STULEN Saab 900 2.0T i Växjö 19/8

turbodeath
21 augusti 2012 · 2 452 Inlägg

ang om det var den vet jag inte men såg en röd saab med kjolpaket men vet inte om det var denna o detta var i måndags kväll i partille...tyckte den såg fräck ut bara för den hade kjolpaket runt om som var snyggt....

döden kommer tillbaka
jjpl
21 augusti 2012 · 254 Inlägg

Måste bara fråga ? Hur tänkte du att du låter 2 personer provköra DIN bil , utan att du är med ? Hur tänkte du bara, väldigt nyfiken.

Tråkigt att sånt händer men tänker man sig för så händer inte sådant såpass lätt. Håller öron och ögon uppe i götet, men jag tror den håller på att bli rensad och sedan dumpad... Så håll koll på annonsmarknader om någon vecka framöver!


Hur var det med telefonnumret ? Kontantkort som vart oregistrerat ? Såg att någon sa att det finns namn på killen ? Eller vart detta bara skitsnack ? Ingen som vet vart den har rört sig ens ? Snackades om Göteborg såg jag ?


Jonas

Senast redigerat av alpis (21 augusti 2012)

Volvo S70R (1998)
fredde85
21 augusti 2012 · 1 798 Inlägg

Ja namn o adress fanns innan men togs bort av moderator då man inte får gå ut med såna uppgifter som man förövrigt hittar hur lätt som helst på internet. Finns en tråd på flashback

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
jjpl
21 augusti 2012 · 254 Inlägg

fredde85 skrev:
Ja namn o adress fanns innan men togs bort av moderator då man inte får gå ut med såna uppgifter som man förövrigt hittar hur lätt som helst på internet. Finns en tråd på flashback

Jo såg det, fanns ett nummer där som gick till någon Hans, då är det ju hur lätt som helst att klippa tjuvarna eftersom Hansen förmodligen har nåt med stölden att göra.

Volvo S70R (1998)
juhaaan
21 augusti 2012 · 619 Inlägg

alpis skrev:

fredde85 skrev:
Ja namn o adress fanns innan men togs bort av moderator då man inte får gå ut med såna uppgifter som man förövrigt hittar hur lätt som helst på internet. Finns en tråd på flashback

Jo såg det, fanns ett nummer där som gick till någon Hans, då är det ju hur lätt som helst att klippa tjuvarna eftersom Hansen förmodligen har nåt med stölden att göra.

Jo men vet nån om telefonen är stulen? Bekräftat nånstans?

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
jjpl
21 augusti 2012 · 254 Inlägg

juhaaan skrev:

alpis skrev:

fredde85 skrev:
Ja namn o adress fanns innan men togs bort av moderator då man inte får gå ut med såna uppgifter som man förövrigt hittar hur lätt som helst på internet. Finns en tråd på flashback

Jo såg det, fanns ett nummer där som gick till någon Hans, då är det ju hur lätt som helst att klippa tjuvarna eftersom Hansen förmodligen har nåt med stölden att göra.

Jo men vet nån om telefonen är stulen? Bekräftat nånstans?

De vet man inte...

Volvo S70R (1998)
Ordningsmannen
21 augusti 2012 · 91 Inlägg

Numret är inte säkert att det går till tjuvarna, den kan ju vara stulen den med som sagt.. Så höll ögon o öron öppna efter bil och delar! Tips som leder till att bilen hittas kommer som sagt belönas!
Mvh

johanj87
24 augusti 2012 · 38 Inlägg

Men om dom som tog bilen bara kunde köra ca 15-20 mil på bränslet så tycker man att de borde ha stannat någonstans och tankat. hoppas de var tröga nog att gå in på en bemannadstation och finns på bild!  någon borde ha sett dom..

Hört på krogen: "Jag har en 200hästars BMW med rak v6a"!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
24 augusti 2012 · 6 170 Inlägg

johanj87 skrev:
Men om dom som tog bilen bara kunde köra ca 15-20 mil på bränslet så tycker man att de borde ha stannat någonstans och tankat. hoppas de var tröga nog att gå in på en bemannadstation och finns på bild!  någon borde ha sett dom..

Även om dom åkte till en automatpump så bör dom finnas med på bild, tror inte det finns någon bensinstation som inte har kamera...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
kingen85
25 augusti 2012 · 146 Inlägg

Hur går det? Har tråden på flash blivit borttagen?

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......
Nissan 200sx S13 "Lowrider" (1989)
Extrazz En 5a är Livet.
26 augusti 2012 · 2 005 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

johanj87 skrev:
Men om dom som tog bilen bara kunde köra ca 15-20 mil på bränslet så tycker man att de borde ha stannat någonstans och tankat. hoppas de var tröga nog att gå in på en bemannadstation och finns på bild!  någon borde ha sett dom..

Även om dom åkte till en automatpump så bör dom finnas med på bild, tror inte det finns någon bensinstation som inte har kamera...

YET och ST1  och OKQ8 har väl ändå inte kameror? Då det inte behövs för att det inte går att tanka och sen smita.  Dvs YET och ST1 är väl obemannade och OKQ8 har väl lite blandat?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
26 augusti 2012 · 6 170 Inlägg

Extrazz skrev:

TBOC_Razor skrev:

johanj87 skrev:
Men om dom som tog bilen bara kunde köra ca 15-20 mil på bränslet så tycker man att de borde ha stannat någonstans och tankat. hoppas de var tröga nog att gå in på en bemannadstation och finns på bild!  någon borde ha sett dom..

Även om dom åkte till en automatpump så bör dom finnas med på bild, tror inte det finns någon bensinstation som inte har kamera...

YET och ST1  och OKQ8 har väl ändå inte kameror? Då det inte behövs för att det inte går att tanka och sen smita.  Dvs YET och ST1 är väl obemannade och OKQ8 har väl lite blandat?

Även om det tex bara går att tanka med kort så kan ju kortet vara stulet och folk kan ju vandalisera stationen osv..

Tvivlar på att alla automatstationer skulle vara "kameralösa".

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Extrazz En 5a är Livet.
26 augusti 2012 · 2 005 Inlägg

Ska ta en sväng i stan och kolla på de obemannade stationerna om det finns kameror eller ej.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Vw-Andreas
26 augusti 2012 · 633 Inlägg

i ljungby finns de inga kameror på obemannade mackar, shell o osv som är bemannande har kameror

Volvo s60 (2003)
Volvo 740 "militery" (1988)
Extrazz En 5a är Livet.
26 augusti 2012 · 2 005 Inlägg

Jag kollade

ST1 2st.
Preem
Yet
OKq8

Dessa har inte kameror. Medans de bemmanade har som sagt.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 augusti 2012 · 14 084 Inlägg

Extrazz skrev:
Jag kollade

ST1 2st.
Preem
Yet
OKq8

Dessa har inte kameror. Medans de bemmanade har som sagt.

Vad är YET för mack? Menar du inte JET eller finns det YET oxå?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Extrazz En 5a är Livet.
26 augusti 2012 · 2 005 Inlägg

Vettemannen skrev:

Extrazz skrev:
Jag kollade

ST1 2st.
Preem
Yet
OKq8

Dessa har inte kameror. Medans de bemmanade har som sagt.

Vad är YET för mack? Menar du inte JET eller finns det YET oxå?

/Benny

Ska givetvis vara JET

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Coretech
28 augusti 2012 · 74 Inlägg

Hoppas du får tillbaka bilen! Och ang att du inte åkte med så kan det varit tur att du inte åkte med!
Om dom var fast beslutna att ha den bilen så kunde de gått fan så mycket värre än en förlorad bil om du åkt med!
Bilen kommer hittas! har snackat med alla mina saab polare och delat på facebook osv!
Håll oss uppdaterade i vad som händer och sker!
Personligen tror jag att om dom är från GBG så har dom en lokal i något industri område där dom har bilen och skruvar ner den!

Addz
28 augusti 2012 · 53 Inlägg

Delat på facebook å kommer hålla utkik efter den i Västerviks området. Hoppas den hittas!

SWE-Birdy
28 augusti 2012 · 12 Inlägg

med tanke på att en liknande snurrar i Partille, så kom jag att tänka på att den gamla nedlagda kasernområdet / regementet som ligger där i närheten har använts av privatpersoner som hyr verkstad och hobby utrymmen i sedan 80-talet kan vara en plats att kika på om det i dagsläget hyres ut till privatpersoner. har även delat vidare på fejjan och hoppas att den kommer till rätta.

en får va som man e, när man inte blev som man skulle..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang