Bubblan köptes i Juli för att ha något att pyssla med i vinter, men har tjuvstartat lite redan
Bilen är i rätt så bra skick, knappt någon rost i karossen(Lite ytrost), och ytterst lite i plattan (1 litet hål) Men tanken är att plattan ska renoveras, blästras och lackas så den bli tipp topp! Karossen ska slipas ner och få ny lack! Fälgarna bak ska lämnas in på breddning. Sänkas 2 hack bak, och i med dubbla sänksattser och korta framvagnen med 3 cm per sida.
Satsar på att vara klar till Maj ungefär när man kan ta premiär turen
Ja Bubblor är trevliga Får se om jag ska köra med albert speglar eller inte faktiskt, inte bestämt mig än Inredningen är som ny, enda dåliga är en liten reva i taket precis under bakrutan, lite tråkigt men de går att fixa! Lack som jag tänker nu kommer att bli klar röd (VW tornadoröd) tror jag, och fälgarna i samma färg med babymoon kapslar! Så är planerna just nu, men dom kan ändras
Peter_Eriksson skrev:
ännu en bubbla!
Inredningen såg väldigt fräsch ut och fint med albertspeglar. Vad blir det för lack på bilen framöver?
Okok, de lär ju inte vara svårsålda om du bestämmer dig för att köra utan iaf
Men ska du köra röd bil med röd inredning..? Tornadoröd är iofs snygg. Har en vr6 i blixtröd och sålde nyligen golfettan i marsröd Trist med reva i taket, men jag tror det ser bättre ut än mitt. Jag har ett vitt perforerat med lite väck och dålig passform överallt.. dessutom saknas biten på takluckan.. Själv skulle jag vilja ha helt svart inredning, filar på byte av klädsel då min är dålig och smutsig (f.d. vit).
Nee précis, men ja ska nog ha kvar dom i vilket fall om man ändrar sig Jag tänkte inte lacka bilen invändigt, ha kvar den "vita" färgen sen köra med, röda/gula/mm mexar filtar över sätena.. så man behåller dom i bra skick och för att de ser snyggt och coolt ut Ska bli lite surfing utseende på bilen! Mitt tak är också vitt och perforerat, får se hur jag löser de där med revan, men inredningen tar jag till sist! Motorn kommer nog förbli original, även om jag skulle ha nån värre motor i så vet ja inte om ja skulle vilja köra snabbare än 100 Så känns onödigt att lägga ut massa pengar på motor, jag ska glida med bilen! Vill jag åka fort så tar jag RS4an
Peter_Eriksson skrev:
Okok, de lär ju inte vara svårsålda om du bestämmer dig för att köra utan iaf
Men ska du köra röd bil med röd inredning..? Tornadoröd är iofs snygg. Har en vr6 i blixtröd och sålde nyligen golfettan i marsröd Trist med reva i taket, men jag tror det ser bättre ut än mitt. Jag har ett vitt perforerat med lite väck och dålig passform överallt.. dessutom saknas biten på takluckan.. Själv skulle jag vilja ha helt svart inredning, filar på byte av klädsel då min är dålig och smutsig (f.d. vit).
Dom fälgarna har jag nu, kom ner till verkstaden där dom ska bredda mina fälgar och kommer på att, fan jag ska ju ha babymoon kapslar på sen, och då vill jag inte att dom där översta hålen ska synas! Finns de andra fälgar till min 66a utan dom hålen ?