V70N - från dussinbil till scudmissil! =)

En liten resa från originalbil till utställningspärla, men som körs dagligen. En familjebil som sticker ut!
  • 162 Följare
  • 203 169 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 april 2017
Brinka Meus ipsius Deus sum
13 december 2012 · 636 Inlägg

tk skrev:
Det ska bli grymt kul att se hur det bli klart :-P

Samma här! Jag går ju bara på en idé jag har.. Inte nån slags färdig instruktion med garanterat resultat lixom.. Så det ska bli jäkligt spännande!
Måste hitta på nåt BRA sätt att montera emblem-handtaget oxå, så det sitter ordentligt å man inte får det i handen sen när man öppnat luckan 25 ggr eller nåt.. Hur pass kan det hålla om man limmar fast två skruvar på baksidan av emblemet, med PL400??? Håller det tro?? Å sen hål rakt igenom plywooden med muttrar på undersidan?

Eller finns det nåt lim som är ÄNNU jävligare än PL400?

tompa-k Billjuds byggare
13 december 2012 · 139 Inlägg

Ska bli kul att se :-) men jag tror du får fräsa ur lite i skivan för venylen och tyget så du får samma nivå på allt, det blir rätt många lager där.
Jag skulle testa med pl400, men fråga bror vad han limmade sitt med;)

Volvo V70II "XC70ish" (2010)
Brinka Meus ipsius Deus sum
13 december 2012 · 636 Inlägg

tk skrev:
Ska bli kul att se :-) men jag tror du får fräsa ur lite i skivan för venylen och tyget så du får samma nivå på allt, det blir rätt många lager där.
Jag skulle testa med pl400, men fråga bror vad han limmade sitt med;)

Nja, det är en alldeles för stor operation.. Har dessutom inte tillgång till nån fräs.. Då får hellre flammorna ha en lite högre nivå.. Det kommer ändå bara att handla om ett par tre millimeter så.. smile

Jag får höra med honom.. smile

zemet
13 december 2012 · 4 041 Inlägg

SKulle du inte kunna sätta fast skylten med dubbelhäftande tejp istället? Alternativt sätta en riktigt kraftig magnet på 
insidan av fronten?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Brinka Meus ipsius Deus sum
13 december 2012 · 636 Inlägg

zemet skrev:
SKulle du inte kunna sätta fast skylten med dubbelhäftande tejp istället? Alternativt sätta en riktigt kraftig magnet på 
insidan av fronten?

Det ska vara enkelt å byta till alternativa skyltar oxå.. Jag har faktiskt en liten idé som involverar gardin(!)tillbehör..  lol

zemet
13 december 2012 · 4 041 Inlägg

Sätt kardborretejp istället dåsmile Lär ju vara den enklaste bästa och billigaste lösningen:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Vurtne DEVIL
13 december 2012 · 1 171 Inlägg

Får man fråga hur du lyckades få bort din växelspaksknopp utan ha sönder nåt? :>

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Brinka Meus ipsius Deus sum
13 december 2012 · 636 Inlägg

Legosoldaten skrev:
Får man fråga hur du lyckades få bort din växelspaksknopp utan ha sönder nåt? :>

Jag slet.. smile
Den sitter hårt som fan, men den är inte mekaniskt fastsatt på pinnen med nån skruv eller så.. Så det är bara att slita. smile

Vurtne DEVIL
13 december 2012 · 1 171 Inlägg

Brinka skrev:

Legosoldaten skrev:
Får man fråga hur du lyckades få bort din växelspaksknopp utan ha sönder nåt? :>

Jag slet.. smile
Den sitter hårt som fan, men den är inte mekaniskt fastsatt på pinnen med nån skruv eller så.. Så det är bara att slita. smile

Aha smile Måste ju ha tag på en ny innan jag drar av den gamla : P

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Brinka Meus ipsius Deus sum
13 december 2012 · 636 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Brinka skrev:

Legosoldaten skrev:
Får man fråga hur du lyckades få bort din växelspaksknopp utan ha sönder nåt? :>

Jag slet.. smile
Den sitter hårt som fan, men den är inte mekaniskt fastsatt på pinnen med nån skruv eller så.. Så det är bara att slita. smile

Aha smile Måste ju ha tag på en ny innan jag drar av den gamla : P

Det går ju att växla med bara pinnen oxå, men det är ju inte så skönt kanske? wink

Vurtne DEVIL
13 december 2012 · 1 171 Inlägg

Brinka skrev:

Legosoldaten skrev:

Brinka skrev:

Jag slet.. smile
Den sitter hårt som fan, men den är inte mekaniskt fastsatt på pinnen med nån skruv eller så.. Så det är bara att slita. smile

Aha smile Måste ju ha tag på en ny innan jag drar av den gamla : P

Det går ju att växla med bara pinnen oxå, men det är ju inte så skönt kanske? wink

Nej det är ju inte det, tips på vart jag kan få tag till min? V70 d5, -07

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Brinka Meus ipsius Deus sum
13 december 2012 · 636 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Brinka skrev:

Legosoldaten skrev:
Aha smile Måste ju ha tag på en ny innan jag drar av den gamla : P

Det går ju att växla med bara pinnen oxå, men det är ju inte så skönt kanske? wink

Nej det är ju inte det, tips på vart jag kan få tag till min? V70 d5, -07

Gissar att det är samma pinne till din som det är på min.. Så då finns det ju lite varstans..
Men Hova.com är rätt välsorterade.. smile

Vurtne DEVIL
13 december 2012 · 1 171 Inlägg

Brinka skrev:

Legosoldaten skrev:

Brinka skrev:

Det går ju att växla med bara pinnen oxå, men det är ju inte så skönt kanske? wink

Nej det är ju inte det, tips på vart jag kan få tag till min? V70 d5, -07

Gissar att det är samma pinne till din som det är på min.. Så då finns det ju lite varstans..
Men Hova.com är rätt välsorterade.. smile

Tackar! Får kolla där smile

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Brinka Meus ipsius Deus sum
13 december 2012 · 636 Inlägg

Så är själva flammorna klara.. Bara att invänta svart alcantara..
https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104682/104682-ad4d73e09d6fe15f5137d58369195bdd.jpg

Blir nog bra! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104682/104682-b3c9708e513eb3e7162a051f12867a26.jpg

MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
13 december 2012 · 735 Inlägg

Stiligt! smile

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Brinka Meus ipsius Deus sum
13 december 2012 · 636 Inlägg

MrH skrev:
Stiligt! smile

Tack Magnus.. Ja, jag hoppas det blir det sen när det är klart! Är ju lixom inte över ån ännu.. smile

Toddemannen
14 december 2012 · 664 Inlägg

Här har man ju missat riktigt fina grejjer , prem lagd nu iallafall big_smile

Brinka Meus ipsius Deus sum
14 december 2012 · 636 Inlägg

Toddemannen skrev:
Här har man ju missat riktigt fina grejjer , prem lagd nu iallafall big_smile

Kul du gillar det! smile

MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
14 december 2012 · 735 Inlägg

Brinka skrev:

MrH skrev:
Stiligt! smile

Tack Magnus.. Ja, jag hoppas det blir det sen när det är klart! Är ju lixom inte över ån ännu.. smile

Nä, men om du bara tar det lite lugnt och försiktigt så ska du se att isen håller så du kommer över torrskodd. tongue

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Brinka Meus ipsius Deus sum
15 december 2012 · 636 Inlägg

Var iväg till Stoff&Stil idag å köpte alcantara av samma kvalisort som är på instrumentbrädan. Lite bättre, lite dyrare.. smile

Så då var det ju bara hem å limma.. Ja, efter en god middag, julgransuppsättning å en kall öl.. smile

Har bara lagt dit flammorna på bilden.. Tänkte blålimma dem imorgon. Sen håller jag på med lite modifiering av volvoemblemet för att det ska funka som handtag. Så.. Snart är första golvluckan klar! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104682/104682-d90931a4dd888ddfd71314847c67e9de.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang