica skrev:
Hört att den kommer höjas med mellan 1700-2400 i normalfallet, fast vissa kommer få ökningar i 10k klassen, tex olycksrabbade bilar som effektstarka e36'or (325>). Effektstarka bilar som körs av yngre kommer få den högsta höjningen.. Även premierna på sporthojar kommer chockhöjas !hmm

Då kanske vi kommer upp i övriga världens premier så småningom.

Skräckexemplet är min jämnåriga kusin Clara boendes i Kalifornien, som när hon var 16 (1991) fick pröjsa då motsvarande 1500 i månaden i trafikförsäkring. För en Volvo 264 -76:a smile

TS_quattro fyrkrafsare
26 september 2006 · 1 443 Inlägg

lundwall skrev:

mrcelica skrev:
Hört att den kommer höjas med mellan 1700-2400 i normalfallet, fast vissa kommer få ökningar i 10k klassen, tex olycksrabbade bilar som effektstarka e36'or (325>). Effektstarka bilar som körs av yngre kommer få den högsta höjningen.. Även premierna på sporthojar kommer chockhöjas !hmm

Då kanske vi kommer upp i övriga världens premier så småningom.

Skräckexemplet är min jämnåriga kusin Clara boendes i Kalifornien, som när hon var 16 (1991) fick pröjsa då motsvarande 1500 i månaden i trafikförsäkring. För en Volvo 264 -76:a smile

jo, och usa är ju verkligen något att sträva efter ett mer talande exempel på totalt havererat försäkringssystem får man väl leta efter. man får väl hoppas att bilismen kompenseras på något annat sätt för denna höjda kostnad vad den nu blir, om det blir någon. jag är beroende av min bil för att ta mej till jobbet/handla/transportera mej. får väl hoppas att de håller sig ifrån fantasisummor...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
carnageman Rallyförare
26 september 2006 · 1 075 Inlägg

15lakan låter som något som LO smusslat fram, tror mera på reinfeldt som sa att i genomsnitt en höjning på 98:- i månaden, borde bli 1200:- om året, med deras politik så kommer förhoppningsvis bensin&dieselskatten halveras den kommande mandatperioden, och det mina vänner tjänar alla vi som älskar att åka mycket bil på!

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang