Våga lita på stenskottslagare på parkering?

TeamSandskog "D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
12 september 2012 · 134 Inlägg

Constantine skrev:

TeamSandskog skrev:

chryslerstratus skrev:
Jag syftade på byte av hela rutan wink ..bara ett exempel. Stenskott kostar nästan ingenting att få fixat.

Ah ok. 2500 för en helt ny ruta är nog godtagbart.
Finns det att få tag i mopar framruta tror du?

Ja det finns att få tag i! Kan bekräfta att stenskott kostar oftast mellan 0-200kr att fixa.

Hur får man det för 0 kr? Kanske ska ha rätt försäkringsbolag kanske?
Perfekt tackar smile

TeamSandskog "D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
12 september 2012 · 134 Inlägg

chryslerstratus skrev:
Nästan alla amerikanska bilar har sina rutor stämplade efter sitt bilmärke och kommer ursprungligen ifrån USA smile

Toppen så när man lämnar in för byte så hämtar dem hem original?

Constantine
12 september 2012 · 679 Inlägg

TeamSandskog skrev:

Constantine skrev:

TeamSandskog skrev:

Ah ok. 2500 för en helt ny ruta är nog godtagbart.
Finns det att få tag i mopar framruta tror du?

Ja det finns att få tag i! Kan bekräfta att stenskott kostar oftast mellan 0-200kr att fixa.

Hur får man det för 0 kr? Kanske ska ha rätt försäkringsbolag kanske?
Perfekt tackar smile

Precis, ifall du byter hos oss kostar det ingenting, andra firmor brukar ta mellan 100-200kr. Vad har du för bolag?

Constantine
12 september 2012 · 679 Inlägg

robzter skrev:
såg nu när jag gick in på din profil. kan säga att ni är inte så oskyldiga heller wink

Väntar fortfarande med spänning på en förklaring till detta påstående..

chryslerstratus
12 september 2012 · 440 Inlägg

Att det inte kostar någonting 0:- kr hos en del firmor beror nog på att dom hellre skippar 100-200:- kr (om nu inte försäkringsbolaget bestämt 0:- kr i självrisk) för att få ett gott rykte, firmorna får ju ändå betalt av försäkringsbolagen och tjänar på det fastän 100-200: kr mindre smile

fluppidupp ...
13 september 2012 · 757 Inlägg

Constantine skrev:

robzter skrev:
såg nu när jag gick in på din profil. kan säga att ni är inte så oskyldiga heller wink

Väntar fortfarande med spänning på en förklaring till detta påstående..

Har inte varit online så mycket sista dagarna. men kan säga såhär att läckage med möglig inredning, rost osv. hala bilglasbranschen är skitkul när majoriteten av dom som jobbar med det inte ens har bilintresse. vet ju till och med att ni åkt förbi ryds i huddinge och pekat finger tongue själv har man skrattat åt det bara då man är lite mer mogen än vissa av dina kollegor tongue så man ska inte kasta sten i glashus höhö.  men åter till topic man ska vara säker på att den som tar emot bilen är noga. själv så fick jag göra flesta gamla finbilarna då jag är extremt petig. men ett tips prova klipp om pipen på ett annat sätt så slipper du använda 1.5-2 tuber på en bil till och mina chefer vart galna på mig då jag fick det att räcka med en tub med booster limmet utan minsta fel i limbädden då en bil original är limmad med mindre än en tub från fabrik. fast IT är sååå mycket trevligare att limma med. vi fick inte använda det PGA idioterna på folksam och övriga bolag som pushade på just 2komponent.

men åter till stenskotten och frågan om originalrutor till jänkare.

stenskott ska du laga hos din lokala glasmästare istället för dom som står ute vid parkeringar då det inte alltid är så bra som dom lovar.

USA rutor är inte alltid original. har satt i mycket rutor där det bara varit märkt med PGW och inte FORD t ex. så den biten är bara att glömma. däremot så kan ni begära en originalruta men det får ni isf kolla med försäkringsbolaget samt att självrisken kan bli mycket högre pga högre inköpspris på glaset.

NI ORIGINALBÖGAR smile. om ni nu vill att det ska sitta i en originalruta i eran bil, SÄG TILL DIREKT VID BOKNINGEN OCH INTE EFTER ATT RUTAN ÄR BYTT!

fluppidupp ...
13 september 2012 · 757 Inlägg

chryslerstratus skrev:
Att det inte kostar någonting 0:- kr hos en del firmor beror nog på att dom hellre skippar 100-200:- kr (om nu inte försäkringsbolaget bestämt 0:- kr i självrisk) för att få ett gott rykte, firmorna får ju ändå betalt av försäkringsbolagen och tjänar på det fastän 100-200: kr mindre smile

kan trösta dig om att man tjänar inte sådär jättemycket på vissa bolag längre. har för mig att folksam tjänade vi totalt bara 250kr på per stenskott. och det var före självrisken var avdragen tongue

Constantine
13 september 2012 · 679 Inlägg

robzter skrev:

Constantine skrev:

robzter skrev:
såg nu när jag gick in på din profil. kan säga att ni är inte så oskyldiga heller wink

Väntar fortfarande med spänning på en förklaring till detta påstående..

Har inte varit online så mycket sista dagarna. men kan säga såhär att läckage med möglig inredning, rost osv. hala bilglasbranschen är skitkul när majoriteten av dom som jobbar med det inte ens har bilintresse. vet ju till och med att ni åkt förbi ryds i huddinge och pekat finger tongue själv har man skrattat åt det bara då man är lite mer mogen än vissa av dina kollegor tongue så man ska inte kasta sten i glashus höhö.  men åter till topic man ska vara säker på att den som tar emot bilen är noga. själv så fick jag göra flesta gamla finbilarna då jag är extremt petig. men ett tips prova klipp om pipen på ett annat sätt så slipper du använda 1.5-2 tuber på en bil till och mina chefer vart galna på mig då jag fick det att räcka med en tub med booster limmet utan minsta fel i limbädden då en bil original är limmad med mindre än en tub från fabrik. fast IT är sååå mycket trevligare att limma med. vi fick inte använda det PGA idioterna på folksam och övriga bolag som pushade på just 2komponent.

men åter till stenskotten och frågan om originalrutor till jänkare.

stenskott ska du laga hos din lokala glasmästare istället för dom som står ute vid parkeringar då det inte alltid är så bra som dom lovar.

USA rutor är inte alltid original. har satt i mycket rutor där det bara varit märkt med PGW och inte FORD t ex. så den biten är bara att glömma. däremot så kan ni begära en originalruta men det får ni isf kolla med försäkringsbolaget samt att självrisken kan bli mycket högre pga högre inköpspris på glaset.

NI ORIGINALBÖGAR smile. om ni nu vill att det ska sitta i en originalruta i eran bil, SÄG TILL DIREKT VID BOKNINGEN OCH INTE EFTER ATT RUTAN ÄR BYTT!

Om jag säger såhär, i Västberga området finns det över 5 glasmästare; Bilglas Service/Glaskedjan (vår), Västberga Bilglas/Samglas, Hägerstens Glasmästeri, Ekströms Glasmästeri, Hallbergs Plåt- & Lack osv. Varav vi och Samglas ligger båda på Västberga Allé och vi är ofta förväxlade med varandra.

När ska detta ha hänt? Vi är ett familjeföretag så jag kan försäkra dig om att vi ALDRIG skulle åka förbi våra konkurrenter/kollegor och pekat finger. Ang. rost och läckage; så för det första har vi som grundregel att vara extremt noggranna med att prima/rostskydda efter oss, vi är kända för att alltid hålla hög kvalité på våra arbeten och vi har väldigt hög andel återkommande kunder så vi har väldigt bra uppsikt över hur våra tidigare jobb ser ut, även 10 år senare. Möglig inredning pga läckage måste man åka tillbaka till den som bytt rutan, alltså är det nog till er eftersom ni fått in den, (grund regel med auktoriserat glasmästeri, och vi fäster alltid vår logga på rutor vi byter, således gäller garanti för läckage osv enl. GBF.)

Kan hålla med om att många som håller på med bilglas saknar helt intresse för bilar, men verkligen inte här på vårt företag, vi håller dessutom på med bilrekond så vad annars skulle ens intresse vara..

Du förväxlar oss med någon/några andra.

Med risk av för mycket OT så kanske vi borde PMa varandra istället så tråden slipper låsas pga detta.

Mvh. Emil Olsson.

Senast redigerat av Constantine (13 september 2012)

TeamSandskog "D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
13 september 2012 · 134 Inlägg

Constantine skrev:

TeamSandskog skrev:

Constantine skrev:

Ja det finns att få tag i! Kan bekräfta att stenskott kostar oftast mellan 0-200kr att fixa.

Hur får man det för 0 kr? Kanske ska ha rätt försäkringsbolag kanske?
Perfekt tackar smile

Precis, ifall du byter hos oss kostar det ingenting, andra firmor brukar ta mellan 100-200kr. Vad har du för bolag?

Har Länsförsäkringar.
Vilket bolag jobba du nu på och var ligger det?

TeamSandskog "D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
13 september 2012 · 134 Inlägg

chryslerstratus skrev:
Att det inte kostar någonting 0:- kr hos en del firmor beror nog på att dom hellre skippar 100-200:- kr (om nu inte försäkringsbolaget bestämt 0:- kr i självrisk) för att få ett gott rykte, firmorna får ju ändå betalt av försäkringsbolagen och tjänar på det fastän 100-200: kr mindre smile

Sant kan ju vara så.

Constantine
13 september 2012 · 679 Inlägg

TeamSandskog skrev:

Constantine skrev:

TeamSandskog skrev:

Hur får man det för 0 kr? Kanske ska ha rätt försäkringsbolag kanske?
Perfekt tackar smile

Precis, ifall du byter hos oss kostar det ingenting, andra firmor brukar ta mellan 100-200kr. Vad har du för bolag?

Har Länsförsäkringar.
Vilket bolag jobba du nu på och var ligger det?

Glaskedjan i Västberga, Stockholm!

TeamSandskog "D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
13 september 2012 · 134 Inlägg

robzter skrev:

Constantine skrev:

robzter skrev:
såg nu när jag gick in på din profil. kan säga att ni är inte så oskyldiga heller wink

Väntar fortfarande med spänning på en förklaring till detta påstående..

Har inte varit online så mycket sista dagarna. men kan säga såhär att läckage med möglig inredning, rost osv. hala bilglasbranschen är skitkul när majoriteten av dom som jobbar med det inte ens har bilintresse. vet ju till och med att ni åkt förbi ryds i huddinge och pekat finger tongue själv har man skrattat åt det bara då man är lite mer mogen än vissa av dina kollegor tongue så man ska inte kasta sten i glashus höhö.  men åter till topic man ska vara säker på att den som tar emot bilen är noga. själv så fick jag göra flesta gamla finbilarna då jag är extremt petig. men ett tips prova klipp om pipen på ett annat sätt så slipper du använda 1.5-2 tuber på en bil till och mina chefer vart galna på mig då jag fick det att räcka med en tub med booster limmet utan minsta fel i limbädden då en bil original är limmad med mindre än en tub från fabrik. fast IT är sååå mycket trevligare att limma med. vi fick inte använda det PGA idioterna på folksam och övriga bolag som pushade på just 2komponent.

men åter till stenskotten och frågan om originalrutor till jänkare.

stenskott ska du laga hos din lokala glasmästare istället för dom som står ute vid parkeringar då det inte alltid är så bra som dom lovar.

USA rutor är inte alltid original. har satt i mycket rutor där det bara varit märkt med PGW och inte FORD t ex. så den biten är bara att glömma. däremot så kan ni begära en originalruta men det får ni isf kolla med försäkringsbolaget samt att självrisken kan bli mycket högre pga högre inköpspris på glaset.

NI ORIGINALBÖGAR smile. om ni nu vill att det ska sitta i en originalruta i eran bil, SÄG TILL DIREKT VID BOKNINGEN OCH INTE EFTER ATT RUTAN ÄR BYTT!

Okey tack för informationen smile

Haha man kan tro att det har hänt förr;)
Fast när man byta så känns det som en självklarhet att få original? Vrf besudla bilen?

TeamSandskog "D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
13 september 2012 · 134 Inlägg

Constantine skrev:

TeamSandskog skrev:

Constantine skrev:

Precis, ifall du byter hos oss kostar det ingenting, andra firmor brukar ta mellan 100-200kr. Vad har du för bolag?

Har Länsförsäkringar.
Vilket bolag jobba du nu på och var ligger det?

Glaskedjan i Västberga, Stockholm!

Haha lite långt från mig jag bor i Löddeköpinge. Vid Lund big_smile

fluppidupp ...
13 september 2012 · 757 Inlägg

TeamSandskog skrev:
Haha man kan tro att det har hänt förr;)
Fast när man byta så känns det som en självklarhet att få original? Vrf besudla bilen?

Precis. men som jag skrev mååånga speciellt folk av en ofta drygare minoritetsgrupp med annan hudfärg brukar vara väldigt dryga bara för att slippa betala vad det faktiskt kostar. anledningen till varför många inte bryr sig vilket märke det hamnar i bilen efteråt är för att dom vill få ner priset. sen så tillverkar Saint-Gobain och Pilkington många rutor till original. många VW är t ex Pilkington eller Saint-gobain när vi får dom men med bortpolerat VW emblem smile sitter bara pilkiinton rutor i min lupo och när jag bytte så var det ett krav igen att det skulle stå likadannt smile

roligaste man gjort och bästa uppskattningen var från en tant med en porsche 356. lämnade in bilen för rutbyte och vi hade beställt ruta till hennes bil. fick fel ruta då det finns typ 4 olika modeller på dom och kunde inte byta den. hon skulle på någon porscheträff nedåt i europa med den och jag lyckades få tag på en ruta samma dag så jag satte mig och åkte 20 mil enkel resa bara för att hämta en ruta till henne efter arbetstid och montera smile kan säga att hon vart kanonnöjd. dock så la jag ner bilglasyrket pga för mycket tidkrav osv + chefer som hellre sitter och surfar på facebook än hjälper till när det är mycket.

n_andersson
13 september 2012 · 689 Inlägg

TeamSandskog skrev:

n_andersson skrev:
Fick ett stenskott lagat av en såndär reperatör utanför ica en gång för många år sen och det syndes nästan ingenting av stenskottet, bara en liten prick och det höll i många år

Hur mkt kostade det?

För mig kostade det 100 kr

TeamSandskog "D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
14 september 2012 · 134 Inlägg

robzter skrev:

TeamSandskog skrev:
Haha man kan tro att det har hänt förr;)
Fast när man byta så känns det som en självklarhet att få original? Vrf besudla bilen?

Precis. men som jag skrev mååånga speciellt folk av en ofta drygare minoritetsgrupp med annan hudfärg brukar vara väldigt dryga bara för att slippa betala vad det faktiskt kostar. anledningen till varför många inte bryr sig vilket märke det hamnar i bilen efteråt är för att dom vill få ner priset. sen så tillverkar Saint-Gobain och Pilkington många rutor till original. många VW är t ex Pilkington eller Saint-gobain när vi får dom men med bortpolerat VW emblem smile sitter bara pilkiinton rutor i min lupo och när jag bytte så var det ett krav igen att det skulle stå likadannt smile

roligaste man gjort och bästa uppskattningen var från en tant med en porsche 356. lämnade in bilen för rutbyte och vi hade beställt ruta till hennes bil. fick fel ruta då det finns typ 4 olika modeller på dom och kunde inte byta den. hon skulle på någon porscheträff nedåt i europa med den och jag lyckades få tag på en ruta samma dag så jag satte mig och åkte 20 mil enkel resa bara för att hämta en ruta till henne efter arbetstid och montera smile kan säga att hon vart kanonnöjd. dock så la jag ner bilglasyrket pga för mycket tidkrav osv + chefer som hellre sitter och surfar på facebook än hjälper till när det är mycket.

Haha kunde nästan räkna ut det;).

Ah men det är serviceminded big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang