Vi som gillar stance i Örebro

Jimi (Evo61Scandinavia, HOODERS, StaticVikings)
18 augusti 2012 · 164 Inlägg

WHATS UP BOYS AND GIRLS!

Tänkte skramla ihop folket som kör stance här i Örebrotrakten! Tänkte även att man kanske så småningom kunde ordna en liten träff och lära känna folket här med samma intresse! Men självklart diskutera samåkningar och kommande träffar någon annanstans. Du som INTE har stance men håller på att fixa, lägg gärna upp en länk till projekt tråd eller liknande!

Vi kan ju börja med en minipresentation och lägga upp en bild och lite planer för att få lite aktivitet i tråden..



Jimi heter jag (på riktigt också) är född 85 så jag blir snart 27 och bor centralt i Örebro.
Har en M3 e46 som jag gjort static med bottsänkta D2 coils, med monotube runtom och hårdare fjädertal.
Fälgarna ska bytas, men dom satt på när jag köpte bilen så jag är på jakt efter nya. Vad det blir återstår att se!

https://www1.garaget.org/archive/18/17927/208891/large_208891-2840033.jpg

YOUR TURN!

Senast redigerat av Jimi (23 augusti 2012)

ceo för evo61 scandinavia, StaticVikings & Hooders
BMW e23 "733i Airlift" (1981)
PerssonTheKung -->*Persson*<--
18 augusti 2012 · 287 Inlägg

Ursäkta, men... Vad är stance? :$

"Drive It Like You Hate It"
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
Jimi (Evo61Scandinavia, HOODERS, StaticVikings)
18 augusti 2012 · 164 Inlägg
ceo för evo61 scandinavia, StaticVikings & Hooders
BMW e23 "733i Airlift" (1981)
PerssonTheKung -->*Persson*<--
18 augusti 2012 · 287 Inlägg

Ah, kollade runt lite medans ja vänta på svar, om jag fattade rätt så: låg bil, stretch däck, stor hjul vinkel?

"Drive It Like You Hate It"
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
Jimi (Evo61Scandinavia, HOODERS, StaticVikings)
18 augusti 2012 · 164 Inlägg

något åt det hållet ja! smile

ceo för evo61 scandinavia, StaticVikings & Hooders
BMW e23 "733i Airlift" (1981)
PerssonTheKung -->*Persson*<--
18 augusti 2012 · 287 Inlägg

Haha, då äre ju nästan så min 940 passar in :p

"Drive It Like You Hate It"
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
igor_kim
18 augusti 2012 · 20 Inlägg

Hejsan!
Igor Kim heter jag och är 21. Bor dock inte i örebro utan i Forshaga(Värmland).
Har en Bmw 528 e39 just nu. Har inte hänt så mycket p.g.a. ekonomin. Men framtidsplaner finns!

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118053/118053-dad40a314d767da0cba5a8a8ec8ebb52.jpg
Här har ni en bild iaf! smile

BMW 325D (2007)
Jimi (Evo61Scandinavia, HOODERS, StaticVikings)
18 augusti 2012 · 164 Inlägg

igor_kim skrev:
Hejsan!
Igor Kim heter jag och är 21. Bor dock inte i örebro utan i Forshaga(Värmland).
Har en Bmw 528 e39 just nu. Har inte hänt så mycket p.g.a. ekonomin. Men framtidsplaner finns!

härligt! Hoppas du fixar det innan nästa sommar iaf wink

ceo för evo61 scandinavia, StaticVikings & Hooders
BMW e23 "733i Airlift" (1981)
s-holmstrom
18 augusti 2012 · 22 Inlägg

Jag vill vara med.. måsta bara skruva ner coilsen nån decimeter till så kanske jaf passar in smile

Tänkte lägga in en bild men kan inte med det just nu

Nissan 200sx s14a "Skyline Wannabee" (1998)
BMW_ZACHE
18 augusti 2012 · 95 Inlägg

Tjena.

Heter Emil är 21 och bor i kumla en liten bit utanför örebro. Har ett par bilar men slänger upp en bild på en av dom.
Det är en gammal Bmw 730 e32, sitter ombyggda budget coilovers från en bmw e39 på den nu, men har gått i tankar på och fixa bags till nästa sommar. Sitter ett par 18tumare på från artec som är 8,5" fram och 10" bak,
riktig feta. bilen har även varit med på Stanceworks facebook logg smile
https://www1.garaget.org/archive/87/86247/231120/231120-2478433.jpg

onej84
19 augusti 2012 · 1 854 Inlägg

PerssonTheKung skrev:
Ursäkta, men... Vad är stance? :$

Alla verkar säga olika så finns inget som är rätt förutom en clean look typ

Emilius Avstängd
19 augusti 2012 · 1 714 Inlägg

onej84 skrev:

PerssonTheKung skrev:
Ursäkta, men... Vad är stance? :$

Alla verkar säga olika så finns inget som är rätt förutom en clean look typ

Stance är det engelska ordet för hur bilen sitter.
Det enda stance handlar om är hjul och avsaknad av markfrigång.

Kort och gott handlar det om låga bilar vars fälgar PASSAR.

Så glöm bort allt vad tyskstuk, takräcken, rost och klistermärken heter,
spara ihop och köp fälgar du inte har råd med och se till så skärmkanten skrapar i fälgkanten.

Ett exempel:

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/530005_3021266126875_936342793_n.jpg

Banz- StaticVikings
19 augusti 2012 · 118 Inlägg

Hehe, Precis Stance är ett samlings namn bara snarare smile så låg bil man kan få för att uppnå så fet fitment som möjligt, och köpa dyra fälgar är väl upp till var och en smile behöver inte vara dyrt för att vara snyggt hehe.

crank it up a bit! // Banz-
Jimi (Evo61Scandinavia, HOODERS, StaticVikings)
19 augusti 2012 · 164 Inlägg

BMW_ZACHE skrev:
Tjena.

Heter Emil är 21 och bor i kumla en liten bit utanför örebro. Har ett par bilar men slänger upp en bild på en av dom.
Det är en gammal Bmw 730 e32, sitter ombyggda budget coilovers från en bmw e39 på den nu, men har gått i tankar på och fixa bags till nästa sommar. Sitter ett par 18tumare på från artec som är 8,5" fram och 10" bak,
riktig feta. bilen har även varit med på Stanceworks facebook logg smile

den är sjukt cool din 730! Diggar som fan!

ceo för evo61 scandinavia, StaticVikings & Hooders
BMW e23 "733i Airlift" (1981)
Emilius Avstängd
20 augusti 2012 · 1 714 Inlägg

Banz- skrev:
Hehe, Precis Stance är ett samlings namn bara snarare smile så låg bil man kan få för att uppnå så fet fitment som möjligt, och köpa dyra fälgar är väl upp till var och en smile behöver inte vara dyrt för att vara snyggt hehe.

Nja. Samlingsnamn vet jag inte, har väl inte med att samla något att göra. Fälgar och hur bilen sitter, punkt.

Och den ska inte vara så låg som möjligt för att uppnå fitmenten, det är nog omöjligt, för om bilen ska vara så låg som absolut möjligt har man original plåtfälgar och uppkapade hjulhus, och det är inte snyggt. Att kapa bort trösklar och sektionera bilarna är också ganska ovanligt inom stance.
Så dem ska definitivt inte vara så låga som möjligt, dem ska vara tillräckligt låga för att sitta perfekt, inte mer, inte mindre. Personligen tycker jag sällan stanceade bilar är riktigt låga, men det beror helt på bilmodell osv.

Dyrt? Jo. Själv är jag så trött på alla scenesters som ska handla något billigt skit med mycket offset och bara slamma skiten så det blir poke eller wheelgap kvar och iochmed detta försöka vara en i mängden bara för att det är det som "gäller" för tillfället. Varhelst man åker på stanceträffar ser man dessa tards med stickerbombade golfar på breddplåt med sina kepsar och systemkameror, be a leader, not a follower.

Självklart behöver det inte vara dyrt för att vara snyggt, men det är för det mesta trevligare att kolla på en uppsättning O.Z Turbo eller dylikt snarare än XXR.

För övrigt är det lite det gamet handlar om, att ha dyraste sällsyntaste skiten som du kan hitta.
Ta ett lån och köp fälgar så märker man när folk börjar buga inför ens storhet att det är lite det som är grejen.

zputnic
20 augusti 2012 ·

Perfekt, då finns det folk att fråga om jag ska göra en
snikstance med ta technix coils och rotiform style fälgar
på min fulgula seat Leon -00 smile

Jimi (Evo61Scandinavia, HOODERS, StaticVikings)
22 augusti 2012 · 164 Inlägg

s-holmstrom skrev:
Jag vill vara med.. måsta bara skruva ner coilsen nån decimeter till så kanske jaf passar in smile

Tänkte lägga in en bild men kan inte med det just nu

Fixa fixa!! Det är inte svårt att lägga in en bild.. högerklicka på bilden, "kopiera bildwebbadress" (om du har google chrome/ firefox)

sen går du hit, trycker på [img]knappen så det blir såhär: [img][/img]

sen lägger du bara in adressen mellan [img]här[/img]

då blir det såhär: http://main.superiorimports.se/wp-content/uploads/2011/01/s14_01.jpg och där har du ett ganska så bra exempel på stance av din bil smile

ceo för evo61 scandinavia, StaticVikings & Hooders
BMW e23 "733i Airlift" (1981)
Jimi (Evo61Scandinavia, HOODERS, StaticVikings)
22 augusti 2012 · 164 Inlägg

zputnic skrev:
Perfekt, då finns det folk att fråga om jag ska göra en
snikstance med ta technix coils och rotiform style fälgar
på min fulgula seat Leon -00 smile

haha kör på! Det är inget fel med snikstance.. huvudsaken är i princip att man får bra fitment och åker lågt, vill du ha vidare hjälp/info så gå in på min facebooksida som jag bjudit in dig till wink

ceo för evo61 scandinavia, StaticVikings & Hooders
BMW e23 "733i Airlift" (1981)
zputnic
22 augusti 2012 ·

Jimi skrev:

zputnic skrev:
Perfekt, då finns det folk att fråga om jag ska göra en
snikstance med ta technix coils och rotiform style fälgar
på min fulgula seat Leon -00 smile

haha kör på! Det är inget fel med snikstance.. huvudsaken är i princip att man får bra fitment och åker lågt, vill du ha vidare hjälp/info så gå in på min facebooksida som jag bjudit in dig till wink

Yes har läst lite nu, får se hur mycket fitment det blir, då det mest är tjejen
som lär köra smile

Jimi (Evo61Scandinavia, HOODERS, StaticVikings)
22 augusti 2012 · 164 Inlägg

Emilius skrev:

Banz- skrev:
Hehe, Precis Stance är ett samlings namn bara snarare smile så låg bil man kan få för att uppnå så fet fitment som möjligt, och köpa dyra fälgar är väl upp till var och en smile behöver inte vara dyrt för att vara snyggt hehe.

Nja. Samlingsnamn vet jag inte, har väl inte med att samla något att göra. Fälgar och hur bilen sitter, punkt.

Och den ska inte vara så låg som möjligt för att uppnå fitmenten, det är nog omöjligt, för om bilen ska vara så låg som absolut möjligt har man original plåtfälgar och uppkapade hjulhus, och det är inte snyggt. Att kapa bort trösklar och sektionera bilarna är också ganska ovanligt inom stance.
Så dem ska definitivt inte vara så låga som möjligt, dem ska vara tillräckligt låga för att sitta perfekt, inte mer, inte mindre. Personligen tycker jag sällan stanceade bilar är riktigt låga, men det beror helt på bilmodell osv.

Dyrt? Jo. Själv är jag så trött på alla scenesters som ska handla något billigt skit med mycket offset och bara slamma skiten så det blir poke eller wheelgap kvar och iochmed detta försöka vara en i mängden bara för att det är det som "gäller" för tillfället. Varhelst man åker på stanceträffar ser man dessa tards med stickerbombade golfar på breddplåt med sina kepsar och systemkameror, be a leader, not a follower.

Självklart behöver det inte vara dyrt för att vara snyggt, men det är för det mesta trevligare att kolla på en uppsättning O.Z Turbo eller dylikt snarare än XXR.

För övrigt är det lite det gamet handlar om, att ha dyraste sällsyntaste skiten som du kan hitta.
Ta ett lån och köp fälgar så märker man när folk börjar buga inför ens storhet att det är lite det som är grejen.

Du har rätt på vissa punkter.. ang. samlingsnam så är ju stance "huvudnamnet" som han menar... alltså sänker man med coils eller bags eller har flush, hellaflush, poke eller tuck.. eller vad det än nu är.. så heter det ju fortfarande stance.. eftersom det du sa själv. Själva ordet betyder hållning.

Man kan ha fitment på 20" fälgar och fitmet på 18" fälgar på samma bil.. vilket också skiljer sig ett par cm i höjd.. så teoretiskt sätt för varje tum på fälg får man sänka coilsen 1,3cm och bilen sjunker 2,24cm om man inte ändrar rulldiametern med däcken. Men nog om överkurs.



ang. tattare så finns dom överallt. Lika väl som det finns inom "styling".. folk som köper biltemafälgar och fläskar på stans största vinge och neonljus under bilen med ett kjolpaket som kan svälja en hel älg.. så finns det sånna inom stance-kategorin också så det går inte komma undan alla VET vilka dom är så det är inte så mycket att gnälla över om man VET att man inte måste vara en av dom.. ganska enkel ekvation.


Men att trenden med att skaffa de dyraste fälgarna/ovanliga fälgarna man kan hitta blir inte så konstigt då heller eftersom man inte vill känna sig som en utanför.. MEN jag säger såhär.. Alla får vara med.. för hur knepigt vore det inte om man skulle låta bli att unna sig sitt intresse bara för att man inte har råd med de dyraste fälgarna? Så länge man får en "aproved fitment" tycker jag det är ok.. Efter ett tag kommer väl det dyrare coils/bags och dyrare fälgar med tiden..

Jag har inte råd med det dyraste fälgarna.. Jag vet dock att jag inte har de finaste fälgarna för stance men jag får nöja mig med dom ett tag innan jag har råd med sånna jag verkligen vill ha.. Men påvägen dit så tänker jag ju inte åka som en "normal" bil.. utan hellre stancar det jag har så jag har kul på vägen dit.. smile  för som sagt..!! "haters gonna hate" så jag skiter fan i det så länge..

ceo för evo61 scandinavia, StaticVikings & Hooders
BMW e23 "733i Airlift" (1981)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang