V70N - från dussinbil till scudmissil! =)

En liten resa från originalbil till utställningspärla, men som körs dagligen. En familjebil som sticker ut!
  • 162 Följare
  • 203 144 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 april 2017
Brinka Meus ipsius Deus sum
15 november 2012 · 636 Inlägg

En sån här är jag lite sugen på.. smile

MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
15 november 2012 · 735 Inlägg

Smart lösning! Undrar vad polisen och bilprovningen i det här landet skulle tycka om den? Inte alls antagligen med tanke på identifieringen vid fartkameror och trängselskattstationer. tongue

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Kebabfrulle
15 november 2012 · 630 Inlägg

Ässsch, kommer bli fint med en sån! big_smile haha tror flera är sugna på liknande!

Brinka Meus ipsius Deus sum
15 november 2012 · 636 Inlägg

MrH skrev:
Smart lösning! Undrar vad polisen och bilprovningen i det här landet skulle tycka om den? Inte alls antagligen med tanke på identifieringen vid fartkameror och trängselskattstationer. tongue

Tjaa... Produkten går ju under namnet "Show'n'Go" så tanken är ju att man ska kunna fälla in plåten på utställningar å dylikt.. Fast det är ju den officiella tanken dårå.. wink

Sen kan man ju välja att bara fälla in den tillfälligt just när man passerar skatte-kamerorna.. För möter man Harry Haffa så är det ju fördelaktigt att ha den framme.. wink

Besiktningen.. Tja, jag har besiktningsperiod under vintern, å då kommer jag inte att ha M5-fronten på ens.. Så då faller den problematiken bort. big_smile

Brinka Meus ipsius Deus sum
17 november 2012 · 636 Inlägg

Städade förrådet idag, så nu får jag in två kompletta inredningar till!! lol

Brinka Meus ipsius Deus sum
19 november 2012 · 636 Inlägg

MagganW editerade om min redan editerade bild.. Strålande!! big_smile big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104682/104682-7a72f02d4dbc574be62aec3a0ae4f057.jpg

Edd0z Junior.
19 november 2012 · 292 Inlägg

Riktigt snyggt de vart med fronten! big_smile Hoppas att du ej förstör med flames bara fast de är ju vad jag tycker å smaken är som baken! smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Brinka Meus ipsius Deus sum
20 november 2012 · 636 Inlägg

Edd0z skrev:
Riktigt snyggt de vart med fronten! big_smile Hoppas att du ej förstör med flames bara fast de är ju vad jag tycker å smaken är som baken! smile

Du har inte sett mina takstolpar? wink

Edd0z Junior.
20 november 2012 · 292 Inlägg

Brinka skrev:

Edd0z skrev:
Riktigt snyggt de vart med fronten! big_smile Hoppas att du ej förstör med flames bara fast de är ju vad jag tycker å smaken är som baken! smile

Du har inte sett mina takstolpar? wink

Jorå det har jag gjort följt med sen början, Men de tyckte jag smälte in och blev j*vligt bra men flames på utanpå en bil faller mig ej i smaken! Vissa som är motivlackade kan vara snyggt men annars tycker jag ej om det! smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Brinka Meus ipsius Deus sum
20 november 2012 · 636 Inlägg

Edd0z skrev:

Brinka skrev:

Edd0z skrev:
Riktigt snyggt de vart med fronten! big_smile Hoppas att du ej förstör med flames bara fast de är ju vad jag tycker å smaken är som baken! smile

Du har inte sett mina takstolpar? wink

Jorå det har jag gjort följt med sen början, Men de tyckte jag smälte in och blev j*vligt bra men flames på utanpå en bil faller mig ej i smaken! Vissa som är motivlackade kan vara snyggt men annars tycker jag ej om det! smile

Jag hade väl inte nåt sånt här i tanken heller, men när jag såg bilden så häpnade jag ändå över hur jävla rå den blev.. Å jag är helt klart öppen för en flames-lackering med då förmodligen i form av true flames...
Typ som denna 9-3'an:
https://www1.garaget.org/gallery/images/42/41800/41800-418b4c41bc595d11c844e7a3dc2581b2_large.jpg

Edd0z Junior.
20 november 2012 · 292 Inlägg

Brinka skrev:

Edd0z skrev:

Brinka skrev:

Du har inte sett mina takstolpar? wink

Jorå det har jag gjort följt med sen början, Men de tyckte jag smälte in och blev j*vligt bra men flames på utanpå en bil faller mig ej i smaken! Vissa som är motivlackade kan vara snyggt men annars tycker jag ej om det! smile

Jag hade väl inte nåt sånt här i tanken heller, men när jag såg bilden så häpnade jag ändå över hur jävla rå den blev.. Å jag är helt klart öppen för en flames-lackering med då förmodligen i form av true flames...
Typ som denna 9-3'an:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Aa det är såna jag menar dedär är riktigt snyggt! big_smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
20 november 2012 · 735 Inlägg

Brinka skrev:

Edd0z skrev:

Brinka skrev:
Du har inte sett mina takstolpar? wink

Jorå det har jag gjort följt med sen början, Men de tyckte jag smälte in och blev j*vligt bra men flames på utanpå en bil faller mig ej i smaken! Vissa som är motivlackade kan vara snyggt men annars tycker jag ej om det! smile

Jag hade väl inte nåt sånt här i tanken heller, men när jag såg bilden så häpnade jag ändå över hur jävla rå den blev.. Å jag är helt klart öppen för en flames-lackering med då förmodligen i form av true flames...
Typ som denna 9-3'an:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Den där lacken är riktigt jä-la grym! Och det är ju inte vilken fotograf som helst som har tagit bilden heller.

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Brinka Meus ipsius Deus sum
29 november 2012 · 636 Inlägg

Var iväg å köpte 2 meter rött skinn härom dan.. Ska bara beställa några meter alcantara oxå, så man kan komma igång med lite inredningsarbete igen.. Symaskinen börjar fan rosta snart!

Just det skinnet jag köpte sist, hade dom inte kvar på Stoff&Stil. Men det fanns två olika att välja mellan.. En av samma kvalité, men den kändes för knallröd.. Kändes inte som att det var den färgen jag hade.. Den andra var lite mörkare, men av en annan kvalité.. sladdrigare lixom.. Men den färgen kändes riktigt bra, så jag chansade på den. När jag kom ut till bilen så kollade jag mot kepsen på I-brädan å färgen var EXAKT! big_smile Å en vinyl med lite med stretch är ju faktiskt bara bra! Lättare att få till reliefer å sånt då.. wink
Jamen det är fan klart det blir mer relief-flammor lika som på a-stolparna!! wink Frågan är bara vart, å hur...

Rille-K Plåtis
30 november 2012 · 948 Inlägg

Brinka skrev:
Var iväg å köpte 2 meter rött skinn härom dan.. Ska bara beställa några meter alcantara oxå, så man kan komma igång med lite inredningsarbete igen.. Symaskinen börjar fan rosta snart!

Just det skinnet jag köpte sist, hade dom inte kvar på Stoff&Stil. Men det fanns två olika att välja mellan.. En av samma kvalité, men den kändes för knallröd.. Kändes inte som att det var den färgen jag hade.. Den andra var lite mörkare, men av en annan kvalité.. sladdrigare lixom.. Men den färgen kändes riktigt bra, så jag chansade på den. När jag kom ut till bilen så kollade jag mot kepsen på I-brädan å färgen var EXAKT! big_smile Å en vinyl med lite med stretch är ju faktiskt bara bra! Lättare att få till reliefer å sånt då.. wink
Jamen det är fan klart det blir mer relief-flammor lika som på a-stolparna!! wink Frågan är bara vart, å hur...

Från vindrutans kant och bakåt på inner taket... =P  Sättena på ryggen från sitt dynan och uppåt... =P

Volvo S80 "Recycled Rainbow" (1999)
Brinka Meus ipsius Deus sum
30 november 2012 · 636 Inlägg

Rille-K skrev:

Brinka skrev:
Var iväg å köpte 2 meter rött skinn härom dan.. Ska bara beställa några meter alcantara oxå, så man kan komma igång med lite inredningsarbete igen.. Symaskinen börjar fan rosta snart!

Just det skinnet jag köpte sist, hade dom inte kvar på Stoff&Stil. Men det fanns två olika att välja mellan.. En av samma kvalité, men den kändes för knallröd.. Kändes inte som att det var den färgen jag hade.. Den andra var lite mörkare, men av en annan kvalité.. sladdrigare lixom.. Men den färgen kändes riktigt bra, så jag chansade på den. När jag kom ut till bilen så kollade jag mot kepsen på I-brädan å färgen var EXAKT! big_smile Å en vinyl med lite med stretch är ju faktiskt bara bra! Lättare att få till reliefer å sånt då.. wink
Jamen det är fan klart det blir mer relief-flammor lika som på a-stolparna!! wink Frågan är bara vart, å hur...

Från vindrutans kant och bakåt på inner taket... =P  Sättena på ryggen från sitt dynan och uppåt... =P

Innertaket är jag helt klart med på! big_smile Men flammor på sätena är ju inget jag kan göra själv.. Så det blir en dyyr historia.. Men det vore jääävligt läckert!! big_smile

Brinka Meus ipsius Deus sum
3 december 2012 · 636 Inlägg

Detta är ju lite kul då.. tycker jag. smile
#498 TOPP 500 (2012-12-01)

tompa-k Billjuds byggare
3 december 2012 · 139 Inlägg

Brinka skrev:
Detta är ju lite kul då.. tycker jag. smile
#498 TOPP 500 (2012-12-01)

Grattis :-)

Volvo V70II "XC70ish" (2010)
Brinka Meus ipsius Deus sum
3 december 2012 · 636 Inlägg

tk skrev:

Brinka skrev:
Detta är ju lite kul då.. tycker jag. smile
#498 TOPP 500 (2012-12-01)

Grattis :-)

Tack! smile

MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
3 december 2012 · 735 Inlägg

Gratulerar! Helt klart välförtjänt!

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Brinka Meus ipsius Deus sum
3 december 2012 · 636 Inlägg

MrH skrev:
Gratulerar! Helt klart välförtjänt!

Tackar! big_smile
Får hoppas det klättrar uppåt oxå då.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang