Ahlen93
14 oktober 2012
· 186 Inlägg
Jag trodde kamaxelgivaren var trasig tidigare på denna bil när jag hade ett fel på den, då dog den när man motorbromsa och koppla, var slö, och var ganska trögstartad så jag köpte en givare från schmiedmann och den var defekt för den gick likadant i en dag och sen pajja den efter 1 dag då dog den i farten, varvräknaren hoppa mellan 1-6tusen så kamaxelgivaren var inte felet då. Utan felet var vevaxelgivare och de körde jag med i 6månader innan jag hittade felet, när jag bytte givare så satt den gamla fast så hårt så jag fick med våld ta bort den, då gick kabeln av och då provade jag starta bilen, då starta den precis som den gjorde med den i så varken kam eller vev givare är nog inte felet. Inte vevgivare för då hade den ju gått att köra utan problem eftersom jag gjorde det i 6månader.
Men jag har en kamgivare från skroten hemma, man kan ju testa byta den i och försig.
De ni syftar på är att endel bilar om vevgivaren är trasig så finns det ingen gnista, men det finns.