V70N - från dussinbil till scudmissil! =)

En liten resa från originalbil till utställningspärla, men som körs dagligen. En familjebil som sticker ut!
  • 162 Följare
  • 203 151 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 april 2017
Brinka Meus ipsius Deus sum
11 november 2012 · 636 Inlägg

Godspeaker skrev:

Brinka skrev:
Nu sitter den på plats! Åtminstone i helgen.. Ska se om det eventuellt klarnar upp lite, så kanske jag kan fota lite mer..

faaan va bra det blev smile

Tackar! smile Ja, det blev riktigt bra!

Brinka Meus ipsius Deus sum
13 november 2012 · 636 Inlägg

Idag åker fronten av igen.. sad
Hade såååå gärna velat köra med den mer.. Men nu ska den vinterförvaras, och originalfronten skall tillbaka på plats igen.

Trist som fan att ta av den goa fronten, men det hade varit ännu tristare om nåt hände den i vinter, och jag står där till våren med en trasig front..

Sen måste jag försöka få tag på M5.ans dimljus oxå.. Eventuellt är det samma dimljus som till E60/E61 M-tech. Om nån har koll på detta, så tjoa gärna till! smile Most appreciated!

Tyvärr, å det är ju ett tyvärr med stora bokstäver, så måste jag ju dessutom hitta på ett ställe att sätta fast den där %&*/% nummerplåten.. Finns ju inget som förfular en stylad bil så mycket som en nummerplåt.
Och den där jävla transportstyrelsen saknar ju fullständigt sunt förnuft så nån liten skylt skulle ju aldrig godkännas.. Kombinationen V70 och Liten skylt automatfiltreras säkert bort utan att nån ens handlägger det.. Såvida det inte även handlar om en USA-import..

Visst, man kan ju gnida runt med en bra piratskylt, samma skyltämne och typsnitt, men utan kontrollnumret och stansade tecken. Men skulle man ledas in på en rutinkontroll så sitter man ju där ändå med skägget i brevlådan.. Å jag känner att jag behöver mina pengar till bättre saker än att behöva pröjsa kaffebrödet på snuthuset..

Så troligtvis måste jag förstöra fronten med två popnitmuttrar på originalplaceringen.. vilket skär i hjärtat. sad

https://dl.dropbox.com/u/47575985/IMAG0060.jpg

Senast redigerat av Brinka (13 november 2012)

MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
13 november 2012 · 735 Inlägg

Det där med regplåten, kolla med bilprovningen. Har för mig att jag läst någonstans om någon som fick "reggat om" till liten skylt.

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Soderholm vorsprung durch technik
13 november 2012 · 277 Inlägg

Älskar verkligen fronten riktigt bra jobb!

Audi A4S (2012)
Brinka Meus ipsius Deus sum
13 november 2012 · 636 Inlägg

MrH skrev:
Det där med regplåten, kolla med bilprovningen. Har för mig att jag läst någonstans om någon som fick "reggat om" till liten skylt.

Nån form av regbesiktning då, nytt regnummer oxå? Hmm... Lät ju intressant!

Brinka Meus ipsius Deus sum
13 november 2012 · 636 Inlägg

Soderholm skrev:
Älskar verkligen fronten riktigt bra jobb!

Tackar tackar!! big_smile

boobza
13 november 2012 · 316 Inlägg

hade liten reg skylt på en mazda innan, den var svensksåld bara att kontakta transport styrelsen smile

Mvh Robin
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
13 november 2012 · 735 Inlägg

Brinka skrev:

MrH skrev:
Det där med regplåten, kolla med bilprovningen. Har för mig att jag läst någonstans om någon som fick "reggat om" till liten skylt.

Nån form av regbesiktning då, nytt regnummer oxå? Hmm... Lät ju intressant!

Nej, nej, inte nytt regnummer. Bara att det skrivs in i fordonshandlingarna att det skall vara liten skylt fram.
Förresten, kolla med Peter W. Han hade ju liten skylt fram på sin grå V70 och undrar om inte det var han som fixade det.

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Soderholm vorsprung durch technik
13 november 2012 · 277 Inlägg

Är inne på samma spår med skylt, dock så sökte jag lite och läste detta:


Jag vill ha en liten skylt till min bil. Hur kan jag få det?

Den lilla enradiga skylten (300 x 110 mm) får endast användas om skyltutrymmet inte medger att den ordinarie skylten får plats.

Att bilen är ombyggd eller att extra utrustning eller utrustning som inte är original är monterad på bilen är inte skäl nog för att den mindre skylten ska få användas. En fordonsägare som gör sådana ändringar på sitt fordon ska se till att fordonets ordinarie skylt fortfarande kan användas.

Du kan ansöka hos Transportstyrelsen om att få den mindre skylten, om du anser att det finns skäl för att din bil ska få ha en sådan. Ansökan ska vara skriftlig och skyltutrymmets mått ska framgå. Bifoga ett tydligt foto av skyltutrymmet tillsammans med den ordinarie skylten, där förhållandet mellan skylten och skyltutrymmet framgår.

Saxat från transportstyrelsen.

Audi A4S (2012)
Brinka Meus ipsius Deus sum
13 november 2012 · 636 Inlägg

Soderholm skrev:
Är inne på samma spår med skylt, dock så sökte jag lite och läste detta:


Jag vill ha en liten skylt till min bil. Hur kan jag få det?

Den lilla enradiga skylten (300 x 110 mm) får endast användas om skyltutrymmet inte medger att den ordinarie skylten får plats.

Att bilen är ombyggd eller att extra utrustning eller utrustning som inte är original är monterad på bilen är inte skäl nog för att den mindre skylten ska få användas. En fordonsägare som gör sådana ändringar på sitt fordon ska se till att fordonets ordinarie skylt fortfarande kan användas.

Du kan ansöka hos Transportstyrelsen om att få den mindre skylten, om du anser att det finns skäl för att din bil ska få ha en sådan. Ansökan ska vara skriftlig och skyltutrymmets mått ska framgå. Bifoga ett tydligt foto av skyltutrymmet tillsammans med den ordinarie skylten, där förhållandet mellan skylten och skyltutrymmet framgår.

Saxat från transportstyrelsen.

Precis!

Det är just exakt den formuleringen som ligger bakom min åsikt att Transportstyrelsen fullständigt saknar sunt förnuft.

Antag att de släppte lite på reglerna, att det skulle vara en mänsklig bedömningsfråga, så skulle ju antalet olagliga skyltar i trafiken drastiskt minska. Kanske t.o.m helt försvinna.. Men så långt tänker inte träskallarna där..

Soderholm vorsprung durch technik
13 november 2012 · 277 Inlägg

Brinka skrev:

Soderholm skrev:
Är inne på samma spår med skylt, dock så sökte jag lite och läste detta:


Jag vill ha en liten skylt till min bil. Hur kan jag få det?

Den lilla enradiga skylten (300 x 110 mm) får endast användas om skyltutrymmet inte medger att den ordinarie skylten får plats.

Att bilen är ombyggd eller att extra utrustning eller utrustning som inte är original är monterad på bilen är inte skäl nog för att den mindre skylten ska få användas. En fordonsägare som gör sådana ändringar på sitt fordon ska se till att fordonets ordinarie skylt fortfarande kan användas.

Du kan ansöka hos Transportstyrelsen om att få den mindre skylten, om du anser att det finns skäl för att din bil ska få ha en sådan. Ansökan ska vara skriftlig och skyltutrymmets mått ska framgå. Bifoga ett tydligt foto av skyltutrymmet tillsammans med den ordinarie skylten, där förhållandet mellan skylten och skyltutrymmet framgår.

Saxat från transportstyrelsen.

Precis!

Det är just exakt den formuleringen som ligger bakom min åsikt att Transportstyrelsen fullständigt saknar sunt förnuft.

Antag att de släppte lite på reglerna, att det skulle vara en mänsklig bedömningsfråga, så skulle ju antalet olagliga skyltar i trafiken drastiskt minska. Kanske t.o.m helt försvinna.. Men så långt tänker inte träskallarna där..

Ja, det är riktigt tråkigt. Vill gärna ha på båda mina bilar speciellt den som är ombyggd. Men jag orkar inte ens slösa energi på det. Så jag åker utan. "någon har snott skylten"

Audi A4S (2012)
Brinka Meus ipsius Deus sum
13 november 2012 · 636 Inlägg

Soderholm skrev:

Brinka skrev:

Soderholm skrev:
Är inne på samma spår med skylt, dock så sökte jag lite och läste detta:


Jag vill ha en liten skylt till min bil. Hur kan jag få det?

Den lilla enradiga skylten (300 x 110 mm) får endast användas om skyltutrymmet inte medger att den ordinarie skylten får plats.

Att bilen är ombyggd eller att extra utrustning eller utrustning som inte är original är monterad på bilen är inte skäl nog för att den mindre skylten ska få användas. En fordonsägare som gör sådana ändringar på sitt fordon ska se till att fordonets ordinarie skylt fortfarande kan användas.

Du kan ansöka hos Transportstyrelsen om att få den mindre skylten, om du anser att det finns skäl för att din bil ska få ha en sådan. Ansökan ska vara skriftlig och skyltutrymmets mått ska framgå. Bifoga ett tydligt foto av skyltutrymmet tillsammans med den ordinarie skylten, där förhållandet mellan skylten och skyltutrymmet framgår.

Saxat från transportstyrelsen.

Precis!

Det är just exakt den formuleringen som ligger bakom min åsikt att Transportstyrelsen fullständigt saknar sunt förnuft.

Antag att de släppte lite på reglerna, att det skulle vara en mänsklig bedömningsfråga, så skulle ju antalet olagliga skyltar i trafiken drastiskt minska. Kanske t.o.m helt försvinna.. Men så långt tänker inte träskallarna där..

Ja, det är riktigt tråkigt. Vill gärna ha på båda mina bilar speciellt den som är ombyggd. Men jag orkar inte ens slösa energi på det. Så jag åker utan. "någon har snott skylten"

Har du blivit konfronterad av ordningsmakten och kört på den förklaringen oxå? Vad säger de isf?

Soderholm vorsprung durch technik
13 november 2012 · 277 Inlägg

Brinka skrev:

Soderholm skrev:

Brinka skrev:

Precis!

Det är just exakt den formuleringen som ligger bakom min åsikt att Transportstyrelsen fullständigt saknar sunt förnuft.

Antag att de släppte lite på reglerna, att det skulle vara en mänsklig bedömningsfråga, så skulle ju antalet olagliga skyltar i trafiken drastiskt minska. Kanske t.o.m helt försvinna.. Men så långt tänker inte träskallarna där..

Ja, det är riktigt tråkigt. Vill gärna ha på båda mina bilar speciellt den som är ombyggd. Men jag orkar inte ens slösa energi på det. Så jag åker utan. "någon har snott skylten"

Har du blivit konfronterad av ordningsmakten och kört på den förklaringen oxå? Vad säger de isf?

Jag har faktiskt gjort det, å andra sidan bodde jag då i Landskrona. Där händer mycket skit. Jag fick typ en "varning" sen är det nog från polis till polis.

Audi A4S (2012)
Brinka Meus ipsius Deus sum
13 november 2012 · 636 Inlägg

MrH skrev:

Brinka skrev:

MrH skrev:
Det där med regplåten, kolla med bilprovningen. Har för mig att jag läst någonstans om någon som fick "reggat om" till liten skylt.

Nån form av regbesiktning då, nytt regnummer oxå? Hmm... Lät ju intressant!

Nej, nej, inte nytt regnummer. Bara att det skrivs in i fordonshandlingarna att det skall vara liten skylt fram.
Förresten, kolla med Peter W. Han hade ju liten skylt fram på sin grå V70 och undrar om inte det var han som fixade det.

Nope, det var inte han.. smile

Brinka Meus ipsius Deus sum
13 november 2012 · 636 Inlägg

sura56 skrev:

Brinka skrev:
Idag åker fronten av igen.. sad
Hade såååå gärna velat köra med den mer.. Men nu ska den vinterförvaras, och originalfronten skall tillbaka på plats igen.

Trist som fan att ta av den goa fronten, men det hade varit ännu tristare om nåt hände den i vinter, och jag står där till våren med en trasig front..

Sen måste jag försöka få tag på M5.ans dimljus oxå.. Eventuellt är det samma dimljus som till E60/E61 M-tech. Om nån har koll på detta, så tjoa gärna till! smile Most appreciated!

M5:an har inga dimljus i spoilern

Hmm.. Jag har fästen och galler med hål för dimljus iallafall.. Är det månne M-tech dimljusen som de tänkt sig där då...

Brinka Meus ipsius Deus sum
13 november 2012 · 636 Inlägg

sura56 skrev:

Brinka skrev:

sura56 skrev:
M5:an har inga dimljus i spoilern

Hmm.. Jag har fästen och galler med hål för dimljus iallafall.. Är det månne M-tech dimljusen som de tänkt sig där då...

Ja det kanske det är.
M5 original har inga dimljus, hålen är enbart till för att kyla bromsarna.

Ja, jag upptäckte det efter att ha kollat noggrannare på bl.a din.. =)
Å här är de dimljus som tydligen är tänkta till "min"... Å det var mycket riktigt M-tech.
http://www.ks-carstyling.se/product.do? … d=DD-24388

Senast redigerat av Brinka (13 november 2012)

jetta16v
13 november 2012 · 1 534 Inlägg

Brinka skrev:

sura56 skrev:

Brinka skrev:
Hmm.. Jag har fästen och galler med hål för dimljus iallafall.. Är det månne M-tech dimljusen som de tänkt sig där då...

Ja det kanske det är.
M5 original har inga dimljus, hålen är enbart till för att kyla bromsarna.

Ja, jag upptäckte det efter att ha kollat noggrannare på bl.a din.. smile
Å här är de dimljus som tydligen är tänkta till "min"... Å det var mycket riktigt M-tech.
http://www.ks-carstyling.se/product.do? … dbig_smileD-24388

Det skall tydligen gå att sätta i dimljus, vet inte hur man får tag på det..
http://www.carstuff.se/bmw-e60-m-front.html

http://www.schmiedmann.se/5_serien/e60/ … .htm#19623

Kanske Schmiedmann kan få fram endast grill+dimljus till stötfångaren?

Senast redigerat av jetta16v (13 november 2012)

Brinka Meus ipsius Deus sum
13 november 2012 · 636 Inlägg

jetta16v skrev:

Brinka skrev:

sura56 skrev:
Ja det kanske det är.
M5 original har inga dimljus, hålen är enbart till för att kyla bromsarna.

Ja, jag upptäckte det efter att ha kollat noggrannare på bl.a din.. smile
Å här är de dimljus som tydligen är tänkta till "min"... Å det var mycket riktigt M-tech.
http://www.ks-carstyling.se/product.do? … dbig_smileD-24388

Det skall tydligen gå att sätta i dimljus, vet inte hur man får tag på det..
http://www.carstuff.se/bmw-e60-m-front.html

http://www.schmiedmann.se/5_serien/e60/ … .htm#19623

Kanske Schmiedmann kan få fram endast grill+dimljus till stötfångaren?

Nu är det ju endast dimljusen jag behöver.. De små gallren med fästet sitter redan där.
Å dimljusen säljer dom.. http://static.schmiedmann.dk/ProductPictures/image_27951_big.jpg
http://static.schmiedmann.dk/ProductPictures/image_27952_big.jpg

Braweheart braweheartsfoto.se
13 november 2012 · 494 Inlägg

Kommer bli nice med dessa dimljus..

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
Rille-K Plåtis
14 november 2012 · 948 Inlägg

Blir bra med lite ljus i fronten... =P

Volvo S80 "Recycled Rainbow" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang